Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ainoa joka ei viitsi lähteä ulos lasten kanssa hullujen ampiaisten takia???

Vierailija
03.09.2018 |

Tunkevat iholle, silmiin ja naamaan. En kerta kaikkiaan jaksa sitä sekoilua ulkona. Kaikki juoksee ja huutaa ja huitoo.
Tulis jo pakkanen!!!

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tajunnut ampiaisia pelkääviä aikuisia. On vaan rauhallisesti niin ei ne pistä.

Vierailija
2/23 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole tajunnut ampiaisia pelkääviä aikuisia. On vaan rauhallisesti niin ei ne pistä.

No meidän saldo on minua yksi kaulaan pistänyt. En huitonut. Vauvaa pistänyt 2 käteen. Isommat saaneet myös osumia, vaikka eivät ole huitoneet. Ne oikeasti käy vaan kimppuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tunkee sisälle kymmeniä päivässä ja piha on aivan täynnä. Ei ole enää mitään yksittäisiä tapauksia, vaan niitä on aivan helvetisti.

Vierailija
4/23 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehiläishoitajan puvut päälle ja ulos.

Vierailija
5/23 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tunkevat jo9 sisään asuntoon pesuhuoneen tuuletusräppänästä. Kerrostalossa asun

Vierailija
6/23 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pistää. Itse en edes huomannut ampiaista, ennen kuin pisti.

Ja en minäkään tykkää, kun lasten lähellä pörräävät. Toki vaatteiden väritys voi ehkäistä. Tummaa päälle

Vierailija
7/23 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä? Aika vähän täällä Helsingissä on näkynyt

Vierailija
8/23 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kai siellä viihdy ampiaisetkaan.

Vierailija
9/23 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No me ollaan Pirkanmaalla.

Keväällä laitettiin tekopesiä joka paikkaan. Silti ovat tehneet ilmeisesti taloon hurjasti pesiä. Ollaan sisällä jouduttu teipillä tilkkimään isompia reikiä, kun tunkevat jostain katossa olevasta pesästä sisään. Pihassa käyvät päälle. Meillä lapsia tosiaan pistäneet sisälläkin.

Autoon tunkevat kun laittaa lapsia vöihin..

Oon jo ihan kypsä. Hermo menee.

Vierailija
10/23 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet ainoa! Jos joku on hullu niin se ei ole ampiainen.

Vierailija
11/23 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistää. Itse en edes huomannut ampiaista, ennen kuin pisti.

Ja en minäkään tykkää, kun lasten lähellä pörräävät. Toki vaatteiden väritys voi ehkäistä. Tummaa päälle

Täytyy koittaa!

Vierailija
12/23 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ampparit on ihan vihonviimeisiä kiusankappaleita. Komppaan. Ensi kesänä pitää kokeilla rakentaa niitä taannoin lehdessä esiteltyjä ansoja.

Vierailija
13/23 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtakaa ulkoilupaikkaa. Kaupunkilaisena en ole juuri huomannut pörriäisten olemassaoloa koko kesänä.

Vierailija
14/23 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt yhden ampparin tänä syksynä. Se kävi tutkimassa tavarani ja lensi sitten pois. Odotin rauhallisesti ja välttelin äkkinäisiä liikkeitä.

Huitominen ärsyttää niitä. Kannattaa välttää myös hajuvesiä ja makeita tuoksuja (huuhteluaineet, sampoot, karkki/limsan juonti ennen ulos lähtöä). Jos niitä kohtaa, niin ei huido, on vaan rauhassa. Kaulan voi suojata huivilla.

Niillä on nälkä ja ne on hylätty. Siksi ne ärisee.

Vierailija
15/23 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ainakin ruoholahdessa. Kävin tänään kävelyllä kanavan rannassa. Ilma oli pörriäisiä mustanaan ja yksi pisti käteen, vaikka en edes huitonut. 2 viikkoa sitten Porvoossa kävin, sama juttu. Ravintolan terassilla 1 pisti käteen, kun yritin saada syötyä rauhassa.

Vierailija
16/23 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä pisti ampiainen vaikka istui rauhallisesti odottamassa, että lentää pois . Siihen asti oli mieskin väittänyt , etteivät pistä ellei huido. .

Autoon tosiaan tunkevat kun laittaa lasta istuimeen ja kotiin pienimmästäkin rakosesta. Ei tee mieli mennä lenkille, ennenkuin nuo pas"""t

Ovat kuolleet!

Vierailija
17/23 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tunkevat jo9 sisään asuntoon pesuhuoneen tuuletusräppänästä. Kerrostalossa asun

Ei kai sentään??

Vierailija
18/23 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus luin jostain että näin syksyn tullen ampiaiset ikään kuin sekoaa, koska kuningatar jättää pesän ja etsii oman talvehtimispaikan. Pesässä menee kaikki sekaisin ja ampiaiset vaeltaa pitkin poikin ja pistävätkin syyttä.

Itse hermostun ampiaisista, koskaan ei ole pistänyt, mutta se on ihan puppua että ampiainen ei pistä jos ei huido. En esim. tiedä olenko allerginen ampiaisille. Ampiainen voi pistää syyttäkin varsinkin tähän aikaan vuodesta. Joskus kuulin myös ns. itsemurhayrityksestäkin että pistävät siksi että kuolisivat.

Eihän siihen yhteen pistoon kukaan kuole, mutta riippuen paikasta voi tehdä todella kipeää ja jos on yhtään allerginen voi äityä todella pahaksi. En siis yhtään ihmettele jos ampiaiset jossain mielessä pelottaa. Itse en ainakaan halua syödä ulkona sen takia että parin minuutin sisällä ruokien tuonnista pörrää 3-4 ampiaista.

Vierailija
19/23 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen syösyin autoon kaupan parkkipaikalla ja sain oven kiinni niin ampiainen tuli tuulilasiin tökkimään piikillänsä. Oikein tikkaili moneen kertaan piikkiänsä tuulilasiin. Laitoin pyyhkijät päälle ja nautin :D

Vierailija
20/23 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisen varmaan hirveältä, kun eivät ampiaiset koskaan ole minusta kiinnostuneet. :D Toki suht lähellä saattaa pörrätä, mutta harvoin iholle tulevat. Enemmän minua häiritsee kiljuvat ihmiset, jotka huitovat ympäriinsä kun pelkästään näkevät ötököitä. Toki, en ihan ymmärrä sitä pelkoa kun minua ei ole koskaan pistäneet, mutta tarvitseeko heittäytyä niin dramaattiseksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi