Mitä töitä minun on mahdollista saada?
Olen 32-vuotias mies, koulutuksena lukio. Olen ollut työttömänä melkein koko aikuisikäni, ja työkokemusta löytyy yhteensä alle vuoden verran.
Mitä töitä pystyn saamaan näillä "spekseillä"? Ajattelin nimittäin että voisin alkaa nyt toden teolla hankkimaan työpaikkaa, mutta en tiedä kannattaako se jos tarjolla on vain kaikista huonoimpia töitä....huono palkka, raskaus, työajat, jne...
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
No jotain fyysistä työtä saatat saada, jos olet edes suunnilleen kunnossa.
Tuotantotyötä, siivousta tms.
Kuulostavat melko huonosti palkatuilta sekä raskailta
Ei noissa taida olla edes mitään etenemismahdollisuuksia
Kaipaan työtä jossa saa haastaa itseään, enkä mitään aivotonta kokoonpanoa tai suorittamista...esimerkiksi myyntityö voisi sopiva minulle. Myyntialan mediaanipalkkakin on jotain 4700e. Mitenköhän voisi tällaiseen päästä?
ap
Kannattaa varmaan hankkia jokin muu koulutus kuin lukio, niin työnsaaminen on todennäköisempää. Opiskeluaikana teet alan töitä jne. Ei silloinkaan ole työllistyminen varmaa, mutta ilman koulutusta se nyt ei ainakaan kovin helposti onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan hankkia jokin muu koulutus kuin lukio, niin työnsaaminen on todennäköisempää. Opiskeluaikana teet alan töitä jne. Ei silloinkaan ole työllistyminen varmaa, mutta ilman koulutusta se nyt ei ainakaan kovin helposti onnistu.
Kyllä mä ajattelin suoraan töitä hakea...ei viitsi enää tämän ikäisenä kouluun mennä.
Kuitenkin jos töihin menen, niin palkan pitää olla sellainen että sillä saa asunnon ostettua, ja perheen perustettua. Millään kympin tunti ja 1600e/kk bruttopalkalla en ala elämääni uhraamaan. Saan nytkin saman verran tai enemmän tukia kuin mitä tuosta jäisi käteen.
ap
Et ole vielä vanha, on niitä paljon vanhempiakin kouluttautujia.
Kysy Sipilältä. Se kuulemma tietää firmoja, joihin otetaan töihin kuka tahansa. Ei vain ole paljastanut niiden firmojen nimiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet löysän näköinen pulkannaru tai jauhosäkki niin tuskin kelpaat mihinkään. Nuo puheet jostain "nousujohteisesta" myyntiurasta voit unohtaa. Puhelinliittymiä ehkä pääset myymään prisman aulaan... Eli mene siis suosiolla kouluun. Et ole vielä liian vanha.
En ole löysä pulkannaru, vaan urheiluva harrastava lihaksikas mies ; )
Miksi pitäisi unohtaa? Ei se välttämättä helpoin tie ole, mutta jos ei yritä niin ei varmasti onnistu. Tässä maassa vain on tuollainen mentaliteetti yrittämisen suhteen varsinkin työelämässä. Olen sen ennenkin huomannut. Täälläkin pyritään jo etukäteen lannistamaan. Menkää joskus kattelemaan meininkiä jenkeissä..."hieman" erilaista kuin täällä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ei sua kukaan ota palkkatöihin. Mutta toivottavasti tukien ja ilmaisen elatuksen vastineeksi pääset silti niitä tekemään.
orjatöitä eli harjoitteluita/kuntouttavia/työkokeiluja/younameit en ole koskaan tehnyt, enkä tule tekemään
: )
Töissä käydään jotta saa rahaa elämiseen, ja ilman palkkaa töitä ei kannata tehdä. Jonkun kahden viikon perehdytys/harjoittelujakson vielä ymmärrän...ja siitäkin kuuluu saada harjoitteluajan palkkaa.
ap
Miksi sinä edes haluaisit työelämään? Sulla ei ole muodollista pätevyyttä mihinkään, et ilmeisesti osaa mitään eikä ole verkostoja joiden kautta voisit tästä huolimatta saada jonkin suojatyön. Asennekin on hanurista. Mitään et asemasi parantamiseksi ole valmis tekemään ja "hanttihommat" ei kelpaa. Olet amerikan kielellä beyond help.
Jostain hommasta vaan aloitat, siitä se lähtee sitten rullaamaan kohti parempia hommia.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä edes haluaisit työelämään? Sulla ei ole muodollista pätevyyttä mihinkään, et ilmeisesti osaa mitään eikä ole verkostoja joiden kautta voisit tästä huolimatta saada jonkin suojatyön. Asennekin on hanurista. Mitään et asemasi parantamiseksi ole valmis tekemään ja "hanttihommat" ei kelpaa. Olet amerikan kielellä beyond help.
Siksi koska haluan rahaa, parisuhteen, omistusasunnon, perheen ja "normaalin" ihmisen statuksen. Normaalin elämän.
Miksi oletat etten osaa mitään? Minulla ei ehkä ole koulutusta mihinkään, mutta olen nopea oppimaan ja lahjakas monella osa-alueella.
ap
Meet varastohommiin, voit hyvällä lykyllä nousta varastoesimieheksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä ajattelin suoraan töitä hakea...ei viitsi enää tämän ikäisenä kouluun mennä.
Kuitenkin jos töihin menen, niin palkan pitää olla sellainen että sillä saa asunnon ostettua, ja perheen perustettua. Millään kympin tunti ja 1600e/kk bruttopalkalla en ala elämääni uhraamaan. Saan nytkin saman verran tai enemmän tukia kuin mitä tuosta jäisi käteen.
ap
Jep, sun provos nyt kosahti tähän. Kukaan yksinelävä ei saa 1600e tai enemmän tukia. Parempaa onnea ens kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska haluan rahaa, parisuhteen, omistusasunnon, perheen ja "normaalin" ihmisen statuksen. Normaalin elämän.
Miksi oletat etten osaa mitään? Minulla ei ehkä ole koulutusta mihinkään, mutta olen nopea oppimaan ja lahjakas monella osa-alueella.
ap
No, hyödynnä sitten ihmeessä niitä lahjakkuuksiasi. 10 vuoden toimettomuuden olet varmaan käyttänyt lähinnä dataamiseen, ja siinä toivottavasti muuhunkin kuin keskustelupalstoihin ja nettiprnoon, niin kyllähän osaava koodaaja aina hommia löytää.
Itse teen ainoastaan lukio-koulutuksella myyntitöitä noin 6000e kk palkalla, josta suurinosa toki kertyy provisiosta. Meillä keskimäärin myyjä tienaa ilmeisesti noin 3000e kuussa.
Tosin, meillä ei kaikki pärjää vaan pitää oikeasti olla hyvä myyjä. Plus, en ole vuottakaan lukion jälkeen lusmuillut kotona vaan aina ollut töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jep, sun provos nyt kosahti tähän. Kukaan yksinelävä ei saa 1600e tai enemmän tukia. Parempaa onnea ens kerralla.
En sanonut saavani 1600e tukia, vaan saman verran tai enemmän kuin 1600e bruttopalkasta jäisi käteen...eli puhumme summasta joka on noin 1350-1400?
Tällä hetkellä saan "käteen" vuokran + perustoimeentulotuen, yhteensä 1360. Näiden lisäksi sähkölaskuni, terveyskeskuslaskuni, hammaslääkärilaskuni ja kotivakuutuslaskuni maksetaan. näiden avulla päästään jonnekkin 1450 tienoill, riippuen siitä miten käyn lääkärissä tai hammaslääkärissä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Itse teen ainoastaan lukio-koulutuksella myyntitöitä noin 6000e kk palkalla, josta suurinosa toki kertyy provisiosta. Meillä keskimäärin myyjä tienaa ilmeisesti noin 3000e kuussa.
Tosin, meillä ei kaikki pärjää vaan pitää oikeasti olla hyvä myyjä. Plus, en ole vuottakaan lukion jälkeen lusmuillut kotona vaan aina ollut töissä.
Minkälaisia myyntitöitä tarkemmin? Mitä myyt?
ap
Kun et halua tukea työnhakuun mistään, niin jatka samaan tahtiin kuin nyt.
tuolla asenteella et pääse mihinkään eteepäin, tuskin edes haluat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia myyntitöitä tarkemmin? Mitä myyt?
ap
b2b-myynti, en ala tässä enempää avamaan koska tällä yrityspuolella aikalailla ala-kun-ala, niin hyvä myyjä tienaa kyllä. MIstä päättelet olevasi hyvä? Onko mitään kokemusta?
No jotain fyysistä työtä saatat saada, jos olet edes suunnilleen kunnossa.
Tuotantotyötä, siivousta tms.