Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tämä palsta on surrealistinen - valehtelevatko kaikki täällä?

Vierailija
03.09.2018 |

Eksyin tänne pitkästä aikaa ja sama hämmästys kuin aikaisemminkin. Tämä on ihan omituinen maailma ja omituisia ihmisiä. En tunnista ollenkaan mitään samaa itseäni ympäröivässä todellisuudessa. Onko Suomessa tosiaan tällaisia ihmisiä ja missä? Omituista.

Lueskelin tuota ketjua siitä, onko 29-vuotias nuori äiti vai ei. Kaikki ilmoittivat saaneensa lapsensa teineinä ja kehuskelivat, kun 40-vuotiaana ovat saaneet lapset pois kotoa ja ovat kohta isoäitejä. Ja silti kuulemma kaikilla on tutkinnot, ammatit, vakituiset työpaikat, omistusasunnot ja purjeveneet. Hmmm .... valehtelevatko kaikki täällä? Vai onko jossain Suomessa tällaisia ihmisiä?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei valehtele kukaan.

Vierailija
2/24 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmeellisten lasien läpi luet. Jos saa parikymppisenä lapsen, se lapsi on parikymppinen kun itse on neljäkymppinen. 20 vuotta on pitkä aika, jossa ehtii kyllä hankkia tutkinnot, omistusasunnot ja vakituiset työpaikat. Purjeveneestä kukaan ei edes maininnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei valehdella, takuulla.

Vierailija
4/24 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä se, millaisia ihmisiä kiinnostaa kommentoida mihinkäkin ketjuun. Mua ei vain kiinnosta kommentoida kauheasti omasta elämästäni mitään, kun sellainen kikkelimiekkailu ei vain kiinnosta. Keskustelen sitten muista asioista.

Vierailija
5/24 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ihmeellisten lasien läpi luet. Jos saa parikymppisenä lapsen, se lapsi on parikymppinen kun itse on neljäkymppinen. 20 vuotta on pitkä aika, jossa ehtii kyllä hankkia tutkinnot, omistusasunnot ja vakituiset työpaikat. Purjeveneestä kukaan ei edes maininnut.

Millaista elämää elävät ihmiset, jotka saavat 20-vuotiaina lapsen? Millaisen tutkinnon tai ammatin siinä pystyy tekemään? Miten voisi esimerkiksi olla yliopistossa pienen lapsen kanssa? Ja millaista elämä on, jos ei ole käynyt yliopistoa?

Vierailija
6/24 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on myös erittäin ristiriitainen palsta. Olen ylipainoinen, ja aihetta koskevat avaukset kiinnostavat. Yksi ketju saattaa olla täynnä mielipiteitä siitä, että ylipainoista ei voi kukaan oikeasti rakastaa ja mies vain odottaa tilaisuutta pettää ja vaihtaa parempaan. Toinen ketju saattaa olla täynnä hehkutusta siitä, miten miehet hyväksyvät ja rakastavat kumppaniaan sellaisenaan. Jos muodostaa ihmiskäsityksensä tämän palstan perusteella (ja ylipäätänsä nettipalstojen) niin en oikein tiedä miten käy.

Vierailija
7/24 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaista elämää elävät ihmiset, jotka saavat 20-vuotiaina lapsen? Millaisen tutkinnon tai ammatin siinä pystyy tekemään? Miten voisi esimerkiksi olla yliopistossa pienen lapsen kanssa? Ja millaista elämä on, jos ei ole käynyt yliopistoa?

Sama. En ole koskaan tuntenut tällaista ihmistä, joten se vaikuttaa tosi oudolta. 

Vierailija
8/24 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kellä minkäkinlaista. Voin vastata (vain) omasta puolestani:

19 ylioppilas

21 naimisiin, vauva

22 ammattitutkinto valmiiksi

23 vakituinen työpaikka, asuntolaina

35 asuntolaina loppu, yliopistoon

39 maisterintutkinto valmiiksi

40 lapsen muutto kotoa, downshiftaus osa-aikatyöhön

Tutkinnon olisi teoriassa voinut suorittaa aikaisemmin, mutta puolison sairastuessa ikävuodet 28-34 olivat yksin minun vetovastuullani. Purjevenettä ei ole eikä tule. Ei lapsi estä elämästä.

Vierailija
9/24 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko vähän avata tuota ajatustasi siitä, että yliopistossa ei voisi opiskella, jos on pieniä lapsia?

Vierailija
10/24 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei valehdella, takuulla.

Ikinä en ole valehdellut enkä toiste valehtele.

Vierailija
11/24 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko vähän avata tuota ajatustasi siitä, että yliopistossa ei voisi opiskella, jos on pieniä lapsia?

Ei ilmeisesti ole päiväkoti tuttu käsite. On toki vaikea ymmärtää toisia ihmisiä, jos yleissivistys on tuolla tasolla.

Vierailija
12/24 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ilmeisesti ole päiväkoti tuttu käsite. On toki vaikea ymmärtää toisia ihmisiä, jos yleissivistys on tuolla tasolla.

Tätä mäkin mietin, mutta halusin kuitenkin kysyä ensin.

Vierailija
13/24 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on myös erittäin ristiriitainen palsta. Olen ylipainoinen, ja aihetta koskevat avaukset kiinnostavat. Yksi ketju saattaa olla täynnä mielipiteitä siitä, että ylipainoista ei voi kukaan oikeasti rakastaa ja mies vain odottaa tilaisuutta pettää ja vaihtaa parempaan. Toinen ketju saattaa olla täynnä hehkutusta siitä, miten miehet hyväksyvät ja rakastavat kumppaniaan sellaisenaan. Jos muodostaa ihmiskäsityksensä tämän palstan perusteella (ja ylipäätänsä nettipalstojen) niin en oikein tiedä miten käy.

Olen samaa mieltä näistä huomioista, kuten moni muukin varmasti.

Tosin viimeinen lause kyllä on hyvä yhteenveto sekä palstoista että yhtä lailla oikeastakin elämästä, eli hyvin elämänmakuiselta vaikuttaa: ei oikein tiedä, miten käy.

:)

Todettakoon, että painon ja miesten välisen korrelaation suhteen omassa elämässäni on ollut ne kaksi ääripäätä ja myös kaikkea siltä väliltä.

Vierailija
14/24 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän täällä edes ole muita kuin sinä, minä, Pertsa, Make, Suski ja pari muuta. Me vaan välillä vaihdellaan anynoyymejä rooleja ja huvin vuoksi trollaillaan toisiamme.

Vierailija
15/24 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tavallista 😁 Sain lapseni 22-vuotiaana, kesken yliopisto-opintoja, mieheni oli töissä. Hyvin se siinä hoitui, pöiväkotiin kuskasin parivuotiaana ja viimeistelin tutkinnon. Nyt 45-vuotias, keski-ikäinen. Matkustellaan, asunto on maksettu, mökki on, lapsi itse yliopistossa. Mutta kiios kysymästä - hyvin pyyhkii!

Vierailija
16/24 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän täällä edes ole muita kuin sinä, minä, Pertsa, Make, Suski ja pari muuta. Me vaan välillä vaihdellaan anynoyymejä rooleja ja huvin vuoksi trollaillaan toisiamme.

Ai, minä luulin että täällä "Vierailija" kirjoittaa kaikki viestit.

Vierailija
17/24 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika tavallista 😁 Sain lapseni 22-vuotiaana, kesken yliopisto-opintoja, mieheni oli töissä. Hyvin se siinä hoitui, pöiväkotiin kuskasin parivuotiaana ja viimeistelin tutkinnon. Nyt 45-vuotias, keski-ikäinen. Matkustellaan, asunto on maksettu, mökki on, lapsi itse yliopistossa. Mutta kiios kysymästä - hyvin pyyhkii!

Ei millään pahalla, mutta eikö tuo ollut kauheaa?

Vierailija
18/24 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei millään pahalla, mutta eikö tuo ollut kauheaa?

No ei ollut, eikä sitä silloin niin ajatellut. Ostimme normaalisti omistusasunnon, koska mies ansaitsi kohtuullisesti. Oikeastaan oli aika ihanaa aikaa, enkä edes ollut ainoa todellakaan ystäväpiiristämme joka ”lisääntyi” yliopistoaikana. Minun kohdallani kävi myös siinä mielessä tuuri, että olen reilu kolmikymppisenä sairastunut kroonisesti - en olisi välttämättä jaksanut enää pikkulapsiarkea.

Ja nyt? Nelikymppisenä kuin uusi nuoruus ja vapaus ❤️

Vierailija
19/24 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksyin tänne pitkästä aikaa ja sama hämmästys kuin aikaisemminkin. Tämä on ihan omituinen maailma ja omituisia ihmisiä. En tunnista ollenkaan mitään samaa itseäni ympäröivässä todellisuudessa. Onko Suomessa tosiaan tällaisia ihmisiä ja missä? Omituista.

Lueskelin tuota ketjua siitä, onko 29-vuotias nuori äiti vai ei. Kaikki ilmoittivat saaneensa lapsensa teineinä ja kehuskelivat, kun 40-vuotiaana ovat saaneet lapset pois kotoa ja ovat kohta isoäitejä. Ja silti kuulemma kaikilla on tutkinnot, ammatit, vakituiset työpaikat, omistusasunnot ja purjeveneet. Hmmm .... valehtelevatko kaikki täällä? Vai onko jossain Suomessa tällaisia ihmisiä?

Muistathan ettei  ketjuun vastaajat edusta kuin pienenpientä osaa Suomen väestöstä tai edes palstan lukijoista. Eivätkä ne vastaajat välttämättä  tosielämässäkään liippaa sun tuttavapiiriäsi edes läheltä-.

Nuorena synnyttäneet selittyvät lestoilla ja ne muut perityllä rahalla/fiksulla sijoittamisella/ korkealla ansiotasolla.

Vierailija
20/24 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vähän outo.