Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme halua enempää lapsia kuin tämän yhden, miksi se on niin vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
03.09.2018 |

”Joko on toinen tulossa?”
”Olethan sinä varmaankin jo raskaana”
”Kyllähän sisko tai veli täytyy olla”
”Eikö olisi ihanaa sellainen toinen pieni nyytti?”
”Elämä on niin paljon kurjempaa ilman sisaruksia”
”Noh, milloinkas jäät taas mammalomalle, hehheh?”
”Näyttäisi jo vatsanseutu pyöristyneen...”

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkää pinnaa. Meillä tuo loppui vasta kun kerrottiin sterilisaatiosta. Uteliaampi suku.

Vierailija
2/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa jos olet päättänyt että yhtäkään ei tule.

Pitää melkein sanoa aika rumasti että räksytys loppuu. Miksi ihmiset eivät voi pysyttäytyä omissa asioissaan!!???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole ihan sellaista tavallisia smaatalk tyyppistä jauhantaa. Turha vetää siitä herneitä nenuun, miksi se on niin vaikea vaan vastata että ette halua enempää?

Vierailija
4/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Joko on toinen tulossa?”

”Olethan sinä varmaankin jo raskaana”

”Kyllähän sisko tai veli täytyy olla”

”Eikö olisi ihanaa sellainen toinen pieni nyytti?”

”Elämä on niin paljon kurjempaa ilman sisaruksia”

”Noh, milloinkas jäät taas mammalomalle, hehheh?”

”Näyttäisi jo vatsanseutu pyöristyneen...”

”Odotahan vaan, kyllä se mieli vielä siitä muuttuu”.

Sitä meille toitotettiin pitkään joka suunnasta kun lapsi oli pieni. Nyt ei enää kukaan utele toisesta lapsesta kun tää nykyinen ainut on jo 10 vuotias. Ei muuttunut mieli ei.

Vierailija
5/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. Minulla on kaksi lasta, jotka ovat jo kouluiässä. Miehen (miehellä ei ole lapsia) kanssa ollaan sovittu ettei lapsia enempää. Nyt miehen ystävä tyttöystävineen on raskaana ja he ovat aloittaneet tämän ihme vauvavouhotuksen. "Kai tekin nyt" "En kyllä usko, ei haluta enempää lapsia" "No miksei, tehkää nyt" "Ei oikeasti olisi varaa tai tilaa vauvalle" "Höpö höpö tehkää nyt vaan".

Argh! Tämä siis JOKA KERTA! Heille ensimmäinen lapsi, joten eivät oikein vielä näe sitä mitä kaikkea lapset vaatii. Ajattelevat sitä vain jotenkin "rakkauden osoituksena", eli tehdään lapsia kun ollaan rakastuneita, ja ajattelevat ettei meidän suhde ole aito, jos emme tee lapsia.

Vierailija
6/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ole ihan sellaista tavallisia smaatalk tyyppistä jauhantaa. Turha vetää siitä herneitä nenuun, miksi se on niin vaikea vaan vastata että ette halua enempää?

Ai miksi on vaikea vastata? Varmaan a) siksi koska tämä asia ei kuulu muille ja b) siksi koska samat ihmiset kysyvät tätä uudelleen ja uudelleen vaikka olisi vastannutkin jo, ettei haluta toista.

Mun mielestä on jotenkin hyväksytympää kysyä tätä sellaisilta, joilla on jo lapsia kuin niiltä joilla ei ole. Lapsettomia kohtaan monet ovat paljon hienotunteisempia koska ”mitäs jos ne eivät edes voi saada lapsia!!!” vaikka todellinen syy olisikin vain se, ettei halua lapsia.

Vierailija
7/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut että kukaan kysyisi mitään tuollaista. Ehkä te vaan itse tuotte sitä liikaa esiin. Ei ketään kiinnosta teidän perhekoko. Ja mitä teette vauva-palstalla jos ei vauvoille ole edes aietta enää?

Vuoden vitsi.

Vierailija
8/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sisarusten välinen rakkaus on parasta mitä vanhempi voi kokea. Jos haluaa olla itsekäs ja tuhlata rahaa, bilettää ja elää kuin lapseton niin en kyllä ymmärrä.

Vierailija
9/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miksi on vaikea vastata? Varmaan a) siksi koska tämä asia ei kuulu muille ja b) siksi koska samat ihmiset kysyvät tätä uudelleen ja uudelleen vaikka olisi vastannutkin jo, ettei haluta toista.

Mun mielestä on jotenkin hyväksytympää kysyä tätä sellaisilta, joilla on jo lapsia kuin niiltä joilla ei ole. Lapsettomia kohtaan monet ovat paljon hienotunteisempia koska ”mitäs jos ne eivät edes voi saada lapsia!!!” vaikka todellinen syy olisikin vain se, ettei halua lapsia.

No siinä voi sitten hämmentyneenä kysyä että luulin kyllä maininneeni sinulle ettei meille enää haluta lapsia, oletko ihan varma että ei olla jo puhuttu tästä? Kyllä ihmiset saa hiljaisiksi kun vähän osaa pohtia sanojaan

Ei sillä että olisin itse koskaan törmännyt sellaiseen useamman kerran kyselijään. Pitäisin heitä vähän hölmöinä ja pyrkisin sen kyllä myös osoittamaan.

Vierailija
10/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan kuullut että kukaan kysyisi mitään tuollaista. Ehkä te vaan itse tuotte sitä liikaa esiin. Ei ketään kiinnosta teidän perhekoko. Ja mitä teette vauva-palstalla jos ei vauvoille ole edes aietta enää?

Vuoden vitsi.

Olet ilmeisesti uusi täällä. Palsta on aihevapaa, ei mammavauva, ja Suomen suosituin keskustelupalsta, pystyssä jo 20 vuotta. Tänne mahtuu kyllä - myös miehiä ja vaihdevuosi-iän ohittaneita.

Vierailija
11/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas teistä huolehtii vanhana jos tämä yksi muuttaa pois tai jotain käy? Mahtaa silloin kaduttaa.

Vierailija
12/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se sisarusten välinen rakkaus on parasta mitä vanhempi voi kokea. Jos haluaa olla itsekäs ja tuhlata rahaa, bilettää ja elää kuin lapseton niin en kyllä ymmärrä.

Joidenkin mielestä niiden, jotka tienaavat alle 5000€/kk brutto, ei ole lupa hankkia yhtään lasta.

Vierailija
13/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ihan samanlaista, anoppi jopa ehdotti, että tekisimme toisen lapsen siksi, ettei minun tarvitsisi tapella työkkärin kanssa. Minulla on siis eräs sairaus, jonka takia olen ajatellut jääväni sairaslomalle, enkä ilmoittautuvani työkkäriin. 

Muut sukulaiset ovat lopettaneet kyselyn kun olen sanonut heille rumasti, mutta anoppi jaksaa jankuttaa, vaikka hänellekin on rumasti sanottu monta kertaa. Mutta kun häntä harmittaa, ettei tehnyt kuin yhden lapsen, niin kyllä meidän pitää tehdä.

Tosiasiassahan mieheni isä jätti anopin jo raskausaikana, koska oli äärettömän hankala ihminen ja on sitä vieläkin. Mieheni isän jälkeen ei löytänyt ketään, joten paha tehdä lapsia. Nyt yli 50vuotiaana löysi vasta uuden miehen, en käsitä miten kestää anoppia.

Vierailija
14/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuoden vitsi.

Vuoden trolli.

Vierailija
15/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullut että kukaan sanoisi mitään tuollaista? Ihmeellisissä piireissä liikutte.

Vierailija
16/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yeap sisarusten välinen rakkaus on parasta. Isosisko kiusasi, haukkui ja pahoinpiteli minkä kerkesi, teini-iässä varasti minun tavaroita häikäilemättömästi. Muuttaessaan omaan kotiin kävi edelleen "shoppailemassa" minun vaatekaapista. Uhkaili puukolla tai saksilla, jos en tehnyt kuten hän halusi. Melkein kerran mursi jalkani. On tää isosiskon antama rakkaus parasta mitä olen ikinä saanut.

Vierailija
17/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, kyllä teidän kannattaa vielä ainakin 4 lasta tehdä, ihan varuiks vaan.

Vierailija
18/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukas teistä huolehtii vanhana jos tämä yksi muuttaa pois tai jotain käy? Mahtaa silloin kaduttaa.

Ja harva edes huolehtii vanhemmistaan vanhana. Miten tämä kysymys voi edes tulla esille? Ja vaikka niitä lapsia olisi tusina, niin ne voi kaikki muuttaa kauas, kauas pois. Itselläni on 2 lasta, koska itse olen ollut ainoa lapsi ja olen sitä sisarustani elämän varrella kaivannut. Ja tiedän kyllä, että sisarukset voivat olla toisten pahimpia vihamiehiä. Ja toivon todellakin, että lapseni eivät minusta vanhana huolehdi. Itselleni on sama, kuinka monta lasta joku hankkii, kunhan itse ne hoitaa ja niistä huolehtii. Tuttavapiirissäni on niitäkin, joilla on 5 lasta. En ole heiltäkään koskaan kysynyt, että miksi vielä teet lapsia, vaikka on jo 4. Sitten on niitä lapsettomia, heiltäkään en mitään kysy. Se on sitten eri asia, jos asian puheeksi ottavat, mutta en heitä painostaisi lasten hankintaan.

Vierailija
19/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tekee kaksi lasta ja se toinen sattuu kuolemaan nuorena, pitääkö sitten äkkiä vielä hankkia vaikka vanhoilla päivillä uusi lapsi, että olisi edes kaksi varalla vanhuutta varten? Että jos vaikka toinen muuttaa kauas pois, niin toisella ainakin on aikaa vaihtaa vaippojanne vanhainkodissa.

Aika hauskaa argumentointia täällä taas.

Vierailija
20/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yeap sisarusten välinen rakkaus on parasta. Isosisko kiusasi, haukkui ja pahoinpiteli minkä kerkesi, teini-iässä varasti minun tavaroita häikäilemättömästi. Muuttaessaan omaan kotiin kävi edelleen "shoppailemassa" minun vaatekaapista. Uhkaili puukolla tai saksilla, jos en tehnyt kuten hän halusi. Melkein kerran mursi jalkani. On tää isosiskon antama rakkaus parasta mitä olen ikinä saanut.

No ei kaikkia ole tarkoitettu lisääntymään. Ja sanoinkin että "vanhempi". Minä olen kokenut sen vanhempana joten todellakin tiedän mistä puhun ja mistä yhden lapsen vanhempi jää paitsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme