Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Emme halua enempää lapsia kuin tämän yhden, miksi se on niin vaikeaa ymmärtää?

Vierailija
03.09.2018 |

”Joko on toinen tulossa?”
”Olethan sinä varmaankin jo raskaana”
”Kyllähän sisko tai veli täytyy olla”
”Eikö olisi ihanaa sellainen toinen pieni nyytti?”
”Elämä on niin paljon kurjempaa ilman sisaruksia”
”Noh, milloinkas jäät taas mammalomalle, hehheh?”
”Näyttäisi jo vatsanseutu pyöristyneen...”

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 8v nuorempi veli johon.en pidä mitään yhteyttä. Emme ole tunteneet koskaan sisaruksiksi toisiamme, olemme täysin vieraita. Itsellä yksi lapsi, enempää ei tullut kun en uskaltanut hätäsektion jälkeen enää synnyttää. Lapseni haluaisi sisaruksen mutta aikaa kului jo liikaa enkä voi enää saada lapsia.

Sisarukset voivat olla nyös toistensa vihamiehiä.

Vierailija
62/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sisarus on vanhemman lahja lapselle loppuelämäksi. Ystävä, kumppani, turva. Muut kaikkoaa, perhe ei.

En ole nähnyt ainoata sisarustani kohta kahteenkymmeneen vuoteen - enkä ole häntä kaivannutkaan. Meillä ei ole mitään muuta yhteistä kuin samat vanhemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ole ihan sellaista tavallisia smaatalk tyyppistä jauhantaa. Turha vetää siitä herneitä nenuun, miksi se on niin vaikea vaan vastata että ette halua enempää?

En ole ap. Mitä noihin pitäis vastata, jos oikeasti haluttais toinen, mutta sitä ei ole yrityksestä huolimatta kuulunut?

Mielestäni tämä on ymmärrettävää, että asia voi olla vaikea. Ja mielestäni senkin voi sanoa. Toki voi jättää sanomattakin, tai keksiä jotain. Eräs tuttuni on facebookkiin joskus kirjoittanut, että olisi heilläkin useampi lapsi, jos olisi saaneet. Toivottavasti teille vielä se toinen tulee! :)

Olen miettinyt, sanoisinko ihan suoraan utelijoille, että olishan me toinen haluttu, mutta ei vaan olla saatu. En vaan halua mitään sääliä tai surkuttelua osakseni, sen takia en ole kertonut asiasta sukulaisille. Kavereille olen kertonut, koska he osaavat suhtautua asiaan "neutraalisti". Kiitos toivotuksista :)

Vierailija
64/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se sisarusten välinen rakkaus on parasta mitä vanhempi voi kokea. Jos haluaa olla itsekäs ja tuhlata rahaa, bilettää ja elää kuin lapseton niin en kyllä ymmärrä.

Yeap sisarusten välinen rakkaus on parasta. Isosisko kiusasi, haukkui ja pahoinpiteli minkä kerkesi, teini-iässä varasti minun tavaroita häikäilemättömästi. Muuttaessaan omaan kotiin kävi edelleen "shoppailemassa" minun vaatekaapista. Uhkaili puukolla tai saksilla, jos en tehnyt kuten hän halusi. Melkein kerran mursi jalkani. On tää isosiskon antama rakkaus parasta mitä olen ikinä saanut.

No ei kaikkia ole tarkoitettu lisääntymään. Ja sanoinkin että "vanhempi". Minä olen kokenut sen vanhempana joten todellakin tiedän mistä puhun ja mistä yhden lapsen vanhempi jää paitsi.

Tiedän minäkin mistä kaikesta yhden lapsen vanhempi jää paitsi...

Nimittäin kiireisistä aamuista, useamman lapsen aamukiukutteluista, jatkuvasta häslingistä ja älämölöstä, kamalasta sotkusta ja kaaoksesta, sisarusten välisistä riidoista, jatkuvasta väsymyksestä.....jne.....jne....jne.....

Ei kauhean houkuttelevalta kuulosta.

T: yhden lapsen onnellinen äiti.

Mutta tämä kaikki on sen arvoista, koska lapsi saa itselleen ikuisen leikkikaverin. Onhan se niin sydäntälämmittävää seurata, kun lapset leikkivät keskenään rauhassa sen 15 minuuttia päivässä, eikä tarvitse aina olla lukemassa niille kirjoja tai leikittämässä itse.

Sisarukset eivät tule aina toimeen keskenään. Ja ainoat lapset kyllä voivat leikkiä rauhassa itsekseen.

Vierailija
65/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se sisarusten välinen rakkaus on parasta mitä vanhempi voi kokea. Jos haluaa olla itsekäs ja tuhlata rahaa, bilettää ja elää kuin lapseton niin en kyllä ymmärrä.

Yeap sisarusten välinen rakkaus on parasta. Isosisko kiusasi, haukkui ja pahoinpiteli minkä kerkesi, teini-iässä varasti minun tavaroita häikäilemättömästi. Muuttaessaan omaan kotiin kävi edelleen "shoppailemassa" minun vaatekaapista. Uhkaili puukolla tai saksilla, jos en tehnyt kuten hän halusi. Melkein kerran mursi jalkani. On tää isosiskon antama rakkaus parasta mitä olen ikinä saanut.

No ei kaikkia ole tarkoitettu lisääntymään. Ja sanoinkin että "vanhempi". Minä olen kokenut sen vanhempana joten todellakin tiedän mistä puhun ja mistä yhden lapsen vanhempi jää paitsi.

Tiedän minäkin mistä kaikesta yhden lapsen vanhempi jää paitsi...

Nimittäin kiireisistä aamuista, useamman lapsen aamukiukutteluista, jatkuvasta häslingistä ja älämölöstä, kamalasta sotkusta ja kaaoksesta, sisarusten välisistä riidoista, jatkuvasta väsymyksestä.....jne.....jne....jne.....

Ei kauhean houkuttelevalta kuulosta.

T: yhden lapsen onnellinen äiti.

Mutta tämä kaikki on sen arvoista, koska lapsi saa itselleen ikuisen leikkikaverin. Onhan se niin sydäntälämmittävää seurata, kun lapset leikkivät keskenään rauhassa sen 15 minuuttia päivässä, eikä tarvitse aina olla lukemassa niille kirjoja tai leikittämässä itse.

Jaa että ikuisen leikkikaverin? Ikinä en alkaisi tuollaiseen rumbaan vaan sen takia että saa istua JOPA 15 minuuttia rauhassa päivän aikana. Palkinnoksi tuosta jatkuvasta taistelusta ja kinastelusta yms...

Nyt yhden lapsen vanhempana on sentään useampi tunti omaa aikaa päivässä.

Mutta on se mukavaa, kun on sisaruksia. Aina on seuraa, pelikaveria ja joku jolle jutella.

Meillä ainakin sisarukset rakastaa toisiaan.

Nyt se taikasana tuli "meillä" noh teillä sisarukset rakastaa toisiaan, meillä ei. Älä yleistä. Se mikä teillä toimii ei välttämättä toimi kaikilla kuten huomattu.

Vierailija
66/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi nainen, jolla on kolme lasta, ainakin kiukuttelee, kiroilee, huutaa ja itkee lähes päivittäin, kun on niin rankkaa ja lapset ”pilaa” koko elämän. Aina joku sotkee, vaikka juuri olisi siivonnut, aina joku on tiellä, joku tekee jotain tyhmää, joku hajottaa jotain, joku on vaan v***n raivostuttava kiusankappale. Vaikuttaisi olevan hermot täysin riekaleina ja silti on pitänyt tehdä näitä kiusankappaleita kolme tähän maailmaan. Logiikkaa tässä en nyt oikein näe.

Tän takia meille ei koskaan tuu useampaa lasta. Tuo olis just mun painajainen.

Vierailija
67/67 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se on nykyisin, ihmiset eivät uskalla sano suoraan asioita . Kaikki on kiusaamista ja ahdistusta .

Oletko koskaan koittanut sanoa vaikka että vittuako se sulle kuuluu meidän lapsiluku ?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi