Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aktiivimalli oli tarkoitettu koskemaan vain ansiosidonnaisia, mutta

Vierailija
02.09.2018 |

Työmarkkinajärjestöt vaativat, että se koskee myös perusturvaa. J. Vartiainen twitterissä.

Reilu peli vai miten se oli.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammattiyhdistysliikkellä on tärkeä rooli yhteiskunnassa mutta mikä ihme sillä on pienimmillä tuilla elävää ihmistä vastaan. Samaa kysyn demareilta. 

Ihanko tosissasi uskot, että Vartiainen ei halua aktiivimallia? Hän on puolustanut sitä koko ajan. Viikko pari sitten hän avautui, kuinka tärkeitä nämä keppi-toimenpiteet ovat. 

Vierailija
22/27 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nämä jotka vasta ovat jääneet työttömäksi kannata potkia mahdollisimman pian takaisin työelämään ennenkuin se täälläkin parjattu mörkö eli aukko cv:ssä edes ehtii kovin pitkäksi ja heistäkin tulee pitkäaikaistyöttömiä.

No miksi et antanut minulle työpaikkaa ennen kuin jäin työttömäksi tai heti pian sen jälkeen? Minähän hain koko ajan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisen saisi poistaa kokonaan. Se on se mikä passivoi, ei suinkaan peruspäiväraha vaikka näin on annettu ymmärtää.

Mutta ansiosidonnainenhan on kertynyt omasta aktiivisuudesta, eli ihan oikeissa töissä käynnistä.

Kyllä ne 9€ korvaus "työt" ja se, että töistä ei haluta maksaa kunnon palkaa , niin NE PASSIVOI.

Vierailija
24/27 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaisen saisi poistaa kokonaan. Se on se mikä passivoi, ei suinkaan peruspäiväraha vaikka näin on annettu ymmärtää.

Mutta ansiosidonnainenhan on kertynyt omasta aktiivisuudesta, eli ihan oikeissa töissä käynnistä.

Kyllä ne 9€ korvaus "työt" ja se, että töistä ei haluta maksaa kunnon palkaa , niin NE PASSIVOI.

Ansiosidonnaisen työttömyyspäivärahan peruspäivärahaa vastaavan osan maksaa valtio. Ansiosidonnaisen osan rahoittavat työnantajat ja työntekijät Työttömyysvakuutusrahastolle maksettavien pakollisten työttömyysvakuutusmaksujen kautta. Työttömyyskassat rahoittavat lisäksi jäsenmaksuillaan 5,5 % päivärahasta.

Eli ansiosidonnaista saavat ovat yhtä paljon valtion kukkarolla kuin peruspäivärahaa/työmarkkinatukea saavatkin.

Vierailija
25/27 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ollut reilumpaa ottaa tuo vain ansisidonnaisesta, koska se on sen verran isompi ettei olisi tuntunut niin paljon kuin peruspäivärahassa.

Ei ole välttämättä yhtään isompi. Itse olin minimi-YEL:n jälkeen ansiosidonnaisella, joka oli about työmarkkinatuen suuruinen. Ja en ollut "kikkaillut" maksamalla vain minimieläkemaksua, vaan se vastasi realistisesti yrittäjän tulotasoani.

Vierailija
26/27 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa asia mikä passivoi on järjetön byrokratia. Otat tunnin työn vastaan ja siitä hyvästä olet rahattomana ties kuinka kauan ja se tunti voi vaikuttaa vielä pitkän aikaa elämään kaiken maailman laskennallisten tulojen muodossa.

Miksi ei voida luottaa työttömän samoin kuin opiskelijaan? Opiskelijathan huolehtivat itse ettei työtulot mene rajojen yli.

Onneksi tämä hallitus on tiensä päässä vaikka en usko, että seuraavakaan meistä köyhistä ja työttömistä välittää muualla kuin vaalipuheissa.

Vierailija
27/27 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ollut reilumpaa ottaa tuo vain ansisidonnaisesta, koska se on sen verran isompi ettei olisi tuntunut niin paljon kuin peruspäivärahassa.

Ei ole välttämättä yhtään isompi. Itse olin minimi-YEL:n jälkeen ansiosidonnaisella, joka oli about työmarkkinatuen suuruinen. Ja en ollut "kikkaillut" maksamalla vain minimieläkemaksua, vaan se vastasi realistisesti yrittäjän tulotasoani.

Yrittäjät ovat muutenkin kaltoinkohdeltuja sosiaaliturva järjestelmässä.

Harvassa taitaa olla ne normi työntekijät, jotka saavat ansiosidonnaista 500e kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi