Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
8121/8881 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Paula Mononen:

Aihe vapaa. Parhaat vauva.fi -keskustelut

Vierailija
8122/8881 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainoksessa vain Heikki ja Miina pitävät toisiaan kädestä päätösistunnolla asiantuntijoiden kanssa eli eiköhän siinä ole ainut pari, joka jää yhteen?

Lisäksi Sinin luona ilmeisesti pakataan Vesan kamoja, koska on matkalaukut esillä ja Sini kysyy ”Otatko nämäkin mukaan?” tms. Rosa vastaa varmasti EI, mutta Eetu antaisi suhteelle vielä mahdollisuuden.

Tässä mun pika-analyysini tulevan jakson mainoksen perusteella. Saa nähdä, osuuko oikeaan.

Minulle tuli kanssa sellainen vaikutelma Sinistä ja Vesasta, että Vesa häipyi kamoineen. Minun mielestä Sini kysyi jotenkin niin, että ”otatko sä kaikki mukaan”?

Jos tuollaista on näytetty, niin he jatkavat yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
8123/8881 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainoksessa vain Heikki ja Miina pitävät toisiaan kädestä päätösistunnolla asiantuntijoiden kanssa eli eiköhän siinä ole ainut pari, joka jää yhteen?

Lisäksi Sinin luona ilmeisesti pakataan Vesan kamoja, koska on matkalaukut esillä ja Sini kysyy ”Otatko nämäkin mukaan?” tms. Rosa vastaa varmasti EI, mutta Eetu antaisi suhteelle vielä mahdollisuuden.

Tässä mun pika-analyysini tulevan jakson mainoksen perusteella. Saa nähdä, osuuko oikeaan.

Minulle tuli kanssa sellainen vaikutelma Sinistä ja Vesasta, että Vesa häipyi kamoineen. Minun mielestä Sini kysyi jotenkin niin, että ”otatko sä kaikki mukaan”?

Voi olla tai sitten ei.

Vierailija
8124/8881 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muuten edelliskausilta yhdessä yksikään pari?

Tai no vissiin se nainen, joka itki ja päsmäröi koko ajan ja mies kyynelehti vähän itsekin, mutta tykkäsi olla tossun alla (nimiä en muista). Nainen hankkiutui heti raskaaksi.

Vierailija
8125/8881 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muuten edelliskausilta yhdessä yksikään pari?

Tai no vissiin se nainen, joka itki ja päsmäröi koko ajan ja mies kyynelehti vähän itsekin, mutta tykkäsi olla tossun alla (nimiä en muista). Nainen hankkiutui heti raskaaksi.

Jokaiselta kaudelta on yksi pari edelleen yhdessä eli onnistumisprosentti on 33,3. Kahdella parilla on jo lapsiakin.

Vierailija
8126/8881 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvaile, minkälaiset suhteet olisi olleet:

1. Heikki & Sini

2. Heikki & Rosa

3. Vesa & Miina

4. Vesa & Rosa

5. Eetu & Sini

6. Eetu & Miina

1. Heikki olisi edelleen liikkeellä sillä asenteella, että kun on avioon lähdetty, niin aviossa ollaan, eli suunnittelisi jo yhteistä tulevaisuutta pitkälle. Siniä hämmästyttäisi Heikin varmuus asiasta, etenkin kun parin teoreetikko-käytännön ihminen - eroavaisuudet tässä tapauksessa korostuisivat vieläkin enemmän, kun edes yhteinen liikuntaharrastus ei sido heitä arjen touhuissa yhteen. Heikin ajatusmaailma kääntyisi ehkä yhä ennemmän työn tekoon. Verbaalisen pallottelukumppanin puutteessa Heikki jupisisi heikismejään enemmän itsekseen, mikä naurattaisi ja kummastuttaisi Siniä. Sini arvostaisi Heikin sitoutumishalua, luotettavuutta, ja sitä, että Heikki halaa välittäen sohvalla, kun Siniä arveluttaa jatko, mutta kipinän puute ja eri aaltopituudella olo kaataisivat homman. Eroaisivat lopulta Sinin aloitteesta ystävinä.

2. Molemmat koettaisivat kameramonologeissa hakea asiantuntijoiden motivaatiota laittaa heidät yhteen, mutta olisivat selvästi häkeltyneitä tehdystä ratkaisusta. Heikkiä kummastuttaisi Sinin urheiluvimma ja kiire tehdä asioita, Rosaa taas Heikin professorimaisuus, epäliikunnallisuus ja flegmaattinen reagointitapa asioihin. Heikki lätkisi Rosan pisteliäitä kommentteja alas lakonisilla one-linereillä, mikä toisaalta ärsyttäisi Rosaa, mutta myös pitäisi hieman aikaa härnäävyyteen ja uteliasuuteen perustuvaa jännitettä yllä. Heikki kävisi papin puheilla pohtimassa eettistä vastuutaan, kun aiempi oma päätös kyetä mukautumaan asiantuntijavoimin valittuun puolisoon ei näytä onnistuvan. Niin kiinnostuksen puute toiselle tärkeisiin asioihin kuin syvemmän viehättymisen puute saisivat heidät kuitenkin lähtemään eri teille heti sarjan päätyttyä.

3. Vesan ja Miinan suhde lähtisi käyntiin sopuisasti ja molemmat löytäisivät pian peruspositiivisella asenteellaan toisistaan paljon hyvää sanottavaa. Arjen edetessä erot arvomaailmassa ja tulevan elämän odotuksissa tuottaisivat kuitenkin kasvavia epävarmuuden tunteita. Miina kokisi haastavana Vesan rationaalisen, hänestä liian karunkin maailmankuvan, ja Vesa ei oikein saisi otetta Miinan maailmanparantajan halusta ja siitä, että Miinaa tuntuisi kiehtovan ajatus siitä, että miehellä soisi olla tavalla tai toisella korkealle tähtääviä tavoitteita, eikä karismaattisuuskaan haittaisi. Kaupunkilaistunut ja maailmankansalaiseksi itsensä kokeva Miina ei myöskään voisi pitemmän päälle nähdä itseään Vesan tavoin pikkupaikkakunnan asukkina. Todennäköisesti eroaisivat sopuisasti.

Enpä todellakaan usko, että noita kuutta ihmistä pystyisi parittamaan ristiin noin vain. Sini ja Heikki - miten oikeasti voisi ajatella tutkijaluonteen, asioita hyvin abstraktisti ja voimakkaasti arvojen kautta ajattelevan Heikin sopivan yhteen täysin jalat maassa olevan Sinin kanssa? Vesakin miettii asioita abstraktisti, mutta on kuitenkin huomattavasti maanläheisempi tyyppi kuin Heikki. Eipä taitaisi Sinistä tulla pastorinrouvaa. Rosa ja Heikki taas, ikäero jo yksistään on hurja, ja Rosa vielä vähemmän nousee pohtimaan mitään abstraktimpaa. Sama Eetussa ja Miinassa, Miina on henkisesti paljon kypsempi. Vesa ja Miina taas, voisin kuvitella Miinan äänestävän vihreitä, Vesa taas vaikuttaa rationaaliselta oman nokan kautta ajattelevalta kokoomuslaiselta (tai kepulaiselta jos side maaseutuun vahva). Kyllä nuo asiantuntijat ovat parhaansa tehneet näitä pareja valitessaan, monissa asioissa nuo täysin epäonnistuneetkin parit ovat "paperilla" hyvin mätsääviä (Mari ja Petri edelliskaudella, nyt Rosa ja Eetu varmaan haluavat suht samoja asioita elämästään ja toisinaan tuollainen erilaisuus luonteissa voi olla voimavara parisuhteessa, äitini on "rosamainen" ja isäni "eetumainen", nyt tasapainottaneet toisiaan jo 50 vuotta).

Vierailija
8127/8881 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kivaa kun kausi taas alkoi, vielä kivempaa on että se taas loppuu. Mitäänsanomattomat jaksot tylsistyttää kun niistä ei saa katsojana mitään irti, lyhyitä teennäisiä leikattuja pätkiä parien "arjesta".  Niin ja kaikki parit jatkaa vai miten se meni.. 

Vierailija
8128/8881 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu että Sini aluksi tykästyi Vesaan, mutta myöhemmin huomasi ettei tämä ollutkaan niin mielenkiintoinen kuin aluksi ajatteli. Lisäksi vierailu Vesan vanhempien luona oli vähän ehkä kiusallinen tai miten sen nyt muotoilisi... vesan suku vaikutti aika hiljaisilta/ilmeettömiltä kun taas sini on enemmän lämmin ja eloisa, näytti ettei oikein osannut nähdä itseään osana sitä. Olen aika varma että eroavat.

Vierailija
8129/8881 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla tai sitten ei.

Jos he eroaisivat, niin tarvitsisiko sitä erikseen kysyä, ottaako toinen lähtiessään kaiken mukaan? 

Vierailija
8130/8881 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko muuten arvon palstalaiset tietävät, että vauvan keksusteluista on tehty kirja! Tuli eteen Suomalaisessa lauantaina. En muista nimeä, mutta ei se mikään kryptinen ollut, Parhaat vauva.fin keskustelut tai jotain sinne päin.

Eikä taatusti ole kysytty kommentoijilta lupaa tekstien julkaisemiseen :)

Tarvitseeko sitä erikseen kysyä, kun jokainen kommentoija lupautuu toimimaan sisällöntuottajana kommentin lähettäessään? En nyt muista tarkkaa sanamuotoa, miten se on palstan säännöissä kirjattu, mutta jokainenhan sen tietysti on lukenut, kun palsta kysyy käyttöehtojen hyväksyntää ;)

Vierailija
8131/8881 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu että Sini aluksi tykästyi Vesaan, mutta myöhemmin huomasi ettei tämä ollutkaan niin mielenkiintoinen kuin aluksi ajatteli. Lisäksi vierailu Vesan vanhempien luona oli vähän ehkä kiusallinen tai miten sen nyt muotoilisi... vesan suku vaikutti aika hiljaisilta/ilmeettömiltä kun taas sini on enemmän lämmin ja eloisa, näytti ettei oikein osannut nähdä itseään osana sitä. Olen aika varma että eroavat.

Onko näytetty sellainen vierailu? Miksen muista?

Vierailija
8132/8881 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku nyt spoilaa lopputuloksen?

Vierailija
8133/8881 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinin fbssä lukee että asuu kemissä nykyääm, eli tuskin ovat yhessä

Vierailija
8134/8881 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla tai sitten ei.

Jos he eroaisivat, niin tarvitsisiko sitä erikseen kysyä, ottaako toinen lähtiessään kaiken mukaan? 

No jos Vesa on luvannut heittää Sinin joka tapauksessa autollaan kotiinsa Helsingin reissun jälkeen, niin kamoja voi koota autoon ennen tai jälkeen Helsinkiin menoa.

Vierailija
8135/8881 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla tai sitten ei.

No jos Vesa on luvannut heittää Sinin joka tapauksessa autollaan kotiinsa Helsingin reissun jälkeen, niin kamoja voi koota autoon ennen tai jälkeen Helsinkiin menoa.

Miksei Sini menisi junalla, jos eroavat? Junalla pääsee noin 1,5 tunnissa.

Vierailija
8136/8881 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko laittaa linkin Sinin fb sivulle? Oman tarkastelun mukaan ei ole päivittänyt sitä pitkään aikaan.

Vierailija
8137/8881 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spoilaajia varmaan ärsyttää, kun vikaa jaksoa eivät voi spoilata. Kiäh, kiitos Maikkari pitkän nenän näyttämisestä! ;)

Vierailija
8138/8881 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla tai sitten ei.

Vähän veikkaan, että kyse on tilanteesta, jossa toinen lähtee kotiinsa ennen vikaa tapaamista. 

Vierailija
8139/8881 |
04.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinin fbssä lukee että asuu kemissä nykyääm, eli tuskin ovat yhessä

Höpö, Höpö ! Miks asuisi Kemissä kun oma asunto ja työpaikka Tampereella ?

Vierailija
8140/8881 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki EA-kaudet katsoneena mietin, että parhaiten onnistuvat parit joissa mies on "kaikki kelpaa"-tyyppinen ja mukautuvainen ja nainen sellainen joka ei tarvitse "kipinää", vaan elämänkumppanin ja parhaan kaverin.

Ymmärrän, että odotukset lähtiessä tällaiseen ohjelmaan on moninkertaiset verrattuna tavallisiin nettideittehin ja siksi pettymys voi näyttäytyä kamalana käyttäytymisenä. Eihän se tietysti ole Eetun vika ole, ettei Rosa onnistu ihastumaan. Yritän vaan ymmärtää Rosan mielenmaisemaa. 

Ketju on lukittu.