Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, uusia pareja etsitään jo seuraavalle kaudelle. Hakea voivat myös lesbot ja homot. Saattaa tulla mielenkiintoinen kausi.
Tulisipa seuraavaan kauteen yli 40v pareja.
Olisihan niitä jo nähty jos potentiaalisia hakijoita riittäisi. Kypsemmällä iällä nousee kynnys lähteä tällaisiin diipadaapoihin, harvempi on halukas uhraamaan itseään viihteen alttarille.
Vierailija kirjoitti:
Eetu on ihana! Eetu on sellainen mies, jonka mielelläni "valitsisin" tyttärelleni, jos se olis musta kiinni. ;)
Vesa taas on mun mielestä tylsä ja mitäänsanomaton, ihan ok toki, mutta boooring.
Vesa on sellainen mies, jonka valitsisin tyttärelleni, jos minulla sellainen olisi.
Ei keski-ikäiset tähän harpyijien luolaan lähde raadeltavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Tulee kyllä olo että matto on vedetty alta, jos Rosa ja Eetu jatkaa ja heillä onkin ollut tosi usein myös tosi ihanaa.
täähän on ollut ohjelman kaava iät ja ajat, leikkauksin kusetet.. halutaan "yllättää" katsojat lopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän vierastan tuota satu -juttuakin, koska ohjelmasta on syntynyt muutamia pysyviä pareja, joilla on jo lapsiakin. Ihan aitoa oikeaa elämää vaikuttaisivat siis elävän.
Se on satua sinulle ja minulle. Me näemme vain rankasti editoidun version pariskuntien tutustumistarinasta. Suurinta osaa siitä emme näe, emmekä myöskään näe satunnaisia otoksia joiden perusteella voisimme tehdä päätelmiä millaista heillä on yleensä. Näemme tuotantotiimin valmistaman paketin, se on eräänlainen satupaketti. Mitä pariskunnat itse elävät on totta, mutta siitä me emme tiedä mitään. Pariskuntien myöhempi elämä on myös meille tuntematon ja joistain saatamme saada lehtijutun joka on jälleen pieni, valmiiksipureskeltu satu. Ihmettelen enemmän niitä ihmisiä jotka toitottavat täällä kuinka voimme oppia ea-pariskunnilta omasta parisuhteestamme ja että se olisi peräti koko produktion tarkoituskin. (Kuka muuten määrää tarkoituksen??) Joku on kuulemma havahtunut huomaamaan piirteitä itsestään. Mielenkiintoista ja lähes uskomatonta. En voisi olla enemmän eri mieltä. Mielestäni ihmiset ovat niin moniulotteisia ja komplekseja, että ei toisesta ihmisestä ja hänen tilanteestaan voi tuollaista oppia, varsinkaan tv:n välityksellä. Ehkä joku teini voi hihkua toisen korvaan "sama!! jep, sama!!", mutta se kuuluu siihen kehitysvaiheeseen ja on tietynlainen illuusio.
Tottakai voimme oppia editoidusta tositeeveestä, opimmehan myös puhtaasta fiktiostakin! Fiktiosta sanotaan sen olevan tie empatiaan, ymmärrykseen, toisenlaisiin kohtaloihin ja valintoihin. Toisiin maailmoihin.
Se kyllä on totta, että leikattu on ja erityisesti että ihmiset kompleksisia, sen toivoisi täällä raivottajien näkevän.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voimme oppia editoidusta tositeeveestä, opimmehan myös puhtaasta fiktiostakin! Fiktiosta sanotaan sen olevan tie empatiaan, ymmärrykseen, toisenlaisiin kohtaloihin ja valintoihin. Toisiin maailmoihin.
Ei kai kaikesta fiktiosta sentään? Jos mä täällä kirjoittelen jatkokertomusta teille, niin tuskin kukaan oppii mitään, hope not! Fiktio josta oppii on varmaankin sellaista mihin kirjailija on onnistunut siirtämään omaa viisauttaan, tarkkanäköisyyttään ja oivallustaan. En usko, että ensitreffit alttarilla on mikään varma keino oppia itsestään tai parisuhteestaan uutta eikä se ole sen tarkoituskaan. Mulle se on viihdettä ja tää on eka kausi jonka olen kokonaan seurannut. Asiantuntijapuheenvuoroja pidän myös hyvin kevyinä, ehkä siksi koska olen jonkinverran alaa opiskellut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikös tällä kaudella pitänyt olla joku huikea kasvutarina? On kyllä mennyt mulla ihan ohi.
Heikki on se kasvutarina!? Muistathan, miten nihkee oli alussa!
Ihan sama mumisija edelleen kuin alussakin ja laukoo "viisauksiaan" joille vaimo (ainakin kameroiden läsnä ollessa jaksaa) konemaisesti hyväntahtoisesti nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eetu on ihana! Eetu on sellainen mies, jonka mielelläni "valitsisin" tyttärelleni, jos se olis musta kiinni. ;)
Vesa taas on mun mielestä tylsä ja mitäänsanomaton, ihan ok toki, mutta boooring.
Vesa on sellainen mies, jonka valitsisin tyttärelleni, jos minulla sellainen olisi.
Löysin Vesan twittertilin ja hänen osakkeensa nousivat. Fiksu on.
En kyllä oikein usko, että jaksaisi olla Sinin kanssa, ainakaan pidemmän päälle.
Sinillä ei ole kipinää, mutta Vesalla ei välttämättä ole senkään vertaa. Vesa on sen tyylinen, ettei ajatuksistaan lähde koko kansalle avautumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, uusia pareja etsitään jo seuraavalle kaudelle. Hakea voivat myös lesbot ja homot. Saattaa tulla mielenkiintoinen kausi.
Tulisipa seuraavaan kauteen yli 40v pareja.
Olisihan niitä jo nähty jos potentiaalisia hakijoita riittäisi. Kypsemmällä iällä nousee kynnys lähteä tällaisiin diipadaapoihin, harvempi on halukas uhraamaan itseään viihteen alttarille.
Ja valitaanko mukaan vain lapsettomia hakijoita? Sekin rajaa ison osan 40+ osallistujista pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kaikesta fiktiosta sentään? Jos mä täällä kirjoittelen jatkokertomusta teille, niin tuskin kukaan oppii mitään, hope not! Fiktio josta oppii on varmaankin sellaista mihin kirjailija on onnistunut siirtämään omaa viisauttaan, tarkkanäköisyyttään ja oivallustaan. En usko, että ensitreffit alttarilla on mikään varma keino oppia itsestään tai parisuhteestaan uutta eikä se ole sen tarkoituskaan. Mulle se on viihdettä ja tää on eka kausi jonka olen kokonaan seurannut. Asiantuntijapuheenvuoroja pidän myös hyvin kevyinä, ehkä siksi koska olen jonkinverran alaa opiskellut.
Samaa mieltä. Olen kommentoinut tänne aiemminkin, että mä en ole oppinut tämän sarjan yhdestäkään kaudesta mitään, ja pidän sarjaa juurikin viihteenä. Nuo asiantuntijapuheenvuorotkin ovat mun mielestä aina ihan tyhjänpäiväisiä itsestään selvyyksiä, jotka pääasiassa vain tukevat draaman kaarta.
Eikä kyse ole siitä, että kuvittelisin olevani täydellinen, vaan siitä, ettei yhteistä tarttumapintaa tollaiseen pätkittyyn ja käsikirjoitettuun "muka-arkeen" ole vain löytynyt. Ehkä sekin vaikuttaa asiaan, että olen opiskellut TV-tuotantoa, eli tiedän, miten tarkoitushakuisesti tosi-TV:tä tehdään.
Itsellä ei olisi luultavasti kenenkään miehen kanssa kipinää, tietysti ikäkin vaikuttaa.
Eetu olisi mukava kaverina, hänen kanssan olisi mukava jutella ja vaikka juoda viiniä, turvallinen ja uskoisin, että auttavainenkin. Hyvä käytös plussaa, voisi hyvin esitellä myös muille kavereille ja kiva liikkua myös muualla kuin kotona kun ei tarvitse jännittää miten hän käyttäytyy ja puhuu. Minua ei myöskään haittaa yhtään kitara ja laulu.
Vesa myös kaverina mukava, keskustelut olisivat mielenkiintoisia, itseäni ei haittaa vaikka mies joskus on fiksumpi tai tietää enemmän joistain asioista kuin minä. Koska taas itse saatan olla fiksu joissain asioissa.
Heikki olisi liian outo ja arvaamaton, kaverina näistä kolmesta se ehkä jota vähemmän tapaisin. Johtuen myös Heikin omastakin valikoinnista kaverien suhteen. Edelliset kaksi solahtaisivat helposti melkein mihin porukkaan tahansa, Heikki ei niinkään.
Uskonto myös kysymysmerkki, sekin joskus rajaa kaveripiirin puolin ja toisin.
Kumppanin yksi plussa on juuri, että ei arkielämässä tarvitse kovin paljon miettiä ja vääntää sovinko minä hänen omiin kuvioihin ja hän minun, koska sitä arkeakin täytyy ajatella jatkossa, vaikka rakkautta olisikin.
Eetun ja Vesan kanssa sitä ei niin paljon olisi kuin ehkä Heikin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee kyllä olo että matto on vedetty alta, jos Rosa ja Eetu jatkaa ja heillä onkin ollut tosi usein myös tosi ihanaa.
täähän on ollut ohjelman kaava iät ja ajat, leikkauksin kusetet.. halutaan "yllättää" katsojat lopuksi.
En ole yllättynyt kertaakaan.
Mainoksessa vain Heikki ja Miina pitävät toisiaan kädestä päätösistunnolla asiantuntijoiden kanssa eli eiköhän siinä ole ainut pari, joka jää yhteen?
Lisäksi Sinin luona ilmeisesti pakataan Vesan kamoja, koska on matkalaukut esillä ja Sini kysyy ”Otatko nämäkin mukaan?” tms. Rosa vastaa varmasti EI, mutta Eetu antaisi suhteelle vielä mahdollisuuden.
Tässä mun pika-analyysini tulevan jakson mainoksen perusteella. Saa nähdä, osuuko oikeaan.
Vierailija kirjoitti:
Mainoksessa vain Heikki ja Miina pitävät toisiaan kädestä päätösistunnolla asiantuntijoiden kanssa eli eiköhän siinä ole ainut pari, joka jää yhteen?
Lisäksi Sinin luona ilmeisesti pakataan Vesan kamoja, koska on matkalaukut esillä ja Sini kysyy ”Otatko nämäkin mukaan?” tms. Rosa vastaa varmasti EI, mutta Eetu antaisi suhteelle vielä mahdollisuuden.
Tässä mun pika-analyysini tulevan jakson mainoksen perusteella. Saa nähdä, osuuko oikeaan.
Minulle tuli kanssa sellainen vaikutelma Sinistä ja Vesasta, että Vesa häipyi kamoineen. Minun mielestä Sini kysyi jotenkin niin, että ”otatko sä kaikki mukaan”?
Jos Eetu vielä haluaisi jatkaa, niin ei hän kyllä osaa lukea Rosaa yhtään.
Heikki ja Miina jatkaa. Heikki on onnekas mies kun on saanut Miinan vaimokseen. Miina olisi kyllä saanut paremmankin miehen.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaile, minkälaiset suhteet olisi olleet:
1. Heikki & Sini
2. Heikki & Rosa
3. Vesa & Miina
4. Vesa & Rosa
5. Eetu & Sini
6. Eetu & Miina
1. Heikki olisi edelleen liikkeellä sillä asenteella, että kun on avioon lähdetty, niin aviossa ollaan, eli suunnittelisi jo yhteistä tulevaisuutta pitkälle. Siniä hämmästyttäisi Heikin varmuus asiasta, etenkin kun parin teoreetikko-käytännön ihminen - eroavaisuudet tässä tapauksessa korostuisivat vieläkin enemmän, kun edes yhteinen liikuntaharrastus ei sido heitä arjen touhuissa yhteen. Heikin ajatusmaailma kääntyisi ehkä yhä ennemmän työn tekoon. Verbaalisen pallottelukumppanin puutteessa Heikki jupisisi heikismejään enemmän itsekseen, mikä naurattaisi ja kummastuttaisi Siniä. Sini arvostaisi Heikin sitoutumishalua, luotettavuutta, ja sitä, että Heikki halaa välittäen sohvalla, kun Siniä arveluttaa jatko, mutta kipinän puute ja eri aaltopituudella olo kaataisivat homman. Eroaisivat lopulta Sinin aloitteesta ystävinä.
2. Molemmat koettaisivat kameramonologeissa hakea asiantuntijoiden motivaatiota laittaa heidät yhteen, mutta olisivat selvästi häkeltyneitä tehdystä ratkaisusta. Heikkiä kummastuttaisi Sinin urheiluvimma ja kiire tehdä asioita, Rosaa taas Heikin professorimaisuus, epäliikunnallisuus ja flegmaattinen reagointitapa asioihin. Heikki lätkisi Rosan pisteliäitä kommentteja alas lakonisilla one-linereillä, mikä toisaalta ärsyttäisi Rosaa, mutta myös pitäisi hieman aikaa härnäävyyteen ja uteliasuuteen perustuvaa jännitettä yllä. Heikki kävisi papin puheilla pohtimassa eettistä vastuutaan, kun aiempi oma päätös kyetä mukautumaan asiantuntijavoimin valittuun puolisoon ei näytä onnistuvan. Niin kiinnostuksen puute toiselle tärkeisiin asioihin kuin syvemmän viehättymisen puute saisivat heidät kuitenkin lähtemään eri teille heti sarjan päätyttyä.
3. Vesan ja Miinan suhde lähtisi käyntiin sopuisasti ja molemmat löytäisivät pian peruspositiivisella asenteellaan toisistaan paljon hyvää sanottavaa. Arjen edetessä erot arvomaailmassa ja tulevan elämän odotuksissa tuottaisivat kuitenkin kasvavia epävarmuuden tunteita. Miina kokisi haastavana Vesan rationaalisen, hänestä liian karunkin maailmankuvan, ja Vesa ei oikein saisi otetta Miinan maailmanparantajan halusta ja siitä, että Miinaa tuntuisi kiehtovan ajatus siitä, että miehellä soisi olla tavalla tai toisella korkealle tähtääviä tavoitteita, eikä karismaattisuuskaan haittaisi. Kaupunkilaistunut ja maailmankansalaiseksi itsensä kokeva Miina ei myöskään voisi pitemmän päälle nähdä itseään Vesan tavoin pikkupaikkakunnan asukkina. Todennäköisesti eroaisivat sopuisasti.
Koska tää nyt ratkeaa? Oon lähinnä seurannu somea sarjasta, mutta viimeisen osan voisin katsoakin.
Vierailija kirjoitti:
Kuvaile, minkälaiset suhteet olisi olleet:
1. Heikki & Sini
2. Heikki & Rosa
3. Vesa & Miina
4. Vesa & Rosa
5. Eetu & Sini
6. Eetu & Miina
Jatkan:
4. Saattaisimme nähdä samanlaisen kuvion, joka tapahtui Esan ja Aliisan kohdatessa, eli morsiamen odotukset komeasta univormumiehestä romahtaisivat kertaheitolla jo alttarilla, ja sitä seuranneita yrityksiä tsempata yhdessäolojakso läpi kriisitunnelmien pulpahdellessa toistuvasti pintaan. Vesa ei pitäisi sporttista Rosaa ulkoisesti lainkaan hullumpana, mutta ei-niinkään-viehättynyt Rosa ärtysi tähän liittyvistä kommenteista. Pienissä arjen tilanteissa Vesan hillitty itsevarmuus pitäisi Rosan kieltä jonkin verran enemmän kurissa, mutta toisaalta pitemmälle menevät väittelyt voisivat olla hyvinkin repiviä, koska Vesaa ei hermostuttaisi viedä loogista argumentointiaan loppuun asti, ja Rosa toisaalta kuumuisi tunteella lataamiensa argumenttien torjumisesta. Ei jatkoa luvassa.
5. Eetun kannalta Sinikään tuskin olisi osuva kumppani, koska Eetulle sopisi parhaiten vielä nuoren aikuisuuden kokemusten keräämisen vaihetta elävä sopuisa tyttömäinen nainen, jonka kanssa koota vielä jokunen vuosi kokemuksia reppureissaten ja festareilla käyden. Sini taas on jo tavoitteissaan enemmän kypsän aikuisuuden puolella, ja hänelle voisi sopia tältä osin reippaastikin itseään vanhempi puoliso. Eetu oli myös ennen sarjaa maininnut ulkonäköasioiden olevan hänelle täkeitä, ja tältä osin odotukset ovat voineetkin olla tämän matchin kannalta haastavat. Parin parhaita puolia ajatellen Siniä varmaan miellyttäisi Eetun ulkoinen olemus ja urheilullisuus, ja Eetu arvostaisi Sinin ystävällisyyttä ja kykyä huomioida toisen tunteet.
6. Ulkoisesti molemmat voisivat kokea toisensa riittävän kiinnostavina. Eetussa ei kuitenkaan persoonana ehkä olisi sellaista kypsää särmää ja tavoitteellisuutta, mikä kiehtoo Miinaa. Siinä missä Miina myös saattaisi vierastaa Eetun intoa nähdä pelaaminen tai menevä auto kiinnostavina asioina, Miinan halu toimia maailmaasyleilevissä projekteissa taas ei ehkä saisi Eetulta niin innokasta tsemppausta, mitä Miina kaipaisi. Uskon toisaalta, että molemmat osaisivat kohdella toisiaan kahdenvälisissä keskusteluissa arvostavasti ja kunnioittavasti ja jatkaa hyvinä ystävinä ohjelman jälkeenkin.
Joko muuten arvon palstalaiset tietävät, että vauvan keksusteluista on tehty kirja! Tuli eteen Suomalaisessa lauantaina. En muista nimeä, mutta ei se mikään kryptinen ollut, Parhaat vauva.fin keskustelut tai jotain sinne päin.
Eikä taatusti ole kysytty kommentoijilta lupaa tekstien julkaisemiseen :)
Oho, laitatko tällasista muutaman esimerkin Suomesta käyntiosoitteineen, moni saattaisi mennä