Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Spoiler
Tykkään tästä tämän kauden uudesta asiantuntijanaisesta. Lämminhenkinen, viisas ja jämäkkä. Ei lässytä turhia.
Miina ja Heikki on suosikkiparini. Ihana muffinssirunoyllätys ja Legolandia-yllätys. Mutta eniten tykkään heidän tavasta kommunikoida. Ovat rentoja, huumorintajuisia, arvoiltaan kuitenkin syvällisiä. Osuvasti sanottu, että heillä on nälkä toistensa katsetta (vai miten se asiantuntija sanoikaan siitä, kun katsoivat toisiaan vastatessaan kysymyksiin). Kiva kun kävivät Heikin lapsuudenmaisemissa.
Eetun mausteinen ja pähkinäinen kanasalaatti näytti ihanalta. Rosalle olisi sopinut paremmin joku pyörä-Petrin kaltainen mies, joka syö tiukkojen aikataulujen mukaan ja jolle ruoka on vain polttoainetta. Harmittaa Eetun puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä3133 kirjoitti:
Minä ymmärrän Rosaa juuri siltä pohjalta, että oma raskasta kolmivuorotyötä tekevä miehenikin on yövuoroviikkoina ikään kuin "pois laskuista". Ei häneltä voi silloin odottaa mitään, enkä odotakaan (meillä ei ole lapsia). Pääasia että saa nukuttua ja kerättyä voimia niin että jaksaa taas mennä töihin. Muita asioita voi katsella sitten muulloin.
Mutta kiukutteleeko miehesi samalla tavalla kuin Rosa?
Itsekin yötyöläisenä ymmärrän Rosaa monessakin asiassa, mutta silti en hyväksy huonoa käytöstä. Enkä ymmärrä miksi on pitänyt ängetä ohjelmaan? Mielummin olisin katsonut toisenlaista paria kuin lapsellista valitusta ja pillitystä.
Lähinnä hän on käpertyneenä itseensä, nukkuu ja lataa ja lepää, on siis minun kannaltani aika lailla poissaoleva eikä jaksa kauheasti huomioida minua. Ja saattaa olla kireä ja pahantuulinen ja stressaantunut. En kuitenkaan sanoisi kiukutteluksi, koska ei hän minulle turhasta tiuski tms, paitsi joskus ihan ääritapauksissa.
Mä ymmärrän vuorotyöläisenä sairaanhoitajana ja omaa tilaa vaativana kyllä Rosaa, mutta onhan tätä tosi raskasta katsoa.
Vesa ja Sini on niin kuin minä ja mun mies... 11v yhdessä ja kolmas lapsi tulossa. Kaverillinen suhdehan on tosi jees. Ei se poissulje kuitenkaan sitä etteikö esim seksielämä voisi toimia. Mutta viihdymme aina toistemme seurassa (ei tule vastaavanlaista ahdistusta kuten Rosalla, jos on viettänyt liikaa aikaa oman puolisonsa kanssa), useimmiten on hauskaa, keskustellaan paljon sekä pinnallisista että syvällisistä asioista. Jos ei olla yhdessä, niin soitellaan toisillemme monta kertaa päivässä. Toki riidelläänkin joskus, mutta harvemmin mitenkään pahasti, ja yleensä riidat unohdetaan/sovitaan hyvin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Onko missään spoilauskeskustelua, haluisin jutella!
Oli, mutta sen joku halusi poistattaa. Siksi spoilerit on nyt samassa ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi Rosa mikä prinsessa. Miina meni naureskellen nukkumaan oliko herätys klo 2 yöllä. Rosa angstaa kuin pikkulapsi töistään. Minäminäminä ja minun työt. Teen itsekin 3vuorotyötä ja yövuoron jälkeen nukun 3 tuntia ja otan lapset vastaan koulusta. Rosa nukkua posottaa VIITEEN ja silti valittaa kokoajan.
Ihmettelin samaa, tein sh:na vuorotyötä monta vuotta. Meillä oli 7 kertaa vuodessa 7 yön putkia (sen perään aina viikon vapaat, usein otin lomat noiden vapaiden perään). Normaali nukkuma-aika yövuoroviikolla oli n. Klo 8-9 - 14. Kyllä parisuhdekin onnistuu yövuorolaiselle - JOS HALUAA että onnistuu...
Veikkaanpa, että et ollut missään päivystyksessä duunissa. Itse olen ollut ja olin monesti ihan naatti niiden öiden aikana. Itse huomasin jo varhain, että en jaksa tehdä 7 yön putken aikana päivisin mitään muuta kuin nukkua, keittää kahvit ja lähteä taas töihin. Uni ei päivällä muutenkaan ole samanlaista kuin yöllä, vatsa on usein sekaisin, päätä särkee, turvottaa ja on huono olo. Siihen päälle iso vastuu ja henkinen kuormitus. Itse sanoin kavereilleni aina yövuorojen aikaan että palataan viikon päästä, koska en yksinkertaisesti jaksa tehdä mitään päivisin. Ja myöhemmin sanoin saman miehelleni, joka ymmärsi ja sopeutui. Että antakaas sille Rosalle sentään vähän armoa kuitenkin.
En ollut päivystyksessä, olin teholla :)
Vierailija kirjoitti:
Ennakkojakson perusteella Rosa vaikuttaa suorastaan järkyttävältä ihmiseltä. Täysin tunnekylmä ja kyvytön tarkastelemaan omaa toimintaansa. Tuollainen ihminen ei ikinä muutu, jotain on aivan liian perustavanlaatuisesti vialla.
Tästä oli jo hyvä eka varoittava esimerkki se että sinkkuudesta puhuessa vika oli muissa.
Tällaiseen formaattiin lähtijältä vaaditaan mun mielestä kaikkein eniten erittäin hyviä tunnetaitoja ja stressinsietokykyä. Asiantuntijoiden pitäisi testata noiden tunnetaidot ennemmin kuin joku älykkyys! Ja ottaa mukaan vain sellaisia, joilla on hyvät tunnetaidot, terve itsetunto ja jotka ovat muutenkin tasapainossa itsensä ja elämänsä kanssa.
Sitten sanon vielä sen, että hyvä resepti tuollaiseen sokkoavioliittoon olisi se, että ottaisi päämääräkseen tehdä toiselle hyvän olon. Kun molemmat toimisi näin, niin oltaisiin jo pitkällä :) .
Se tän kauden uusi asiantuntijanainen (Marianna tms) on mun mielestä tosi hyvä.
Marianna Stolbow on tosiaankin aivan ihana. Muiden asiantuntijoiden lässytykset on lähinnä tosiaankin lässytyksiä, ihan turhia.
Eihän tuohon lähde mukaan kuin tyhmimmät.
Näin miehenä Heikki on kyllä aika charmantti ukko mielestäni. Vähän kun suoristaisi ryhtiä ja artikuloisi voimakkaammin, niin aika 5 /5
Vierailija kirjoitti:
Tällaiseen formaattiin lähtijältä vaaditaan mun mielestä kaikkein eniten erittäin hyviä tunnetaitoja ja stressinsietokykyä. Asiantuntijoiden pitäisi testata noiden tunnetaidot ennemmin kuin joku älykkyys! Ja ottaa mukaan vain sellaisia, joilla on hyvät tunnetaidot, terve itsetunto ja jotka ovat muutenkin tasapainossa itsensä ja elämänsä kanssa.
Sitten sanon vielä sen, että hyvä resepti tuollaiseen sokkoavioliittoon olisi se, että ottaisi päämääräkseen tehdä toiselle hyvän olon. Kun molemmat toimisi näin, niin oltaisiin jo pitkällä :) .
Se tän kauden uusi asiantuntijanainen (Marianna tms) on mun mielestä tosi hyvä.
Tuo resepti on hyvä mihin avioliittoon tahansa, tai parisuhteeseen :)
SPOILERIT
Lisää ulkonäkökommentteja Heikiltä. Niin pieni paita että tissit pursuaa ulos. Miinakin kaverinsa kanssa sitä puhui, että Heikki haluaisi vähän turhan paljon puuttua pukeutumiseen. Ja Heikiltä tuli kommenttia siitä että muistaahan Miina olla nyt sitten kunnolla kun kaverinsa kanssa lähtee viettämään iltaa. Väitti että kiusaa vaan.. no, all in all, heillä tuntui menevän ihan hyvin. Heikki sen reissunkin heille oli varannut.
Rosalla ja Eetulla ei kovin hyvin mennyt, mutta lopun teaserissa näytettiin rosa sanomassa että hyvin menee jo. Että en tiedä.
Pikkasen eriasia työskennellä lentokentällä asiakastyössä tiskillä kun painaa duunia koko yö kuolevien, rintakipusten, elvytettävien ja kolaripotilaiden jne. kanssa. Ihmettelen sitä itkemistä täällä, että itkette sitä mitä roosa valittaa mutta ette ole päivääkään itse tehnyt päivystystyötä. Itse tehnyt yli 20 vuotta päivystystyötä ja todellakin monta parisuhdetta mennyt työn takia poikki varsinkaan kun toinen ei ole millään ymmärtänyt työn luonnetta. Ja huomio arvon mammat, jos ette millään meinaa tajuta, että helppo on tehdä pelkkää yövuoroa kun se että ensin teet 5 yötä, pari päivää vapaata ja sitten alkaakin aamuvuorot, johon pitäisi kääntää rytmi. Ei helppoa.
Toinen asia, mitä lapselliselle henkilölle se kuuluu jos yövuoroa tekevä LAPSETON nukkuu klo 17 asti, jos hän siihen pystyy ja voi nukkua? Pitäisikö tasapuolisuuden nimissä olla nukkumatta kun marttyyriäidit suuttuu kun eivät saa nukuttua lasten takia klo 17 asti? Itse olette lapsenne hankkineet ja työtä pitää vaihtaa jos käy liian rankaksi. Haluaisin teidän av mammojen arjessa olla kärpäsenä katossa kun riitelette miehienne kanssa millon mistäkin kuin riiviraudat, pihtaatte seksistä ja kiukuttelette kun pikkuinen Tiina ei saakaan uusiinta uutta gugguuhaalaria. Että taitaa olla peiliin katsomisen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eetu jakso kantaa keskustelua, kehuja ja yleistä hääkuvan ihailua, kun Rosa katso vaan itseänsä vakavana valittaen.
Samahan se oli Heikillä ja Miinalla. Heikki kehuu ja Miina janos kehuja. Kummallakin parilla mies kehuu morsianta. Morsian ei sanonut mitään kivaa, paitsi et pää oli oikeaan suuntaan tms. Miehen pitää ylistää vaimon ulkonäköä...
Voi taivas, sehän on hauskaa ja suloista. Huumoria! Ei kai sen miehen mitään pidä. Kyllä mua suututtaisi, jos ei tuollaista huumoria toinen ymmärtäisi. Tuskin Miina mitään kehuja janoaa. Itsetunto vaikuttaa olevan terveesti kohdallaan, ei tarvitse olla alentuva eikä ylimielinen, ei kerjätä eikä janota. Aikuinen nainen, joka on muuten varmasti kehuja jo saanut tarpeeksi elämässään. Ja Miina osoittaa hellyyttä ja huomiota monin tavoin, jos nyt ei ole mitään kivaa sanonut just mikkien ollessa päällä, niin silti tulee läpi se, että ihan tasapainossa on huomioiminen. Ei pelkästään sanat, vaan myös teot.
Vierailija kirjoitti:
Asiantuntijoiden pitäisi testata noiden tunnetaidot ennemmin kuin joku älykkyys!
Tanskalaisten Ensitreffeissä oli joku maalaisjuntti, joka vaikutti heti alussa täysääliöltä. Kaiken lisäksi sai vielä parikseen kauniin naisen.
Kuitenkin ohjelman edetessä selvisi, että mies on omalla maalaisella tavallaan huomioiva, kannustava ja sopeutuva. Pari tuli mainiosti juttuun ja myös jatkoivat ohjelman jälkeen yhdessä.
Ehkä paras keino karsia nämä ohjelmaan sopimattomat olisikin se, että valittaisiin vain kunnollisen kotikasvatuksen saaneita ja riittävän aikuisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Voi Rosa mikä prinsessa. Miina meni naureskellen nukkumaan oliko herätys klo 2 yöllä. Rosa angstaa kuin pikkulapsi töistään. Minäminäminä ja minun työt. Teen itsekin 3vuorotyötä ja yövuoron jälkeen nukun 3 tuntia ja otan lapset vastaan koulusta. Rosa nukkua posottaa VIITEEN ja silti valittaa kokoajan.
Joo, sädekehä sulle, kun nukut kolme tuntia ja otat lapset vastaan. Teet varmaan siinä odotellessa suursiivouksenkin. Olen valitettavasti törmännyt kaltaisiisi ihmisiin työurani aikana. Ette ole mukavimpia työkavereita, koska olette niin hyviä (omasta mielestänne).
Itse nukun myös viiteen yövuorojen välissä. Enkä todellakaan ole parhaimmillani yövuoroputkessa. Katsos, meitä on monenlaisia.
Vesa on ujo, siksi ei katso Siniä silmiin. Hänhän on hieman sellainen suomalainen jurottaja. Tuskinpa osaa olla niin vaativa kumppanin suhteen, että löytäisi Sinistä jotain perustavaa laatua olevaa vikaa, jonka takia ero tulisi. Samoin en usko että Sini haluaa erota Vesasta.
Pahemmaksi vai menee kokoajan Rosan touhu... Luoja tuota uusinta jaksoa.
Minä en kyllä keksi yhtäkään järkevää syytä, millä Rosan käytöstä voisi perustella. Raskas työ ei ole syy olla käsittämätön käytöstavaton m*lkku. Ei hän edes missään vaiheessa pahoittele käytöstään. Näkee kaikessa jotain negatiivista, vänisee ja pyörittelee silmiään ja aiheuttaa kiusallista hiljaisuutta. Ahdistuisin todella paljon tuollaisen ihmisen lähettyvillä. Koko olemuksellaan hän lyttää ja mitätöi toisen. Tuli oikeasti paha mieli Eetun puolesta.