Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pakkotilanteessa, pärjäisitkö 50 euron ruokabudjetilla?

Vierailija
02.09.2018 |

Mitä ostaisit?

Kommentit (98)

Vierailija
21/98 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ongelmaa. Olen koko tämän vuoden elänyt 30 euron kuukausibudjetilla. Enkä siis käy missään ruokajonoissa, enkä saa muitakaan ruoka-apuja. Eli tuolla 30 euron budjetilla hoidan kaiken ruuan itselleni.

Vierailija
22/98 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuivattuja linssejä, kuivattuja papuja, öljyä, kaalia, sipulia, porkkanoita, lanttuja, pastaa/riisiä/perunoita, jauhoja, hiutaleita, hiivaa, margariinia, sokeria, teetä/kahvia (suolaa).

plus soijarouhetta vielä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/98 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50e kk? Pärjäisin ihan hyvin, mutta tulisi aika ankea kuukausi.

T. Työssäkäyvä opiskelija ja oma ruokabudjetti on 100e/kk

Sää syöt varmaan tosi hyvin...eipä mulla muuta.

Vierailija
24/98 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ongelmaa. Olen koko tämän vuoden elänyt 30 euron kuukausibudjetilla. Enkä siis käy missään ruokajonoissa, enkä saa muitakaan ruoka-apuja. Eli tuolla 30 euron budjetilla hoidan kaiken ruuan itselleni.

Mitä syöt?

Vierailija
25/98 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan tuo kyllä tosi vähän eli hernari, makaroni linjalla pitkälti menis. Puuroa toki myös. Juomiseksi enimmäkseen vettä. Kysy apua seurakunnalta? Ei haittaa vaikket kuuluisi kirkkoon.

Niin ja tonnikalaa ym. Perus opiskelijan ruokavalio ja budjetti siis.

Toisin kuin luullaan, tonnikala ei ole halpaa. Oli ehkä joskus ysärillä, mutta ei enää.

Kilohinnaltaan esim. jauheliha on halvempaa, ihan erityisesti jos sitä löytää kaupan viimeisten aukiolotuntien punalappuisena tarjouksena. Broilerinkoivista puhumattakaan.

Vierailija
26/98 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjäisin.

Ostaisin herneitä, kaurahiutaleita, kaalta,porkkanoita, nauriita, kananmunia, papuja ja kahvia.

Leipää ja mitään makeita "herkkuja" en syö muutenkaan ja parin päivittäisen kahvikupillisen lisäksi juon ainostaan vettä.

Vierailija
27/98 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kk.n jaksaisin, toista en (pakkotilanteessa tosin venyy).

Vierailija
28/98 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviäisin ja jos kaapit saa tyhjentää, niin pärjäisin pitkään.

Vierailija
29/98 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkään tuolla kuukausibudjetilla pitäisi jatkaa? Vain yhden kuukauden? Loputtomasti? Yhden kuukauden varmasti "pärjäisi", vaikka tuskin saisin tarpeeksi ravintoaineita kuten proteiinia. Yhden kuukauden ajan sen kestäisi, mutta olisi kamalaa elää noin pitkän aikaa, jos oletetaan, etten saisi samalla ruokaa jostain ilmaiseksi. Normaalisti mulla menee helposti suunnilleen tuo summa yhdessä viikossa.

Vierailija
30/98 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksalaatikkoa 160g päivä.

Aivan turhan kallis tuote tuolle budjetille ja ei 160 gramma pärjää kukaan.

Vierailija
31/98 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kallista maksalaatikkoa?

Halvin versio maksaa mielestäni alle euron / 400g, joten 50€:llä sitä saisi vähintään 20kg joten sitä saisi syödä yli 650g päivässä.

Vois tosin tulla viikon päästä jo korvista ulos.

Vierailija
32/98 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä syöt?

Ihan perusaruokia. Tietenkin paljon nakkipitoisia ruokia (kastike, keitto, munakas, pyttäri), koska ne halvimpia, mutta myös makaronilaatikkoa, hernaria, kaalilaatikkoa jne, mutta joskus myös lihaa ja kalaakin, mutta niitä vain tarjouksesta.

Olennaisintahan tässä on se, että mistä ne ruuat ostetaan. Eli kaiken mahdollisen pyrin hommaamaan S-kauppojen köyhien tunnilta 60% alennuksella. Nomaalihintaiset tuotteet sitten Lidlistä ja osin S-kaupasta. Eli ruokalista määrittyy pitkälti sen mukaan, mitä saan 60% alennuksella. Ne normihintaiset ruuat sitten noita mainittuja. Yksi lämmin ruoka päivässä, paitsi keittopäivinä kaksikin. Annosbudjetti noin 50 senttiä. Kaikki ruuat teen itse, Myös vaaleat leivät leivon itse. Tummat leivät sitten 60% alennuksella. Eli euron päiväbudjetilla mennään ja siinä olen tämän vuoden pysynyt ilman ongelmia, mutta tarkkana on oltava.

Vierailija
33/98 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt saa omenoita ilmaiseksi!

Ei saa, kotimaiset omenat maksaa kaupassa melkein 3 euroa kilo. Kalliiksi tulee sekin, jos niitä lähtee hakemaan satojen kilometrien päästä.

Vierailija
34/98 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä (mies, yliopisto-opiskelija) 50€:lla  todennäköisesti pärjäisin, vaikka kuluvan syyskuun. - Ajankohta (syyskuu, eikä esimerkiksi tammikuu) on sikäli merkittävä, että saattaisin hakea "ilmaista täydennystä" metsästä, keräämällä sieltä marjoja ja -hyvällä tuurilla- myös sieniä. Etua olisi myös siitä, että olen opiskelijan, jolloin helpompaa selittää rahattomuutta ja varattomuuttaan kuin jos olisi perheellinen ja oletusarvoisesti henkilö, jonka tulisi olla töissä, tai hakea töitä.  

Vierailija
35/98 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin edellyttäen että kaapissa on jotain mausteita ym tarvikkeita ennestään. Tekisin ison makkarakeiton, tarvikkeet Lidlistä, pakastaisin. Ostaisin myös jauhelihaa, makaronia, sipulia, munia, kaurapuuroa tms. Kahvia pitää olla. Banaaneja. Eihän se kaikkein terveellisin ruokavalio ole mutta halpoja perusruoka-aineita käyttämällä selviäisi kyllä. Vehnäjauhoja ja sokeria vielä niin voisi leipoa pullaakin edullisesti. Jos rahaa jää niin tuoreita vihanneksia. Omenoita ilmaiseksi.

Vierailija
36/98 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saa käyttää myös jo kaapissa olemassa olevia kuivatarvikkeita ja pakasteita, niin varmaankin kyllä. Tosi tiukille menisi toki silti. Keliakikko olen joten mikään makaroni ei tuossa kohtaa tulisi kyseeseenkään eikä olisi varaa ostaa jauhoja leivän tekoon tms (ellei lasketa noita mitä kaapissa on valmiiksi, äkkiähän neki loppuisi). Varmaan pitkälti sitä söisi jotain perunaa, juureksia, kaikkein halvimpia kasviksia, soijarouhe on hyvin riittoisaa niin voisi sitä käyttää ja tehä jotain perunasoijarouhemössöjä...

Oisi kyllä ankeaa.

Vierailija
37/98 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvin haastavaa, mutta etukäteen tiedostettuna siihen ehtisi varautua ja suunnitella tarkkaan mitä kaupasta ostaa.

Vierailija
38/98 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei saa, kotimaiset omenat maksaa kaupassa melkein 3 euroa kilo. Kalliiksi tulee sekin, jos niitä lähtee hakemaan satojen kilometrien päästä.

Mistä hemmetin satojen kilometrien päästä? Tänä vuonna omenapuut notkuu omenoita ja joka puolella omanasadot valtaisat. Ihan varmana kysymällä saa keneltä vaan jolla omenapuita ja kysymättäkin autiopihoista ja kaupunkien ja kuntien puistoista.

Vierailija
39/98 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvin edellyttäen että kaapissa on jotain mausteita ym tarvikkeita ennestään. Tekisin ison makkarakeiton, tarvikkeet Lidlistä, pakastaisin. Ostaisin myös jauhelihaa, makaronia, sipulia, munia, kaurapuuroa tms. Kahvia pitää olla. Banaaneja. Eihän se kaikkein terveellisin ruokavalio ole mutta halpoja perusruoka-aineita käyttämällä selviäisi kyllä. Vehnäjauhoja ja sokeria vielä niin voisi leipoa pullaakin edullisesti. Jos rahaa jää niin tuoreita vihanneksia. Omenoita ilmaiseksi.

50 loppuis aika nopeesti noilla.

Vierailija
40/98 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä hemmetin satojen kilometrien päästä? Tänä vuonna omenapuut notkuu omenoita ja joka puolella omanasadot valtaisat. Ihan varmana kysymällä saa keneltä vaan jolla omenapuita ja kysymättäkin autiopihoista ja kaupunkien ja kuntien puistoista.

Terveisiä täältä Pohjois-Suomesta, ei ole omenapuita puistoissa eikä autiotalojen pihoissa. Itse asiassa en edes tunne kuin yhden ihmisen, jolla on pari omenapuuta, mutta ei sieltä liikene muille, sen verran vähän omenia on tullut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän