Te muut joille se pitkäaikainen helle jätti jotain lämmönsäätelyongelmia kehoon, joka ei ihan palautunut ennalleen?
Kuvittelin että minulla oli alkamassa vaihdevuodet, gyne sanoi että ei ole vielä sen merkkejä, mutta minulle jäi pitkäksi aikaa sellainen tunne kehoon kuin se helle riivaisi yhä, hikoilen kunnes riisun vähän ja sitten palelen. Tuntuu että edelleen jano, ja yöllä joutuu herätä vessaan kerran tai pari.
Minulla ei pitäisi olla mitään muuta lääketieteellistä ongelmaa, kaikki verikokeet otettu ja kuvantamiset myös.
Olen kuullut että monille jäi ongelmia kehoon lämmönsäätelyn suhteen vielä pitkään helteiden jälkeen, ja koska hermostokin joutui koville. Miten teillä tai tutuillanne?
Tuntuu siltä että nämä oireet alkavat helpottua vähitellen mutta odotan että palaudun kokonaan.
Kommentit (22)
Mulla on autonomisen hermoston häiriö, pots-oireyhtymä tarkalleen ottaen, ja tuo helle joka oli vaikuttaa mun kehoon yhä. tosin nyt syy löytyi hermoston häiriöön. mulla on raudanpuutos, ferritiini matalalla - joka lääkärin mukaan on syynä hermoston häiriöön. tykyttää, tulee kuumia aaltoja, hikoilupuuskia, ahdistuneisuuskohtauksia, huimausta jne..
joten mulla yksinkertaisesti raudanpuutos aiheuttaa sen, että kroppa ei kestä hellettä, eikä saunomista. toisilla samaa lämmönsäätelyongelmaa aiheuttaa kilpirauhasen vajaatoiminta.
Mulla kyllä vaihdevuodet alkoi juuri noin. Välillä tauko ja helteiden aikaan oli taas hikoilua, nyt ne on ainakin toistaiseksi oireettomat.