Negaaminen iskutekniikkana - ei toimi
En ymmärrä, miksi jotkut miehet ensin nälvii pahasti ulkonäöstä, ja sitten hetken päästä kysyvät josko voitaisiin vaikka olla vähän ”silleen”. Mikä juttu tämä on? Tässä vuoden sisään tuntuu että näitä on tullut, aiemmin ei koskaan. Ja joo, kuulemma jostain pelimiesopuksesta opittu, mutta kun esim. minä en ole kaunis, niin tulee vain paha mieli. Ja vaikka olisikin kaunis nainen, niin kai niillekin tulee paha mieli?
Eivätkö nämä sankarit edes tajua, että ovat loukanneet pahasti? Ja jos ollaan jo tuttuja, niin miksi pitää edes loukata? Ja miksi ihmeessä haluaisin olla jonkun sellaisen kanssa tekemisissä, jonka kanssa tulen surulliseksi? Vaikka olisin alunperin tykännytkin ihmisestä, niin negauksen jälkeen kyllä pyrin vain välttelemään kyseistä tapausta. Ei kai tuollainen voi oikeasti toimia jollekin?
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urpoa toimintaa, mutta välillä toimii. Olin pari vuotta sitten kaverin kanssa baarissa, itse olen aika perusmies, kuulun varmaan siihen harmaan massaan :P Kaveri sen sijaan on treenattu, suht komea ja hyvä puhumaan.
Mentiin 2 nuorten naisten pöytään ja juteltiin niitä näitä, kaveri rupesi "negaamaan", ja seurasin tyyliin suu auki mitä kaikkea sen suusta tulee, lähinnä piilovittuilua. Naikkoset lähti vessaan, ja tässä vaiheessa kyselin kaverilta mitä helvettiä se tekee, haluaako se että naiset suuttuu ja lähtee menee? Siihen se totesi, että ei ne lähde mihinkään. Takaisin tulivat, ja istuttiin siinä vielä tunnin verran. Lopputulos oli se että molemmat naiset lähti kaverin matkaan sen kämpille.
Seuraavana päivänä rupesin kyllä miettimään että miten tämä on mahdollista....
Mitähän tämä piilokettuilu mahtaa konkreettisesti olla? Nimittäin mulla on sarkastinen huumorintaju ja voin hyvin lähteä vitsin heittoon mukaan, jos se tehdään pilke silmäkulmassa. Yhden tapauksen muistan, kun eräs nuoren näköinen mies tuli tarjoamaan drinkkiä ja vastasin huumorilla että "sori mutta eikös täällä baarissa ole ikäraja" - ja hän vastasi että "no ei täällä näytä olevan naamarajaakaan". Juttelimme tämän jälkeen kauan ja meillä oli hauska ilta. Tuossa oli tilannetaju kohdallaan, ja koko keskustelu ei ollut pelkkää piikittelyä.
Sen sijaan joku "siinäpä olisi kaunis mekko, jos ei olisi tuota ylipainoa" EI toimisi :D. Ja tosiaan sellaista keskustelua ei edes ole, että lähtisin a) tuntemattoman miehen kämpille b) kolmenkimppaan kaverini kanssa.
Tuo läpänheitto, mitä kuvaat, ei ole negaamista, vaan huumoria.
Negaaminen on sellaista, jonka tarkoitus on pahoittaa toisen mieli. Esim sanoa, että olisit kauniimpi, jos laihduttaisit.
Negaus on mielenvikaisten puuhaa, eikä tietenkään toimi.Miksi te ihmiset sivu toisensä jälkeen jauhatte pelkkää paskaa? Negaus mitään yksisilmäistä haukkumista ole, eikä ikinä ole ollutkaan vaan nimenomaan sitä pienen vastuksen antamista. Pistetään ihan pieni käytännön palikkamallin esimerkki:
https://www.urbandictionary.com/define.php?term=neg
.
Ketjussa on jo pyydetty konkreettisia esimerkkejä tuosta vastuksen antamisesta. Saisiko niitä kiitos? Ja sellaisia joita täällä Suomessa heitetään. Linkkisi esimerkit eivät olleet kovin negatiivisia ainakaan näin suomalaisittain.
Siinä sitä pelimies negaamista kuitenkin on linkissä, voit omat määritelmäsi tunkea sinne mistä ne olet repinytkin. Sitä voi antaa tuon tyylistä rankempaa tai kevyempää vastusta, riippuu ketä isket ja mikä uppoaa kehenkin ja mistä syystä.
Sinulla on kauniit kynnet ja nenäsi nyrpistyy söpösti kun puhut. Minusta nuo ovat enemmän kohteliaisuuksia kuin negaamista. Minä toteaisin ekaan kommenttiin että kiitos ja kyllä kynteni ovat aidot. Jälkimmäiselle kommentille todennäköisesti naurahtaisin hyväntahtoisesti ja kiittäisin. Ainakaan en ymmärrä mitä ihmeen vastusta tuollainen kellekään antaisi. Mitä ihmettä ne naiset ovat tottuneet miehiltä kuulemaan, jos tällainen on jonkinlaista vastuksen antamista? Ehkä jenkeissä sitten on tapana kehua toisen ulkonäköä niin vuolaasti, että tällaiset kommentit ovat niiden rinnalla negatiivisia, mutta ei Suomessa sellaista kehumisen kulttuuria ole.
Edelleenkään en ole oikeastaan kiinnostunut eikä pahemmin lie kysekään siitä millaisia ovat SINUN määritelmäsi negaamisesta. Olen jo kaksi(2) selittävää linkkiä laittanut, lue ne uudestaan.
No tuo mitä sinä nimität negaamiseksi ei selvästikään ole sitä, mistä täällä on ihmisillä ihan konkreettisia kokemuksia. Mutta ehkä teille joillekin sitten tuollaiset pienet ulkonäköön liittyvät puolikohteliaisuudet ovat kauheaa negaamista ja vastuksen antamista. Kuitenkin, jos haluaisit tehdä vaikutuksen kauniiseen naiseen, joka on kyllästynyt mielistelijöihin, onnistuisit ehkä paremmin siten, että et kiinnitä huomiota häneen hänen ulkonäkönsä kautta ollenkaan. Ymmärrän toki, että kun on lukenut riittävästi jotain amerikkalaisia naisteniskuvinkkejä, unohtaa helposti suomalaisen kulttuurin tavat, mutta täällä ei ole oikeasti mitenkään tavatonta huomioida naista positiivisesti ihmisenä, ei ulkonäkönä. Siihen ei mitään negaamisia tai vastuksen antamisia tarvita. Riittää että olet kiinnostunut ennen muuta muista asioista naisessa kuin hänen ulkonäöstään.
Joo sivusta olet katsellut, vailla omaa kokemusta naisista lainkaan. Kyllä se on tullut hyvin selväksi.