Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikuisuusaihe ja odotan kuraa niskaan - kysyn silti.

Vierailija
02.09.2018 |

Olen ollut miesystäväni kanssa vajaa 10 vuotta.

Erosimme, koska en kokenut hänen sitoutuvan tarpeeksi minuun.

Olimme erossa vuoden verran ja palasimme yhteen. Moni asia oli muuttunut, molemmat olimme kasvaneet ihmisinä ja näimme suhteemme kompastuskivet.

Miesystävä vannoi ikuista rakkautta ja sanoi minun olevan se ainoa oikea, koskaan ei ole tuntenut näin ketään muuta kohtaan.

Hällä on ollut hyvin lyhyitä suhteita elämässään. Minulla takana 15v avioliitto sekä nyt tämä suhde.

Minun ongelma on se, että haluaisin ennen yhteenmuuttoa lupautua elinikäiseen liittoon kihlautumalla eli menemällä naimisiin sitten, kun asumme yhdessä.

Mies on vastahakoinen, hälle avioliitolla ei ole merkitystä. Avoliitto on ok hälle.

Pohdin tosissani, ohittaako mieheni tunteeni tässä. Tietää, että minulle naimisiinmeno on tärkeää, hälle ei. Kumpi joustaa tai antaa periksi?

Meillä on hyvä suhde, ainoa asia mikä hiertää, on tämä. Tunnen olevani jumissa.

Ehkä en ihan ymmärrä, miksi hän on niin vastahakoinen. Olemme aiheesta puhuneet, hän sanoo, että se on vain pala paperia eikä muuta mitään. Joo, se on pala paperia, mutta kaipaan suhteelle täyttä sitoutumista. En halua olla kohta viisikymppinen naisystävä - etenkin kun olemme olleet vuosia yhdessä.

En itse kosi. Olen kosinut monta vuotta sitten ja sain pakit.

Onko kukaan ollut samassa tilanteessa ja saanut ja miten kävi?

En halua massiivisia kirkkohäitä, maistraatti täysin ok. En halua hääjuhlia, en kalliita sormuksia, en avioliittoa vain päivä morsiamena - ajattelun vuoksi.

Kiitos jo etukäteen vastauksista!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ajattelee avioliittoa ”luonnollisena jatkumona.” Ap on kuitenkin ollut jo kertaalleen naimisissa, ja hänen luonnollinen jatkumonsa päättyi avioeroon. Ei siis ole ihmekään, että mies ei halua naimisiin.

Vierailija
42/44 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli kivempi mennä naimisiin, koska lapsia toivottiin. Toisaalta pidän siskoani, jolla talo ja lapset avomiehen kanssa, ihan yhtä sitoutuneena kuin minua.

Jos lapsia ei olisi ollut suunnitelmissa, avioituminen olisi vain saattanut jäädä.

Toisaalta juuri lapsettomalle pariskunnalle avioliitolla on oikeasti merkitystä. Lapsettomasta avoliitostahan voi lähteä vaikka päivässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehelle avioliitto on ihan yhdentekevä, miksi ei voisi mennä naimisiin. Mies ei halua sinun kanssasi naimisiin, koska ei halua sitoutua sinuun. Hän ei vain halua sanoa sitä suoraan, ehkä jottei loukkaa sinua tai jotta et lopeta suhdetta. Hän haluaa on sellaisessa suhteessa, josta halutessaan voi lähteä koska tahansa.

Tuttava/ystäväpiirissä on useampaan kertaan nähty, kuinka avopari on eronnut, kun toinen onkin sattunut kohtaamaan "sen oikean". Ja sitten on entinen avoliiton vankkumaton kannattaja ehdottomasti halunnut naimisiin.

Älä nyt sitten muuta avoliittoon hänen kanssaan. Suhdetta voi toki noinkin jatkaa. Itse en kyllä jatkaisi, kun odotukset ovat noin erilaisia.

Vierailija
44/44 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka romanttista, miestä painostetaan naimisiin. <3 kait isäsi on tilaisuudessa aseen kanssa niin saadaan kunnon pohjaaalaaset haulikkohäät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi