viikon ruokalista edullisista ruoista
Heittäkääpä Ap:lle ensi viikolle ruokalista. Edullisia ruokia.
päivällistä haen. kaikki kasvisruoasta lihaan käy.
Kommentit (22)
Joka päivälle eri ruoka vai mikä tässä oli tavoitteena? Itsellä "halvan ruoan viikko" toteutuu yleensä seuraavaan tapaan. Teen 1-2 kertaa viikon aikana ison annoksen sapuskaa, sisältäen seuraavanlaisia aineksia:
- tomaattimurskaa (halvin/paras: Lidl)
- kookoskermaa (halvin/paras: Prisma)
- itse keitettyjä papuja (halvinta: osta iso erä kuivia)
- linssejä jne. kuivatavaraa "suurusteeksi" (halvin: Lidl)
- porkkanaa, muita juureksia (halvin: Lidl)
- sipulia, valkosipulia (halvin: Lidl)
- lisäkkeeksi esim. halvinta riisiä (halvin/paras: Prisma) tai perunaa
- vapaavalintaiset mausteet
Aamupalaksi voi ajatella esimerkiksi kananmunia jossain muodossa, kaurapuuroa voisilmällä, paahtoleipää kunnon voikerroksella, tietysti maitokahvi seuranaan. Itse panostan halpoinakin viikkoina niihin tuotteisiin, joiden maku on oikeasti hyvä. Tämä makuhomma ei nimittäin korreloi välttämättä hinnan kanssa lainkaan. Iltaisin en syö/söisi mitään erityistä iltapalaa tai välipalatuotteita, vaan ihan tuollasta samanlaista perusruokaa.
Itse ajattelin huomenna tehdä broilerikeittoa, johon tulee hyvä liemi (fondivalmisteista mm.), ja broilerin seuraksi juureksia, kaalia, sipulia ja perunaa. Harvoin ostan lihaa - huomasi kyllä kauppakuitissa, ettei noita lihatuotteita ole tullut vähään aikaan taas ostettua. Ihmettelin meinaa sitä miten kalliiksi ihan perus kauppareissu tuli. Mutta lihaa on aika ajoin syötävä, ja ajattelin, että tällainen broiskukeitto olisi varmaan halpa ja hyvä.
Helppo, edullinen, nopea: Ikean pakastemuusi ja Ikean lihapullat.