Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsettomuus on itsekkyyttä elämän edessä

Vierailija
01.09.2018 |

Olen saanut lapsia, lapsenlapsia ja nyt lapsenlapsenlapsia. Kuinka valtavasti he ovatkaan rikastuttaneet elämääni. Olen saanut siltä kaiken. Säälin lapsettomia pareja, he ovat valinneet itsekkyyden elämän edessä. En arvosta.

Villasukkaa kutoen,
Mummi 70+

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummi 70+ voi painua hautaan vanhoillisine mielipiteineen. Ollaan tultu 50-luvulta jo aika pitkälle. Naisilla on nykyään oma ääni, työura ja elämä. Ei olla kotiin sidottuja. Mummi70+ arvostus ei paina vaakakupissa, jos toisessa päässä on itsensä kehittäminen, tuki yhteiskunnalle, järjissään pysyminen ja itsevarmuuden tunne omista saavutuksista.

Kakarat mädättää aivot, sosiaalinen elämä taantuu lapsen tasolle ja pian älyllisesti haastavan kirjallisuuden ja tiedon haku vaihtuu "Misse oppii potalle"-nimisiin kuvakirjoihin, jossa tekstiä on 2 lausetta 5 sivuisessa kirjassa.

Miksi pitää väkisin tehdä tällainen musta-valkoinen vastakkainasettelu. Ap:n avaus on typerä, muttei tämä sinunkaan vastauksesi kuvaa todellisuutta läheskään kaikkien perheiden kohdalla. Minulla on lapsi, ja aivoni voivat hyvin. Samalla tavalla luen kirjallisuutta kuin ennenkin. Hyvä ja palkitseva työ on myös. En ole kotiin sidottu.

Kunhan kerroin omista kokemuksistani, omassa tuttavapiirissäni. Oma ongelmasi, jos otit henkilökohtaisesti :)

Vierailija
22/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi sairastuessa pitkään ,vakavaan sairauteen ei se arki niin rikasta kuule ole! Riittävätköhän mummelin voimavarat silloin kun hätä on suurin.

Kaikki lapseni, lapsenlapseni ja lapsenlapsenlapseni ovat olleet terveitä kuin pukit! 😂

Mummi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Äiti Teresa oli itsekäs.

Vierailija
24/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsesi sairastuessa pitkään ,vakavaan sairauteen ei se arki niin rikasta kuule ole! Riittävätköhän mummelin voimavarat silloin kun hätä on suurin.

Kaikki lapseni, lapsenlapseni ja lapsenlapsenlapseni ovat olleet terveitä kuin pukit! 😂

Mummi

Kaikkien lapset ei ole.

Ja vain trollimummit käyttää 😂-hymiötä

Vierailija
25/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään elävät eläkeläiset ovat itsekkäitä valtion taakkoja

Vierailija
26/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen ei kannata tehdä lasta jos et ole nettosaaja jolta ei odoteta työpanosta elättämään politikoita ja julkista sektoria.Muut olemme näiden orji.a ja koko ajan maksut ja veroluonteiset maksut vain nousevat.Nuoret elkää menkö tähän vipuun vaan pysykää vapaina ja riippumattomina.

Vierailija
27/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntymispäätöksen kumpaan tahansa suuntaan tulee aina olla itsekäs, muuten se on tehty väärin perustein.

Vierailija
28/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisääntymispäätöksen kumpaan tahansa suuntaan tulee aina olla itsekäs, muuten se on tehty väärin perustein.

Jos on lapseton yli 30+ v pari, olen aina ihan kummissani. Elävätkö he turhan elämän?

Mummi

Vierailija
29/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoon mummolla on kyllä hassu logiikka. Lapset ja lapsenlapset vain mummoa varten? Ja muita haukkuu itsekkääksi. Mielenkiintoista.

Vierailija
30/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on lapseton yli 30+ v pari, olen aina ihan kummissani. Elävätkö he turhan elämän?

Mummi

Eivät elä. Äläkä sekaannu kummiisi.

Vierailija
31/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummi

Eivät. Elämässä voi olla muitakin tarkoituksia kuin lapset

Vierailija
32/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä viitsi jauhaa. Keinotekoinen valheellinen riita lapsettomien. Ja lapsiperheiden välillä on niin nähty.

Vierailija
33/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvostan kaikkia, jotka eivät ylikansoita tätä maata

Arvostan niitä, jotka ymmärtävät elämästä muutakin, kuin pelkästään yhtä totuutta.

Eli loppupeleissä arvostan aika harvoja ihmisiä.

Vierailija
34/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi meillä jokaisella on mahdollisuus valita, millaista elämää elämme. Lisäksi jokaisella lapsella on oikeus olla toivottu ja haluttu.

Itsellänikin lapsia on, mutta ymmärrän kyllä todella hyvin toisenlaisenkin valinnan. Lapset muuttaa elämän täysin, heistä nimenomaan tulee se pääsisältö, ainakin pitäisi tulla. Jos haluaa rauhallisemman elämänrytmin, tehdä asioita joista itse tykkää (ei lasten ehdoilla), tehdä valinnat aikuisten ehdoilla, niin lapsettomuus on oiva valinta.

Arvostan ihmisiä, jotka uskaltavat tehdä omannäköisiä valintoja elämässä eivätkä ryhmäpaineen edessä taivu toisten valintoihin.

Vierailija
35/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi meillä jokaisella on mahdollisuus valita, millaista elämää elämme. Lisäksi jokaisella lapsella on oikeus olla toivottu ja haluttu.

Itsellänikin lapsia on, mutta ymmärrän kyllä todella hyvin toisenlaisenkin valinnan. Lapset muuttaa elämän täysin, heistä nimenomaan tulee se pääsisältö, ainakin pitäisi tulla. Jos haluaa rauhallisemman elämänrytmin, tehdä asioita joista itse tykkää (ei lasten ehdoilla), tehdä valinnat aikuisten ehdoilla, niin lapsettomuus on oiva valinta.

Arvostan ihmisiä, jotka uskaltavat tehdä omannäköisiä valintoja elämässä eivätkä ryhmäpaineen edessä taivu toisten valintoihin.

Mutta saako minun arvostustani? Ei saa. Se sinulle tiedoksi. En susipareja hyvällä katso.

Mummi

Vierailija
36/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta saako minun arvostustani? Ei saa. Se sinulle tiedoksi. En susipareja hyvällä katso.

Mummi

Kuka haluaisi arvostuksesi? Olet vain hengittävä lompakko.

Vierailija
37/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummi 70+ voi painua hautaan vanhoillisine mielipiteineen. Ollaan tultu 50-luvulta jo aika pitkälle. Naisilla on nykyään oma ääni, työura ja elämä. Ei olla kotiin sidottuja. Mummi70+ arvostus ei paina vaakakupissa, jos toisessa päässä on itsensä kehittäminen, tuki yhteiskunnalle, järjissään pysyminen ja itsevarmuuden tunne omista saavutuksista.

Kakarat mädättää aivot, sosiaalinen elämä taantuu lapsen tasolle ja pian älyllisesti haastavan kirjallisuuden ja tiedon haku vaihtuu "Misse oppii potalle"-nimisiin kuvakirjoihin, jossa tekstiä on 2 lausetta 5 sivuisessa kirjassa.

Sukupolvi 70+ on suuria ikäluokkia, joten heidän kohdallaan puhutaan perheenperustamisvuosissa lähinnä 60- ja 70-luvuista. Mutta selvä trollihan aloitus oli.

Vierailija
38/39 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummi

Susipari tarkoittaa avoparia eli paria joka elää yhdessä olematta naimisissa. Niin se oli Mumminkin nuoruudessa. Avoparilla voi olla lapsia jaon voinut ennenkin olla, kun silloin 60-70-luvulla kaikki eivät edes saaneet mennä naimisiin.

Ja kukaan ei ole kiinnostunut röllin arvostuksesta.

Vierailija
39/39 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä Mummi, laitoit luun kurkkuun monelle!