Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mistä tunnistaa traumatisoituneen ihmisen

Vierailija
31.08.2018 |

...

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/29 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päällrpäin välttämättä mistään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on traumaperäinen dissosiatiivinen identiteettihäiriö. Edes vaikeimpina oireilukausina, juuri ennen osastojaksoja, töissä tai ystäväpiirissäni ei ole huomattu minussa mitään poikkeavaa. Puoliso toki huomaa oireiluni, sillä arki on parempinakin aikoina usein kaoottista. Mutta sehän disson tarkoitus onkin, auttaa selviytymään näennäisen normaalisti traumoista huolimatta.

Vierailija
4/29 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hänet pjtäisi tunnistaa?

Vierailija
5/29 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusta äänestää sinisiä.

Vierailija
6/29 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intuitiolla kokemuksen myötä, hyvällä tuurilla.

Vierailija
7/29 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten outo käytös on traumaperäistä. Kun joku tekee jotain mitä muiden ihmisten on vaikea ymmärtää => trauman kaikuja.

Vierailija
8/29 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisten outo käytös on traumaperäistä. Kun joku tekee jotain mitä muiden ihmisten on vaikea ymmärtää => trauman kaikuja.

Eikä ole.

Älä puhu kun et asiasta mitään tiedä.

Vierailija
9/29 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaankin kovasti siitä, minkä suhteen ihminen on traumatisoitunut. Ei kai sitä mitään yleistä traumaa ole olemassakaan vaan jokin tietty juttu aiheuttaa trauman ja ihminen sitten voi käyttäytyä vähän oudosti kun törmää myöhemmin trauman aiheuttaneeseen juttuun.

Vierailija
10/29 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo traumaantuneen seurassa voi olla vaativaa.

Vierailija
11/29 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologi sanoi, että minulla on traumaattisia kokemuksia. En tiedä mitä hän sillä tarkoitti. On minulla ollut surullisia ja epämiellyttäviä kokemuksia siinä missä kaikilla muillakin, mutta olettaisin että se ei ole sama asia kuin traumaattiset kokemukset.

Vierailija
12/29 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Sinunkin käytöstäsi ja esim tuota kommenttiasi on minun vaikea ymmärtää, mutta tuskin se mistään traumasta johtuu. Olet vain vähän yksinkertainen.

Itse asiasta sanoisin, että naisystäväni oli vaikeasti traumatisoitunut mutta on lääkkeillä ja rakkaudella päässyt eteenpäin eikä enää esim pelkää minun lyövän, ikinä. (En ole koskaan lyönyt naista) Luottamuksen saavuttaminen on ollut vaikeaa ja vihaan sitä hänen k*sipää exäänsä. Mutta karma kirjanne, toivottavasti.

Vastaus kuitenkin on, että maallikko tuskin mistään ellei tunne henkilöä hyvin.

Vierailija
13/29 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just joo. Sinunkin käytöstäsi ja esim tuota kommenttiasi on minun vaikea ymmärtää, mutta tuskin se mistään traumasta johtuu. Olet vain vähän yksinkertainen.

Itse asiasta sanoisin, että naisystäväni oli vaikeasti traumatisoitunut mutta on lääkkeillä ja rakkaudella päässyt eteenpäin eikä enää esim pelkää minun lyövän, ikinä. (En ole koskaan lyönyt naista) Luottamuksen saavuttaminen on ollut vaikeaa ja vihaan sitä hänen k*sipää exäänsä. Mutta karma kirjanne, toivottavasti.

Karma siis *korjannee!

Vierailija
14/29 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Psykologi sanoi, että minulla on traumaattisia kokemuksia. En tiedä mitä hän sillä tarkoitti. On minulla ollut surullisia ja epämiellyttäviä kokemuksia siinä missä kaikilla muillakin, mutta olettaisin että se ei ole sama asia kuin traumaattiset kokemukset.

Kyllä sen tietää, jos on ollut traumaattisia kokemuksia. Tosin mieli kehittää keinoja etäännyttää niistä, kuten dissosiaatio. Et vain tunne mitään. Itse tilanteesta haluat kuitenkin pois.

Traumaattisista kokemuksista puhutaan usein turhan kevyesti.

Vierailija
15/29 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, mutta sinulla on kakkaa perseessä

Vierailija
16/29 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme vihamielinen suhtautuminen vaikka itse juuri tulit todistaneeksi pointin. Henkilö pelkää ilman syytä tulevansa lyödyksi, on päässyt lääkkeillä ja terapialla eroon.

Vierailija
17/29 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme vihamielinen suhtautuminen vaikka itse juuri tulit todistaneeksi pointin. Henkilö pelkää ilman syytä tulevansa lyödyksi, on päässyt lääkkeillä ja terapialla eroon.

Ja veikkaanpa että tilanne selvisi sinulle joko niin että ihmettelit miksi naisystäväsi käyttäytyy niin oudosti tai hän jopa varoitti etukäteen, että jos käyttäydyn oudosti ja tilanteeseen sopimattomasti, se johtuu siitä että...

Vierailija
18/29 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on opel corsa. Mut se on kyllä jo kuollut.

Vierailija
19/29 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä traumatisoituneella henkilöllä jonka tunnen, on kaksio Nokialla, kissa, vihreä matto ja pirtinpöytä kalusto. Oisko joku noista?

Vierailija
20/29 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla osaltani traumat näkyvät siinä, että minulla on vuorovaikutustilanteissa paljon ahdistuneita, vihaisia ja pelokkaita reagointitapoja. Tosin ne eivät välttämättä tule esiin juuri sillä hetkellä, vaan vasta hankalalta tuntuvan tilanteen päätyttyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi