Erosin ~vuosi sitten, kesällä uusi suhde, nyt raskaus
Olen jo 40-vuotias ja lapset koululaisia. Erosin miehestäni vähän yli vuosi sitten. Toukokuusta alkaen ollut suhde uuteen mieheen, joka kuusi vuotta itseäni nuorempi. Hänellä ei ole lapsia, eikä aiempaa avioliittoa. Suhde alkoi kevyenä, mutta on vakavoitunut. Nyt kuukautiset on viikon myöhässä ja rinnat turvonneet. Tiedän tämän raskausoireeksi itselläni. En ole puhunut miehelle mitään, enkä ole tehnyt raskaustestiä. Miehellä on tavallaan opinnot kesken, mutta on jo hyvä ammatti pohjalla. Mies toivoo tulevaisuudessa lapsia, olemme puhuneet. Itse olen vitsaillut, että saa sitten siihen etsiä toisen naisen parin vuoden päästä, kun saa nämä opinnot valmiiksi. Mies vaikuttaa välillä olevan enemmän vakavissaan kuin minä tässä suhteessa. Nyt ahdistaa, mietin, että lopetanko suhteen ja teen "salaa" abortin, en haluaisi kertoa asiasta miehelle, koska pelkään, että hän haluaisi jatkaa raskautta. Olisin nyt halunnut vain nauttia tästä suhteesta ja uudesta elämänvaiheesta. Erosta vielä niin vähän aikaa ja olen näin vanhakin. Ja olemme käyttäneet ehkäisyä.
Kommentit (7)
No näin miehenä en voi sanoa kuin, että lopullinen päätös on sinun. - Kuten vanha sanonta tai totuus sen pukee sanoiksi: Helpompi se on mies pakottaa isäksi kuin nainen äidiksi. - Ilmeisesti mies on luottanut sinuun aika hyvin, koska jotenkin minusta tuntuu, ettei hän itse ole välittänyt kortsujen käytöstä. Sitä mieti, että jos suhde on muuton sinusta hyvä, niin kannattaaako sen lopettamien yksin sinun toimestasi,, vai kannattaisiko asiasta ensin puhua miehen kanssa. - Vaikka jonkun mielestä se toki voi olla osaksi vastuun pakoilua, koska asetat lapsia toivovan miehen ikävään tai ainakin haastavaan tilanteeseen. - Toisaalta koska, jos tai kun raskaus on vasta hyvin alussa, niin kaikki on vielä mahdollista; siten myös mm. raksuden keskenmeno. Mutta pikaisia päätöksiä joudut tekemään. Jaksamista ja voimia, kävi miten kävi.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs muuta Kauhavalla?
Ai oliko tää Kauhavan juoruja 🙊
Siis miksi se suhde pitäisi lopettaa?
Miksi miehelle pitäisi kertoa abortista?
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi se suhde pitäisi lopettaa?
Miksi miehelle pitäisi kertoa abortista?
Olisiko mahdoton ajatus, että jotkut meistä haluaa olla kumppaniaan kohtaan avoimia ja rehellisiä?
Onko miehellä, joka haluaisi ja toivoisi saavansa jälkikasvua kumppanin kanssa, eikä yksin muuta mahdllisuutta kuin toivoa ja luottaa siihen, että kumppani on edes rehellinen hänelle siinä, että jos kumppani ei halua lapsia, niin kertoo avoimest ja rehellisesti, että jos lapsien saanti on niitä asioita, mitä mies eniten haluaisi maailmassa, niin hänen kanssaan se ei tule onnistumaan.
Mies voi sitten harkita ja päättää, haluaako mahdollisesti erota ja hylätä mahd. muutoin monin tavoin hyvästä ja erinomaisesta suhteesta ja elää toiveissa, että vielä löytäisi ja kohtaisi ja saisi itselleen kumppanin joka jakaa haaveen jälkikasvun saamisesta ja on myös muutoin monin tavoin sitä, mitä mies kumppaniltaan toivoo, niin kuin mies vastaavasti uudelle kumppanilleeen. - Koska muutoin voii käydä niin, että mies sai haaveilemansa lapsen ja meilkein yhtä pian menetti lapsen, tai löysi itsesä kinaamasta siitä, kummalla lasta toivoneella on oikeus olla ja toimia lapsen lähivanhempana, kun yhteiselo lapsen äidin kävi mahdottomaksi.
Olette käyttäneet ehkäisyä, ettekä huomanneet että kumi petti?
On sulla tuskallinen tilanne, ihan vaan jo ajan vuoksi, ette edes tunne kunnolla toisianne ja nyt raskaana...