Vinkit kehiin! Miten pidätte itsenne huolitellun näköisenä?
Kaipailisin keskustelua ja vinkkejä aiheeseen liittyen. Tuntuu, että olen hirmu laiska pitämään itseni tyylikkään näköisenä arkisin ja inspiraatio olisi tervetullutta.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Edes kädet ei mulla pysy koko päivää siisteinä.
Vaikka aamulla viilaisin kynnet ja lakaisin ne, niin iltapäivään mennessä olen jonkun sormen tökännyt huomaamatta jonnekin ja lohkeama tai ainakin halkeama on olemassa.Jostain kynnestä on myös lakkaa irronnut, vaikka olisin käyttänyt myös alus ja päällyslakkaa.
Vauhdikkaalla ihmisellä aina sattuu ja tapahtuu. ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oikein onnistu. Mulla on luonnonkihara tukka ja pienestä ilmankosteudesta se menee ihan kiharapehkoksi. Se tukka tekee mitä tahtoo ja ei näytä koskaan hyvältä, siistiltä ja huolitetulta.
Meikit löytyy jo aamupäivällä silmien alta. Ainoastaan 38C maskara ei varise.
Kotona aamulla sikitetyt vaatteet on töihin mennessä rypyssä turvavyön takia.En siis osaa auttaa. Mulla on sama ongelma.
Vaihda kampaus sellaiseen, jossa kuuluukin olla kiharapehko. Älä taistele vastaan, käytä sitä. Hanki sellaisia vastteita, jotka ei rypisty. Villakreppi pysyy aina siistinä. Hyvälaatuinen jersey on aina siistiä. Puuvilla ja pellava rypistyvät helposti ja viskoosi aika helposti. Ja mieti, onko sulla lian rasvainen silmänympärysvode (tai käytätkö tavallista kosteusvoidetta silmien alueella).
Kiitos vastauksesta. Sinulla oli hyviä ideoita. En tosin tiedä, miten voisin näyttää asiantuntevalta lähinnä afrolta näyttävältä hikarapehkossa (olen valkoihoinen). Tukka on luonnostaan äärettömän villi ja taipuu miten tahtoo.
Silmänympärysvoide on Dr.Hauscha.
Vaatemateriaalit otan harkintaan. Puuvillaisten paitapuseroiden korvaaminen on hankalaa. Muutenkin naisille on tarjolla varsin vähän fiksua vaatetta business-pukeutumiseen.
Etkö halua/viitsi käyttää sitten suoristusrautaa?Afroamerikkalaisetkin tekee niin - ja Nicole Kidman.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa oikeasti harkita geelilakkausta kynsiin, jos ongelmana on kynsien lohkeilu ja lakan halkeilu. Itsekin olin aina hermona lakan takia, mutta nyt mulla on aina geelilakatut huolitellut kynnet. Tulee hyvää mieli, kun ei tartte peitellä rumia kynsiä.
Käytkö aina jossakin manikyyrissä? Eikö tule kalliiksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
antakaa vinkkejä vaalea hiuksiselle jolla hiukset lapaluihin. Myös silmälasit löytyy ja tuntuu että näytän aina lähinnä pöllöltä, joko silmämeikki ei erotu tai sitä on liikaa, paras on kissamaiset rajaukset ilman mitään luomiväriä ja ripsiväri, tai rajaus ja ripsiväri. Silmänaluset mustuu päivän mittaan kuitenkin ja saa olla meikkiä korjaamassa ja en ole löytänyt itselleni sopivaa huulirasvan tai huulipunan sävyä. Tuo ryhti pitäisi muistaa useammin.
Vaaleat naiset näyttävät upealta laivastonsinisessä. Ryhdin saa hyväksi käyttämällä korkokenkiä.
Hyi eikä aina näytä - minulla on vaalea tukka, vihreät silmät ja oliiviin sihtaava iho, joten laivaston sinisessä näytän kuolleelta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oikein onnistu. Mulla on luonnonkihara tukka ja pienestä ilmankosteudesta se menee ihan kiharapehkoksi. Se tukka tekee mitä tahtoo ja ei näytä koskaan hyvältä, siistiltä ja huolitetulta.
Meikit löytyy jo aamupäivällä silmien alta. Ainoastaan 38C maskara ei varise.
Kotona aamulla sikitetyt vaatteet on töihin mennessä rypyssä turvavyön takia.En siis osaa auttaa. Mulla on sama ongelma.
Vaihda kampaus sellaiseen, jossa kuuluukin olla kiharapehko. Älä taistele vastaan, käytä sitä. Hanki sellaisia vastteita, jotka ei rypisty. Villakreppi pysyy aina siistinä. Hyvälaatuinen jersey on aina siistiä. Puuvilla ja pellava rypistyvät helposti ja viskoosi aika helposti. Ja mieti, onko sulla lian rasvainen silmänympärysvode (tai käytätkö tavallista kosteusvoidetta silmien alueella).
Kiitos vastauksesta. Sinulla oli hyviä ideoita. En tosin tiedä, miten voisin näyttää asiantuntevalta lähinnä afrolta näyttävältä hikarapehkossa (olen valkoihoinen). Tukka on luonnostaan äärettömän villi ja taipuu miten tahtoo.
Silmänympärysvoide on Dr.Hauscha.
Vaatemateriaalit otan harkintaan. Puuvillaisten paitapuseroiden korvaaminen on hankalaa. Muutenkin naisille on tarjolla varsin vähän fiksua vaatetta business-pukeutumiseen.
Etkö halua/viitsi käyttää sitten suoristusrautaa?Afroamerikkalaisetkin tekee niin - ja Nicole Kidman.
Suoristusrauta tuhoaa hiukset. Vaikka kuinka käyttäisi suojasuihkeita, mutta kuuma rauta on aina kuuma rauta hiuksissa. Joku kirjoitti aiemmin ketjussa silkkisuoristuksesta. Silkkisuoristus maksaa 200-300 euroa. Sen yhteydessä voi menettää paljon tukkaa. Eli hiukset voivat ohentua toooodella paljon. Jos on paksu afro-amerikkalainen hiuslaatu niin ei paljoa näy ja tunnu osa hiusten menetys mutta on hieman pelottavaa alkaa kokeilemaan ohueen hentoon suomalaiseen tukkaan. Vaikka hiukseni ovatkin luonnonkiharoilla niin määrällisesti niitä on varmaan joku yksi kuudesosa Meghan Merkelin hiusmäärästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
antakaa vinkkejä vaalea hiuksiselle jolla hiukset lapaluihin. Myös silmälasit löytyy ja tuntuu että näytän aina lähinnä pöllöltä, joko silmämeikki ei erotu tai sitä on liikaa, paras on kissamaiset rajaukset ilman mitään luomiväriä ja ripsiväri, tai rajaus ja ripsiväri. Silmänaluset mustuu päivän mittaan kuitenkin ja saa olla meikkiä korjaamassa ja en ole löytänyt itselleni sopivaa huulirasvan tai huulipunan sävyä. Tuo ryhti pitäisi muistaa useammin.
Vaaleat naiset näyttävät upealta laivastonsinisessä. Ryhdin saa hyväksi käyttämällä korkokenkiä.
Hyi eikä aina näytä - minulla on vaalea tukka, vihreät silmät ja oliiviin sihtaava iho, joten laivaston sinisessä näytän kuolleelta!
Mietin aivan samaa kun näin tämän! :-D Joskus kun olen pukenut laivastonsinistä päälle ja nähnyt valokuvia jälkikäteen niin iho todella heijastuu puetusta väristä sellaiseksi kuolleen harmaan kalvakaksi. Mieskin sanoi kerran ihan suoraan, että navy blue ei kyllä sovi päälleni :-D Lila ja violetti aiheuttaa saman. Olen luonnostaan todella vaalea, ihosta kuultaa verisuonet läpi, en rusketu yhtään, silmät sini-harmaat ja oljenvaaleat hiukset. Parhaiten sopii keltainen, harmaa ja vaaleansininen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa oikeasti harkita geelilakkausta kynsiin, jos ongelmana on kynsien lohkeilu ja lakan halkeilu. Itsekin olin aina hermona lakan takia, mutta nyt mulla on aina geelilakatut huolitellut kynnet. Tulee hyvää mieli, kun ei tartte peitellä rumia kynsiä.
Voiko geelikynsillä soittaa kitaraa?
Kyllä voi.
Lisää vinkkejä. Hiustenhoitotuotteita ja meikkivinkkejä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tämä nyt vitsi, onhan? Ryhdin saa pilalle käyttämällä korkokenkiä. Huoliteltu ulkonäkö tarkottaa sitä, että on puhdas, puhtaat vaatteet. Ei tarvita korkokenkiä eikä tietyn värisiä vaatteita. Tukka voi olla nutturalla tai letillä tai harjattuna/kammattuna auki ihan oman värisenä ja vaikka ilman leikkausta. Kynnet voi olla au naturel, kunhan kynsiharjalla on putsattu altapäin ja kynsiä ei ole purtu vereslihalle. Hampaatkin saavat olla vinot tai luonnostaan keltaiset, kunhan ne on langattu ja harjattu ja hengitys ei haise pahalle.
On niin tylsää lukea näin piikkisuoran, rasvoittuvan, lirun ja ohuen lättätukan omaavana kiharatukkaisten valituksia. Miksi yritätte litistää ihanat kiharanne, joilla saisitte positiivista huomiota, lisää pituutta ja hyvin hoidettuna ja leikattuna myös paljon vähemmän vaivaa?
Cliniquen almost powder make-up meikkipuuteri on nopea tapa sutia aamulla itselleen virheetön iho. Vain kosteusvoide alle ja tämä yksi tuote riittää. Ihan loistava!
Tuo riippuu millä alalla on. Ei mulla olisi aikaa meikata päivällä (aamullakin hädin tuskin ripsiväri), eikä meikit pysyisi hikoillessa. Työpaikalla myös käytettävä työvaatteita ja -kenkiä. Sinällään sääli, koska työpaikka on ainut, jossa näen miehiä.
Vierailija kirjoitti:
Pieni korjaussarja meikkejä käsilaukkuun. Itselläni on kunnollinen kivipuuteri, poskipuna ja aurinkopuuteri sekä kulmakynä. Eivät vie paljon tilaa ja saa nopeasti freesattua nassua päivän aikana. Huulikiiltoa on armollisempi kuin huulipuna, joka näyttää helposti suttuiselta jos sitä ei korjaa riittävän usein. Hiusharja myös mukaan tai valmiiksi aamulla jo napakka kampaus esim. nuttura.
Miten toimisi freesaus 12h:n työpäivän aikana jolloin toimitaan sekä sisällä että ulkona, sateessa ja paisteessa, ojan pientareella ja hienostokodissa? Kaksi kahvituntia ja puolen tunnin ruokatauko eivät aina toteudu - ainakaan yhtämittaisina.
En pidä. En jaksa pinnallisuutta. Onneksi duunissani ei sitä vaaditakaan.
Mutta jo siistit kulmat antaa huolitellun ulkonäön, ei välttämättä tarvitse sutia maalia naamaan kilokaupalla. Ja tukka ponnarille tai hiuspanta jos lyhyemmät. Ja tietty vaatteet joiden kuosit ei riitele keskenään.
Jos on vaalea, kulmienkin voi antaa rehottaa. Hyvin luonnolliset kulmat voivat olla kauniit, jos nyt ei ihan hurjasti ole karvaa pitkin ja poikin.
Jos on tosi pitkät ja tuuheat kulmat, voi aamulla hampaidenpesun jälkeen laittaa ensin vaseliinia / huulirasvaa sormella huuliin. Sitten lopuilla pyyhkäisee molempia kulmia ja tadaa, kulmat pysyvät ojennuksessa ja ovat nätin kiiltävät!
Meikkipuuteri tai mineraalipuuteri on nopea ja helppo mutta jos ihon kuiva ja vanhahko niin korealainen meikkivoide, esim. bb-voide, tension tai cushion vain niille punoittaville (tms) kohdille on usein paljon paremman näköinen. Päälle vielä lisää kiiltoa ja kosteutta tuomaan suihke, joka pitää meikin paikallaan. Nenä kannattaa meikata varoen, jättää vaikka päältä ihan paljaaksi tai ainakin sierainten kohdat koska se ei vaan näytä hyvältä jos rajat erottuvat sillä kohtaa. Meikin jälkeen voi taputella ihoa käsillä painellen.
Meikkiä tärkeämpi on syödä terveellisesti, ulkoilla, liikkua ja nukkua hyvin. Iho pitää puhdistaa pesten, jos vaikka vedellä mikäli ei meikkaa ja kosteuttaa ainakin silloin tällöin öljyillä tai emulsioilla.
Vierailija kirjoitti:
On niin tylsää lukea näin piikkisuoran, rasvoittuvan, lirun ja ohuen lättätukan omaavana kiharatukkaisten valituksia. Miksi yritätte litistää ihanat kiharanne, joilla saisitte positiivista huomiota, lisää pituutta ja hyvin hoidettuna ja leikattuna myös paljon vähemmän vaivaa?
Kihara tukka on helppo. Pese ja pidä. Tuuhea ja ilmava. Olen tuutyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Tuo riippuu millä alalla on. Ei mulla olisi aikaa meikata päivällä (aamullakin hädin tuskin ripsiväri), eikä meikit pysyisi hikoillessa. Työpaikalla myös käytettävä työvaatteita ja -kenkiä. Sinällään sääli, koska työpaikka on ainut, jossa näen miehiä.
Kestoväri ripsiin ja kulmiin. Kasvoille kevyesti itseruskettavaa. Hammaslangan käyttö. Hiukset hyväkuntoiset sekä kiva leikkaus. Flaksi on taattu ilman pakkelikerrosta.
Joka kuudes viikko väri ja leikkaus hiuksiin.
Kerran kuussa geelikynnet kuntoon.
Päivittäin hiustenpesu ja puhtaat vaattet. Ja ehdottomasti korkkarit.
Meikkivoide, poskipuna, luomiväri ja ripsari.
Oot ihanan inhimmillinen tai sitten vaan rehellinen... Tsemppiä sulle ja iloa päivääsi!