Vinkit kehiin! Miten pidätte itsenne huolitellun näköisenä?
Kaipailisin keskustelua ja vinkkejä aiheeseen liittyen. Tuntuu, että olen hirmu laiska pitämään itseni tyylikkään näköisenä arkisin ja inspiraatio olisi tervetullutta.
Kommentit (69)
Kuulostaa hirveän vaivalloiselta. Villakreppi ja jersey.. mitä ne edes on.
Ajan säännöllisesti partani. Laitan päivittäin kasvovettä ja yöksi kosteusvoiteen. Peseydyn ja rasvaan itseni myös hyvin usein. Käytän myös jatkuvasti huulirasvaa ja juon vettä litroittain.
En ole mielestäni pinnallinen, mutta kasvot ovat ainoat mitä minulla on. Muuten voin olla huolimattoman näköinen ja kämppä sotkuinen, mutta kasvojen hoitoa en skippaa. Keski-ikäinen mies.
Tarkemmin ajateltuna olen varmaankin pinnallinen. Minulle on aivan sama miltä muut ihmiset näyttävät, mutta ilman täydellistä pitkää suihkua/parranajoa ja dödöä/kasvotuotteita en vie edes roskia. Naurettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oikein onnistu. Mulla on luonnonkihara tukka ja pienestä ilmankosteudesta se menee ihan kiharapehkoksi. Se tukka tekee mitä tahtoo ja ei näytä koskaan hyvältä, siistiltä ja huolitetulta.
Meikit löytyy jo aamupäivällä silmien alta. Ainoastaan 38C maskara ei varise.
Kotona aamulla sikitetyt vaatteet on töihin mennessä rypyssä turvavyön takia.En siis osaa auttaa. Mulla on sama ongelma.
Vaihda kampaus sellaiseen, jossa kuuluukin olla kiharapehko. Älä taistele vastaan, käytä sitä. Hanki sellaisia vastteita, jotka ei rypisty. Villakreppi pysyy aina siistinä. Hyvälaatuinen jersey on aina siistiä. Puuvilla ja pellava rypistyvät helposti ja viskoosi aika helposti. Ja mieti, onko sulla lian rasvainen silmänympärysvode (tai käytätkö tavallista kosteusvoidetta silmien alueella).
Kiitos vastauksesta. Sinulla oli hyviä ideoita. En tosin tiedä, miten voisin näyttää asiantuntevalta lähinnä afrolta näyttävältä hikarapehkossa (olen valkoihoinen). Tukka on luonnostaan äärettömän villi ja taipuu miten tahtoo.
Silmänympärysvoide on Dr.Hauscha.
Vaatemateriaalit otan harkintaan. Puuvillaisten paitapuseroiden korvaaminen on hankalaa. Muutenkin naisille on tarjolla varsin vähän fiksua vaatetta business-pukeutumiseen.
Siitä pehkosta tulee ihan asiantuntijalle sopiva, jos sillä on muoto. Mutta muodon pitää olla sellainen, joka perustuu hiusten pituuseroihin ja kiharaan, jolloin hiukset asettuvat siihen automaattisesti - ei suoristamiseen tai paikoilleenlakkaamiseen.
Tähän ikään mennessä en ole löytänyt hyvää kampaajaa. Anna vinkki.
Kampaajat yrittää leikata kerroksia luonnonkiharaan ja siitä tulee kahta kauheampi. Ne yrittää myös leikata muotoa, mutta silloin todellisuudessa hiuksista tulee pallo jne.
Täällä yksi käkkäräpää! Minä kysyin ihan tuntemattomalta kiharapäiseltä naiselta hänen kampanjansa nimeä. Oli aluksi hämillään mutta kertoi nimen kun kerroin etsiväni kiharatukkaisten kampaajaa. Hänen hiuksensa olivat todella kauniisti leikattu,
Otsatukan omistavat; miten pidätte otsahiukset kurissa, mitä muotoilutuotteita käytätte? Siirryin otsatukkaan ja klassiseen polkkaan mutta otsahiukset karkaavat milloin mihinkin suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei oikein onnistu. Mulla on luonnonkihara tukka ja pienestä ilmankosteudesta se menee ihan kiharapehkoksi. Se tukka tekee mitä tahtoo ja ei näytä koskaan hyvältä, siistiltä ja huolitetulta.
Kotona aamulla sikitetyt vaatteet on töihin mennessä rypyssä turvavyön takia.En siis osaa auttaa. Mulla on sama ongelma.
Vaihda kampaus sellaiseen, jossa kuuluukin olla kiharapehko. Älä taistele vastaan, käytä sitä. Hanki sellaisia vastteita, jotka ei rypisty. Villakreppi pysyy aina siistinä. Hyvälaatuinen jersey on aina siistiä. Puuvilla ja pellava rypistyvät helposti ja viskoosi aika helposti. Ja mieti, onko sulla lian rasvainen silmänympärysvode (tai käytätkö tavallista kosteusvoidetta silmien alueella).
Kiitos vastauksesta. Sinulla oli hyviä ideoita. En tosin tiedä, miten voisin näyttää asiantuntevalta lähinnä afrolta näyttävältä hikarapehkossa (olen valkoihoinen). Tukka on luonnostaan äärettömän villi ja taipuu miten tahtoo.
Vaatemateriaalit otan harkintaan. Puuvillaisten paitapuseroiden korvaaminen on hankalaa. Muutenkin naisille on tarjolla varsin vähän fiksua vaatetta business-pukeutumiseen.
Meghan Marklella on hiusten kemiallinen suoristus, toimisiko vastaava käsittely sinulla? Tai sitten Nicole Kidmanin ysärikiharapilvi tyyli?
Noihin mittoihin joudun hetken kasvattamaan ja koko tuon ajan olen täysin tukan armoilla. Ei tuo tosin paljon eroa nykytilanteeseen. Ei voi enää huonommaksi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten suora tukka liittyy asiantuntemukseen? Jokaisella on omanlaisensa hiukset. Riittää, että ne ovat puhtaat ja hyvinhoidetut ja päällä siistit vaatteet. Kaunis valloittava kiharapehko ei tee sinusta yhtään ammattitaidottomampaa. Ja kireä, sileä nuttura ei tee kenestäkään ammattitaitoisempaa.
Kanna se tukka tyylillä ja asenteella!
https://i.pinimg.com/originals/24/e8/c9/24e8c93e6d40ee5552d500b344c1ad5…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä pehkosta tulee ihan asiantuntijalle sopiva, jos sillä on muoto. Mutta muodon pitää olla sellainen, joka perustuu hiusten pituuseroihin ja kiharaan, jolloin hiukset asettuvat siihen automaattisesti - ei suoristamiseen tai paikoilleenlakkaamiseen.
Tähän ikään mennessä en ole löytänyt hyvää kampaajaa. Anna vinkki.
Kampaajat yrittää leikata kerroksia luonnonkiharaan ja siitä tulee kahta kauheampi. Ne yrittää myös leikata muotoa, mutta silloin todellisuudessa hiuksista tulee pallo jne.
Täällä yksi käkkäräpää! Minä kysyin ihan tuntemattomalta kiharapäiseltä naiselta hänen kampanjansa nimeä. Oli aluksi hämillään mutta kertoi nimen kun kerroin etsiväni kiharatukkaisten kampaajaa. Hänen hiuksensa olivat todella kauniisti leikattu,
Ja jos on afromainen tukka, niin eikö silloin kannata mennä monikulttuuriseen kampaamoon, joka osaa käsitellä tuota hiuslaatua? Kai heillä valkoihoisiakin asiakkaita käy, jos kerran afroja heilläkin on. Googlaisin siis paikkakunnan kaikki monikulttuuriset kampaamot läpi.
Mullakin on luonnonkihara tukka. Ehdottomasti parasta ikinä on ollut tutustuminen curly girl metodiin hiusten hoidossa. Eli oikeastin hoidan ja käsittelen hiuksiani niin, että hius jaksaa kihartua nätisti ja pysyy hyväkuntoisena. Enää en esimerkiksi harjaa hiuksiani, koska harja vain rikkoo kiharat ja tekee tukan pörröiseksi.
Tämä on helpottanut siistin olemuksen ylläpitoa, kun aika ei mene pörröisten hiusten kanssa kamppailuun. On paljon helpompi hyväksyä oma hiuslaatu ja korostaa sitä muuttumisyritysten sijaan. Nykyään omille hiuksille riittää aamuisin kevyt kostutus suihkeella ja nokare kiharavoidetta.
Curly girlin perusjuttuja on esim. sulfaatittomuus ja lämpömuotoilun välttäminen. Koko metodiin kannattaa tutustua netissä ja siitä ainakin omalle hiuslaadulle sopivat vinkit. Instagramista löytyy myös inspiraatiota.
En mitenkään. Liikun pyörällä, joten tukka on mallia kypärä (päältä litteä ja latvat tuulen tuivertamat). Pyöräilylaukku ei ole kovin tyylikäs ja raahaan valtavasti kamaa mukana (urheiluvaatteet, toimistovaatteet, tietokone...(.
Siistit hiukset, vaatteet ja huoliteltu olemus.
Riittävästi unta ja ravintoa, liikuntaa unohtamatta.
Perushoitotuotteet ja -meikit ihotyyppiä vastaavasti. Joskus sitten parempi puunaus esim hoitonaamioiden tai vaikkapa käsienhoidon suhteen.
Armollisuutta ja hymyä. (Vaikkei aina jaksakaan).
Raastavinta on pitkä, paksu ja luonnonkihara hiustyyppi joka mulla on vieläpä melko pitkänä. Aina ei jaksa suoristaa ja muutenkin se vaurioittaa hiuksia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa oikeasti harkita geelilakkausta kynsiin, jos ongelmana on kynsien lohkeilu ja lakan halkeilu. Itsekin olin aina hermona lakan takia, mutta nyt mulla on aina geelilakatut huolitellut kynnet. Tulee hyvää mieli, kun ei tartte peitellä rumia kynsiä.
Voiko geelikynsillä soittaa kitaraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa oikeasti harkita geelilakkausta kynsiin, jos ongelmana on kynsien lohkeilu ja lakan halkeilu. Itsekin olin aina hermona lakan takia, mutta nyt mulla on aina geelilakatut huolitellut kynnet. Tulee hyvää mieli, kun ei tartte peitellä rumia kynsiä.
Voiko geelikynsillä soittaa kitaraa?
Geelilakkaus ei tarkoita mitään muuta kuin tavallista lakkaa kestävämpää UV-valolla kovetettavaa lakkaa. Ei siis ole mitkään tekokynnet. Mulla on aika lyhyet kynnet harrastusten takia ja lakkaus näyttää niissä tosi siistiltä.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on luonnonkihara tukka. Ehdottomasti parasta ikinä on ollut tutustuminen curly girl metodiin hiusten hoidossa. Eli oikeastin hoidan ja käsittelen hiuksiani niin, että hius jaksaa kihartua nätisti ja pysyy hyväkuntoisena. Enää en esimerkiksi harjaa hiuksiani, koska harja vain rikkoo kiharat ja tekee tukan pörröiseksi.
Tämä on helpottanut siistin olemuksen ylläpitoa, kun aika ei mene pörröisten hiusten kanssa kamppailuun. On paljon helpompi hyväksyä oma hiuslaatu ja korostaa sitä muuttumisyritysten sijaan. Nykyään omille hiuksille riittää aamuisin kevyt kostutus suihkeella ja nokare kiharavoidetta.
Curly girlin perusjuttuja on esim. sulfaatittomuus ja lämpömuotoilun välttäminen. Koko metodiin kannattaa tutustua netissä ja siitä ainakin omalle hiuslaadulle sopivat vinkit. Instagramista löytyy myös inspiraatiota.
Mitä tällainen kiharavoide on?
Mulla on auttanut se, että jos jonain aamuna/päivänä on esim. bad hair day, niin en edes yritä tehdä sille mitään vaan sitten hyväksyn sen ja laitan hatun/huivin/lippiksen/hätäponnarin ja niillä mennään. Ja mulla siis hankala kuiva luonnonkihara. Luotan siis entisen luottokampaajani sanoihin: jos tukka ei halua aamulla tehdä jotain niin se ei halua ja silloin pitää keksiä jotain muuta.
Kynnet pidän aina lakattuina ja siisteinä. Vaatteet pääasiassa tummia ja helposti yhdisteltäviä. Hiuksissa lähellä omaa väriä oleva sävy. Kengät pidän puhtaina ja siisteinä.
En kyllä oikeasti osaa antaa mitään vinkkejä, välillä on päiviä että näytän aivan hiton räjähtäneeltä, vaikka olisi miten uudet vaatteet päällä, tukka laitettu ja kengät huutaa uutuuttaan. Mulla ainakin kaikki on ihan kiinni fiiliksestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiharavoiteella kai tarkoitetaan tällaisia 2 in 1-tuotteita, jotka ovat ikään kuin hiuksiin jätettävää hoitoainetta, joka jättää hyvin kevyen pidon. Moni tällainen "curly cream" puristellaan pyyhekuivaan tukkaan ja annetaan kuivua vapaasti. Ennen käytettiin muotovaahtoa samaan hommaan, kun nykyään on vaikka mitä voiteita, geelejä ja nesteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on Unique Haircare merkin Curl Stuling Cream käytössä.
Täällä ilmoittautuu myös yksi luonnonkiharoilla varustettu. Haasteeksi tekevät sen että hiukset ovat todella huonokuntoiset jotenkin jo ihan luonnostaan. Lisäksi toinen puoli päästä on ihan korkkiruuvikiharoilla ja toinen puoli melkein suora.. Pitäisikö itkeä vai nauraa :-D :-/ Hiusraja on myös todella korkea, sellainen mikki Hiiri tyylinen. Jos jotain kohtaa itsessäni vihaan niin se on ehdottomasti tukka.
En tiedä saako tästä huulettomasta taikinanaamasta huolitellun näköistä. Keskityn hiuksiini, ja käytän kirkkaita värejä hiuksissani.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kanssa aika laiska, mutta mulla on kikkani: huolella tehty ihonhoito, kevyt meikki, siistit ja huolella lakatut kynnet (geelilakkaus). Etsi hyvä kampaaja ja ota klassinen, helposti hoidettava leikkaus ja väri hiuksiin. Itselläni mene arkiaamuna laittautumiseen noin 15 min.
Sanomattakin selvää, että päällä on aina puhtaat, silitetyt ja hyvälaatuiset vaatteet, jalassa puhtaat ja ehjät kengät.
Mistä ostat ne hyvälaatuiset vaatteet? Maksatko niistä maltaita?
Kynsiviila mukaan ja käytä nude- tai kirkasta kynsilakkaa