Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä järkeä on TYYTYÄ huonoon elämänkumppaniin?

Vierailija
31.08.2018 |

Minä elän mielummin mukavaa elämää yksin kuin pilaan sen huonon kumppanin kanssa. En todellakaan ymmärrä sitä ajattelutapaa kuin palstan peräkamarin pojat harrastavat, että jonkun pitäisi vastoin tahtoaan tyytyä sellaiseen kumppaniin, jonka kanssa ei synkkaa ja jonka kanssa elämä ei tunnu kivalta.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana sitä kuvitteli, että tuleva mieheni hoitaa asiat puolestani, että minun tarvitsee vain olla. Nyt kävikin ihan toisin, olen joutunut tekemään kaiken yksin. Kun olen kaiken jo järjestänyt, minun ei ole kannattavaa olla ”kenen kanssa vain”. Mietin kylmästi, mitä lisäarvoa saisin suhteelta? Tuoko taloudellista hyvää, edistäisi uraa, mitä henkistä? Olen siinä mielessä kyvykäs nainen, että voisin rakentaa itselleni talon, minulla on auto, hoidan talousasiat, perheen ja pyöritän kasvuyritystä.

Olen kasvanut niin itsenäiseksi, että en tarvitse miestä. Joskus jopa päädyn esittämään avuttomampaa ja tyhmempää kuin olen, koska en halua saattaa miestä noloon tilanteeseen.

Kuulostat kykeneväiseltä naiselta, mutta myös aika kylmältä ja laskelmoivalta. Tiedätkö, kaikki eivät parisuhteeseen ryhtyessään ajattele ensisijaisesti, mihin toista tarvitsevat ja mitä hyötyä hänestä on.

Minä käsitin tuon naisen ajattelun niin, ettei hän halua ainakaan huonontaa elämäänsä miehen takia, vaan miehen pitää tuoda siihen jotain mukavaa lisää. Ei se minusta kuulosta yhtään kylmältä tai laskelmoivalta.

Mutta mites sellaiset tarpeet, kuin tarve rakastaa ja tulla rakastetuksi, tuntea yhteenkuuluvuutta ja kumppanuutta? Monelle nämä ovat asioita, joita parisuhteelta eniten kaivataan ja mihin kumppania tarvitaan. Jos näistä ei mainitse sanaakaan, vaan luettelee lähinnä materiaalisia asioita, joita punnitsee ennen suhteeseen ryhtymistä, niin kyllä se hiukan laskelmoivalta vaikuttaa.

Tarkoitetaan nimenomaan sitä, että tarjolla on miehiä jotka eivät anna naisen elämään mitään henkistä. Siis miehiä joille on sama ketä nainen on kunhan on seksiä heille. Eli heille jotain.

Naisella pitää olla jotain muutakin.

Kyse ei ole vain taloudellisesta puolesta vaan eniten juuri siitä, että on miehiä jotka eivät oikeasti arvosta ja ole kumppaneita vaan hyötyjiä.

Vierailija
42/53 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä elän mielummin mukavaa elämää yksin kuin pilaan sen huonon kumppanin kanssa. En todellakaan ymmärrä sitä ajattelutapaa kuin palstan peräkamarin pojat harrastavat, että jonkun pitäisi vastoin tahtoaan tyytyä sellaiseen kumppaniin, jonka kanssa ei synkkaa ja jonka kanssa elämä ei tunnu kivalta.

Miksi täytyy puhua miehistä noin halveksivasti? Onko se väärin, että kaipaavat rakkautta ja perhettä niin, että tekevät kompromissin?

Ei se mitään rakkautta ole mieheltä jos halveksii selän takana ja pitää jonain reikänä.

Valitettavan moni mies ei vaivaudu halveksimaan edes selän takana, vaan ihan avoimesti haukkuu kumppaniaan milloin mistäkin. Onha tälläkin palstalla jatkuvasti avautumisia siitä, miten mies haukkuu, valittaa, arvostelee ja kiukuttelee turhista asioista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muįja ulos kirjoitti:

Aivan kuin minun suustani!

En voi sietää riippuvia tissejä enkä välinpitämätöntä asennetta minua kohtaan. Miksi minun pitäisi elää epätyydyttävässä suhteessa? Kuten aloittaja ilmaisi: ei mistään syystä.

Ei sinun tarvitsekaan. En ole kuullut yhdenkään naisen syyllistävän ja painostavan miehiä jatkuvasti siitä, että heidän pitäisi ottaa vastenmieliseltä tuntuva kumppani itselleen.

Vierailija
44/53 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITENVITUSSATEJAKSATTEJAUHAATÄTÄSAMAAPASKAAPÄIVÄSTÄTOISEEN.

Vierailija
45/53 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on järkenä se, että suurin osa suomalaisista haluaa lapsia. En ole vielä kuullut kenestäkään, joka olisi "tyytynyt" omiin lapsiinsa parempien puutteessa.

Lapsia ei kannata tehdä huonon isä/äitiehdokkaan kanssa, mikäli ei välttämättä halua yksinhuoltajaksi. Minä en ainakaan haluaisi lapsilleni alkoholistia tai väkivaltaista isää. Olen joutunut kokemaan sen itse lapsuudessani. Parempi ennemmin alkaa suoraan yksinhuoltajan elämä lasten kanssa kuin pilata lastenkin elämä epäkelvolla vanhemmalla.

Toisekseen moni kumppania vailla oleva on jo lapsensa tehnyt, joten lapsiasialla ei ole enää siinä vaihessa mitään merkitystä. Toki niin, että uutta kumppania katsoo entistä kriittisemmin silmin siltä kannalta, tuleeko tämä mahdollisesti toimeen myös jälkikasvun kanssa. Omia lapsiani en ainakaan altistaisi ikävälle käytökselle uuden kumppanin puolelta, enkä myöskään tekisi lapsilleni sitä, että tulisin itse onnettomaksi uuden kumppanin takia.

Vierailija
46/53 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MITENVITUSSATEJAKSATTEJAUHAATÄTÄSAMAAPASKAAPÄIVÄSTÄTOISEEN.

Mitä paskaa tässä on? Ihan asiallista keskustelua, joka näköjään sinuakin kiinnostaa, kun piti tulla kommentoimaan.

Vierailija
47/53 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään tarvitse tyytyä mutta jos odottelee jalat alta vievää kumppania niin siinä voi aika paljon aikaa vierähtää. Moni ei osaa tai uskalla olla yksin. Varsinkin sinkkunaisiin suhtaudutaan monesti oudoksuen. Itse kohtasin 18-vuotiaana kun muutin yksin asumaan, voimakasta ja avointa halveksuntaa. Lähes kaikki kaverini muuttivat poikaystävän kanssa yhteen. Minusta olisi ollut hirvittävää noin nuorena mennä toisen pillin mukaan.

Näihin miehiin olen jonkun verran törmännyt joille kelpaa melkein kuka vaan. Kunhan nainen on suht mukava ja katseenkestävä, parisuhdetta voi harkita. Ja suhteessa toki seksin saaminen on tärkeintä. Hyi.

Vierailija
48/53 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi esimerkiksi sietää tupakansavua ja -hajua ja kännissä tai krapulassa olevan kumppanin läheisyys ainoastaan ällöttää minua. Miksi ihmeessä siis alkaisin seurustelemaan päihteitä käyttävän ihmisen kanssa? En itsekään käytä niitä, joten voin ihan hyvin vaatia kumppaniltakin samoja asioita.

Naisen kirjoitus.

Miehet tykkäävät kännisistä naisista, vaikka päihdeongelmaista kukaan ei halua.

Tuo varmaan liittyy evoluutioon eli naista inhottaa mies, joka ei ole valmiudessa metsästämiseen ja taisteluun. Sama juttu siinä miten naiset kertovat miten lepotilassa oleva penis ällöttää, kun se ei ole asiakaspalvelutilassa.

Vierailija
49/53 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään tarvitse tyytyä mutta jos odottelee jalat alta vievää kumppania niin siinä voi aika paljon aikaa vierähtää. Moni ei osaa tai uskalla olla yksin. Varsinkin sinkkunaisiin suhtaudutaan monesti oudoksuen. Itse kohtasin 18-vuotiaana kun muutin yksin asumaan, voimakasta ja avointa halveksuntaa. Lähes kaikki kaverini muuttivat poikaystävän kanssa yhteen. Minusta olisi ollut hirvittävää noin nuorena mennä toisen pillin mukaan.

Näihin miehiin olen jonkun verran törmännyt joille kelpaa melkein kuka vaan. Kunhan nainen on suht mukava ja katseenkestävä, parisuhdetta voi harkita. Ja suhteessa toki seksin saaminen on tärkeintä. Hyi.

Eli miehet osaavat järjestää muut asiat itse; osaavat hauskuuttaa itse itseään jne. Sen takia riittää, että naisen kanssa hoidetaan seksuaalisuuspuolen asioita.

Nainen taas on evoluutiossa kehittynyt tarvitsemaan miehestä monia erilaisia asioita.

Vierailija
50/53 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli miehet osaavat järjestää muut asiat itse; osaavat hauskuuttaa itse itseään jne. Sen takia riittää, että naisen kanssa hoidetaan seksuaalisuuspuolen asioita.

Nainen taas on evoluutiossa kehittynyt tarvitsemaan miehestä monia erilaisia asioita.

Täällähän on juuri moni nainen kertonut, ettei tarvitse miestä elämäänsä välttämättä.

Vierailija
51/53 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisetkin osaavat hauskuuttaa itse itseään jne, mutta naiset ajattelevat parisuhteen olevan muutakin kuin seksiä. Aika kammottavalta kuulostaa, että naiset ovat miehille lähinnä vain reikiä.

Vierailija
52/53 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se järki tyytymisessä on, että kaikki eivät saa sitä haluamaanaa.

Vaihtoehtona on siis tyytyä tai jäädä yksin.

Vierailija
53/53 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se järki tyytymisessä on, että kaikki eivät saa sitä haluamaanaa.

Vaihtoehtona on siis tyytyä tai jäädä yksin.

Niin totta...Itsekin tavallaan tyydyin koska en halunnuy jäädä yksin.