miksi mieskokit ovat sottaisempia kuin naiskokit?
Kommentit (9)
Mihin perustat paskavammaisen väitteesi? Kaikki maailman huippukokit ovat miehiä, eikä siihen asemaan sotkuisuudella päästä.
Eihän tuo pidä paikkaansa. Ihan huuhaata.
Mitä olen Mastercheffiä katsonut niin naisilla on ollut usein sotkuisemmat työpisteet kuin miehillä.
Jos siivoaa samalla tiskirätti kokoajan kädessä, bakteerit leviää käsistä ruokaan.
Naiisillla tuntuuu olevan "mekaaniinen" ikääänkuin turvallliseksi koettu tapa ajatellla asiooita.
Vierailija kirjoitti:
Koska miehet keskittyvät ruuantekoon, eikä pikkujuttuihin. Sotkut siivotaan sitten ruuanteon jälkeen.
Joo eli joku muu siivoaa. Samahan se jos tilaa jonkun miespuolisen asentajan kotiinsa, itse joutuu siivoamaan jäljet.
Toinen se että poikia ei opeteta kauhistumaan sottaisuutta ollenkaan niin paljon kuin tyttöjä. Minulle äiti väitti kotona, että "hyvä kokki siivoaa aina jälkensä", mikä tietysti on ihan skeidaa. Ei se tekemäni ruoka sen huonommalta maistu, vaikka keittiö olisi jäljiltäni ihan räjähtänyt.
"Ihan kaikki miehet"-paskaa, jälleen kerran.
Meillä minä olen sotkuisempi kokki kuin mies. Olen kyllä myös parempi kokki. Nämä kaksi asiaa ehkä liittyvät osittain yhteen... mies tarkkana ja huolellisena ihmisenä mittaa myös aineet huolella ja noudattaa reseptejä tarkasti... minä kokkaan intuitiivisesti ja aisteja käyttäen (en koskaan mittaa mitään) ja olen siksi luovempi kokki.
Koska miehet keskittyvät ruuantekoon, eikä pikkujuttuihin. Sotkut siivotaan sitten ruuanteon jälkeen.