Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menin paniikkiin ja valehtelin naapurille olevani töissä. Mitä mä nyt teen? :(

Vierailija
31.08.2018 |

Kyseessä yksi puolituttu naapuri joka täysin yllättäen kysyi multa rapussa, että missä olen töissä.. aloin selittää ihan päättömänä että olen eräässä tehtaassa töissä.. Miksi en vain sanonut että en missään.. hävettää kamalasti. Mitä mä nyt teen. En tajua mikä paniikki mulle tuli :(

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naapurisi kysyy lisätietoja, sano, että pyörität ajatushautomoa.

Vierailija
62/80 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä mä nyt teen?"

Miten ois toi töihinmeno?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reliisikoira Pox kirjoitti:

"Mitä mä nyt teen?"

Miten ois toi töihinmeno?

Kerro mulle kans paikka johon tuosta vaan "mennään töihin". Niin menen sitten heti maanantaina :)

Vierailija
64/80 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, kun joku kysyy onko sulla kaikki hyvin, kun sun vanhempi on just kuollut. No v*ttu ei ole kaikki hyvin, mut enkai mä kotiinkaan voi lukittautua. Ihmiset on tutkitusti tyhmentynyt..

Vierailija
65/80 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et sentään väittänyt olevasi terveyskeskuslääkäri. :D

😁😂

Vierailija
66/80 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku ventovieras käy kyselemään noin henkilökohtaisia. Ei ole kaikki kotona sellaisella.

Vierailija
67/80 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyy, että miksi olet kotona, niin vastaat, että teet töitä etänä. Tietenkin kysyy, että mitä tehdastöitä voi tehdä etänä. Sitten vastaat, että sinulla ei ole lupa kertoa tai että kansallinen turvallisuus vaatii,että olet hiljaa tästä asiasta. Ja tämän jälkeen kysyt niistä naapurin töistä, perhesujteista, sairauksista yms.

Vierailija
68/80 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä lähtien työpaikka on ollut joku yksityisasia :D ihan normaalia small talkkia meillä päin. Porvoossa taitaa olla taas toisin...

Vierailija
69/80 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joku ventovieras käy kyselemään noin henkilökohtaisia. Ei ole kaikki kotona sellaisella.

No miksi ihmiset nyt yleensä puhuu toisilleen?

Vierailija
70/80 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin eka otsikon, että "menin pankkiin ja valehtelin naapurille olevani töissä". Oletin tarinan menevän niin, että olit pankissa ja naapuri tuli asiakkaaksi, sanoit olevasi töissä ja naapuri iski setelitukon sulle kouraan ja pyysi laittamaan tililleen. Täällä sitten olisit kyselemässä että mitä teet niille rahoille..

Vierailija
71/80 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellakaan ihme, että monet valittavat tälläkin palstalla yksinäisyyttään  Milloin kukakin voivottelee kun ei kukaan soita, ei käy kukaan kylässä yms .Ihmekös tuo kun normaali kanssakäyminen on näin vaikeaa. Naapuri nähdään ventovieraana , uteliaana  tai kyylänä jos sattuu vain kysäisemään niinkin neutraalin asian kun "missä olet töissä".

" Mitä teet työksesi ? " tai " Kauppaan menossa ?"   Kysymykset voi tulkita ihan vain juttuteluksi kohtaamiseksi tai siten etä toinen on sinut huomioinut ja eikä muutoman sanan vaihtaminen kanssasi ei ole ole katastrofi.

Jatkavaa vain hautautumista poteroihinne itse nautin ainakin elämästäni enemmän kun en ajattele aina kaikista negatiivisesti.

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien työpaikka on ollut joku yksityisasia :D ihan normaalia small talkkia meillä päin. Porvoossa taitaa olla taas toisin...

Vierailija
72/80 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kysyy että miten olet aina kotona, niin sano että teet etänä.

Tämä on hyvä.Siinä onkin naapurilla miettimistä, mitkä työt tehtaassa ovat sellaisia että niitä voi tehdä etätyönä.

No eihän se sitä jää miettimään vaan suoraa kysyy. Ja ap taas kusisukassa tokasee jotain että hänellä on paperikone kotona tai pyörittää sahaa yksiössään tai pienimuotosta panimoa💡

Ehkä pieniä kassakuittirullia voisi tehdä kotipaperitehtaassa.

Monella on kotonaan kasvihuone- tai panimotyyppistä toimintaa.

Vierailija
73/80 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelu on ok jos on jo muusta juteltu paljon ja hyvän päivän tuttuja astetta enemmän. Tuntemattoman ihmisen asioiden utelu on huonoa käytöstä.

Vierailija
74/80 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei666 kirjoitti:

Sano et olet ummetuksen takia saikulla.

😂😂

Sitten hän jää miettimään, sanoitko todellakin noin vai tarkoititko uupumusta.

Naapurille ei todellakaan kuulu mitä teet.

Vierailija
75/80 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole todellakaan ihme, että monet valittavat tälläkin palstalla yksinäisyyttään  Milloin kukakin voivottelee kun ei kukaan soita, ei käy kukaan kylässä yms .Ihmekös tuo kun normaali kanssakäyminen on näin vaikeaa. Naapuri nähdään ventovieraana , uteliaana  tai kyylänä jos sattuu vain kysäisemään niinkin neutraalin asian kun "missä olet töissä".

" Mitä teet työksesi ? " tai " Kauppaan menossa ?"   Kysymykset voi tulkita ihan vain juttuteluksi kohtaamiseksi tai siten etä toinen on sinut huomioinut ja eikä muutoman sanan vaihtaminen kanssasi ei ole ole katastrofi.

Jatkavaa vain hautautumista poteroihinne itse nautin ainakin elämästäni enemmän kun en ajattele aina kaikista negatiivisesti.

Ulla Taalasmaakin ehti kommentoimaan. :,D

Vierailija
76/80 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulla Taalasmaakin ehti kommentoimaan. :,D

Kuten sanoin , elämä on antoismapaa kun ei ajatteli ihmisistä aina pahansuopaisesti. 

Taalasmaa en ole ja juoruakkaa minusta ei saa tekemälläkään.

Illalla kippistelen pari lasillista naapureiden kanssa ( ihan on kutsuttu kylään ) ja voipi hyvinkin olla että joku tulee siinä sivussa kysyneeksi mitä  syksyn kuvioihini työrintamalla  kuuluu- ja ei tulisi mielenkään ajatella kysyjää Taalasmaana.

Vierailija
77/80 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aloittajan tilanteen. Työttömyys on niin arka asia, että sellainen normaali "missä olet töissä?" kysymys saa ahdistumaan. Muistan ikuisesti kun ostin käsityömessuille pääsylippua ja kassa nosteli kulmakarvoja kun sanoin "työtön". Tuntui nöyryyttävältä.

Ei kaikki työssäkäyvät ole 8-16. Esim. nollatuntisopimuksella töihinkutsuttavalla on työsuhde mutta töitä on vain silloin tällöin. Jotain tämmöistä voi naapurillekin sanoa. Tai määräaikainen työsoppari päättyi ja juuri nyt ei ole uutta pätkää tiedossa.

Vierailija
78/80 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ongelma se nyt on...jos asia joskus vielä tulee puheeksi, totea vain että työ tehtaassa loppui jo. Älä turhaan selittele miksi, totea vain lyhytsanaisesti. Onhan ihmisiä töissä kaiken maailman pätkäsopimuksilla ja vuokratyöfirmojen kautta. Jos asia ei tule puheeksi niin ihan sama, ei se naapurille kuulu.

79/80 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun on eliminoitava se. Hän tietää liikaa🔫

🤣🤣🤣

Vierailija
80/80 |
02.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kysyy että miten olet aina kotona, niin sano että teet etänä.

Tämä on hyvä.Siinä onkin naapurilla miettimistä, mitkä työt tehtaassa ovat sellaisia että niitä voi tehdä etätyönä.

No ap onkin johtajan pallilla, daa!

Kyllähän tehtaassa on monenlaista tekijää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi