Miksi keskustelupalstat ei täyty presidentti Macronin ja Niinistön tyylin arvioinnista? Miksi nainen joutuu tällaisen arvioinnin kohteeksi?
Ja ihan turha väittää, että se tulee heidän puoliso-asemastaan. Jos Jenni olisi presidentti ja ranskan presidentti Brigitte Macron tulisi vierailulle, tiedotusvälineet ja keskustelupalstat täyttyisivät asukuvauksista- ja arvosteluista ihan samalla tavalla. Naisen koko arvo tulee ulkonäöstä? Mitä vaatteita pitää yllään? Millaiset kengät on jalassa? Millainen kampaus ja meikki?
Kommentit (62)
Amen.
Vaimot menivät LASTENSAIRAALAAN jossa oikeesti osa kuolemansairaita lapsia ja ainoa mikä herätti huomiota oli kengät.
En minäkään ymmärrä ylipäätään jatkuvaa tyylin kyttäämistä. Mitä se nyt sitten kertoo? Stylistin ammattitaidosta? Mitä teemme sillä tiedolla?
Niinpä, luulisi, että tälläisissä yhteyksissä kiinnostaisi ihan muut asiat kuin se, että Jennillä on lättäkengät ja liian tupeerattu tukka...
No jos naisilla olisi aina pelkkä sama tumma yksinkertainen puku ja lyhyt siisti tukka niin kuin miehillä, niin ei oisi mitään raportoitavaa. Naiset tykkää muodista. Naiset tykkää kommentoida muotia.
T: nainen, joka ei syytä kaikesta miehiä.
Miesten asuthan on lähes identtisiä keskenään. Miten niitä voi verrata? Paitsi istuvuuden kannalta sekä Sale että Macron ovat salskeita miehiä. Joku paidan nappien välit irvistellen, housut puoliperzeessä möhisevä Soini voisi olla toinen asia. Turha jotain femakko ininää tästä kehitellä kun juuri naiset itse tykkäävät vaatteita katsoa ja arvostella.
Minä olen nainen ja minua kiinnostaa mitä heillä on päällään. Jestas kun fe.ministit ovat ilonpilaajia.
Jos Sale alkaisi pukeutua muihinkin kuin ikuisiin pukuihinsa, kommentoisin niitäkin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Halosen ollessa presidentti kiinnitettiin hänenkin asuihin huomiota. Googlatkaa vaikka Tarja Halonen asu vst. Sauli Niinistö asu.
Jos Halosella olisi ollut joka edustustehtävässään samannäköinen puku päällään, ei olisi tullut artikkeleita.
Että mua tympii tämä naisten uhrinäkökulma.
Minä en ole uhri! Lakatkaa pakottamasta minua sellaiseksi!
😂😂😂
Jestas miten tekopyhää. Macroniahan arvostellaan joka paikassa juuri ulkonäöstään. Muistan kun mies valittiin ja oli hirveästi naisten twiittejä, että oli kuuma mies.
Naiset on just noin pinnallisia. Miten olis että olisitte kehuneet hänen saavutuksiaan, eikä ulkonäköään.
Ei ole mikään uhriajattelua se, että ärsyttää se, että koko hienon ohjelman sisältö ei saanut juuri mitään huomiota, pelkästään vaatteet!
Tuo Jennin hiusten arvostelu - mikään ei kelpaa, ei lyhyt, ei pitkä, ei mikään. Kukaan, koskaan, ikinä, ei ole arvostellut Saulin hiusten leikkausta.
Olisi vaatteistakin voitu uutisoida - paitsi että näkihän ne kuvissa, miksi piti selostaa, että rouva Macronilla oli mustat pillihousut jne. - mutta koko ohjelma, joka oli varmaan hieno, jäi kokonaan sivuseikaksi.
Vierailija kirjoitti:
Amen.
Vaimot menivät LASTENSAIRAALAAN jossa oikeesti osa kuolemansairaita lapsia ja ainoa mikä herätti huomiota oli kengät.
Eihän se ole toiminnassa viel'?
Vierailija kirjoitti:
😂😂😂
Jestas miten tekopyhää. Macroniahan arvostellaan joka paikassa juuri ulkonäöstään. Muistan kun mies valittiin ja oli hirveästi naisten twiittejä, että oli kuuma mies.
Naiset on just noin pinnallisia. Miten olis että olisitte kehuneet hänen saavutuksiaan, eikä ulkonäköään.
Ehkä ymmärrämme sanan "arvostelu" tässä yhteydessä hieman eri tavalla. Se, että kehaisee jotakuta komeaksi ei ole mielestäni arvostelua sen negatiivisessa merkityksessä.
Minä en ainakaan tiedä hänen saavutuksistaan oikeastaan mitään, kuten en monen muunkaan Euroopan maan presidentin. Siksi en voi häntä niistä kehua. Juu, ehkä olen sivistymätön moukka, mutta minua ei kiinnosta muiden maiden presidentit elleivät ole jotain änkyröitä, kuten eräs Trump. Enpäs muuten yhtäkkiä osaisi kertoa Saulinkaan poliittisista saavutuksista oikein mitään. Uran toki tiedän, mutta en tiedä, mitkä asiat ovat hänen aikaansaannoksiaan.
Tuo kummitus-ketju on ala-arvoinen. Hirveää luettavaa.
Naisilla on paljon enemmän vapauksia pukeutumisen suhteen. Miehillä aina puku.
Ja vaikka olen feministi niin uskallan sanoa että Jenni ja Brigitte olivat edustusvaimoina, taustamateriaalina tässä tilaisuudessa. Heidän olikin tarkoitus hymyillä ja näyttää hyviltä.
Jos Jenni olisi kirjatapahtumassa niin silloin hänen ulkonäköään ei kritisoitaisi koska pääroolissa olisi hänen työnsä. Saulin rinnalla asia on kuitenkin toisin.
Onhan tuo muutenkin vähän vanhanaikainen jaottelu, että naiset viedään jonnekin lastensairaalaan, mutta miehet viedään jonnekin sankarihaudoille ja juovat kabineteissa konjakkia.
Naiset pukeutuvat huomiotaherättävästi.
Toiset naiset kommentoivat naisten vaatteita.
Naiset: miksi meitä aina esineellistetään!
T: nainen, jota hävettää oman sukupuolensa kitinä pikkuasioista.
Vierailija kirjoitti:
Jenni ja Brigitte olivat edustusvaimoina, taustamateriaalina tässä tilaisuudessa. Heidän olikin tarkoitus hymyillä ja näyttää hyviltä.
Kuka sen on näin määritellyt? Vuosikymmeniä sitten presidentin puolisot, edustusvaimot (??????) esim. Alli Paasikivi, Kaisa Kallio, Gerda Ryti ja Sylvi Kekkonen osallistuivat valtiovierailuille, mutta nykyään tämä menee jo ihan överiksi, tämä "taustamateriaalin" arviointi! No, tämä kehitys taitaa olla kaikille ihan ok vuoden 2018 tasa-arvoisessa Suomessa?
Tämä. Halosen ollessa presidentti kiinnitettiin hänenkin asuihin huomiota. Googlatkaa vaikka Tarja Halonen asu vst. Sauli Niinistö asu.