Ensitreffit alttarilla - sinkut esittelyssä. Tästä se alkaa!
Kommentit (1271)
Vierailija kirjoitti:
Mä toivoisin tähän ohjelmaan persoonallisempia ihmisiä. Kaikki on aina kuin samasta muotista, harmaata massaa.
Yhdellä aiemmalla kaudella haastateltavien joukossa oli sellainen mustiin pukeutunut, pidempihiuksinen taiteilijamies, joka vaikutti ihanan erilaiselta ja kiinnostavalta! Eikö voisi olla edes yksi persoonallisempi pari?
Helpompi yhdistellä näitä taviksia keskenään kuin löytää persoonallisille vastinkappaleita. Ja tuskinpa muut kuin tavikset näihin ohjelmiin edes hakee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa miten ihmiset pelkäävät sanaa feministi. Suurin osa järkevistä ja normaaleista koulutetuista naisista on feministejä. Ja toimittajahan tuon esittelyn on kirjoittanut, ei tuo ihminen itse ole sanonut, että kutsukaa mua sitten feministiksi.
Kyllä minä miehenä vaatisin oikaisua juttuun, jos minua jutussa väitettäisiin sovinistiksi, mutta en olisi itseäni sellaiseksi määritellyt.
Pointtini oli siihen, kun täällä muutamat olivat, että jos noin korostaa olevansa feministi, niin ongelmia edessä tms. Toimittaja sen tuohon nosti.
Mistä tiedät, että se oli toimittaja eikä hän itse?
Täytyykö näin itsestäänselviin asioihin edes vastata? Koska toimittaja on kirjoittanut jutun, ei tuo kys. henkilö. Kyllä hän varmasti silti on itse kertonut olevansa feministi, huoli pois.
Sinähän et tiedä, vaikka korostaisi tätä entistä enemmän irl. Et voi tietää kumpaakaan suuntaan, vaikka oletkin kovin vakuuttunut. Nähtäväksi jää.
Sinulta on nyt mennyt asian lähtökohtainen pointti täysin ohi. Sinä jauhat puuroista, kun keskusteltiin velleistä.
Eetu saa kyllä kantaa vastuunsa, mutta Miina on toimittajan uhri... älä viitsi nyt.
Alkutietojen peruteella kiinnostavimmat tyypit Miina ja Heikki. Mutta kuten tiedetään, nämähän tulee heittämään heti häränpyllyä kun ohjelma alkaa. Jännä muuten että mökötystaipumus näkyy ihmisen naamasta. Kuvassa Vesan suu lupaa hyvää mutta silmät ei. Jännä nähdä miten oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Alkutietojen peruteella kiinnostavimmat tyypit Miina ja Heikki. Mutta kuten tiedetään, nämähän tulee heittämään heti häränpyllyä kun ohjelma alkaa. Jännä muuten että mökötystaipumus näkyy ihmisen naamasta. Kuvassa Vesan suu lupaa hyvää mutta silmät ei. Jännä nähdä miten oikeasti.
Tuo mökötys kertoo mielestäni jonkinasteisesta narsismista ja toisen aliarvostamisesta. Typerä ja lapsellinen tapa osoittaa mieltä. Aikuinen ihminen kykenee selvittämään ristiriidat keskustelemalla. Mököttäjän kanssa en ikinä seurustelisi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka noista muka on yhtä tasokas kuin Rosa? Eetu varmaan on se valittu sille.. eetua varmaan häiritsee Rosan lyhyt tukka, mutta lienee kuitenkin tyytyväinen veikkaisin.. kuitenkin liikunnallinen ja sairaanhoitaja. Yleensä niillä on mies jo saatu. 😂
Mitä tasokkuutta siinä on? Amk-tutkinto ja liikuntaharrastuksia, jes. Se että osaa uida, pyöräillä ja juosta ei ainakaan mun silmissä tee kovin tasokkaaksi. Miehistä kuitenkin yksi tekee väikkäriä ja toinen on suorittanut vaativan matematiikan opettajan tutkinnon
No minun mielestäni ensiavun sairaanhoitaja on paljon hienompi ammatti kuin matematiikan opettaja.
Jos laitetaan matikanopet suorittamaan sh-tutkintoa, likimain kaikki selviytyisivät. Jos laitetaan hoitsut opiskelemaan matematiikkaa, harva pääsisi edes perusopintoja läpi
Lopeta se lässyttäminen, idiootti. Tuo kommentti kertoo vain että olet todella tyhmä päästäsi.
Nänni pilkottaa yhden paidan läpi... huh huh!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka noista muka on yhtä tasokas kuin Rosa? Eetu varmaan on se valittu sille.. eetua varmaan häiritsee Rosan lyhyt tukka, mutta lienee kuitenkin tyytyväinen veikkaisin.. kuitenkin liikunnallinen ja sairaanhoitaja. Yleensä niillä on mies jo saatu. 😂
Sairaanhoitajissa on monenlaista tallaajaa. Osa yksinkertaisia ja laiskoja ja osa tehokkaita ja itsestäänhuolehtivia. Tämä taitaa olla jälkimmäisiä.
Se ei poista sitä faktaa, että sairaanhoitajat ovat todella haluttuja parisuhdemarkkinoilla.
ei miehet valitse naisia ammatin mukaan.
On se osa prosessia. Kyllä mulle on merkitystä mitä nainen tekee 40h viikostaan
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parit ovat varmaankin Heikki ja Miina, Eetu ja Rosa sekä Vesa ja Sini. Koetinkiviä suhteissa on se, että Heikki on vähän liian tiedemis Miinalle kuitenkin, Rosa ei vastaa Eetun ulkonäköunelmaa ja on liian itsenäinen ja Sini on kuitenkin liian hönö Vesalle. Pahimpia ongelmia on parilla Vesa ja Sini, asuvat liian etäällä ja tosiaan vaikka musiikki yhdistää niin matemaatikko ja lastenhoitaja omaavat liian erilaiset aivot.
Höpö höpö! Toinen on lastenhoitaja eli työskentelee todennäköisesti päiväkodissa, toinen työskentelee opettajana. Molemmat siis lasten/nuorten ja kasvatustieteiden kanssa tekemisissä, samantyyppisellä alalla, joten varmasti löytyy sieltäkin puolelta puheenaiheita.
Työskentelee matematiikan opettajana ja soittaa bändissä. matematiikan opettajuus tarkoittaa matematiikan opintoja yliopistossa, ei opettajan opintoja okl:ssä. Jos siis nuo tiedot pitävät paikkansa. Kaikki matematiikkaa opiskelleet jotka minä tiedän ovat tietenkin matemaattisesti tosi lahjakkaita, mutta eivät välttämättä esim. kauhean sosiaalisia kykyjä. Matematiikan opettajuus toki vaatii sitä että kykenee olemaan lasten ja nuorten kanssa, mutta no, niin miettikää omia matematiikan opettajianne. Matemaatikot myös tykkäävät usein introvertistä musiikista, kuten hevistä. ja syväluotaavista keskustelusista maailmankaikkeuden synnystä, filosofiasta, yhteiskunnasta.
Lastenhoitajilla (ei vaadi edes yo-tutkintoa välttämättä, lähihoitaja+jotain pedagogiaa) nuo omainaisuudet ja teemat eivät ainakaan päällimmäisenä ole, minun kokemukseni mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset tasokkaita.
Mies ja nainen arvottaa nämä eri tavalla. Itse kiinnostuisin ehkä tuosta sh:sta, mutta toivon naiselta pitkiä hiuksia. Nuo kaksi taas ovat ulkonäöllisesti mitäänsanomattomia, enkä kiinnostuisi heistä. Ja tuon toisen mamutusja feminismi jutut estäisivät kiinnostuksen täysin.
M33
Tähän viestiin kulminoituu nykyaika: Ei ihme etteivät ihmiset kohtaa ja parisuhteiden muodostuminen on niin vaikeaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollaiset Eetut kuulu tähän ohjelmaan, miksi hänet on edes valittu? Noin pinnalliset ihmiset vain aiheuttavat mielipahaa puolisossa, eivätkä kykene tasapainoisiin suhteisiin ja sitoutumaan. Kai tässä halutaan aiheuttaa turhaa draamaa. Mutta missä valitsijoiden vastuu?
Onko näin yksinkertaisia ihmisiä olemassa?
Ai sellaisia, joilla on tarkat ulkonäkövaatimukset, mutta menevät ohjelmaan, jossa puolisoa ei näe ennen avioitumista? Näköjään on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset tasokkaita.
Mies ja nainen arvottaa nämä eri tavalla. Itse kiinnostuisin ehkä tuosta sh:sta, mutta toivon naiselta pitkiä hiuksia. Nuo kaksi taas ovat ulkonäöllisesti mitäänsanomattomia, enkä kiinnostuisi heistä. Ja tuon toisen mamutusja feminismi jutut estäisivät kiinnostuksen täysin.
M33
Tähän viestiin kulminoituu nykyaika: Ei ihme etteivät ihmiset kohtaa ja parisuhteiden muodostuminen on niin vaikeaa...
Joo. Tosi kaunis nuori nainen ei kelpaa koska hiukset. Tavallista paremman näköinen ja tavallisen näköinen ovat mitäänsanomattomia. Ja tämä luultavasti mieheltä joka on itse vähiten kiinnostavaa pariutumisainesta naisten näkökulmasta. Melko sanattomaksi vetää ja ei tosiaan ihme ettei flaksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parit ovat varmaankin Heikki ja Miina, Eetu ja Rosa sekä Vesa ja Sini. Koetinkiviä suhteissa on se, että Heikki on vähän liian tiedemis Miinalle kuitenkin, Rosa ei vastaa Eetun ulkonäköunelmaa ja on liian itsenäinen ja Sini on kuitenkin liian hönö Vesalle. Pahimpia ongelmia on parilla Vesa ja Sini, asuvat liian etäällä ja tosiaan vaikka musiikki yhdistää niin matemaatikko ja lastenhoitaja omaavat liian erilaiset aivot.
Höpö höpö! Toinen on lastenhoitaja eli työskentelee todennäköisesti päiväkodissa, toinen työskentelee opettajana. Molemmat siis lasten/nuorten ja kasvatustieteiden kanssa tekemisissä, samantyyppisellä alalla, joten varmasti löytyy sieltäkin puolelta puheenaiheita.
Työskentelee matematiikan opettajana ja soittaa bändissä. matematiikan opettajuus tarkoittaa matematiikan opintoja yliopistossa, ei opettajan opintoja okl:ssä. Jos siis nuo tiedot pitävät paikkansa. Kaikki matematiikkaa opiskelleet jotka minä tiedän ovat tietenkin matemaattisesti tosi lahjakkaita, mutta eivät välttämättä esim. kauhean sosiaalisia kykyjä. Matematiikan opettajuus toki vaatii sitä että kykenee olemaan lasten ja nuorten kanssa, mutta no, niin miettikää omia matematiikan opettajianne. Matemaatikot myös tykkäävät usein introvertistä musiikista, kuten hevistä. ja syväluotaavista keskustelusista maailmankaikkeuden synnystä, filosofiasta, yhteiskunnasta.
Lastenhoitajilla (ei vaadi edes yo-tutkintoa välttämättä, lähihoitaja+jotain pedagogiaa) nuo omainaisuudet ja teemat eivät ainakaan päällimmäisenä ole, minun kokemukseni mukaan.
Niinpä. Näin matikanopena en ensisijaisesti katselisi kumppania lastenhoitajien joukosta. Työnkuvat ovat ihan erilaiset ja "asiakkaat" aivan eri ikäisiä ja eri kehitysvaiheissa
Eri
Ennustukseni pelkästään kuvan ja tekstien perusteella: Heikki on liian rauhallinen hyperaktiiviselle Miinalle. Vesa jyrää liian kiltin Sinin. Ohjelmaan aivan liian nuori ja kaunis Rosa tekee Aliisat koska ei viehäty Eetusta.
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia ongelmia on parilla Vesa ja Sini, asuvat liian etäällä ja tosiaan vaikka musiikki yhdistää niin matemaatikko ja lastenhoitaja omaavat liian erilaiset aivot.
Tämä matemaatikko kuitenkin työskentelee opettajana, eli jollakin tasolla ihmisetkin ovat tulleet tutuksi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi aina keskiverto-Matteja ja Maijoja?
Miksei joskus niitä kakkoskierroksella olevia kypsempiä?
Ehkei niitä kypsempiä hae mukaan tarpeeksi sankoin joukoin, jotta löytyisi kokeilemisen arvoisia matcheja?
Jos Sinistä ja Vesasta tulee pari niin mennään totaalisesti metsään. Älykkyystaso on niin eri.
Siinä katsomon Ruotsi-versiossa on hauska pari se missä nainen on oikeasti luonnonkaunis mutta ei välitä laittaa itseään yhtään, eikä ole kiinnostunut yhtään pukeutumisesta. Mies taas on sellainen päärynävartalon omaava kaljupää joka tykkää panostaa vaatteisiin. Herätessään kaveri lyö ensimmäisenä pipon kaljunsa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Miten Rosa voi olla vastaamatta Eetun ulkonäköunelmaa, kun Rosahan tosi kaunis. Pikemminkin toisin päin.
Joillakin nyt vain on ulkonäköunelmana se pitkä tuuhea tukka, ja sitä Rosa ei täytä.
On nämä tietääkseni jo valintavaiheessa rankanneet tarjokkaiden kuvat, joten eiköhän Eetullekin ole valittu puoliso, jota hän siinä vaiheessa on pitänyt kelvollisen näköisenä. Mutta mistäs sitä tietää jos ajatuksensa on ollut, että "siinäpä mukavannäköinen muikkeli, vielä jos antaisi tukkansa kasvaa naisellisiin mittoihin", mutta Rosapa pitää päänsä ja frisyyrinsä, ja tämä sitten kirvelee Eetua joka rupeaa katselemaan muiden perään.
Itsehän tykkään Rosan tukkamallista. Useimmilla suomalaisilla on ohut lasimainen hiuslaatu, eikä siitä kasvattamalla näyttävää isoa harjaa saa, vaan velton ohuen siiman, jolloin hyvin leikattu lyhyt malli pukee paremmin. Ja Rosalla on kyllä tukka hyvin.
Ei se käytännössä tarkoita. Esimerkkejä on valtavasti, mutta niistä sitten toisessa ketjussa. Keskitytään tässä itse asiaan.