Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla - sinkut esittelyssä. Tästä se alkaa!

Kommentit (1271)

Vierailija
761/1271 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kiitos sinulle, joka kerroit pienessä mökissä vuokralla asuvasta miesystävästäsi, mä oon se, joka miettii millaisia matkoja Heikki tykkää tehdä :)

Osallistutko sinä miesystäväsi matkoille vai matkustaako hän yksin? Itse olen sellainen kermaperse :D että haluan matkoilta aina jotain ihanaa (joka tietenkin maksaa) enkä usko, että ikinä haluaisin matkustaa minnekään köyhään maahan kurjuutta näkemään. Ihailen niitä, jotka niin tekevät, varsinkin jos kyseessä on vapaaehtoistyö tai hyväntekeväisyys jossain muodossa.

Vierailija
762/1271 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dunderi ei osannut edes osallistujien nimiä. Puhui Rosasta Rooosana.

Ei vaan hän piti huolta suomen kielestä, jossa Rosa lausutaan Roosa, ei niin kuin "Rosa" itse haluaisi.

Tulee mieleen yläasteelta Nina, joka väen vängällä väitti opettajalle, että häntä pitää kutsua Ninaksi. Opettaja sanoi aina Niina. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
763/1271 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostaa millaisia matkoja Heikki on tehnyt aiemmin

Mun miesystävässäni on jotain samaa kuin Heikissä. Hän asuu pikkuisessa mökissä vuokralla (vuokra 150 euroa kuussa). Huussi ja kaivovesi, kantovesi.

Matkustella hän tykkää kovasti, mutta aina maailman rutiköyhimmissä maissa ja minimibudjetilla. Esimerkiksi Venäjä ja sen syrjäseudut ovat suosiossa. Ei maksa paljon ja taatusti on aitoa ja alkuperäistä, kun yhtään hotellia ei ole lähimaillakaan.

Tuloiltaan hän on keskituloinen ja jo varhaiskeski-ikäisenä erittäin varakas, ymmärtääkseni pystyy elämään koko loppuelämänsä pääomatuloilla jos tahtoo. Kun ei juuri mitään kuluta, niin sijoittamiseen jää paljon.

Mikään ei saa häntä muuttamaan mökistä pois, ja suhteemme on omituinen väljä ystävyys- ja seksisuhteen välimuoto.

Tuli vain tuosta Heikistä mieleen, kun Heikki on niin samanoloinen kuin miesystäväni. Heikilläkin kuitenkin näytti olevan jonkinlaiset tulot, niin suuret, että niistä jää varmasti paljon säästöön tuolla elämäntavalla. Saattaa olla salavarakas.

Sitäkään en tosin pidä mahdottomana, että Heikki lahjoittaa kaiken ylimääräisen hyväntekeväisyyteen. Se sopisi sosiaalista oikeudenmukaisuutta puoltavalle ihmiselle.

No, kuka mihinkin tyytyy. Itse en todellakaan pystyisi kuvittelemaan matkoja jonnekin  kehitysmaihin tai Venäjälle, ja sitä paitsi ei niissä ole kovin turvallistakaan. 

Vierailija
764/1271 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo Heikistä huonoa tuo kommentti.

Luulisi tulevan tohtorin, maailmanmatkaaja vassarin nähneen tatuointeja. Plus Miina on ulkonäöllisesti häntä huomattavasti kauniimpi.

Muutenkin vähän hitaamman oloinen Heikki saisi laskea rimaansa reilusti. Miksi lähti ohjelmaan jos ulkonäkö on noin tärkeä?

Itselläni ei ole tatuointeja, enkä niistä juuri pidä, mutta eivät ne mielestäni edusta mitään. Luulisi humanistimaisen Heikin tämän tietävän.

Yliopistolla vaan ei hirveän paljon ole tatuoituja ihmisiä opettajissa tai tutkijoissa. Ja Heikki on varmaan hieman yli-ikäinen tatuointeihin nähden, yleisempia alle kolmekymppisillä kuin yli, ainakin noissa akateemisissa kuvioissa.

Kyllä muuten on tatuoituja akateemisissa piireissä ihan samalla lailla kuin muissakin, eikä Heikki ole todellakaan yli-ikäinen! 😂 Se tatuointi on ikuinen, ei se yli kolmekymppiseltä pois haihdu. Eikä sitä keksitty eilen.

Oletko sama, joka sanoi parrasta, että se on vain työläismiesten juttu? Hassuja väitteitä kuulee av:lla, melko vanhentuneet käsitykset tutkijoista henkilöinä.

T: tutkija hy:llä - jolla itsellä ei ole tatuointeja

En ole partakommentoija, en edes lukenut tuota kommenttia, satunnainen lukija ja kommentoija. Eipä ne haihdu eikä häviä tauoinnit, mutta se kovin muotivaihe tatuoinneille oli varsin vast ikää, ja eniten tuollaisesta innostuvat n20 molemmin puolin olevat ihmiset. Tuossa vaiheessa tämä Heikki oli jo yliopistotutkintoaan lopettelemassa, ja ainakin itse tuntemani tutkijanuraa suunnittelevat ihmiset tuossa vaiheessa kääntäneet silmät oman identiteetin ja ulkonäön pohtimisesta tieteeseen. Eli ne tatuoinnit nyt monille ihmisille tuossa elämänvaiheessa ja tuollaisessa yhteisössä ovat aika epärelevantteja, miksi käyttäisi aikaa ja rahaa tuollaiseen. Omalla alallani ainut vanhemman ikäpolven (nyt jo yli 70 v) professori jolla olen nähnyt tatuoinnin oli yksi jenkki joka alkoi tieteilijäksi armeijauran jälkeen, tatuointi noilta ajoilta. Mutta varmasti tatuoinnit lisääntyvät opetushenkilökunnankin keskuudessa kun tämä laajasti nahkansa värittänyt sukupolvi vanhenee.

Vierailija
765/1271 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että sekä miina että heikki olisivat molemmat toivoneet ensisijaisesti kumppania joka sopii heille luonteensa puolesta.. ei pelkästään koulutuksen ja opiskelutaustan. .

Tuntuu naurettavalta, että esim. jos sekä minä että kuka tahansa miespuoleinen työkaverini oltaisiin haettu ohjelmaan, meistä olisi varmaan tehty pari. olisi niiin paljon yhteistä, sama koulutus, samat arvot ja kaikki. jep jep. 

Vierailija
766/1271 |
07.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi pituusero on jo liian iso. Ei varmasti ole kysytty haaststtelussa tuota...

Vierailija
767/1271 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein sanotaan, että ensivaikutelmassa on paljon totta. Tässä oma arvaukseni ensivaikutelman perusteella. Voitte sitten jälkeenpäin arvioida, kuinka pahasti osui metsään.

https://i.imgur.com/lapRvLz.png .

Mikä ihme Eetun ulkonäössä on vikana? Sporttisen näköinen kaveri. Näin miehenä on todella vaikea tajuta miten kriittisiä naiset ovat miesten ulkonäön suhteen

Vierailija
768/1271 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että sekä miina että heikki olisivat molemmat toivoneet ensisijaisesti kumppania joka sopii heille luonteensa puolesta.. ei pelkästään koulutuksen ja opiskelutaustan. .

Tuntuu naurettavalta, että esim. jos sekä minä että kuka tahansa miespuoleinen työkaverini oltaisiin haettu ohjelmaan, meistä olisi varmaan tehty pari. olisi niiin paljon yhteistä, sama koulutus, samat arvot ja kaikki. jep jep. 

Samaa mieltä. Ihan naurettavaa, että kehitysmaatutkimusta opiskelleen oletetaan haluavan köyhäillä kuten Heikki. Olen itsekin opiskellut kehitysmaatutkimusta, mutta en ikipäivänä voisi kiinnostua miehestä, joka elää 35-vuotiaana noin askeettisesti. Säästäväisyys ja minimalismi on hyvä juttu, mutta tuo Heikin kämppä oli jotain ihan kauheaa. Ei kaikki kehitysmaatutkimusta opiskelleet ole mitään idealisteja vaan suurin osa haluaa viettää materialistisesti ihan normaalia elämää, vaikka kehitys- ja tasa-arvokysymykset olisivatkin tärkeitä. Ja aika moni esim. YK:n leivissä työskentelevät elävät kohtuullisen leveästi...

Vierailija
769/1271 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein sanotaan, että ensivaikutelmassa on paljon totta. Tässä oma arvaukseni ensivaikutelman perusteella. Voitte sitten jälkeenpäin arvioida, kuinka pahasti osui metsään.

https://i.imgur.com/lapRvLz.png .

Mikä ihme Eetun ulkonäössä on vikana? Sporttisen näköinen kaveri. Näin miehenä on todella vaikea tajuta miten kriittisiä naiset ovat miesten ulkonäön suhteen

Eetun ulkonäköön vaikuttaa se kun hän itse on tarkka naisen ulkonäöstä. Usko tai älä, mitä päästät suustasi, se näkyy kasvoistasi jatkossa.

Vierailija
770/1271 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Ihan naurettavaa, että kehitysmaatutkimusta opiskelleen oletetaan haluavan köyhäillä kuten Heikki. Olen itsekin opiskellut kehitysmaatutkimusta, mutta en ikipäivänä voisi kiinnostua miehestä, joka elää 35-vuotiaana noin askeettisesti. Säästäväisyys ja minimalismi on hyvä juttu, mutta tuo Heikin kämppä oli jotain ihan kauheaa. Ei kaikki kehitysmaatutkimusta opiskelleet ole mitään idealisteja vaan suurin osa haluaa viettää materialistisesti ihan normaalia elämää, vaikka kehitys- ja tasa-arvokysymykset olisivatkin tärkeitä. Ja aika moni esim. YK:n leivissä työskentelevät elävät kohtuullisen leveästi...

Ymmärsin, että Heikki käyttää rahat matkustamiseen, joten kuluttaa kyllä.

Vierailija
771/1271 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko jossain sanottu, ettei Heikki haluaisi muuttaa tulevan puolison asuntoon tai uuteen yhteiseen?

Vierailija
772/1271 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että keskustelussa esitetään omia arvauksia parien yhteensopivuudesta ja minäkin teen sitä, mutta jotkut tuntuvat pitävän omia ajatuksiaan totena, että kyllä se Miina tällaisen olisi halunnut!, ja sitten suututaan asiantuntijoille. Vähän voisi rauhoittua porukka, kun ei vielä tiedetä mitä osallistujat ovat toivoneet ja keskustelukin on mukavampaa, kun ollan vähemmän tuohtuneita:) ja joo asiantuntijat ovat munailleet ennenkin mutta mä oon ehkä vähän toiveikas kuitenki:)

Vierailija
773/1271 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vähän hämmästelin Heikin kodin askeettisuutta. Itekin olen nuorempana asunut köyhäillen ja laittanut rahat harrastuksiin ja matkusteluun, mutta kodista saa silti viihtyisän ja kivan näköisen vaikka se olisi pieni ja rahaa ei ois. Edes mun eka opiskelijaloukko 18-vuotiaana ei ollut noin ankea, vaikken ole koskaan ollut mikään sisustaja.

Vierailija
774/1271 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vähän hämmästelin Heikin kodin askeettisuutta. Itekin olen nuorempana asunut köyhäillen ja laittanut rahat harrastuksiin ja matkusteluun, mutta kodista saa silti viihtyisän ja kivan näköisen vaikka se olisi pieni ja rahaa ei ois. Edes mun eka opiskelijaloukko 18-vuotiaana ei ollut noin ankea, vaikken ole koskaan ollut mikään sisustaja.

Minuakin epäilyttää juuri tämä asia. Kertoo jotain Heikin arvoista. Visuaalisilla asioilla tai mielihyvää tuottavalla kodilla ei näytä olevan hänelle mitään merkitystä - näitähän kyllä saa pienelläkin rahalla jos niitä vain arvostaa niin paljon, että haluaa nähdä niiden eteen vaivaa.

Vierailija
775/1271 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin onko pihi- Heikin ajatus asua luukussaan vielä ainakin 3 vuotta kun ei kerran asuntoaan vaimollekaan voi esitellä kolmeen vuoteen? Suhteen pitää edetä, ei sitä loputtomiin voi vetäytyä omaan rauhaansa. Ja mitä hän kritisoi Miinan ulkonäköä, katsoisi itse peiliin. Miinahan on kaunis.

Vierailija
776/1271 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
777/1271 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin onko pihi- Heikin ajatus asua luukussaan vielä ainakin 3 vuotta kun ei kerran asuntoaan vaimollekaan voi esitellä kolmeen vuoteen? Suhteen pitää edetä, ei sitä loputtomiin voi vetäytyä omaan rauhaansa. Ja mitä hän kritisoi Miinan ulkonäköä, katsoisi itse peiliin. Miinahan on kaunis.

Ehkä Heikki aikoo asua halvasta opiskelija-asuntolassa niin pitkään kunnes lentää sieltä sääntöjen mukaan 3v päästä pois?

Miina on mielestäni sellainen huomaamattoman näköinen ihminen, joka ei jää mieleen hyvässä eikä pahassa mielessä. Sekin on siinä mielessä hyvä, että silloin ajatukset ja teot kaunistavat. Mutta ehkä H oli ajatellut että ensivaikutelma voisi olla sykähdyttävämpikin.

Vierailija
778/1271 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.menaiset.fi/artikkeli/ihmiset-ja-ilmiot/tv/nain-uudet-ensit…

Ammatti oli paritussyy

”Yhteneväisyyksistä huolimatta Heikki vaikuttaa esittelypätkien perusteella selvästi pirteää Miinaa varautuneemmalta. Asiantuntijat vihjaavat kuitenkin, ettei avausjaksossa saatu vaikutelma ehkä ole koko totuus Heikistä. Stolbow kertoo kuvan miehestä muuttuneen voimakkaasti parinmuodostusprosessin aikana.

– Kaikkien papereiden ja videoiden ja muiden perusteella oli yksi Heikki, ja sitten -- siinä pitkässä meidän kahden välisessä keskustelussa, niin sieltä alkoi kuoriutua ja tulla esille se sellainen lämmin, rento ja avoin (Heikki), Stolbow kuvailee.”

Vierailija
779/1271 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin näkyy tässä keskustelussa se, että miehellä täytyy olla rahaa ja hänen täytyy olla verbaalisesti sujuva.

Juuri sellaiset miehet vetoavat naisiin.

Niissä tasoteorioissa on vissi perä, mikä näkyy nyt suhtautumisena Heikkiin.

Ei riitä, että on hyväsydäminen ja sivistynyt, vaan ptäisi olla sekä ulkoisia, verbaalisia että rahallisia avuja.

Vierailija
780/1271 |
08.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että keskustelussa esitetään omia arvauksia parien yhteensopivuudesta ja minäkin teen sitä, mutta jotkut tuntuvat pitävän omia ajatuksiaan totena, että kyllä se Miina tällaisen olisi halunnut!, ja sitten suututaan asiantuntijoille. Vähän voisi rauhoittua porukka, kun ei vielä tiedetä mitä osallistujat ovat toivoneet ja keskustelukin on mukavampaa, kun ollan vähemmän tuohtuneita:) ja joo asiantuntijat ovat munailleet ennenkin mutta mä oon ehkä vähän toiveikas kuitenki:)

Tätä toivon myös! Yhtäkään parijaksoa ei olla nähty, ja täällä käydään kuumana. Ketjuun on pesiytynyt ikävä v*ttuileva hyökkäilijä, joka hyvin aggressiivisesti kommentoi nimenomaan muita kirjoittajia. Sellaiseen "jauhot suuhun" -tyyliin. Kannattaa ilmoittaa asiattomaksi! Mutta yleisesti, ehkä helpottaa kun vihdoin näemme jaksoja, tai sitten ei.