Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö pyöräilykypärää silti vaikka näytät se päässä ihan urpolta?

Vierailija
30.08.2018 |

Etkö välitä yhtään

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, sillä osaan ajaa pyörää lyömättä päätäni. Kypärä on niille, jotka eivät osaa.

Vierailija
62/87 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus edustaa ajattelua vuodelta 1989. Silloin kukaan ei käyttänyt kypärää - kypärän päässä pitäminen oli suorastaan naurettavaa. Nykyään se on onneksi valtavirtaa ja voimme suojata päätämme ilman pelkoa pottapääksi leimautumisesta.

Sain räkäset naurut, kun yksi kaveri ilmestyi tapaamispaikalle pyöräillen kypärä päässä.  Ei tullut toista kertaa :) Tyyppi oli muutenkin ihan ihme hiihtäjä, jotenkin reppana. 

Oli just sama vuosi, tuli mieleen tosta ysäriketjusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö välitä yhtään

Etkö sä yhtään välitä siitä, että sinä näytät todella urpolta ja vammaiselta kun kaadut pyörällä (tai jäät auton tai mopon alle) ilman kypärää ja saat aivovamman?

Muut vammaiset, te ette näytä yhtään urpoilta. AP sen sijaan näyttää, sillä asennevamma yhdessä aivovamman kanssa on urpouttava tekijä.

Vierailija
64/87 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[

Sain räkäset naurut, kun yksi kaveri ilmestyi tapaamispaikalle pyöräillen kypärä päässä.  Ei tullut toista kertaa :) Tyyppi oli muutenkin ihan ihme hiihtäjä, jotenkin reppana. 

Oli just sama vuosi, tuli mieleen tosta ysäriketjusta.

Häpeä, koulukiusaaja!

Vierailija
65/87 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan pakko kysyä että ajatteletteko muka sellaisista ihmisistä, jotka pitää pyöräilykypärää, että ”Vitsi miten urpolta tai tampiolta tuo näyttää kun sillä on kypärä päässä?”

Itse en ole koskaan ajatellut miltä muut näyttävät kypärä päässä. Mutta silti tulee itse ajateltua että näytän tyhmältä, kun sen kypärän päähän laittaa. Eli käytän sitä vaikka näyttäisikin sitten typerältä jonkun mielestä.

Näin kerran kun pyörilijä kaatui irtokiviin asfaltilla ja löi päänsä. Siihen valui paljon verta eikä se ihminen enää liikkunut. Sen jälkeen vannoin että käytän aina kypärää kun pyöräilen.

Itse en ole pahaa kaatumista nähnyt, mutta onnettomuuspaikalle olen tullut.

Teinipoika oli kaatunut pyörällä ja lyönyt päänsä. Aluksi oli tajuton, mutta tuli tajuihinsa aika nopeasti. Puhuminen ei kuitenkaan onnistunut, vaan suusta tuli pelkkää örinää.

Toivottavasti toipui ja sai puhekykynsä takaisin.

Vierailija
66/87 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käytä, sillä osaan ajaa pyörää lyömättä päätäni. Kypärä on niille, jotka eivät osaa.

Liikenteessä liikkuessa oli sitten liikkeellä jalan, tai millä tahansa kulkuneuvolla on se haastava puoli, että ei riitä se, että olet erinomaisen hyvä ja osaava kulkija, kun valitettavasti kaikki muut eivät ole ja jotka siksi saattavat saada aikaan ikävää jälkeä, joka voi kohdistua ja aiheuttaa ikviä seurauksia heillekin, jotka ovat näitä kiitettävän osaavia ja erinomaisia kulkijoita ja ajajia itse.

Vierailija
67/87 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasia! Mun mielestä ne Harrikka-tyypit näyttää urpoilta.

Vierailija
68/87 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetteko ketään jolla on aivovaurio. Aika erikoisia tyyppejä, eikä hyvällä tavalla. Oma perhekään ei jaksa heitä.

Vierailija
69/87 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua kyllä näin aikuisiällä enää juuri kiinnosta, mitä muut ajattelevat tällaisista asioista. Käytän kypärää, koska olisi niin jumalattoman tyhmää kuolla tai vammautua kypärättömyyden takia.

Vierailija
70/87 |
14.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä, koska en osaa olla kypärä päässä. Se on sama efekti kuin jos eläimelle puettaisiin sukat. Naamasta näkyvä epämukavuus.

Ostin kyllä kypärän, jota en ole käyttänyt kertaakaan. En saanut sitä edes myytyä, joten tuolla se kummittelee ja odottaa kieli pitkällä, kunnes lapseni tulee pyöräilyikään ja saa minut rinnalleen "malliesimerkiksi". Eli järkyttävä potta päässä sotkemaan vierelle. :'D

Vierailija
71/87 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän, ihan sama kuinka noloa se sun mielestä on ja kuinka tyhmältä jonkun tollon mielestä se näyttää. Arvaapa miksi? Olen nähnyt, miltä ihminen näyttää kallo halki ja aivot pellolla pyöräilyonnettomuuden jälkeen. Se se vasta tyhmältä näyttääkin.

Vierailija
72/87 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän, ihan sama kuinka noloa se sun mielestä on ja kuinka tyhmältä jonkun tollon mielestä se näyttää. Arvaapa miksi? Olen nähnyt, miltä ihminen näyttää kallo halki ja aivot pellolla pyöräilyonnettomuuden jälkeen. Se se vasta tyhmältä näyttääkin.

Itsekin aloin käyttämään kypärää nähtyäni koulumatkalla miten rumaa jälkeä syntyy kun pyöräilijä jää auton alle ja rusauttaa kallonsa tieten. Teininä oli nolo paikka laittaa potta päähän, mutta nykyään etenkin sellainen musta pallomainen kypärä on vain hauska. Eipä ole kukaan koskaan virnuillut kypärälleni, eikä oikeastaan haittaisi vaikka virnuilisikin.

Vierailija
73/87 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypärättömät näyttää urpoilta. Kypärättömästä tulee ensimmäisenä mieleen että sinä sitä taas joku narkki ajelee juuri varastamallaan pyörällä.

Vierailija
74/87 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama juttu kuin se että joutuu alkaa käyttämään silmälaseja. Tuntee itsensä hölmöksi eikä ymmärrää että suunnilleen puolet ymärillä käyttää., eikä se näytä kenenkään muun mielestä hölmöltä. Sitten kun niihin tottuu, niin ei tunnu enää yhtään oudolta käyttää.

Kypärättömät pyöräilijät näyttävät hölmöiltä, eivätkä edes pelkästään näytä, vaan hehän ovat hölmöjä.

Vierailija
75/87 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tuo on jotain epävarmuutta ja huonoa itsetuntoa jos ei voi käyttää kypärää.

Vierailija
76/87 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mopokypärä on epämiellyttävä. Heiluu päässä ja remmin lukko aukeaa itsestään. Visiirikään ei pysy auki enää. Olispa rahaa ostaa uusi.

Vierailija
77/87 |
15.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin käytän kypärää pyöräilessä tai ratsastaessa, luistellessa. Ei se minua haittaa vaikka hiukset menee lättänäksi ja päähikoaa koska parempi vaihtoehto on ehjä kallo aivot sen sisällä. Käyn jopa kaupassa pyöräilykypärä päässä.

Vierailija
78/87 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin käytän kypärää pyöräilessä tai ratsastaessa, luistellessa. Ei se minua haittaa vaikka hiukset menee lättänäksi ja päähikoaa koska parempi vaihtoehto on ehjä kallo aivot sen sisällä. Käyn jopa kaupassa pyöräilykypärä päässä.

:D tippuuko se säilykeanaspurkki siihen päähäsi jos et kypäräpäässä ole siellä kaupassa?  Mikään ei ole niin idioottimaisen näköistä kun aikuinen kaupassa pyöräilykypärä päässä. Tai on kerran näin kaksi naista ridauskamppeissa haisten hevon... no sille ja kummallakin ridauspotat päässä! Meinasin kysyä karkasiko teidän hevonne jonnekin? Ah tai olla tuolla lihatiskillä viipaleina!!! :D  

Vierailija
79/87 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

näytän ihan urpolta kypärällä ja ilman..aivan sama :)

Vierailija
80/87 |
16.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uima-altaassa käytän. Uimahallin saunassa en käytä.