Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö pyöräilykypärää silti vaikka näytät se päässä ihan urpolta?

Vierailija
30.08.2018 |

Etkö välitä yhtään

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mitä jotkut tuntemattomat ajattelevat, minä käytän kypärää, koska se todistetusti suojaa päätä onnettomuuksissa.

Vierailija
42/87 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. En erityisemmin tykkää siitä, mutta näytän paremmalta mikä tahansa hattu päässä, kun on päälaelta ohuet hiukset. Lisäksi perheenjäsen on pelastunut autokolarissa (oli kyllä omaa huolimattomuutta) kypärän ansiosta, niin ettei päähän tullut mitään vammoja, vaikka kolari oli pahan näköinen lähtötietojen mukaan. Isot mustelmat ympäri kehoa muuten, ei murtumia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän. Tosin en näytä mielestäni urpolta kypärä päässä. Ostaessa valitsin sellaisen, joka sopii päälleni.

Millainen ostit? Merkki malli

Prismasta halvan bmx-kypärän. Aluksi testasin Bellin vastaavaa, mutta se ei sopinut yhtään.

Vierailija
44/87 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni ja läheinen ystäväni olisivat olleet vainaita jo vuosia, jos heillä ei olisi ollut kypärää. Käytän siis aivan varmasti sitä ja lapseni käyttävät myös. He tietävät, että jos näen vaikka 12 vuotiaan koulumatkalla polkemassa ilman kypärää niin sitten pääsee kävelemään viikoksi tuon kolmen kilometrin matkan.

Vierailija
45/87 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä. En tosin aja pyörälläkään,mutta sitähän tässä ei kysytty, muutenhan tuossa otsikossa olisi ollut "pyöräillessäsi".

Vierailija
46/87 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina pyöräillessä, lyhyilläkin matkoilla, ei se onnettomuus matkan pituutta katso. Kaupassa pidän kypärän päässä. Mitä väliä, näytän urpolta kypärän kanssa ja ilman.

kyllä muuten katsoo. Todennäköisyys kasvaa suhteessa kilometrimäärään ja pyörän päällä vietettyyn aikaan.

Vierailija
47/87 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Olen nuorena ollut kaksi kertaa sairaalassa aivotärähdyksen vuoksi. Lisäksi näytän urpolta ilman kypäräänkin.

Vierailija
48/87 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina. Yläasteelle mennessä olin ekana päivänä koulun ainoa, jolla oli kypärä päässä. No enpä laittanut enää kotimatkalle ja yläasteen ajoin ilman. Kuitenkin lukiossa sen jo kehtasi laittaa, oli vähän fiksumpi ilmapiiri. Naurettavaa jos aikuinen ihminen ei käytä vain urpon näköisyyden takia. Itse ainakin pidän itseäni vain urheilullisen näköisenä. Mutta totta, täällä päin suurin osa ei kyllä välitä aivoistaan. Varsinkin lapsia kyyditsevät näyttää minusta typeriltä kun lapsilla on kypärä, mutta iskä/äiti ei tarvitse.... 

Niin ja siskoni ei käytä kypärää, kun "hiukset menee huonosti". Hän tosin käyttää päihteitä ja on vähä-älyinen. Joskus mietin kuinka kovaa hän on lyönyt päänsä

Vierailija
49/87 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän. Tosin en näytä mielestäni urpolta kypärä päässä. Ostaessa valitsin sellaisen, joka sopii päälleni.

Näytäthän urpolta jos lyö pääkin ja se menee halki

Vierailija
50/87 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin näytän urpolta kuin olen sellainen oikeasti.

Vierailija
51/87 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman kypärää pyöräilevät ovat urpoja. Tai oikeammin tyhmiä. Pyöräilyn vaarallisuus on kaikkien tiedossa.

Vierailija
52/87 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä pyöräilykypärää päähäni laittanut ja tuskin laitankaan. En käytä autoillessakaan kypärää, vaikka kerran löinki pääni äkkijarrutustilanteessa. Onneksi en pahasti.

Vierailija
53/87 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pakko kysyä että ajatteletteko muka sellaisista ihmisistä, jotka pitää pyöräilykypärää, että ”Vitsi miten urpolta tai tampiolta tuo näyttää kun sillä on kypärä päässä?”

Itse en ole koskaan ajatellut miltä muut näyttävät kypärä päässä. Mutta silti tulee itse ajateltua että näytän tyhmältä, kun sen kypärän päähän laittaa. Eli käytän sitä vaikka näyttäisikin sitten typerältä jonkun mielestä.

Näin kerran kun pyörilijä kaatui irtokiviin asfaltilla ja löi päänsä. Siihen valui paljon verta eikä se ihminen enää liikkunut. Sen jälkeen vannoin että käytän aina kypärää kun pyöräilen.

Vierailija
54/87 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä pyöräilykypärää päähäni laittanut ja tuskin laitankaan. En käytä autoillessakaan kypärää, vaikka kerran löinki pääni äkkijarrutustilanteessa. Onneksi en pahasti.

Tyhmä kärsii tyhmästä päästä.

Voin kertoa että jääkiekkokypärä ei suojaa aivotärähdykseltä, ilman kypärää olisi ollut vihannes ja kallo halki. Omat on aivosi ja jälki käteen on turha katua.

Vierailija
55/87 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten on nää jotka pyöräilee kypärä pyörän sarvessa. Hölmöä

Vierailija
56/87 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitten on nää jotka pyöräilee kypärä pyörän sarvessa. Hölmöä

Niinpä on tosi hölmöä että ei käytä kypärä

Vierailija
57/87 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No näytän siltä joka tapauksessa.

Vierailija
58/87 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, mulla on lapsia. Näytän esimerkkiä ja pyrin säilymään elossa.

Vierailija
59/87 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti millä on väliä.

Kaikilla on vain yksi pää.

Mutta kypäriä voi ostaa useampia.

Vierailija
60/87 |
22.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin! Nykyään on ennemminkin nolon näköistä olla käyttämättä. Kaikki normaalit ihmiset ainakin täällä Helsingissä käyttää kypärää itsestäänselvyytenä. Ehkä jossain maalla tullaan jälkijunassa tässäkin asiassa. Ei enää eletä 80-luvulla...