Käytätkö pyöräilykypärää silti vaikka näytät se päässä ihan urpolta?
Kommentit (87)
Muksun seurassa kyllä, yksinäni en. En vain usko kyseiseen styroxpottaan yhtään.
Näytän urpolta kypärässä ja ilman. Mitä väliä?
Olen ajatellut niin että aivot asfaltilla näyttää vielä urpommalta. Olen nähnyt tarpeeksi vammoja ilman kypärää ja jopa kypärän kanssa. Valitsen ne vammat kypärän kanssa.
T. päivystyksen sairaanhoitaja
Mitä sitten, vaikka käyttäisinkin?
Jos pyöräilisin, käyttäisin ilman muuta kypärää. Ja näyttäisin varmasti urpolta, mutta en välittäisi.
Käytän kypärää työmatkalla ja pyörälenkeillä, enkä välitä ulkonäöstä silloin. Jos käyn esim. ruokakaupassa tai kaupungilla asioimassa pyörällä niin jätän kypärän yleensä pois, koska ei ole mitään paikkaa mihin sen sitten asioinnin ajaksi laittaisi.
Nuorena on ollut aivotärähdys (muusta syystä kuin pyörällä kaatuminen) ja haluan välttää uusiutumisen jos mahdollista. Ajan pyörällä 300 päivänä vuodessa ja nastarenkaista huolimatta en uskaltaisi ajaa talvella ilman kypärää. Lisäksi olisin tekopyhä, jos vaadin lapselta kypärän käyttöä enkä käyttäisi itse.
Käytän, koska pääkoppani sisällä on jotain, mitä suojella!
Mitä vi tun väliä sillä on miltä joku kypärä näyttää?
Aivoni ovat aivan liian arvokkaat tuhottavaksi jollain hölmöllä kaatumisella mistä johtuvat vammat voisi kypärällä helposti estää.
En ole koskaan käyttänyt enkä käytä.
Vierailija kirjoitti:
Käytän, koska pääkoppani sisällä on jotain, mitä suojella!
Olin juuri tulossa sanomaan samaa. Pääni on minulle tärkeämpi kuin hyvältä näyttäminen liikkuessani paikasta toiseen.
Urpommalta näyttää pyöräillä ilman kypärää.
Käytän. Kaveri joutui pari vuotta sitten pidemmäksi ajaksi sairaalaan kun auto ajoi päälle (autoilija syyllinen), ilman kypärää olisi ollut henki pois. Tuon jälkeen on tullut kätettyä kypärää, ainoa kun en käytä on 500 m matka lähikauppaan, koska matka on pyörätietä ilman tienylityksiä.
Käytän aina pyöräillessä, lyhyilläkin matkoilla, ei se onnettomuus matkan pituutta katso. Kaupassa pidän kypärän päässä. Mitä väliä, näytän urpolta kypärän kanssa ja ilman.
ehdottomasti käytän myös lyhyeillä matkoilla
Käytän. Tosin en näytä mielestäni urpolta kypärä päässä. Ostaessa valitsin sellaisen, joka sopii päälleni.
Vierailija kirjoitti:
Käytän. Tosin en näytä mielestäni urpolta kypärä päässä. Ostaessa valitsin sellaisen, joka sopii päälleni.
Millainen ostit? Merkki malli
Näytän ilman kypärääkin urpolta, joten...
Iso kunnioitus niille jotka pystyy pitämään kypärää. Ite en urpopottaa päähäni laittaisi.
Totta. Silloin kypärät olivat oikeasti rumia. Ostin ensimmäisen pyöräilykypäräni joskus vuonna 1987/88 ja pistin sen pari kertaa päähäni kotona, mutta vaikka se oli värirykseltään ihan ok, niin malli oli karmea. Olin nuori ja en käyttänyt sitä.
Kun aloin ajelemaan muutamia vuosia sen jälkeen lapseni kanssa fillarilla, ostin uuden kypärän ja se oli jo ihan ok kaikin puolin. Väritys oli kiva, sen muoto oli hyvä ja istuvuus oli mainio. Nyt olen päivittänyt kypärää aina silloin tällöin ja nykyinen kypäräni on Motonetin hyllyltä oleva mustaharmaa kypärä, jossa menee neonkeltainen viiva edestä taakse. Se tuntui jo heti ekaa kertaa päähän laitettaessa hyvälle ja jopa kaupassa mukanani ollut 16 vuotiaani sanoi sitä hyvän näköiseksi.