Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö pyöräilykypärää silti vaikka näytät se päässä ihan urpolta?

Vierailija
30.08.2018 |

Etkö välitä yhtään

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus edustaa ajattelua vuodelta 1989. Silloin kukaan ei käyttänyt kypärää - kypärän päässä pitäminen oli suorastaan naurettavaa. Nykyään se on onneksi valtavirtaa ja voimme suojata päätämme ilman pelkoa pottapääksi leimautumisesta.

Totta. Silloin kypärät olivat oikeasti rumia. Ostin ensimmäisen pyöräilykypäräni joskus vuonna 1987/88 ja pistin sen pari kertaa päähäni kotona, mutta vaikka se oli värirykseltään ihan ok, niin malli oli karmea. Olin nuori ja en käyttänyt sitä.

Kun aloin ajelemaan muutamia vuosia sen jälkeen lapseni kanssa fillarilla, ostin uuden kypärän ja se oli jo ihan ok kaikin puolin. Väritys oli kiva, sen muoto oli hyvä ja istuvuus oli mainio. Nyt olen päivittänyt kypärää aina silloin tällöin ja nykyinen kypäräni on Motonetin hyllyltä oleva mustaharmaa kypärä, jossa menee neonkeltainen viiva edestä taakse. Se tuntui jo heti ekaa kertaa päähän laitettaessa hyvälle ja jopa kaupassa mukanani ollut 16 vuotiaani sanoi sitä hyvän näköiseksi.

Vierailija
22/87 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksun seurassa kyllä, yksinäni en. En vain usko kyseiseen styroxpottaan yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän urpolta kypärässä ja ilman. Mitä väliä?

Vierailija
24/87 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajatellut niin että aivot asfaltilla näyttää vielä urpommalta. Olen nähnyt tarpeeksi vammoja ilman kypärää ja jopa kypärän kanssa. Valitsen ne vammat kypärän kanssa.

T. päivystyksen sairaanhoitaja

Vierailija
25/87 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten, vaikka käyttäisinkin?

Vierailija
26/87 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyöräilisin, käyttäisin ilman muuta kypärää. Ja näyttäisin varmasti urpolta, mutta en välittäisi.

Vierailija
27/87 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kypärää työmatkalla ja pyörälenkeillä, enkä välitä ulkonäöstä silloin. Jos käyn esim. ruokakaupassa tai kaupungilla asioimassa pyörällä niin jätän kypärän yleensä pois, koska ei ole mitään paikkaa mihin sen sitten asioinnin ajaksi laittaisi.

Vierailija
28/87 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena on ollut aivotärähdys (muusta syystä kuin pyörällä kaatuminen) ja haluan välttää uusiutumisen jos mahdollista. Ajan pyörällä 300 päivänä vuodessa ja nastarenkaista huolimatta en uskaltaisi ajaa talvella ilman kypärää. Lisäksi olisin tekopyhä, jos vaadin lapselta kypärän käyttöä enkä käyttäisi itse.

Vierailija
29/87 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän, koska pääkoppani sisällä on jotain, mitä suojella!

Vierailija
30/87 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vi tun väliä sillä on miltä joku kypärä näyttää?

Aivoni ovat aivan liian arvokkaat tuhottavaksi jollain hölmöllä kaatumisella mistä johtuvat vammat voisi kypärällä helposti estää.

Vierailija
31/87 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt enkä käytä.

Vierailija
32/87 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän, koska pääkoppani sisällä on jotain, mitä suojella!

Olin juuri tulossa sanomaan samaa. Pääni on minulle tärkeämpi kuin hyvältä näyttäminen liikkuessani paikasta toiseen.

Vierailija
33/87 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpommalta näyttää pyöräillä ilman kypärää.

Vierailija
34/87 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Kaveri joutui pari vuotta sitten pidemmäksi ajaksi sairaalaan kun auto ajoi päälle (autoilija syyllinen), ilman kypärää olisi ollut henki pois. Tuon jälkeen on tullut kätettyä kypärää, ainoa kun en käytä on 500 m matka lähikauppaan, koska matka on pyörätietä ilman tienylityksiä.

Vierailija
35/87 |
31.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän aina pyöräillessä, lyhyilläkin matkoilla, ei se onnettomuus matkan pituutta katso. Kaupassa pidän kypärän päässä. Mitä väliä, näytän urpolta kypärän kanssa ja ilman.

Vierailija
36/87 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti käytän myös lyhyeillä matkoilla

Vierailija
37/87 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän. Tosin en näytä mielestäni urpolta kypärä päässä. Ostaessa valitsin sellaisen, joka sopii päälleni.

Vierailija
38/87 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän. Tosin en näytä mielestäni urpolta kypärä päässä. Ostaessa valitsin sellaisen, joka sopii päälleni.

Millainen ostit? Merkki malli

Vierailija
39/87 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytän ilman kypärääkin urpolta, joten...

Vierailija
40/87 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso kunnioitus niille jotka pystyy pitämään kypärää. Ite en urpopottaa päähäni laittaisi.