Millainen paikkakunta on Nurmijärvi?
Millainen paikka Nurmijärvi on asua? Meillä lapsi, olemme nuoria ja etsimme turvallista paikkakuntaa asua. Muitakin saa suositella.
Kommentit (26)
Ei tule muuta mieleen kuin uuniperunat.
Ihana paikka 😊 Muutimme 6v. Sitten itähelsingistä eikä ole ollut ikävä päivääkään. Rauhallista, tosin auton tarvitsee. Asumme Lintumetsän pientalo alueella, josta on kyllä kauppaan liki 4km, mutta Klaukkalan keskustasta saa lähes kaiken, paitsi ei huonekaluja ja jotain erikoistarvikkeita.
No kai sen jo nimestäkin kuulee että nurmikot lainehtii joka kevät. Kannattaa tosiaan vakuuttaa kämppä hyvin jos sinne muuttaa.
Ihan mukavaa elämää täällä on. Me viihdymme kyllä.
Mukavan rauhallista on. Ja sen oman auton täällä tosiaan tarvitsee, vaikka julkiset toki liikkuvat.
Klaukkalaa en suosittele ruuhkien vuoksi.
Taajamista Kirkonkylä tai Rajamäki.
Pienempiä kyliä on myös useita valittavana; Nukari, Palojoki jne. saa varmasti rahoilleen vastinetta: iso talo, iso kiinteistö (tontti), mahdollisesti myös muita tiloja; autotalli/-katos, harrastepaja tms.
Tervetuloa Nurmijärvelle!
Nurmijärvi on perseestä. Korkeat verot, huonot palvelut, pitkät matkat ja joukkoliikenne olematonta.
Näennäisesti lähellä stadia, mutta matka kestää yli tunnin.
Nurmijärvellä on aika suuria eroja, esimerkiksi että asutko siellä vaikka Kiljavalla tai Klaukkalassa. Klaukkalassa parhaimmat palvelut yms, Nurmijärven kirkonkyläkin aika toimiva. Kauniita paikkoja, jos tykkää luonnosta ja maaseudusta. Bussit kulkee aika harvoin ja kalliiksi tulee, parasta olla oma auto käytettävissä. Muuten suosittelen kyllä.
Kyllä minua hiukan arveluttaisi muuttaa paikkakunnalle, jonka vaakunassa on 7 Donald Trumpin päätä.
Nurmijärvi on unelmanomainen puutarhakaupunki, jonne kaikki suomalaiset muuttaisivat, jos vain olisi varoja. Sinne voi omin käsin rakennuttaa lautakasasta kelohonkaisen McMansionin.
Vierailija kirjoitti:
Nurmijärvi on perseestä. Korkeat verot, huonot palvelut, pitkät matkat ja joukkoliikenne olematonta.
Näennäisesti lähellä stadia, mutta matka kestää yli tunnin.
Missäpäin Nurmijärveä asut/olet asunut?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minua hiukan arveluttaisi muuttaa paikkakunnalle, jonka vaakunassa on 7 Donald Trumpin päätä.
Joku äärimmäisen kotiseuturakas tai A. Kiven ylin ihailija alapeukuttaa tätäkin😁
Nurmijärvellä on kolme keskusta, ja ovat keskenään erilaisia. Kannattanee tutustua niihin kaikkiin. Se, mikä noista kaikista puuttuu on junarata.
Itsekin muutin Espoosta maalle vuosi sitten, ja valitsin Länsi-Uusimaan.
Vierailija kirjoitti:
Nurmijärvellä on kolme keskusta, ja ovat keskenään erilaisia. Kannattanee tutustua niihin kaikkiin. Se, mikä noista kaikista puuttuu on junarata.
Itsekin muutin Espoosta maalle vuosi sitten, ja valitsin Länsi-Uusimaan.
Rajamäeltä ei tosin puutu junarataa, mutta henkilöliikenne kylläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku äärimmäisen kotiseuturakas tai A. Kiven ylin ihailija alapeukuttaa tätäkin😁
Ha ha ha. Tämä nurmijärvi trump juttu. Tä oli hauska tai naurattava löytö.
On tä ennenkin tullu vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Rajamäki on paras
Kyllä jos pidät siitä että muut tietävät omat asiasi paremmin kuin itse, suurin osa on sukua keskenään, juoppoja paljon, ihmiset ilkeitä ja umpimielisiä niin tämä on sinun kyläsi.
Vierailija kirjoitti:
Ei tätä voinut olla nauramatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajamäki on paras
Kyllä jos pidät siitä että muut tietävät omat asiasi paremmin kuin itse, suurin osa on sukua keskenään, juoppoja paljon, ihmiset ilkeitä ja umpimielisiä niin tämä on sinun kyläsi.
Mulla on kyllä ihan päinvastainen kokemus kahdeksan viimeisen vuoden perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rajamäki on paras
Mulla on kyllä ihan päinvastainen kokemus kahdeksan viimeisen vuoden perusteella.
No jospa se on muuttunut 25 vuoden takaisista ajoista, Alkon myymälän poistuminen on varmaan karsinut juoppoja, 80-90 luvuilla se ainakin oli juuri tuota.
Syntymäkotikuntani on, nykyään on Helsinki. Joku mainitsikin, että kolme isompaa keskusta, kaikki erilaisia. Riippuu mitä etsii?
Nukari on tutuin, joskus valittu kauneimmaksi kyläksi. Rauhallinen, komea vantaankoski. Rajamäki/ Kiljava suunnalla Etelä-Suomen upein järvi hiekkarannalla. Mielestäni aivan kohtuulliset kulkuyhteydet muualle. Minkälaista paikkaa etsitte?
Vaikken enää asukkaan Nurmijärvellä, tulee siellä luuhattua usein. Olen ylpeä A. Kiven kotikunnasta.
Rajamäki on paras