Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KOlmas tyttö leikeissä aina ylimääräinen!!

Vierailija
03.05.2006 |

Oletteko kiinnitäneet samaan huomiota? Tytö leikkivät pareittain ja jos kolmas yrittää päästä mukaan, niin ei onnistu. Pojilla ei vastaavaa ole ollenkaan; en ainakaan itse ole huomannut.

Miten asiaan suhtautua?? Yritättekö opettaa omianne niin, että kohteliasta olisi ottaa se kolmaskin siihen leikkiin mukaan? Entä millä perustelette, jos oma on se joka jää leikin ulkopuolelle?

Meillä vähän väliä tyttö on itse joko syrjäyttäjä tai syrjäytetty; itse suhtaudun ristiriitaisesti, mutta pitäisikö vain hyväksyä, että se on luonnollinen tapa tyttöjen toimia?

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
16.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei tietenkään tarvitse jäädä kynnysmatoksi, puolensa pitää oppia pitämään. Mutta pitää pitää mielessä, että väärinkäsityksiä tulee ja lapset vasta opettelevat sosiaalisiataitoja. Lapselle pitää opettaa pitkäjänteisyyttä ystävyyssuhteissa. Riitoja pitää oppia selvittämään ja asioista puhumaan. Ystävät eivät ole kertakäyttökamaa.

Vierailija
42/53 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä selittää,että heidän tyttönsä kyllä ottaa kaikki leikkeihin mukaan. Ne tytöt 20v kuluttua haukkuvat täällä toisiaan ja missä vika? Naisen luonnetta ei muuteta,NAINEN SUSI TOISELLE NAISELLE! AINA JA IKUISESTI!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi kotoakin rohkaistaan tällaisten kuppikuntien luomiseen? Niin paljon kuulee työpaikkakiusaamisesta ja koulukiusaamisesta, että jotain kasvatuksessa pitäisi muuttaa. Olisiko tässä yksi asia? Kannattaisiko opettaa tyttöjäkin toimimaan ja leikkimään useamman kuin yhden kaverin kanssa?

Vierailija
44/53 |
29.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi kotoakin rohkaistaan tällaisten kuppikuntien luomiseen? Niin paljon kuulee työpaikkakiusaamisesta ja koulukiusaamisesta, että jotain kasvatuksessa pitäisi muuttaa. Olisiko tässä yksi asia? Kannattaisiko opettaa tyttöjäkin toimimaan ja leikkimään useamman kuin yhden kaverin kanssa?

Vierailija
45/53 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojilla on aikakin mun lähipiirissä ihan sama tapa.

Toisaalta tiedän tyttöjä, jotka leikkivät ja viihtyvät paljonkin kolmestaan.

Minä olen omaa tyttöäni kannustanut olemaan kolmen porukoissakin ja koettanut saada häntä oppimaan sen, kuinka kolmestaan leikitään syrjäyttämättä yhtä. Minusta yhden syrjäyttäminen on väärin oli kyse sitten minkä kokoisistä porukoista tahansa ja kummasta sukupuolesta tahansa.

Aina ei tietenkään kolmestaan leikkiminen onnistu, koska silloin ei tarvitse tehdä yhtä usein kompromissejä esim. sen suhteen, mitä leikitään, koska jos kaksi on samaa mieltä, he alkavat yleensä leikkiä jättäen kolmannen ulkopuoliseksi. Kahdestaan taas leikkiä ei synny ennen kuin päästään jonkinlaiseen yhteisymmärrykseen siitä, mitä leikittään.

Vierailija
46/53 |
15.03.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tämä aihe ole nyt jo ikäänkuin loppuunkeskusteltu tältä osin?

Varmaan puolet ketjusta pelkkää nostoa:O

Vierailija
47/53 |
11.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

poikienkin ongelma. Pojat eivät kuitenkaan ole seläntakana puhujia niin kuin tytöt. Kaveriporukka on reiluja toisilleen. Tytöt syntymästä hautaan, selkäänpuukottajia ja paskan puhujia. Minulla eri-ikäisiä lapsia,tyttöjä ja poikia.

Vierailija
48/53 |
08.04.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkään kiusaamista ei tarvitse sietää! Mutta kyllä jo lapsesta pitäen pitää opetella tulemaan toimeen erilaisten ihmisten kanssa. Vai suomalainen kateusko jyllää jo lasten parissa.

Vierailija
49/53 |
30.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden tytön ystävyyden suurin koossapitävä voima tuntui olevan jonkun kolmannen välttely ja haukkuminen

Vierailija
50/53 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sama homma jatkuu yli kolmikymppisenäkin vielä... valitettavasti. Missäköhän iässä mahtaa loppua?

Vierailija
51/53 |
19.04.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin, jos kaksi poikaa on oikein hyvät kaverit keskenään, ei siihen oikein kolmas mahdu.

Vierailija
52/53 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

monessa tilanteessa täytyy valita pari. Eihän siinä sitten voi olla reilua kolmen porukkaa. Aina se sama kolmesta jää ulkopuolelle. Inhottavaa tuollainen kahdestaan kuiskuttelu.

Kolmen seura huono seura.

Vierailija
53/53 |
19.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kiusaamista.