Onko muita joita Thaimaa ei kiinnosta pätkän vertaa??
Mä en ikinä lähtisi sinne lomalle, siinä vaan ei ole mitään kiinnostavaa! Mikä ihme siinä oikein ihmisiä vetää...?? Kyllähän jotain upeita maisemia löytyy muualtakin, onko se taas se hinta, joiden perässä ihmiset juoksee?? Sama juttu kuin Viron-matkoissa...
Kommentit (56)
ja Kambodzasta pidän myös paljon!
Mua tökkii niiden ihmisten ulkonäkö ja siksi en Thaimaaseen (mm.) mene. Ei voisi siis vähempää kiinnostaa. Vaikkas Suomen Lappi kutsuu mua paljon enemmän. Ja ei, mun matkustaminen ei ole rahasta kiinni. Olen vain kai tynnyrissä kasvanut=)
Ei vaan kiinnosta! Niissä maissa ja kulttuureissa on jotain sellaista, joka vaan ei kiinnosta, niin yksinkertaista se on! Miksi ihmeessä menisin tuhlaamaan kauan odottamiani lomia ja rahojani johonkin sellaiseen paikkaan, mikä ei kiinnosta?? Kun maailmassa on niin paljon paikkoja, jotka taas kiinnostavat! Mulle riittää Thaimaasta se mitä olen lukenut ja nähnyt kuvia ja kuullut ihmisten juttuja, ei mun juttu yhtään! Sama oli Viron kanssa, inhosin sitä aina jo etukäteen, lopulta oli pakko käydä kun " kaikkihan" siellä käy, ja eipä tarvitse toista kertaa mennä! Yhtä kidutusta koko reissu. Ja sen matkan sai kuitenkin vähällä rahalla, en todellakaan laita montaa tuhatta euroa paikkaan, josta tiedän jo etukäteen, että siinä ei ole mulle mitään kiinnostavaa. ap
Phuket tosiaan täynnä turisteja, samoin Pattaya ja moni muu paikka. Lämmintä on, mutta niin on myös monissa muissa paikoissa. Aasiassa Vietnam ja Kambodza ovat tosiaan huomattavasti aidompia ja mielenkiintoisempia kohteita.
Vierailija:
Mua tökkii niiden ihmisten ulkonäkö ja siksi en Thaimaaseen (mm.) mene. Ei voisi siis vähempää kiinnostaa. Vaikkas Suomen Lappi kutsuu mua paljon enemmän. Ja ei, mun matkustaminen ei ole rahasta kiinni. Olen vain kai tynnyrissä kasvanut=)
Mieluummin minäkin lappiin lähden, tai sitten jos lämpimään haluan, niin jonnekin Karibialle tai vaikka tuonne Mauritiukselle!
perustuvan Thaimaan matkailun suosiminen ei sitten olekaan yhtään väärin. Mitä siitä, että nuoria tyttöjä ja poikia tuodaan jopa naapurimaista myymään itseään Pattayalle, Patong Beachille ja muihinkin lomakohteisiin. Puhumattakaan siitä, että Thaimaan hallitus vaikenee koko ongelmasta eikä halua puuttua siihen, koska turistimäärät pienenisivät. Nimellisiä lakeja on säädetty, mutta kukaan ei niitä noudata tai valvo. Pääasia, että Thaimaan valtio on pessyt kätensä pois tuosta ongelmasta. Mikäs siinä, että lapsia hyväksikäytetään ja perhematkailijat vielä tukevat tätä prostituutio ja seksibisnestä matkaamalla tällaiseen maahan.
Ensi talvena menemme kuitenkin kiertelemään Thaimaata ja vähän naapurimaitakin. Tarkoitus on elämän aikana nähdä suurin osa maailman maista ja nyt on Thaimaan vuoro.
mutta näissä naapurimaissa ei ole ollenkaan sellaista järjestäytynyttä prostituutio-ongelmaa kuin Thaimaassa. Enää ei Thaimaalle riitä omat tytöt ja pojat vaan näitä lapsiraukkoja ja naisia ja miehiä on alettu houkutella jo naapurimaista. Sairasta!
Vierailija:
mutta näissä naapurimaissa ei ole ollenkaan sellaista järjestäytynyttä prostituutio-ongelmaa kuin Thaimaassa. Enää ei Thaimaalle riitä omat tytöt ja pojat vaan näitä lapsiraukkoja ja naisia ja miehiä on alettu houkutella jo naapurimaista. Sairasta!
Ja että alueella on historiallisesti ollut melkein aina seksibisnestä ja -orjuutta?
Se ei tietenkään ole mikään oikeutus sille, mutta korostan, ettei asiassa kannata harrastaa mustavalkoista ajattelua tai thaimaalaisten syyttelyä. Syyllisiä ovat turistit, jotka ostavat seksipalveluja alaikäisiltä - PISTE!
Mutta mitä tämä kertoo esim. Thaimaan tilanteesta? Sitä, että siellä ostetaan näitä seksityöläisiä hyväksikäyttäen esim. Myanmarin köyhyyttä. Kun ei Thaimaasta enää saa niin paljon tyttöjä (kohonnut elintaso) niin sitten käytetään naapurimaiden vielä köyhempiä oloja hyväksi.
Samoin Thaimaa saisi kyllä seksiongelmansa vähenemään tai jopa kuriin, mutta kun EIVÄT HALUA TEHDÄ ONGELMALLA MITÄÄN.
Vaikka suurin osa matkailijoista on tavallisia ihmisiä niin jos seksiturismiin puututtaisiin kunnolla niin se tarkoittaisi matkailijoiden määrän vähenemistä ja tätä ei Thaimaa halua, joten katsovat ongelmaa läpi sormien. Pattayalla voi jokainen nähdä lomallaan esim. pedofiliaa ja naisten ja lasten hyväksikäyttöä, jolle kukaan ei tee mitään. Pikkulapset myyvät siellä itseään ja silti ihmiset matkustavat Thaimaahan, joka sallii nämä erittäin näkyvät orjamarkkinat lomakohteissaan.
Siellä on vuosia tuettu kansalaisjärjestöjä, jotka yrittävät tarjota maaseudun köyhille vaihtoehtoja sille, että tyttöjä lähetetään Bangkokiin tai rantakohteisiin ilotytöiksi. Hiv-tartuntojen yleistyminen on lisännyt tätä työtä.
Ongelma on, että jos prostituutio kiellettäisiin, se ajaisi prostituoidut maan alle ja lainsuojattomiksi. Sama problematiikka siis kuin mistä täällä Suomessa keskustellaan nyt, kun pohditaan prostituoitujen palvelujen oston kriminalisoinnista.
Tuota tyttöjen myyntiä ilotytöiksi harrastetaan laajalti kaikissa köyhissä kehitysmaissa. Heitä viedään myös mm. Intiaan ja " kotiapulaisiksi" lähi-itään. Kambodzassa räjähti ilotyttöbisnes ihan mahdottomaksi, kun sinne tuli YK:n rauhanturvaajia 90-luvulla ja he ostivat vapaa-aikanaan prostituoitujen palveluja!
Joten ei tuosta voi thaimaalaisia syyttää. Tietysti voi toivoa entistäkin laajempaa panostusta ongelman lievittämiseksi, mutta ennen kaikkea kyse on meidän länsimaalaisten ja muiden turistien ostohaluista.
jotka tulevat sinne matkustamaan prostituution takia. He eivät matkailua lopeta, joten eikö olisi järkevää, että ns. tavalliset turistit lopettaisivat matkailun. Silloin Thaimaakin puuttuisi ongelmiinsa, kun ei enää turistivirtoja tulisi...
Jollain taitaa mennä thaimaalaiset ja kiinalaiset pahasti sekaisin ;=)))
Tyypillistä tyhmyyteen ja tietämättömyyteen perustuvaa rasistista ennakkoluuloa. Kuten aika monella tässä ketjussa.
Vierailija:
Jollain taitaa mennä thaimaalaiset ja kiinalaiset pahasti sekaisin ;=)))Tyypillistä tyhmyyteen ja tietämättömyyteen perustuvaa rasistista ennakkoluuloa. Kuten aika monella tässä ketjussa.
Emme asu Suomessa emmekä Filippiineillä joten aina kun on rahaa matkustamme jompaan kumpaan maahan. Meillä ei ole rahaa muuhun matkailuun joten siksi en edes haaveile Thaimaan ym. matkoista.
Thaimaalaiseen ruokakulttuuriin ei kuulu " minkä tahansa liikkuvan" syöminen.
Historically, the modern Thai trace much of their ancestry to a population that originated in southern China and migrated into Thailand and other parts of southeast Asia during the early 1st millennium CE. The earliest mention of the Thai, as farmers in south China, comes from Chinese records dating back to the sixth century BCE. These early Thai emanated out of the Yunnan region and dispersed into the general area of what is today Thailand.
The founding of the Sukhothai kingdom culminated in the emergence of the first Thai nation-state founded in 1238. Various conflicts in the Chinese-dominated region of Nanchao facilitated increased migration of the Thai, especially mercenaries fleeing from the Mongol conquest of China, and helped establish the Thai as a regional power. Successful wars with the Mon helped to establish the kingdom of Lan Na as the Thai increased their hold upon Thailand. The early Thai brought their Buddhist and Chinese traditions, but also assimilated the Indo-Chinese culture of Southeast Asia. (See Thai Chinese for more details)
Thai Chinese
From Wikipedia, the free encyclopedia
Jump to: navigation, search
The Thai Chinese (Cantonese Chinese: 泰國華人; pinyin: Taiguo hua ren, Teochew: Thai-kok hoa-kiao, Thai: fill-in) is a group of overseas Chinese born in Thailand. They constitute about 14% of the population, although due to intermarriage there can be no definite figure.
The majority of the Thai Chinese traces their ancestry back to the Chaozhou prefecture in northern Guangdong, thus they speak the Minnan Chaozhou dialect. A minority traces their ancestry to Hakka and Hainanese immigrants. As of 1987, there are approximately six million Thais of Chinese descent.
minnekään päin maailmaan. Muuten thaimaa kiinnostaa kyllä, mutta ei ne pakettimatkalaisten suosikkikohteet mitä niitä nyt on. En tiedä onko siellä enää edes mitään pakettimatkalaisilta säästyneitä paikkoja nykyään.
Tosin Thaimaassa " joudun" käymään kun mieheni asuu siellä Phuketissa. Phuket on minusta tosi yliarvostettu paikka, liikaa matkailijoita.