Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyydettiin osallistujilta 7€ maksu juhliin ja ilmeisesti oli muutamalle liikaa.

Vierailija
30.08.2018 |

Helkkari että ottaa aivoon sellainen että jälkikäteen ruvetaan kyselemään minne raha meni ja kuitteja yms..

Haluttiin siis järjestää hyvälle ystävälle yllätys synttärit missä olisi hyvää ruokaa ja vähän juomaa yms. Sekä yhdessä oloa.

Kutsuessamme kavereita mainitsimme että emme ajatelleet muuta lahjaa kuin tämä joten osallistuisitteko 7€ summalla, silloin tämä sopi kaikille.

Ystävän äiti tarjoutui ostamaan myös paljon aineksia että saatiin kakut ja ruuat tehtyä.

Mini sitten jälkeenpäin ihmetteli että miten saatiin noin halvalla kaikki tämä. Joten kerroin että sankarin äiti auttoi myös kustannuksissa.

Niin alkoi jumalaton kyseli että paljonko hän antoi, missä käytiin ostoksilla ja paljonko meni rahaa. Olis pitänyt ennemmin käydä Lidlissä kuin K-kaupassa olis päässyt halvemmalla???? Siis kaikki sai syödäkseen ja juodakseen ja hauskaa oli mutta olis pitänyt päästä vielä halvemmalla!! Ei helvekko että pistää vihaksi

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku yksittäinen ihminen selän takana puhunut pahaa ja saanut muutkin epäilemään?

Vierailija
22/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjotkaa kuitinkyselijälle se 7 euroo takas, ja julkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tää yks viesti oli kyllä paras jotenkin tyyliin näin:

Laskeskelin että jos ainekset piirakkaan olis ostanut Lidlistä eikä superkalliista k-marketista niin olis säästänyt yli 3€ aineksissa

Oikeesti kuka jälkikäteen laskee tollasia ja kehtaa vielä sanoa sen ääneen järjestäjille.

Ap

Onhan noita sairaalloisen itaria kitupiikkejä, jotka taipuvat suorastaan uskomattomiin akrobaattisiin temppuihin säästääkseen euron tai kaksi. Enpä tosiaan itse vaivautuisi jonkun 7 euron takia kyselemään yhtään mitään.

Vierailija
24/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alemman sosiaaliluokan ongelmia. 

Jos järjestämme juhlat, niin mitään rahoja ei kerätä. Maksamme itse. Tuovat sitten mitä tuovat ihan ilman ohjeistusta. 

Ja toisin päin. Kukaan ei koskaan meiltä ole vaatinut mitään osallistumisrahaa juhliin. Viedään sitten esim. viinipullo, jotain kivoja hyvin säilyviä elintarvikkeita, joita ei tarvitse avata juhlien aikana. Kukkia emännälle toki aina :)

Jos ap on opiskelija, pennin venytys johtuu ihan käytännön syistä (paljonkos se opintotuki nyt olikaan...). Kaikki eivät ole hyvätuloisia työssäkäyviä kuten sinä ja tuttavasi. Ihmisillä on eri elämäntilanteita.

Vierailija
25/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskeskelin että jos ainekset piirakkaan olis ostanut Lidlistä eikä superkalliista k-marketista niin olis säästänyt yli 3€ aineksissa

Oikeesti kuka jälkikäteen laskee tollasia ja kehtaa vielä sanoa sen ääneen järjestäjille.

Ap

:O Miten kukaan kehtaa? Laskisin sen 3e jaettuna maksajien määrällä ja palauttaisin kitisijälle hänen osuutensa.

Vierailija
26/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jos sai 7 eurolla juomia ja syömistä "rajattomasti" niin hullua kysyä kuittia :D

Vierailija
27/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäs et käyny Lidlissä? K-kauppa on kalliimpi. Säästöä se on sentitkin ;)

Jos pa Lidl kauempana tai ei olisi saanut kaikkea tarvittavaa. En takertuisi tuohon.

Vierailija
28/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarjotkaa kuitinkyselijälle se 7 euroo takas, ja julkisesti.

Aika hyvä.

Vierailija
29/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

:O Miten kukaan kehtaa? Laskisin sen 3e jaettuna maksajien määrällä ja palauttaisin kitisijälle hänen osuutensa.

Ihan parasta kettuilua antaa tyypille 25senttiä käteistä :D

Vierailija
30/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella moukkamaista pyytää vierailta rahaa! Olen itsekin tähän valitettavasti törmännyt.

Juhlittavaa järjestää ja maksaa juhlat, vieraat tuovat halutessaan lahjoja ja kukkia. Mitään osallistumismaksuja ei heiltä tule periä.

Sinä se et sitten ymmärtänyt yhtään mitään.

Luin ilmeisesti hiukan huolimattomasti, pahoitteluni.

Kyllä itsekin kieltämättä haluaisin maksajana tietää, mihin antamani rahasumma - vaikka se pieni olikin- päätyi, joten kuitti olisi kiva.

Vierailija
31/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella moukkamaista pyytää vierailta rahaa! Olen itsekin tähän valitettavasti törmännyt.

Juhlittavaa järjestää ja maksaa juhlat, vieraat tuovat halutessaan lahjoja ja kukkia. Mitään osallistumismaksuja ei heiltä tule periä.

Kyllä itsekin kieltämättä haluaisin maksajana tietää, mihin antamani rahasumma - vaikka se pieni olikin- päätyi, joten kuitti olisi kiva.

Jos joku alkaisi kyselemään minulta kuittia jostain 7 eurosta, ei olisi pelkoa että kutsuisin jatkossa enää yhtään mihinkään.

Vierailija
32/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos järjestämme juhlat, niin mitään rahoja ei kerätä. Maksamme itse. Tuovat sitten mitä tuovat ihan ilman ohjeistusta. 

Ja toisin päin. Kukaan ei koskaan meiltä ole vaatinut mitään osallistumisrahaa juhliin. Viedään sitten esim. viinipullo, jotain kivoja hyvin säilyviä elintarvikkeita, joita ei tarvitse avata juhlien aikana. Kukkia emännälle toki aina :)

Jos ap on opiskelija, pennin venytys johtuu ihan käytännön syistä (paljonkos se opintotuki nyt olikaan...). Kaikki eivät ole hyvätuloisia työssäkäyviä kuten sinä ja tuttavasi. Ihmisillä on eri elämäntilanteita.

Kummasti näillä opiskelijoilla ja muilla erittäin pienituloisilla kuitenkin riittää rahaa omiin jokaviikkoisiin ryypiskelyihin, mutta jos tarvitsisi johonkin osallistua tai tuoda synttäriään viettävälle lahja, yhtäkkiä ollaankin pennittömiä....

Vierailija
33/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisithan sinä nähnyt pöydässä olevat tarjoilut. Miten se ei riitä?

Vierailija
34/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku alkaisi kyselemään minulta kuittia jostain 7 eurosta, ei olisi pelkoa että kutsuisin jatkossa enää yhtään mihinkään.

Hyvä, pääsisi vieraskin jatkuvista rahaanielevistä kissanristiäisistä eroon...

Vierailija
35/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tiesitte etukäteen, että 7e on se hinta? Me laskettiin kulut jälkeenpäin kun ne tiesimme.

Vierailija
36/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, mutta mistä minä voin tietää kuka ne on ostanut ja millä rahalla?

Vierailija
37/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä kuitistakaan tiedät, kuka todellisuudessa on käynyt kaupassa ja millä rahalla ostokset on maksettu?

Vierailija
38/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7€, jonka lisäksi vieraat siis suurimmaksi osaksi itse söivät tuon"lahjan". Jäikö jollekin nälkä? Ruoka loppui kesken? Vai mikä oli ongelma?

Vai oliko 7€ liian paljon lahjasta?

Jos tuo summa oli liian paljon lahjasta jollekin, niin silloin olisi pitänyt avata suu ja sanoa etukäteen. Ehkä muut olisivat antaneet alennusta tuolle köyhälle opiskelijalle lahjan osuudesta tai sitten olisi voinut sanoa, että tuon limsaa sen verran mukanani kun budjettini sallii.

Vierailija
39/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karmein tilanne mitä kuvitella saattaa, on että juhlien järjestäjille jääkin kolme euroa yli ja he saavat koko tuon valtavan summan itselleen vaivan palkaksi! Se olisi todellakin suorastaan hirvittävää.

Vierailija
40/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiesitte etukäteen, että 7e on se hinta? Me laskettiin kulut jälkeenpäin kun ne tiesimme.

No ihan summamutikalla laskemalla paljonko Tiinalla menee piirakkaan, mulla täytekakkuun yms.

Ja tähän ei edes laskettu omia jauhoja yms mausteita mitä löytyi omasta kaapista, saatikka bensaa mikä meni kauppreissuun tai aikaa vaivaa sähköä yms. Ja pyöristettiin vielä alaspäin, juuri sen takia ettei tulisi sanomista.

Ap