Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyydettiin osallistujilta 7€ maksu juhliin ja ilmeisesti oli muutamalle liikaa.

Vierailija
30.08.2018 |

Helkkari että ottaa aivoon sellainen että jälkikäteen ruvetaan kyselemään minne raha meni ja kuitteja yms..

Haluttiin siis järjestää hyvälle ystävälle yllätys synttärit missä olisi hyvää ruokaa ja vähän juomaa yms. Sekä yhdessä oloa.

Kutsuessamme kavereita mainitsimme että emme ajatelleet muuta lahjaa kuin tämä joten osallistuisitteko 7€ summalla, silloin tämä sopi kaikille.

Ystävän äiti tarjoutui ostamaan myös paljon aineksia että saatiin kakut ja ruuat tehtyä.

Mini sitten jälkeenpäin ihmetteli että miten saatiin noin halvalla kaikki tämä. Joten kerroin että sankarin äiti auttoi myös kustannuksissa.

Niin alkoi jumalaton kyseli että paljonko hän antoi, missä käytiin ostoksilla ja paljonko meni rahaa. Olis pitänyt ennemmin käydä Lidlissä kuin K-kaupassa olis päässyt halvemmalla???? Siis kaikki sai syödäkseen ja juodakseen ja hauskaa oli mutta olis pitänyt päästä vielä halvemmalla!! Ei helvekko että pistää vihaksi

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alemman sosiaaliluokan ongelmia. 

Jos järjestämme juhlat, niin mitään rahoja ei kerätä. Maksamme itse. Tuovat sitten mitä tuovat ihan ilman ohjeistusta. 

Ja toisin päin. Kukaan ei koskaan meiltä ole vaatinut mitään osallistumisrahaa juhliin. Viedään sitten esim. viinipullo, jotain kivoja hyvin säilyviä elintarvikkeita, joita ei tarvitse avata juhlien aikana. Kukkia emännälle toki aina :)

Jos ap on opiskelija, pennin venytys johtuu ihan käytännön syistä (paljonkos se opintotuki nyt olikaan...). Kaikki eivät ole hyvätuloisia työssäkäyviä kuten sinä ja tuttavasi. Ihmisillä on eri elämäntilanteita.

Kummasti näillä opiskelijoilla ja muilla erittäin pienituloisilla kuitenkin riittää rahaa omiin jokaviikkoisiin ryypiskelyihin, mutta jos tarvitsisi johonkin osallistua tai tuoda synttäriään viettävälle lahja, yhtäkkiä ollaankin pennittömiä....

7€ ei löydy, mutta sitten siellä pöydässä sekä juodaan, että syödään 14€ edestä.

Vierailija
42/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiesitte etukäteen, että 7e on se hinta? Me laskettiin kulut jälkeenpäin kun ne tiesimme.

No ihan summamutikalla laskemalla paljonko Tiinalla menee piirakkaan, mulla täytekakkuun yms.

Ja tähän ei edes laskettu omia jauhoja yms mausteita mitä löytyi omasta kaapista, saatikka bensaa mikä meni kauppreissuun tai aikaa vaivaa sähköä yms. Ja pyöristettiin vielä alaspäin, juuri sen takia ettei tulisi sanomista.

Ap

Tuollaista se ikävä kyllä on. Järjestettiin kerran kaverin kanssa yhteiset juhlat ja kun juhlien jälkeen laskettiin kuluja, kaveri valitti ensin että olin ostanut tarvikkeet k-kaupasta enkä Prismasta, ja sitten mm. siitä, että olin ostanut pizzaan valmista juustoraastetta enkä raastanut itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiesitte etukäteen, että 7e on se hinta? Me laskettiin kulut jälkeenpäin kun ne tiesimme.

No ihan summamutikalla laskemalla paljonko Tiinalla menee piirakkaan, mulla täytekakkuun yms.

Ja tähän ei edes laskettu omia jauhoja yms mausteita mitä löytyi omasta kaapista, saatikka bensaa mikä meni kauppreissuun tai aikaa vaivaa sähköä yms. Ja pyöristettiin vielä alaspäin, juuri sen takia ettei tulisi sanomista.

Ap

Kitupiikkien kanssa sanomista tulee aina, sama vaikka se kolehtisumma olisi ollut 1 euro. Jos he olisivat itse järjestäneet nuo juhlat, joka ikinen sentti olisi laskutettu, mukaanlukien kauppareissuun kulunut bensa ja auton kuluminen.

Vierailija
44/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti täälläkin jotkut narisee 7e hinnasta että kuitit ois kiva, jos ap on omalla ajallaan ja vaivallaan tehnyt ja järjestänyt bileet, joissa kaikki saivat syödä ja juoda? Kuinka ahneita paskiaisia ihmiset oikein on?!

Vierailija
45/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kitupiikkien kanssa sanomista tulee aina, sama vaikka se kolehtisumma olisi ollut 1 euro. Jos he olisivat itse järjestäneet nuo juhlat, joka ikinen sentti olisi laskutettu, mukaanlukien kauppareissuun kulunut bensa ja auton kuluminen.

Minä olen joskus kitupiikki, mutta kyllä minäkin ymmärrän mikä on lahja ja mikä joku yhteinen tapahtuma johon kerätään rahaa. Ihan kuin jollain tosiaan olisi jäänyt nälkä ja oikeasti kuvitellut, että nuo ruuat oli alkujaankin hänelle. Oikeastihan ne olivat sankarin, joka sitten jakoi ne muiden kanssa. Mikään ei estänyt jotain vierasta tekemään omaa osuuttaan lahjaruuista ja ehkei olisi edes tarvinnut antaa sitä 7€. Sitten olisi ollut omat kuitit ja voinut antaa 3€ tai 30€ edestä syötävää. Noin jälkikäteen tuntuu oudolta pyydellä jotain kuitteja, kun varmasti on nähnyt mitä siellä pöydällä oli. Vai oliko se ongelma, että kakku oli 20% pienempi ja sipsipusseja oli yksi vähemmän?

Vierailija
46/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella moukkamaista pyytää vierailta rahaa! Olen itsekin tähän valitettavasti törmännyt.

Juhlittavaa järjestää ja maksaa juhlat, vieraat tuovat halutessaan lahjoja ja kukkia. Mitään osallistumismaksuja ei heiltä tule periä.

Sinä se et sitten ymmärtänyt yhtään mitään.

Luin ilmeisesti hiukan huolimattomasti, pahoitteluni.

Kyllä itsekin kieltämättä haluaisin maksajana tietää, mihin antamani rahasumma - vaikka se pieni olikin- päätyi, joten kuitti olisi kiva.

Olisithan sinä nähnyt pöydässä olevat tarjoilut. Miten se ei riitä?

Kyllä, mutta mistä minä voin tietää kuka ne on ostanut ja millä rahalla?

No siellä oli se täytekakku. Niillä sinun rahoillasi sen tarvikkeet oli ostettu ja uuni lämmitetty ja leivinpaperi ostettu. Ja osa siitä kokispullosta ja neljäsosa sipseistä.

Mutta eikö sinua hävetä kun söit päivänsankarin lahjat?

Vierailija
47/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä oli verottajan osuus? Oliko rahankeräyslupa? Haiskahtaa veli joulun hommilta.

Vierailija
48/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittaa nämä Lidlin ihannoijat. Kun se nyt vaan on huono kauppa. Mitään juhlaruokia en todellakaan hakisi Lidlistä, enkä mitään mitä muille tarjotaan. No, en kyllä osta sieltä mitään omallekaan perheelle. :D

Vierailija
49/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä mitään kuitteja lähtisi 7 euron vuoksi kinuamaan.

Aikoinaan, kun kaveripiiri koostui enemmän opiskelijoista, oli tyypillistä, että se, joka juhlat ja tarjottavat järjesti, keräsi osallistujilta jonkun pienen summan, jolla kulut saatiin katettua. Eräs kaveri oli niin tarkka, että laskutti vieraiden käyttämästä vessapaperistakin. Oli viimeinen kerta, kun hänen luokseen lähdin viettämään iltaa. Joku raja tuossakin.

Vierailija
50/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Paljonko pyoristitte alaspäin?

Vierailija
51/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasittaa nämä Lidlin ihannoijat. Kun se nyt vaan on huono kauppa. Mitään juhlaruokia en todellakaan hakisi Lidlistä, enkä mitään mitä muille tarjotaan. No, en kyllä osta sieltä mitään omallekaan perheelle. :D

Meinaatko että lidlistä ostetuista jauhoista tehty kakku maistuu erille kuin k-marketista ostetuista jauhoista tehty?

Vierailija
52/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tää yks viesti oli kyllä paras jotenkin tyyliin näin:

Laskeskelin että jos ainekset piirakkaan olis ostanut Lidlistä eikä superkalliista k-marketista niin olis säästänyt yli 3€ aineksissa

Oikeesti kuka jälkikäteen laskee tollasia ja kehtaa vielä sanoa sen ääneen järjestäjille.

Ap

Vastaisin tuohon että ”noo ensi kerralla leivot ja järjestät sitten ihan itse niin päästään halvemmalla.”

Vierailija
53/53 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaatko että lidlistä ostetuista jauhoista tehty kakku maistuu erille kuin k-marketista ostetuista jauhoista tehty?

Meinaatko, että ap juoksee monta kauppaa läpi jotta saa kaikki tarvittavat ainekset halvimmalla mahdollisella hinnalla?