Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa työpaikoista edes haastattelukutsua - mikä on muuttunut?

Vierailija
30.08.2018 |

Ennen sain aina yleensä kutsun edes haastatteluun ja pääsin niissä helposti jatkoon. Nyt olen hakenut töitä noin puolisen vuotta, enkä saa edes puhelinsoittoa takaisin?

Mitä on tapahtunut? Työpaikat mitä haen, eivät ole muuttunut, eli ala on sama. Kokemusta on tullut pari vuotta lisää, hyvässä yrityksessä. Hakemus ei sinällään ole muuttunut, paitsi olen päivittänyt sitä osaamisen kannalta ja aina vähän muokkailen kun haen työtä.

Johtuuko tämä hiljaisuus vain ja ainoastaan siitä, että olen täyttänyt 30? Hakemuksessa kerron vain ja ainoastan työelämästä / historiasta / opinnoista. En mitään henkilökohtaista (perhe-elämään, suhdestatukseen liittyen), mitkä eivät edes liity hakemukseen, ja ei niissä ole edes mitään kerrottavaa.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala, onko alalla paljon hakijoita? Onko sulla jo lapsia, odottaako työnantaja sun lisääntyvän kohta?

Vierailija
2/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala, onko alalla paljon hakijoita? Onko sulla jo lapsia, odottaako työnantaja sun lisääntyvän kohta?

Finanssiala. En tiedä hakijamääristä. Pitääkö minun nämä kertoa työhakemuksessa? En varmana kerro mitään lapsiin / lasten hankintaan liittyvää. Tätä minä juuri kysyin, johtuuko tämä vain ja ainoastaan siitä, että olen 30 vuotias nainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikä varmaan osaltaan vaikuttaa. Sekä ala: jos finanssialalla on osaava niin onko silloin tsäänssejä joutua työttömäksi? Koeta tarkentaa tähän epäkohtaan soveltuva selite jos se auttaisi?

Vierailija
4/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen muutaman viime vuoden sisään aina saanut n. 20 hakemuksella n. 5 haastattelua. En enää muista, että kuin paljon hakemuksia yhteensä. Ikä vähän yli 30, alana koulutuksen puolesta tekniikka ja viherala. Hakemusmäärään sisältyi myös muille aloille tehtyjä, kun olis kelvannut mikä tahansa, mutta haastattelut oli lähinnä omaan alaan edes etäisesti liittyviä. Hakijoita yleensä muutamia kymmeniä tai vähempi.

Vierailija
5/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Finanssialalla hakijoita on todella paljon. Ja ikä varmasti vaikuttaa.

Vierailija
6/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet tehnyt viimeaikoina? Oletko kirjoittanut ikäsi CV:hen? Oletkö työelämässä vai työttömänä?

Vierailija
7/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakijoiden määrää kannattaa muuten kysyä.

Vierailija
8/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemukseni mukaan oma persoona täytyy näkyä hakemuksesta jotenkin.   

Historian kronologinen luettelu ei myöskään välttämättä toimi. Pitää tarkkaan miettiä se osaamisen kärki sekä CV:hen että hakemukseen ja laittaa se heti alkuun, koska HR vilkaisee niitä pahimmillaan vain muutaman sekunnin (ellei sitten robotti seulo hakijoita ensin avainsanojen pohjalta). Mielenkiinnon pitää herätä heti.

Kun olen alkanut "jenkkityyliin" surutta liioitella osaamistani (en kuitenkaan valehtele), hakemukseni on noteerattu paremmin. Erityisesti keskityn luettelemaan konkreettisia esimerkkejä, miten osaamiseni on hyödyttänyt työnantajiani (lue: tuonut rahaa taloon).  

Vierailija
9/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimallin syytä. Huomattu muillakin aloilla...

Vierailija
10/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olet tehnyt viimeaikoina? Oletko kirjoittanut ikäsi CV:hen? Oletkö työelämässä vai työttömänä?

Siis olen ollut työelämässä aina, en koskaan työttömänä. Nyt olen vakituisessa työsuhteessa hyvässä yrityksessä alalla. Yleensä olen päässyt haastatteluun näitä töitä hakiessa, mutta nyt ei edes soittoa mistään. Mikä on todella outoa, ja näin ei ole koskaan käynyt. Mietin vain kuinka paljon tuo ikä vaikuttaa, koska työelämässä olen saanut vain lisää kokemusta.

Ap

Vierailija
11/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n hakemukset ovat yhtä tylsiä kuin hän itse.  Jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus. Erotu, persoonaa peliin, jos sinulla moinen on, mitä epäilen.

Vierailija
12/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ja mistä, jos en saa edes kutsua haastatteluun? Ap

Vierailija
13/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n hakemukset ovat yhtä tylsiä kuin hän itse.  Jaaritus jaaritus jaaritus jaaritus. Erotu, persoonaa peliin, jos sinulla moinen on, mitä epäilen.

Mikä sua vaivaa? Huono päivä? Ihme, että sinä olet saanut töitä, kun olet niin hemmetin kyllästynyt omaan elämääsi.

Vierailija
14/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Historian kronologinen luettelu ei myöskään välttämättä toimi. Pitää tarkkaan miettiä se osaamisen kärki sekä CV:hen että hakemukseen ja laittaa se heti alkuun, koska HR vilkaisee niitä pahimmillaan vain muutaman sekunnin (ellei sitten robotti seulo hakijoita ensin avainsanojen pohjalta). Mielenkiinnon pitää herätä heti.

Kun olen alkanut "jenkkityyliin" surutta liioitella osaamistani (en kuitenkaan valehtele), hakemukseni on noteerattu paremmin. Erityisesti keskityn luettelemaan konkreettisia esimerkkejä, miten osaamiseni on hyödyttänyt työnantajiani (lue: tuonut rahaa taloon).  

Yleensä olen päässyt haastatteluun juuri hakemuksen perusteella. Olen niitä hyvä tekemään ja kertomaan miksi haluan yritykseen ja ko. tehtävään. Olen hetken ollut HR:n puolella töissä ja siellä näki niitä liukuhihna hakemuksia :)

Ap

Vierailija
15/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis olen ollut työelämässä aina, en koskaan työttömänä. Nyt olen vakituisessa työsuhteessa hyvässä yrityksessä alalla. Yleensä olen päässyt haastatteluun näitä töitä hakiessa, mutta nyt ei edes soittoa mistään. Mikä on todella outoa, ja näin ei ole koskaan käynyt. Mietin vain kuinka paljon tuo ikä vaikuttaa, koska työelämässä olen saanut vain lisää kokemusta.

Ap

Vaihdatko usein työpaikkaa? Onko sinulla paljon lyhyitä työsuhteita?

Vierailija
16/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

CV:ssä eikä hakemuksessa ole ikää, mutta yleensä yrityksiin pitää kirjautua ja täyttää heidän hakemuksiaan ja siellä on pakollinen monesti se ikä.

Ap

Vierailija
17/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vaihdatko usein työpaikkaa? Onko sinulla paljon lyhyitä työsuhteita?

En tiedä usein. Opiskeluaikana olin kaupoissa töissä pätkätyöläisenä jne, ja sen jälkeen yksi määräaikainen tällä alalla, sekä nyt tämä pari vuotta kestänyt oman alan homma.

Ap

Vierailija
18/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ja mistä, jos en saa edes kutsua haastatteluun? Ap

Johonkinhan sinä hakemuksenkin lähetät, yleensä on puhelinnro josta voi kysyä tehtävästä. Voi soittaa ennen hakemuksen jättämistäkin ja kysyä yhtenä kysymyksenä onko paikkaan ollut paljon kiinnostusta.

Kun ei ole tullut valituksi edes haastatteluun, voi kysyä, mitä osaamista painottivat.

Vierailija
19/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ikää 45 ja pääsen hyvin haastatteluihin. Hakijoita ollut pahimmillaan noin 300. Valituksi en ole tullut.

Vierailija
20/42 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on hyvä ohje. Lisään vielä, että hakemus ja cv oltava ytimekkäitä. 10 sekunnin silmäyksellä molemmista pitää saada irti sinusta olennainen. Esim. Hakemus. Skippaa eka kappale ja hakemus on heti ytimekkäämpi. Käytä samoja sanamuotoja kuin avoimen paikan kuvauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme