En saa työpaikoista edes haastattelukutsua - mikä on muuttunut?
Ennen sain aina yleensä kutsun edes haastatteluun ja pääsin niissä helposti jatkoon. Nyt olen hakenut töitä noin puolisen vuotta, enkä saa edes puhelinsoittoa takaisin?
Mitä on tapahtunut? Työpaikat mitä haen, eivät ole muuttunut, eli ala on sama. Kokemusta on tullut pari vuotta lisää, hyvässä yrityksessä. Hakemus ei sinällään ole muuttunut, paitsi olen päivittänyt sitä osaamisen kannalta ja aina vähän muokkailen kun haen työtä.
Johtuuko tämä hiljaisuus vain ja ainoastaan siitä, että olen täyttänyt 30? Hakemuksessa kerron vain ja ainoastan työelämästä / historiasta / opinnoista. En mitään henkilökohtaista (perhe-elämään, suhdestatukseen liittyen), mitkä eivät edes liity hakemukseen, ja ei niissä ole edes mitään kerrottavaa.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä hakemukseen ei kuulu kertoa mitään perheestään tai suhdestatuksestaan. Vai pitäisikö se aloittaa "Hei, olen 30-vuotias, naimisissa ja kahden lapsen äiti täältä Vantaalta".
Ylipäätään hakemusta ei pidä aloittaa jollain hei olen se-ja-se, niin-ja-niin vanha ja asun siellä-taikka-täällä. Se ei kerro mitään osaamisesta tai hakijan tuomasta lisäarvosta.
No aivan, siksi en kerrokaan mitään tuollaista hakemuksessa, vaan mitä olen tehnyt, mitä osaan, missä olen hyvä ja mitä olen opiskellut jne. Mutta tässä nyt moni meuhkasi sitä, että pitää kertoa. Mitä itse taas en ymmärrä, kun ei se tuo kenellekään mitään lisäarvoa - ainakaan työhön.
Ap
Ylipäätään hakemusta ei pidä aloittaa jollain hei olen se-ja-se, niin-ja-niin vanha ja asun siellä-taikka-täällä. Se ei kerro mitään osaamisesta tai hakijan tuomasta lisäarvosta.