Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joku ei pese hampaita?

Vierailija
29.08.2018 |

En voi käsittää

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myönnän että iltapesu saattaa joskus jäädä kun on vaan niin väsynyt ettei enää jaksa. Aamulla en jätä ikinä, pesen aamulla joskus kahdesti ja kielen myös. Hyi se plakki kielellä 🤢 tuota ei moni edes tajua.

Vierailija
22/33 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairastanut nyt masennusta jonkin aikaa. Hampaiden harjaus on yksi asioista jotka tuntuvat ylivoimaisen vaikeilta kun on oikein paha vaihe meneillään. Juuri äsken sain hampaat harjattua ensimmäistä kertaa pariin viikkoon. Ehkä tämä oli käännekohta ja asiat kääntyy nyt paremmaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ihmisillä (en puhu nyt itsestäni) on niin herkkä oksennusrefleksi, että hampaiden peseminen aiheuttaa pahoinvointia.

Minulle käy näin jos en ole pessyt 2viikkoon hampaita ja pesen hampaat silti. Menen usein tällöin suihkuun ja otan ison tuopin kylmää vettä ja hammasharjan ja väännän oksentaen ja siistimällä suuta 2-3kertaa toistaen kunnes hampaat ovat puhtaat. Yleensä tällöin oksennan nestettä enkä ruokaa ulos mutta pysyypähön hampaat suussa miten kaikilla ei ole.

Vierailija
24/33 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillakin ihmisillä (en puhu nyt itsestäni) on niin herkkä oksennusrefleksi, että hampaiden peseminen aiheuttaa pahoinvointia.

Mullakin tulee aina yökkäyksiä kun pesen todella aikaisin aamulla hampaat, mutta silti olen aina pessyt hampaat joka aamu ja ilta. Hammastahnavalinnalla( ei liian voimakkaan makuinen) ja harjaustyylillä voi vähän helpottaa. Sähköhammasharja myös paljon parempi jos yhtään yököttää, ainakin minun mielestä.

Vierailija
25/33 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Olen aina ollut tarkka hampaistani ja jynssännyt niitä huolella harjan, langan ja hammasväliharjojen kanssa. Kun tulin raskaaksi, hampaidenpesu jäi tauolle reiluksi pariksi kuukaudeksi. Pesemättömyys ällötti itseäkin, mutta ensimmäisen kolmanneksen aikana en onnistunut kertaakaan pesemään hampaita oksentamatta.  Kun muutenkin oksetti niin paljon, että makasin sairauslomalla kotona pää pöntössä, en jaksanut taistella hammasharjan kanssa. Suuvettä sen sijaan kului. Hampaiden peseminen pahimman pahoinvointikauden helpotettua tuntui aivan ihanalta. Tuona aikana ei tosiaan tehnyt mieli pussailla eikä vika ollut mieheni hampaidenhoitotavoissa.

Vierailija
26/33 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua minäkään. Hampaiden pesu aamuin illoin on melkeinpä refleksi. Sen tekee automaattisesti. Sekä itselle, että lapsille.

Tiedän ihmisiä, joiden kanssa vaikkapa on oltu viikko reissussa, eikä kertaakaan olla tässä ajassa hampaita pesty. Nämä kaikki miehiä. Hyi.

Vierailija
27/33 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa pestä ja nyt siihen on kynnys kasvanut ja tuntuu ahdistavalta aloittaa taas. Ette te terveet sitä ymmärrä. Kyllä haluaisin pestä ja olen huolissani hampaistani mutta en vaan jaksa.

Sama täällä tai pesen aina kotoa poistuessa ja joskus muulloinkin, mutta se kynnys kyetä pesemään on korkea.

Olen n.50v ja kävin nyt Hammaslääkärissä jossa viimeksi käynyt 90 luvulla.

Hammaskiven poisto ja kaksi reikää oli tullut.

Vierailija
28/33 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan elo olen tuo 50v törppö ja suurin syy taitaa olla, että oksennus meinaa tulla joka kerta pestessä, koska refleksi tulee vähänkin kielen joutuessa kosketuksiin harjan kanssa.

Vierailija
29/33 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreät eivät usko hampaiden pesemiseen. 

Vierailija
30/33 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeaahan se on käsittää, että ihmisellä saattaa syystä tai toisesta olla jotain juttuja, joita ei vaan täysin järjenvastaisesti jaksa tehdä, vaikka kyse on ihan pienestä asiasta.

Vierailija
31/33 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan, kuinka äiti joutui aina maanittelemaan ja pakottamaan minut harjaamaan hampaat. Vähän kasvettuani muistan laskeneeni vettä hanasta ja harjanneeni hammasharjalla käsipyyhettä, jotta äiti luulisi minun harjaavan hampaita. En ymmärrä, miksi vihasin hammaspesua jo silloin niin kovasti, sillä ei se kyllä kivuliasta ole ollut enkä ole oksennellutkaan. Nyt aikuisena pesen yleisen ohjeistuksen mukaan, mutta inhoan sitä edelleen.

Vierailija
32/33 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ei pelkää hammasmörköjä. HuHuiiiiiiii

Vierailija
33/33 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla masentunut