Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

onko väärin sanoa haluavansa normaalipainoista naista nettitreffien profiilissa?

Vierailija
28.08.2018 |

Naisten näkee usein kertovan haluavansa pitkän miehen, mutta miehen puhuminen kumppanin painosta tuntuu olevan kielletty aihe. Tämä on kummallista siksi, että lähes jokaisella on mahdollisuus olla normaalipainoinen halutessaan, mutta pituuteen ei voi vaikuttaa.

Olenko siis sika jos toivon naisen olevan normaalipainoinen?

Kommentit (106)

Vierailija
81/106 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni deitti-ilmoituksessa kerrotaan enemmän itsestä ja omasta elämäntyylistä. Koen sen vähän vaivaannuttavana, jos saan ensitutustumisella eteen vaatimuslistan, joka pitäisi täyttää. Se ei aloita tuttavuutta mitenkään hyvissä merkeissä. Sama kuin lähettäisi työpaikkahakemuksen ja kertoisi siinä jo omat viiden vuoden suunnitelmat ja uratoiveet kyseisessä yrityksessä. Tyyli vain tuntuisi itselleni liian röyhkeältä.

Tottakai jokainen voi etsiä miten etsii, mutta itse olen enemmän kiinnostunut lukemaan profiileja, joissa on sisältöä ihmisestä kuin vaatimuksia minulle. Sitten lähetellään viestejä ja katsotaan, että kiinnostuisiko toinen myös minusta.

Olen itse BMI 19, mutta mistä minä tiedän, vaikka huomenna joutuisin auto-onnettomuuteen ja pyörätuoliin. En pidä sitä tavoiteltavana, että tulevalle puolisolleni joku ykkösmeriitti on minun painoni.

Mun mielestä juurikin hyvä, että jotkut laittaa vaatimuslistan, jos kerran ne vaatimukset niin tärkeitä ovat. Silloin osaa välttää nämä tapaukset. Ja jos joku taas täyttää vaatimuslistan eikä pidä sitä tökerönä, vaan on listasta huolimatta kiinnostunut, niin silloinhan oikeat ihmiset kohtaavat toisensa. Miksi joku ylipainoinen haluaisi treffeille miehen kanssa, joka salaa ällöää hänen vartaloaan, mutta ei vain tuo sitä esille, että paino tosiaan on noin hiton tärkeä asia? 

Totesinkin tossa vähän alempana, että jokainen voi etsiä miten etsii ja minun puolesta voi laittaa vaikka A4:sen niitä juttuja, millainen kumppanin pitää olla. Se on ihan ok, jos joku siihen haluaa jotain vastailla, mutta itse varmaan blokkaisin koko tyypin :)

En usko, että kukaan ylipainoinen päätyisi treffeille miehen kanssa, joka "salaa ällöää hänen vartaloaan". Kai se mieskin osaa kuvia katsoa. Jos kuvia ei ole jaettu, niin sitten varmaan se toinen henkilö haluaa ottaa sen riskin, ettei miellytä treffikumppanin silmää.

Kyllä päätyy, koska osa laittaa "edustuskuvia" eikä realistisia kuvia. Osa käyttää vanhoja kuvia, osa osaa poseerata niin, että näyttää humattavasti laihemmalta jne. 

Vierailija
82/106 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän oon nähnyt näitä alipainoa toivovia, siis todella pitäis olla alle 55kg tms. Tai ehkä nää haluaa vain tosi lyhyitä naisia mutta ei kehtaa kirjoittaa sitä kun pituuteen ei voi kuitenkaan vaikuttaa?

Omalla kohdalla toivoisi eniten että arvot kohtaisivat, ja voisi olla ongelma jos arkipäiväiset tavat olisi tosi erilaisia. Olen niin rajoittunut että joka päiväinen mc-käynti ei todella olisi arvojeni mukaista. Tykkään enemmän tuoreesta, aidosta ruoasta. Oman kehon kuuntelusta. Olen näillä elintavoilla ongelmitta normaalipainoinen, ei todellakaan tarvi kiristellä tai vetää joka tammikuuta dieettamalla. Tiedän kyllä miten karmeelta tuntui olla ylipainoinen, miten sen ylimääräisen tuntee koko ajan painamassa ylimääräisenä.

Pahinta itselle on nämä jotka sanovat että eivät ikinä syö mitään, pitävät ruokavaliotaan täydellisenä vaikka BMI 40 ja sitten istuvat bussipysäkillä vetämässä sipsejä ja irttareita (eihän nämä ole edes ruokaa?) jo ennen kuin pääsevät töistä kotiin tai illalla ottavat pari kaljaa (lue: 6-10) tai vähän viiniä (lue: täysi pullo).

Luulisin siis että jotta olisi jotain mahdollisuuksia täytyisi olla yhteistä arvopohjaa mille rakentaa. Ei ne kilot siinä ole ratkaisevassa osassa vaan ihanteet ja miten niitä toteuttaa arjessa.

Alle 55 kg ei kylläkään ole monelle naiselle alipainoa, vaan ihan normaalipaino. Suomalaisen naisen keskipituus on suunnilleen 167 cm, ja silloin normaalipaino olisi 51.6 kg - < 69.7 kg.

No juuri tätä tarkoitin. Normaalipaino 69.7kg ei kelpaa.

167cm pitkälle ja 55 kg painavalle painoindeksiksi tulee 19.7, eli vaaditaan alle 20 painoindeksiä, joka on normaalipainon alarajalla. Osassa lähteitä alle 19 tai 20 on jo alipainoksi laskettava, ja 18.5-19/20 on myöhäisteinien normaalipainoalueelle laskettava lähinnä, ei aikuisilla.

Painoindeksi 19,7 on normaalipainoinen myös. Joku näyttää painoindeksin ylärajoilla vielä hyvältä, mutta kyllä jotkut näyttävät myös lievästi ylipainoisilta siinä vaiheessa ja heille parempi paino olisi juurikin painoindeksin keskivaiheilta tai alarajalla. Itsehän sen tietää. Senhän takia monet laihduttavat aina sitä maagista 5 kiloa, koska se tekee ison eron olemukseen ja oloon, vaikka normaalipainon sisällä laihduttaisikin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/106 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten näkee usein kertovan haluavansa pitkän miehen, mutta miehen puhuminen kumppanin painosta tuntuu olevan kielletty aihe. Tämä on kummallista siksi, että lähes jokaisella on mahdollisuus olla normaalipainoinen halutessaan, mutta pituuteen ei voi vaikuttaa.

Olenko siis sika jos toivon naisen olevan normaalipainoinen?

Tarkoittaako normaalipainoinen sinulle tosiaan sen bmi 25 asti? Eli nainen, jolla on kauneusihanteeseen nähden reilusti ylimääräistä, kelpaa?

Ja vähän hassulta tuntuu, että juuri tuon haluaisi kirjata ilmoitukseen. Iso osa ihmisistähän näin ajattelee, mutta ei kohteliaisuussyistä tuo sitä suoraan ilmi vaan sitten valokuvien tai livetapaamisen perusteella karsii liian pulleat pois.

Vähän pelivaraa kannattaa myös jättää ilmoihin. En mä olisi koskaan lähtenyt hakemaan 12v vanhempaa kaljuuntuvaa sirorakenteista pienileukaista mutta isohampaista miestä, mutta sellaisen löysin ja on ihan paras, edelleen 8 vuodenkin jälkeen.

Vierailija
84/106 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni deitti-ilmoituksessa kerrotaan enemmän itsestä ja omasta elämäntyylistä. Koen sen vähän vaivaannuttavana, jos saan ensitutustumisella eteen vaatimuslistan, joka pitäisi täyttää. Se ei aloita tuttavuutta mitenkään hyvissä merkeissä. Sama kuin lähettäisi työpaikkahakemuksen ja kertoisi siinä jo omat viiden vuoden suunnitelmat ja uratoiveet kyseisessä yrityksessä. Tyyli vain tuntuisi itselleni liian röyhkeältä.

Tottakai jokainen voi etsiä miten etsii, mutta itse olen enemmän kiinnostunut lukemaan profiileja, joissa on sisältöä ihmisestä kuin vaatimuksia minulle. Sitten lähetellään viestejä ja katsotaan, että kiinnostuisiko toinen myös minusta.

Olen itse BMI 19, mutta mistä minä tiedän, vaikka huomenna joutuisin auto-onnettomuuteen ja pyörätuoliin. En pidä sitä tavoiteltavana, että tulevalle puolisolleni joku ykkösmeriitti on minun painoni.

Mun mielestä juurikin hyvä, että jotkut laittaa vaatimuslistan, jos kerran ne vaatimukset niin tärkeitä ovat. Silloin osaa välttää nämä tapaukset. Ja jos joku taas täyttää vaatimuslistan eikä pidä sitä tökerönä, vaan on listasta huolimatta kiinnostunut, niin silloinhan oikeat ihmiset kohtaavat toisensa. Miksi joku ylipainoinen haluaisi treffeille miehen kanssa, joka salaa ällöää hänen vartaloaan, mutta ei vain tuo sitä esille, että paino tosiaan on noin hiton tärkeä asia? 

Totesinkin tossa vähän alempana, että jokainen voi etsiä miten etsii ja minun puolesta voi laittaa vaikka A4:sen niitä juttuja, millainen kumppanin pitää olla. Se on ihan ok, jos joku siihen haluaa jotain vastailla, mutta itse varmaan blokkaisin koko tyypin :)

En usko, että kukaan ylipainoinen päätyisi treffeille miehen kanssa, joka "salaa ällöää hänen vartaloaan". Kai se mieskin osaa kuvia katsoa. Jos kuvia ei ole jaettu, niin sitten varmaan se toinen henkilö haluaa ottaa sen riskin, ettei miellytä treffikumppanin silmää.

Kyllä päätyy, koska osa laittaa "edustuskuvia" eikä realistisia kuvia. Osa käyttää vanhoja kuvia, osa osaa poseerata niin, että näyttää humattavasti laihemmalta jne. 

Niin noita samoja juttuja käy ihan kaikille: miehille, naisille tai intersukupuolisille. Joku Pena tai Pirjo 42v ajattelee, että näyttää samalta kuin 28-vuotiaana eikä koe aiheelliseksi laittaa päivitettyä kuvaa. Ei se nyt mikään tragedia ole. Käydään treffeillä, sanotaan kiitos mutta ei kiitos ja elämä jatkuu.

Tuo sama on käynyt varmaan jokaiselle. Ei se silti tarkoittane, ettei suurin osa täyspäisistä ihmisistä tajuaisi, ettei ketään kiinnosta se, miltä näytit 10 vuotta sitten. Tämmösistä asioista kannattaa vaan päästä yli ja uutta matoa koukkuun.

Vierailija
85/106 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä tunnu olevan väliä mitä kriteerejä mies esittää, vaan kaikki on kategorisesti väärin ja naiset vetävät niistä "johtopäätöksiä" siitä että mies ei kelpaa. Alla esimerkkejä mitä mies ei saa toivoa:

1) Kuten yllä olevista viesteistä käy lähes yksiselitteisesti ilmi, mies ei saa toivoa naisen olevan normaalipainoinen, sillä hän vaikuttaa niin tehdessään pinnalliselta.

2) Mies ei saa toivoa että nainen ei olisi feministi, vaan suhtautuisi sukupuoliasioihin ilman suurempaa kiihkoa, sillä niin tehdessään hän vaikuttaa sovinistiselta.

3) Mies ei saa toivoa että nainen söisi suurinpiirtein samaa ruokaa, jotta kotona ei tarvitsisi tehdä kaksia ruokia, sillä niin toivoessaan mies tuomitaan ympäristön viholliseksi.

4) Mies ei saa toivoa että nainen olisi lapseton, sillä niin tehdessään hän vaikuttaa siltä että vihaa lapsia.

5) Mies ei saa toivoa lapsirakasta lapsetonta naista joka haluaisi hänen kanssaan lapsia, sillä mies vaikuttaa kontrolloivalta narsistilta.

6) Mies ei saa toivoa että nainen olisi pullantuoksuinen kotiäiti, sillä hän vaikuttaa kontrolloivalta vanhoilliselta mieheltä joka pyrkii pitämään naisen nyrkin ja hellan välissä.

7) Mies ei saa punnita usean naisen väliltä vaan hänen tulee tulisesti rakastua aina juuri siihen naiseen joka osoittaa häntä kohtaan mielenkiintoa, sillä muuten hän tyytyy ja ei rakasta naista oikeasti.

8) Mies ei saa välittää naisen vilkkaasta seksuaalihistoriasta, sillä mies on joko kaksinaismoralisti tai "instabeibeistä haaveileva pihtari".

9) Kuitenkin mies jolla ei ole kriteerejä on kaikista pahin, sillä hänelle kelpaa kuka vain ja sellaista miestä ei kukaan itseään kunnioittava nainen voi huolia.

Vierailija
86/106 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sillä tunnu olevan väliä mitä kriteerejä mies esittää, vaan kaikki on kategorisesti väärin ja naiset vetävät niistä "johtopäätöksiä" siitä että mies ei kelpaa. Alla esimerkkejä mitä mies ei saa toivoa:

1) Kuten yllä olevista viesteistä käy lähes yksiselitteisesti ilmi, mies ei saa toivoa naisen olevan normaalipainoinen, sillä hän vaikuttaa niin tehdessään pinnalliselta.

2) Mies ei saa toivoa että nainen ei olisi feministi, vaan suhtautuisi sukupuoliasioihin ilman suurempaa kiihkoa, sillä niin tehdessään hän vaikuttaa sovinistiselta.

3) Mies ei saa toivoa että nainen söisi suurinpiirtein samaa ruokaa, jotta kotona ei tarvitsisi tehdä kaksia ruokia, sillä niin toivoessaan mies tuomitaan ympäristön viholliseksi.

4) Mies ei saa toivoa että nainen olisi lapseton, sillä niin tehdessään hän vaikuttaa siltä että vihaa lapsia.

5) Mies ei saa toivoa lapsirakasta lapsetonta naista joka haluaisi hänen kanssaan lapsia, sillä mies vaikuttaa kontrolloivalta narsistilta.

6) Mies ei saa toivoa että nainen olisi pullantuoksuinen kotiäiti, sillä hän vaikuttaa kontrolloivalta vanhoilliselta mieheltä joka pyrkii pitämään naisen nyrkin ja hellan välissä.

7) Mies ei saa punnita usean naisen väliltä vaan hänen tulee tulisesti rakastua aina juuri siihen naiseen joka osoittaa häntä kohtaan mielenkiintoa, sillä muuten hän tyytyy ja ei rakasta naista oikeasti.

8) Mies ei saa välittää naisen vilkkaasta seksuaalihistoriasta, sillä mies on joko kaksinaismoralisti tai "instabeibeistä haaveileva pihtari".

9) Kuitenkin mies jolla ei ole kriteerejä on kaikista pahin, sillä hänelle kelpaa kuka vain ja sellaista miestä ei kukaan itseään kunnioittava nainen voi huolia.

Kannattaa edetä hyvän kautta. Sen sijaan että kirjoittaisi läskit älkööt vaivautuko, kirjoita etsiväsi lenkkiseuraa. Ja niin edelleen.

Vierailija
87/106 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hankalalta kuulostaa. Ja kuitenkin ihmiset koko ajan ihastuvat, rakastuvat ja pariutuvat.

Vierailija
88/106 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinkö sinä tämän ymmärsit? Ei ihme, että olet sinkku :D

Pointti (joka sulta meni ohi): useimmat on kiinnostuneet tutustumisvaiheessa lukemaan, mistä henkilö on kiinnostunut ja mitä tekee ja millainen tyyppi on. Sen sijaan esimerkiksi pitkä vaatimuslista toiveista kumppania kohtaan on vähän outoa, kun tässähän ollaan vasta tutustumassa. Sama, jos kohtaisi jossain kotibileissä ja haluis pyytää kiinnostavaa tyyppiä kahville. Tuskin laitat esikoisromaaniasi "Kumppanitoive" hänen käsiinsä, jossa pitää ruksitella, että täyttyykö tarpeeksi monta kohtaa.

Tämän takia nettideittailu tuntuu usein menevän puihin, koska tosi monet haluavat skipata sen tutustumisvaiheen menemällä suoraan aika puuduttaviin aiheisiin, kun tutusmisen juuri pitäisi olla sellaista hauskaa ja mielenkiintoista eikä mitään 1-X-2.

Vierailija
89/106 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoa voi mitä vaan ja esittää toiveitaan.Tulet vaan kylläkin huomaamaan sen, että et tule saamaan yhtäkään vastausta....teitä miehiä kun on nettideiteillä yleensä vähintään 4 yhtä naista kohden.Ei se nyt, sori vaan, mene niin, että laitat ilmoituksen, johon listaat (kuten Ostaisitko autoa), että " mitä ominaisuuksia"haet. Suosittelen keskittymään siihen, että miten " myyt itsesi", koska noi markkinat (kuten pariutumismarkkinat yleensä)on naisten hallitsemat markkinat, eli nainen valitsee, ja miesten on tyytyminen siihen.L loppupeleissä käy muuten niin, että epätoivoisena lähettelee viestejä KAIKILLE naisille, joista kukaan ei vastaa, ja sinä katkeroudut.

Vierailija
90/106 |
30.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa edetä hyvän kautta. Sen sijaan että kirjoittaisi läskit älkööt vaivautuko, kirjoita etsiväsi lenkkiseuraa. Ja niin edelleen.

Joo, joku ei läskeille karkottaa ne hoikatkin. Vaikka toisaalta, parempi kai niin, että moukka paljastuu heti eikä myöhemmin. Ehkä voisi sivulauseessa esittää kainon toivomuksen, että nainen olisi esim.sopusuhtainen tai sporttinen ym.

Vierailija
91/106 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet kuulemma saa niin vähän yhteydenottoja, että ihmettelen mikä tarve sinulla on ennakkokarsintaan? Kannattaa vain valita sitten lähestyjistä ne jotka miellyttää ja itse lähestyä vain sopivan kokoisia. Naisten kannattaakin laittaa tiukkoja kriteereitä kun miehet spämmää kaikille, valitettavasti miehet eivät vain noudata asetettuja kriteereitä joten sinänsä yhtä tyhjän kanssa.

Mitään vikaa toiveessasi ei ole ja painon mainitseminen ei ole ainoa syy miksi maajussi Mauno sai niin vähän kirjeitä. Muutenkin ihmetyttää mikä tässä on laudan miehille niin hankala ymmärtää, jos sanot ettet halua tiettyjen ihmisten (jotka muodostavat isohkon osan väestöstä) lähestyvän olet silloin karsinut osan niistä jotka muutoin olisivat olleet kiinnostuneita eli saat vähemmän kirjeitä.

No jos ei viehäty ylipainoisista? Pitäisikö valehdella? Eikö tuossa molemmat tuhlaa aikaansa? Vai haluaako jotkut naiset, että heihin "tyydytään" ja pakolla yritetään, vaikkei oikeasti kiinnosta tippaakaan?

Kyse onkin siitä minkälaisen kuvan itsestään antaa. Joku voi olla välillä vähän tökerö ja silti oikein hyvä tyyppi joten parinmuodostuksen kannalta on parempi, ettei ihmisten ensivaikutelmaa pilata sillä satunnaisella tökeröydellä. Pointti siis oli se, että valtaosaa miehistä ei kuulemma lähesty yksikään nainen ja äärimmäisen harvaa useampi kuin muutama joten ei ole mitään tarvetta karsia ennakkoon vaikka mieltymyksistään pitäisi kiinni.

Vierailija
92/106 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ole normaalipainoinen ja sporttinen nainen, enkä pitäis tökerönä nätisti ilmastua normaalipainon toivetta. Koska ymmärrän sen, itse toivon mieheltä samaa, vaikken sitä mihkää deitti-ilmotukseen laittaskaan. Eli ilman muuta voi laittaa, eh näin juuri löydät kaltaistas seuraa.

Vierailija
93/106 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiellettyä, mutta voi sanoa myös "en halua hörökorvaisia, huonohampaisia, ohuthiuksisia, lyhyitä, pitkiä, laihoja, ihmisiä, joilla näkyy ikenet hymyillessä, leveälanteisia..."

Sanotaan kaikki heti, mistä emme tykkää, niin on asia kerralla selvä.

Vai?

Vierailija
94/106 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalipaino on suhteellinen. Suomessa on normaalia olla pikkasen pullukka. Tähtien keskuudessa on normaalia olla alipainoinen. Normaali-sanan tilalle voisi keksiä jonkun kuvaavamman sanan. Sopusuhtainen? Hoikka?

Vierailija
95/106 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen vääntö saatu tähänkin ketjuun. Tosiasiassa sillä ei ole merkitystä mitä siinä profiilissa lukee, sillä kontaktin ottaminen vastakkaiseen sukupuoleen on aika lailla miehen vastuulla deittipalstoilla. Miehet sitten edelleenkin lähestyvät niitä, joita haluavat, aloittajan tapauksessa normaalipainoisia. Ja naiset edelleenkin jättävät vastaamatta, koska (täydennä tähän mikä tahansa syy).

Vierailija
96/106 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua kun vertasit juuri tuohon naisten pituusvaatimukseen, jota deitti-ilmoituksissa tosiaan esiintyy, mutta josta kuitenkin jaksetaan täällä(kin) aina valittaa. Minusta oikeastaan aika sama asia. Saa sitä vaatia, mutta osa vastakkaisen sukupuolen edustajista ei ehkä sen vaatimisesta tykkää ja karsiutuu siksi pois. Toisaalta, mitä se haittaa jos niiden ruumiinrakenteeltaan epäsopivien lisäksi karsiutuu myös muutama arvo- ja ajatusmaailmaltaan epäsopiva? Eikös se olisi ihan vaan fiksua, että ne ulkonäköön keskittyvät pariutuvat keskenään ja ne kaikkia ulkonäkökriteerejä karsastavat keskenään?

Vierailija
97/106 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän oon nähnyt näitä alipainoa toivovia, siis todella pitäis olla alle 55kg tms. Tai ehkä nää haluaa vain tosi lyhyitä naisia mutta ei kehtaa kirjoittaa sitä kun pituuteen ei voi kuitenkaan vaikuttaa?

Omalla kohdalla toivoisi eniten että arvot kohtaisivat, ja voisi olla ongelma jos arkipäiväiset tavat olisi tosi erilaisia. Olen niin rajoittunut että joka päiväinen mc-käynti ei todella olisi arvojeni mukaista. Tykkään enemmän tuoreesta, aidosta ruoasta. Oman kehon kuuntelusta. Olen näillä elintavoilla ongelmitta normaalipainoinen, ei todellakaan tarvi kiristellä tai vetää joka tammikuuta dieettamalla. Tiedän kyllä miten karmeelta tuntui olla ylipainoinen, miten sen ylimääräisen tuntee koko ajan painamassa ylimääräisenä.

Pahinta itselle on nämä jotka sanovat että eivät ikinä syö mitään, pitävät ruokavaliotaan täydellisenä vaikka BMI 40 ja sitten istuvat bussipysäkillä vetämässä sipsejä ja irttareita (eihän nämä ole edes ruokaa?) jo ennen kuin pääsevät töistä kotiin tai illalla ottavat pari kaljaa (lue: 6-10) tai vähän viiniä (lue: täysi pullo).

Luulisin siis että jotta olisi jotain mahdollisuuksia täytyisi olla yhteistä arvopohjaa mille rakentaa. Ei ne kilot siinä ole ratkaisevassa osassa vaan ihanteet ja miten niitä toteuttaa arjessa.

Alle 55 kg ei kylläkään ole monelle naiselle alipainoa, vaan ihan normaalipaino. Suomalaisen naisen keskipituus on suunnilleen 167 cm, ja silloin normaalipaino olisi 51.6 kg - < 69.7 kg.

No juuri tätä tarkoitin. Normaalipaino 69.7kg ei kelpaa.

167cm pitkälle ja 55 kg painavalle painoindeksiksi tulee 19.7, eli vaaditaan alle 20 painoindeksiä, joka on normaalipainon alarajalla. Osassa lähteitä alle 19 tai 20 on jo alipainoksi laskettava, ja 18.5-19/20 on myöhäisteinien normaalipainoalueelle laskettava lähinnä, ei aikuisilla.

Kyllä ihminen itse tietää, missä painossa itsellä on hyvä olla tuon liikkumavaran sisällä. Toisille se on lähempänä alarajaa ja toisille lähempänä ylärajaa. Ja molemmat näyttävät terveiltä ja hyviltä siinä omassa ihannepainossaan vaihteluvälin sisällä. 18,5-20:n painoindeksi ON joillekin naisille se paino, jossa heidän on hyvä olla, ja he eivät siltikään näytä aliravituilta tai epäterveiltä. Jollekin toiselle tuo taas olisi jo liian alhainen paino. Pitää käyttää omaa järkeä, mikä paino tuntuu ja näyttää omassa kropassa hyvältä. 

Kyse onkin siinä, että jos nainen on taulukoiden mukaan normaalipainoinen ja on itse tyytyväinen painoonsa, niin mies kuitenkin pitää naista ylipainoisena. Siksi ei voi tietää, mitä mies tarkoittaa puhuessaan normaalipainoisista. Mutta tuskin mitään haittaa kummallekaan on, kun on selvä, että kyseessä ei ole toisilleen sopivat ihmiset.

Vierailija
98/106 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti siihen voi laittaa mitä haluaa, itse en kyllä vaan vastaa mihinkään missä listataan ulkonkökriteereitä. Toisekseen se mikä minusta on normaalia, voi toiselle olla kauhistus - miksi tuhlata molempien aikaa?

Vierailija
99/106 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse lihava ja kokeilin keväällä nettideittailua. En uskaltanut ottaa miehiin yhteyttä, jos heillä ei ollut listattuna toiveissaan, että tykkäävät myös lihavista naisista. Muutaman kerran kävi niin, että mies otti itse yhteyttä ja alkoi keskustelemaan ja jouduin itae huomauttamaan, että luithan profiilin läpi huolella eli tajuaisivat minun olevan pullukka.

Mielestäni deittailu on aika ulkonäkökeskeistä ja ulkonäkö tuntuu olevan monille parinvalinnassa se tärkein kriteeri. En ihan ymmärrä tätä, miksi miehellä ei muka saisi lukea ne kriteerit tarkkaan siellä profiilissa. Kyllä meille pullukoillekin löytyy ne omat tykkääjät, niinkuin löytyi minullekin.

Vierailija
100/106 |
01.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatimus/odotus on itsessään ihan ok, mutta yleisesti ottaen ärsyttää, että miehet puhuvat "normaalipainosta", kun tarkoittavat hoikkaa. Taputellaan itseä selkään ja selitetään, kuinka lihavuus on hirveä terveysriski ja kumppanilla täytyy olla terveelliset elämäntavat, mutta oikeasti kyse on suurimmassa osassa tapauksia siitä, että hoikka miellyttää esteettisesti ja normaalipainon keskirajan yläpuolella olevat ovat jo auttamatta liian plösöjä. Se on ihan ok, mutta sen naamiointi jonkinlaiseksi terveystietoisuudeksi on alentuvaa ja läpinäkyvää. Jos nainen vain on ulkonäöllisesti miellyttävä, niin monelle kummasti ei sitten olekaan enää niin väliä, mistä ruokavalio koostuu tai kuinka usein liikkuu, ja myös epäterveelliset keinot sen hoikkuuden ylläpitämiseen ovat ihan ok.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän