onko väärin sanoa haluavansa normaalipainoista naista nettitreffien profiilissa?
Naisten näkee usein kertovan haluavansa pitkän miehen, mutta miehen puhuminen kumppanin painosta tuntuu olevan kielletty aihe. Tämä on kummallista siksi, että lähes jokaisella on mahdollisuus olla normaalipainoinen halutessaan, mutta pituuteen ei voi vaikuttaa.
Olenko siis sika jos toivon naisen olevan normaalipainoinen?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen laittaa. Itselleni urheilullisena normaalipainoisena naisena vaikutti kyllä negatiivisesti.
1) ei voi tietää onko normaali laiha vai normaali
2) ei voi tietää onko urheilullinen miehelle normaali
3) ihan liian ulkonäkökeskeistäHöpöhöpö. Normaalipainoinen on normaalipainoinen, eli tarkoittaa BMI 20-25. Turha sitä on alkaa keksimään termejä uusiksi. Jos ap haluaa erityisen urheilullisen ja lihaksikkaan naisen, niin sittenpä hän joutuu siitä erikseen muilla termein ilmoittamaan. Mutta kyllä normaalipainoinen tarkoittaa yleisesti juuri tuota, ettei ole ali- eikä ylipainoinen. Ja tuo nyt varmaan on kaikkein mitättömin vaatimus ulkonäköön liittyen, eikä mitenkään erityisen ulkonäkökeskeistä.
Ei ole kyse siitä mitä se oikeasti tarkoittaa vaan mitä sanan käyttäjä sillä tarkoittaa, monille miehille se on vain pehmeämpi tapata ilmaista bikinimalli.
t. eri
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin saa sanoa ja ilmaista kriteerinsä. Minullakin aikoinaan oli ilmoituksessa ehto isosta mulokukkelista.
Mikä se on?
Tuo normaalipainojuttu on muutenkin ihan höpöhöpötermi - "normaalikokoisessakin" on enemmän järkeä. Käyn aktiivisesti salilla olematta kuitenkaan bodari tmv ja paino-indeksi siellä lievän ylipainon puolella - mitä ei kuitenkaan päältä näy mitenkään. Lääkäri luuli joskus lääkeannostusta laskiessaan että vitsailen kun sanoin painoni (70) ja kivenkovaa väitti etten voi 60 kiloa enempää painaa. Lopuksi tyrkkäsi vaa'an eteen kun ei vain voinut uskoa. Vaa'alla käynnin jälkeen silmät ymmyrkäisinä totesi, että pakko se on nyt uskoa et lihas painaa enemmän kuin läski..
Normaalipainosta jurnuttavien ongelma omissa silmissäni olisi lähinnä se, että tekstien takaa tuskin löytyisi vähääkään urheilullista kaveria. Siinä kaikki.
Eihän se väärin ole, mutta tulet saamaan todennäköisesti vastauksia vain ääliöiltä, kuten myöskin naiset jotka pituusrajan laittavat ilmoituksiinsa
Toki saa sanoa. Normaalipainoisella tod. näk. pää sen verran kunnossa ettei ole itseään tahalleen turvottanut.
Ja nyt tulee vastaukseksi varmaan ne kilpparit + muut selitykset,mutta tulkoot.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei ymmärrä, että naisen painolla voi olla oleellinen merkitys siihen, kuinka haluttavana mies naisen näkee. Sillä voi olla jopa oleellinen merkitys siihen, pystyisikö mies petipuuhiin sellaisen naisen kanssa. Katsokaas kun miehellä ei seiso, jos nainen ei ole miehen mielestä haluttava.
Ja tapaaminen tarkoittaa sitä, että on pakko mennä sänkyyn, vaikka toinen ei olisi haluttava? No, ehkä miehillä onkin tämä ajatus nettideittailussa. On se vaikeeta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väärin, jos pystyt itsekin tarjoamaan normaalipainoisen kropan. On väärin odottaa, että saa enemmän, kuin on itse valmis antamaan.
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Miten se on keneltäkään pois, jos lihava haluaa hoikan puolison? Tai ruma kauniin/komean? Kyllä heillä on oikeus etsiä niin kauan kunnes löytävät sen hoikan/kauniin/komean ihmisen, joka rakastuu heihin, tai päätyä elämään yksin.
Jos toiveet toisen painon osalta koetaan törkeiksi, niin miltä kuulostaisi jos sanoisin profiilissani etsiväni lyhyttä, alle 165cm pitkää naista? Olisiko tämä yhtä tökeröä teidän mielestä vai hyväksytympää? Pari vuotta naisten tinder-profiileja selailleena olen huomannut että yleisin vaatimus - kunnianhimon ohella - on nimenomaan vähintään 180cm pituus.
Vierailija kirjoitti:
Jos toiveet toisen painon osalta koetaan törkeiksi, niin miltä kuulostaisi jos sanoisin profiilissani etsiväni lyhyttä, alle 165cm pitkää naista? Olisiko tämä yhtä tökeröä teidän mielestä vai hyväksytympää? Pari vuotta naisten tinder-profiileja selailleena olen huomannut että yleisin vaatimus - kunnianhimon ohella - on nimenomaan vähintään 180cm pituus.
Saa sanoa ja kannattaa sanoa. Ihan kaikki sellainen kannattaa kertoa, millä on merkitystä. Olen itse lihava ja rumanpuoleinen nainen enkä usko, että olisin saanut siitä mitään iloa, jos aikoinaan nettideiteissä olisin lähetellyt viestejä miehille, jotka etsivät hoikkaa/normaalipainoista/kaunista/naisellista jne. Mieluummin luin jo profiilista tuon tiedon kuin että olisin tehnyt paljon aloitteita ja huomannut, ettei kukaan vastaa. Tai pahimmassa tapauksessa olisin saanut joltain tylyn vastauksen.
Se antaa yhtä fiksun ja mukavan kuvan miehestä kuin jos nainen kirjoittaisi deittiprofiiliinsa, että haluaa sitten ihan oikeasti hoikan miehen, sillä lihavuustutkijan mukaan tutkimukset osoittavat, että ylipainoisista miehistä puolet ei tajua olevansa ylipainoisia vasn pitää itseään vain raamikkaina.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hoikka ja läskiä miestä en ottaisi, joten en ymmärrä miksi ei saisi sanoa että "En halua ylipainoista naista".
En tajua miksi läskit naiset suuttuvat siitä että he eivät viehätä kaikkia. On olemassa myös miehiä jotka haluavat nimenoman pulleron naisen, ja sen hoikankin pyrkivät lihottamaan ylipainoiseksi koska heitä viehättää nimenomaan löllerö ja pullero nainen.
Kaikki te otka tusota suututte, niin skipatkaa se hyväkroppainen ja järkevä mies ja laihduttakaa, jos ne omat läskinne teitä hiertävät. En muutenkaan tajua miksi läskit suuttuvat kaikesta. Jos läskiys ärsyttää niin laihduttakaa, eipä tarvitse valittaa että vtuttaa olla lihava kun ei hyvälle mutta hoikalle miehelle kelpaa.
Minä olen läski enkä ymmärrä miksi noin ei saisi sanoa. Meillä jokaisella on mieltymyksemme, liittyivät ne sitten painoon, ruumiinrakenteeseen, pituuteen, kasvonpiirteisiin, luonteeseen jne. Ennen nettideittailun aikaa kumppani löydettiin live-elämässä, jolloin kiinnostus nimenomaan heräsi ulkonäön perusteella. Ei se mihinkään ole pohjimmiltaan muuttunut, edelleen fyysinen olemus joko sytyttää tai sitten ei, vaikka tutustuminen alkaisikin netissä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hoikka ja läskiä miestä en ottaisi, joten en ymmärrä miksi ei saisi sanoa että "En halua ylipainoista naista".
En tajua miksi läskit naiset suuttuvat siitä että he eivät viehätä kaikkia. On olemassa myös miehiä jotka haluavat nimenoman pulleron naisen, ja sen hoikankin pyrkivät lihottamaan ylipainoiseksi koska heitä viehättää nimenomaan löllerö ja pullero nainen.
Kaikki te otka tusota suututte, niin skipatkaa se hyväkroppainen ja järkevä mies ja laihduttakaa, jos ne omat läskinne teitä hiertävät. En muutenkaan tajua miksi läskit suuttuvat kaikesta. Jos läskiys ärsyttää niin laihduttakaa, eipä tarvitse valittaa että vtuttaa olla lihava kun ei hyvälle mutta hoikalle miehelle kelpaa.
Häh? Eihän tässä kukaan nyt ole suuttunutkaan. Kukaan ei kielenkäyttönsö perusteella näytä edes provosoituneen mistään niin paljon kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
En koe normaalipainon toivomista törkeänä, enkä huomannut että kukaan muukaan ketjussa olisi niin kokenut. Mutta vastaan kuitenkin: tottakai saat toivoa ihan minkä pituista ja painoista naista tahansa. Kukaan ei kiellä. Toki asettamasi kriteerit voivat karsia saamiesi kontaktien määrää, mutta se tuskin on kovin tarkkoja kriteerejä asettavalle muutenkaan ongelma.
Painotoiveiden esittämisestä sellaisen huomion esittäisin, että kannattaa käyttää jotain järjellistä termiä, kuten juuri normaalipainoinen ja ottaa huomioon, että se pitää sisällään aika laajan valikoiman erilaisia naisia hyvin hoikista pallomahaisiin pulleroihin asti. Tarkkojen painorajojen mainitsemista kehottaisin välttämään, koska niitä esittävä mies vaikuttaa lähinnä idiootilta. Ja yllättävänkin paljon tulee vastaan ilmoituksia joissa naisella pitäisi olla mieluiten pitkä tukka ja painoa max 60 kg. Painorajan esittäminen kuitenkin antaa mielikuvan että mies hakee normaalipainoista tai hoikkaa naista, mutta toisaalta max 60 kg painorajoituksella voi saada vastauksia lyhyiltä ja ylipainoisilta naisilta ja karsia ulos monta hiukan pidempää normaalipainoista naista.
Vierailija kirjoitti:
Saat toivoa lyhyttä naista. En vastaisi sinulle mutta ei toivominen mitään haittaa.
N 162/55
Älä suosittelen menemään treffeille ja jättämään ne yhteen kertaan ja tällä yhdellä keralla tietysti päästä sänkyyn. Olen kuullut et tukevat ovat huomaavaisia sängyssä ja tykkäävät tyydyttää
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin saa. Eri asia on, että mitä siitä seuraa. Henk.koht. en lähestyisi miestä joka asettaa tarkkoja ulkonäköön liittyviä kriteerejä, koska minulla ei ole yhtäkään sellaista. Edellytän vaan tietyn tasoista älykkyyttä, huumorintajua, käytöstapoja ja rehellisyyttä. Onneksi sellainen yksilö löytyi, koska he ovat hyvin harvassa.
Huumorintajua?? hehe, mitähän tällä tarkoitat, joka ikinen on omasta mielestään huumorintajuinen koska tajuaa omaa huumoriaan.
Rehellisyyttä? Harvinaista! Harva haluaa kuulla rehellisen vastauksen "miltä tämä mekko näyttää?"
Laita ihmeessä, ja laita vielä painorajat -aika monella miehellä on näin.Ja lisäksi on vielä tarkat ulkonäkökriteerit. Saattaa vaan käydä niin, ettet saa yhtään vastausta.
Miksi muuten naiset saa miehiltä nettideiteillä haukkumisviestejä miehiltä, jos ilmoituksessa on ulkonäkökriteerejä......vaikka vaan yksi.Itselleni ja parille ystävälle on käynyt näin.Itselle ei tulisi mieleenkään lähettää haukkumisviestejä miehille, jotka etsivät esim. -hoikka ja sporttista näistä....
No ei tietenkään. Sähän vaan kerrot minkälainen ihminen sua miellyttää ja minkälaista sä etsit.
Ei ole väärin, kunhan muistaa, että normaalipainoiseksi luetaan lääketieteellisessä mielessä muut kuin somen/lehtien/mainosten nuoret mallimaisen laihat naiset. Voi olla jollekin pinnalliselle miehelle yllätys ja pettymys..
Itse en menisi treffeille kenenkään kanssa, joka laittaa paino- tai pituusrajoja. Toki niitä voi jokaisella olla, mutta niistä ilmoittaminen nyt vain on tökeröä. Tietysti löytää sitten samantyylisen ihmisen niin ehkä se on ihan hyvä. Laita vaan.