onko väärin sanoa haluavansa normaalipainoista naista nettitreffien profiilissa?
Naisten näkee usein kertovan haluavansa pitkän miehen, mutta miehen puhuminen kumppanin painosta tuntuu olevan kielletty aihe. Tämä on kummallista siksi, että lähes jokaisella on mahdollisuus olla normaalipainoinen halutessaan, mutta pituuteen ei voi vaikuttaa.
Olenko siis sika jos toivon naisen olevan normaalipainoinen?
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen hoikka ja läskiä miestä en ottaisi, joten en ymmärrä miksi ei saisi sanoa että "En halua ylipainoista naista".
En tajua miksi läskit naiset suuttuvat siitä että he eivät viehätä kaikkia. On olemassa myös miehiä jotka haluavat nimenoman pulleron naisen, ja sen hoikankin pyrkivät lihottamaan ylipainoiseksi koska heitä viehättää nimenomaan löllerö ja pullero nainen.
Kaikki te otka tusota suututte, niin skipatkaa se hyväkroppainen ja järkevä mies ja laihduttakaa, jos ne omat läskinne teitä hiertävät. En muutenkaan tajua miksi läskit suuttuvat kaikesta. Jos läskiys ärsyttää niin laihduttakaa, eipä tarvitse valittaa että vtuttaa olla lihava kun ei hyvälle mutta hoikalle miehelle kelpaa.
Kukaan muu ei ole tässä ketjussa pahoittanut mieltään kuin sinä. Kaikkihan on sanonut, että saa vaatia ihan vapaasti mitä vaan- toiset vaan sitten tekee näiden toiveiden perusteella omat johtopäätökset siitä toivojasta. Reilu meininki.
Enemmän oon nähnyt näitä alipainoa toivovia, siis todella pitäis olla alle 55kg tms. Tai ehkä nää haluaa vain tosi lyhyitä naisia mutta ei kehtaa kirjoittaa sitä kun pituuteen ei voi kuitenkaan vaikuttaa?
Omalla kohdalla toivoisi eniten että arvot kohtaisivat, ja voisi olla ongelma jos arkipäiväiset tavat olisi tosi erilaisia. Olen niin rajoittunut että joka päiväinen mc-käynti ei todella olisi arvojeni mukaista. Tykkään enemmän tuoreesta, aidosta ruoasta. Oman kehon kuuntelusta. Olen näillä elintavoilla ongelmitta normaalipainoinen, ei todellakaan tarvi kiristellä tai vetää joka tammikuuta dieettamalla. Tiedän kyllä miten karmeelta tuntui olla ylipainoinen, miten sen ylimääräisen tuntee koko ajan painamassa ylimääräisenä.
Pahinta itselle on nämä jotka sanovat että eivät ikinä syö mitään, pitävät ruokavaliotaan täydellisenä vaikka BMI 40 ja sitten istuvat bussipysäkillä vetämässä sipsejä ja irttareita (eihän nämä ole edes ruokaa?) jo ennen kuin pääsevät töistä kotiin tai illalla ottavat pari kaljaa (lue: 6-10) tai vähän viiniä (lue: täysi pullo).
Luulisin siis että jotta olisi jotain mahdollisuuksia täytyisi olla yhteistä arvopohjaa mille rakentaa. Ei ne kilot siinä ole ratkaisevassa osassa vaan ihanteet ja miten niitä toteuttaa arjessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin saa. Eri asia on, että mitä siitä seuraa. Henk.koht. en lähestyisi miestä joka asettaa tarkkoja ulkonäköön liittyviä kriteerejä, koska minulla ei ole yhtäkään sellaista. Edellytän vaan tietyn tasoista älykkyyttä, huumorintajua, käytöstapoja ja rehellisyyttä. Onneksi sellainen yksilö löytyi, koska he ovat hyvin harvassa.
Huumorintajua?? hehe, mitähän tällä tarkoitat, joka ikinen on omasta mielestään huumorintajuinen koska tajuaa omaa huumoriaan.
Rehellisyyttä? Harvinaista! Harva haluaa kuulla rehellisen vastauksen "miltä tämä mekko näyttää?"
Huumorintajun yhteensopivuus selviää yleensä tutustumisvaiheessa kuitenkin. Mutta kyllä se jotain viitettä antaa, jos ihminen itseään kuitenkin huumorintajuiseksi luonnehtii. Eivät ihan ammatikseen tosikkomaiset mielensäpahoittajat yleensä itseään sillä adjektiivilla mainosta. Pikemminkin he tykkäävät luetella millaisesta huumorista eivät pidä.
Rehellisyyden käsitteen luulisi aikuisen ihmisen ymmärtävän. Se merkitsee sanansa pitämistä, luotettavuutta ja sitä ettei huiputa ja huijaa toisia ihmisiä. Se ei tarkoita hienotunteisuuden ja toisten huomioonottamisen unohtamista. Eikä se tarkoita sitäkään, etteikö joskus voisi vaikka pienen valkoisen valheen lausua, jos sillä tuotetaan toiselle hyvä mieli ja tiedetään ettei se vahingoita ketään.
Esimerkiksi jos puolisosi kysyy mielipidettäsi uudesta mekostaan, ei kannata sanoa että se on hirveän ruma jos tietää että puoliso loukkaantuisi siitä. Voi yrittää olla kertomatta mielipidettään mekosta ollenkaan, voi sanoa että se on varmaan ihan ok kun kantajansa itse siinä viihtyy. Tai sitten voi lasketella valkoisen valheen, josta toiselle tulee hyvä mieli ja ketään ei vahingoiteta, ja sanoa että mekko on ihan kivannäköinen.
Jos taas kyse on mekosta jonka ostamista toinen vasta harkitsee, voi olla suorapuheisempikin. Tuolloin ihminen todennäköisesti tosiaan kaipaa makutuomaria eikä hyvän mielen tuojaa.
Rehellisyyden nimissä ei tarvitse heittäytyä törkeäksi töksäyttelijäksi, mutta hienotunteisuuskaan ei tarkoita loputonta mielistelyä. Jos toinen rehellistä mielipidettä pyytää, anna sellainen mutta tee se asiallisesti. Jos vastaanottaja ei rehellisyyttä kestä vaikka sellaista pyysi, on ongelma hänellä, ei sinulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen laittaa. Itselleni urheilullisena normaalipainoisena naisena vaikutti kyllä negatiivisesti.
1) ei voi tietää onko normaali laiha vai normaali
2) ei voi tietää onko urheilullinen miehelle normaali
3) ihan liian ulkonäkökeskeistäHöpöhöpö. Normaalipainoinen on normaalipainoinen, eli tarkoittaa BMI 20-25. Turha sitä on alkaa keksimään termejä uusiksi. Jos ap haluaa erityisen urheilullisen ja lihaksikkaan naisen, niin sittenpä hän joutuu siitä erikseen muilla termein ilmoittamaan. Mutta kyllä normaalipainoinen tarkoittaa yleisesti juuri tuota, ettei ole ali- eikä ylipainoinen. Ja tuo nyt varmaan on kaikkein mitättömin vaatimus ulkonäköön liittyen, eikä mitenkään erityisen ulkonäkökeskeistä.
Mieleen hiipii ajatus että suurin osa miehistä näkee että alipaino = normaalipaino.
Totta kai saat vaatia.
Itse tosin en koskaan vastaa yhteenkään profiiliin, jossa luetellaan ulkonäkövaatimuksia. Itse olen normaalipainoinen ja urheilullinen, mutta en voisi olla suhteessa jossa joutuisin joka ikistä suupalaa kyttäämään ja miettimään että onko vyötärö tänään 2 cm paksumpi kuin eilen. Myös seksielämälle on aika kuolema, jos koko ajan joutuu pelkäämään toisen tuomintaa ja arvostelua.
Minun mielestäni deitti-ilmoituksessa kerrotaan enemmän itsestä ja omasta elämäntyylistä. Koen sen vähän vaivaannuttavana, jos saan ensitutustumisella eteen vaatimuslistan, joka pitäisi täyttää. Se ei aloita tuttavuutta mitenkään hyvissä merkeissä. Sama kuin lähettäisi työpaikkahakemuksen ja kertoisi siinä jo omat viiden vuoden suunnitelmat ja uratoiveet kyseisessä yrityksessä. Tyyli vain tuntuisi itselleni liian röyhkeältä.
Tottakai jokainen voi etsiä miten etsii, mutta itse olen enemmän kiinnostunut lukemaan profiileja, joissa on sisältöä ihmisestä kuin vaatimuksia minulle. Sitten lähetellään viestejä ja katsotaan, että kiinnostuisiko toinen myös minusta.
Olen itse BMI 19, mutta mistä minä tiedän, vaikka huomenna joutuisin auto-onnettomuuteen ja pyörätuoliin. En pidä sitä tavoiteltavana, että tulevalle puolisolleni joku ykkösmeriitti on minun painoni.
Nämä ketjut ovat niin säälittäviä. Tässäkin perimmäinen tarkoitus on vain saada lihavat naiset puolustuskannalle ja hermostumaan. Provosoida. Aloittaja olisi onnellinen, kun ylipainoiset naiset alkaisivat selittää syitä lihomiselleen ja haluaisivat miesten haluavan heitä.
Mutta kun se ei mene niin. Me ylipainoiset emme ole velkaa selityksiä, ei syitä eikä tekosyitä. Emme edes halua kelvata Rahka-Petreille. Emme kaipaa luentoja ruuasta ja liikunnasta. Kun omaa ystävä- ja tuttavapiiriäni katson, niin siellä on lukuisia normaalipainoisia JA pluskokoisia naisia, joilla ei ole ollut mitään ongelmaa löytää itselleen elämänkumppania.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei ymmärrä, että naisen painolla voi olla oleellinen merkitys siihen, kuinka haluttavana mies naisen näkee. Sillä voi olla jopa oleellinen merkitys siihen, pystyisikö mies petipuuhiin sellaisen naisen kanssa. Katsokaas kun miehellä ei seiso, jos nainen ei ole miehen mielestä haluttava.
Sen kuin alapeukutatte vain. Ei totuus sillä kuitenkaan miksikään muutu.
Huvittaa nää alapeukutukset asioille, joita ei vaan haluta kuulla :D. Mies on visuaalinen olento. Jos ei nainen ole kaunis miehen mielestä, niin ei kyllä varmaan kiva luonne ja hyvät arvot ole riittäviä kriteereitä parisuhteeseen, jos ei sitten sängyssä homma toimi kun ei vaan seiso.
Ehkä naisten oikeasti pitäisi nähdä vähän enemmän vaivaa sen eteen, että miellyttävät miestä. Myös fyysisesti. Itse pyrin pitämään itseni hoikassa kunnossa ja tarpeeksi naisellisena (pitkät hiukset, meikkaan, naisellisia vaatteita yms). Kyllä itse ainakin haluan olla oman miehen silmissä ihan oikeasti kaunis :). Ja haluttava. Muutenkin yritän ottaa miehen toiveet huomioon niin makuuhuoneessa kuin muutenkin elämässä. Samaa toivon myös mieheltä. Puoliso on kuitenkin se elämän tärkein ihminen. Ketä pyrkisin miellyttämään, jos en häntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei ymmärrä, että naisen painolla voi olla oleellinen merkitys siihen, kuinka haluttavana mies naisen näkee. Sillä voi olla jopa oleellinen merkitys siihen, pystyisikö mies petipuuhiin sellaisen naisen kanssa. Katsokaas kun miehellä ei seiso, jos nainen ei ole miehen mielestä haluttava.
Sen kuin alapeukutatte vain. Ei totuus sillä kuitenkaan miksikään muutu.
Huvittaa nää alapeukutukset asioille, joita ei vaan haluta kuulla :D. Mies on visuaalinen olento. Jos ei nainen ole kaunis miehen mielestä, niin ei kyllä varmaan kiva luonne ja hyvät arvot ole riittäviä kriteereitä parisuhteeseen, jos ei sitten sängyssä homma toimi kun ei vaan seiso.
Ehkä naisten oikeasti pitäisi nähdä vähän enemmän vaivaa sen eteen, että miellyttävät miestä. Myös fyysisesti. Itse pyrin pitämään itseni hoikassa kunnossa ja tarpeeksi naisellisena (pitkät hiukset, meikkaan, naisellisia vaatteita yms). Kyllä itse ainakin haluan olla oman miehen silmissä ihan oikeasti kaunis :). Ja haluttava. Muutenkin yritän ottaa miehen toiveet huomioon niin makuuhuoneessa kuin muutenkin elämässä. Samaa toivon myös mieheltä. Puoliso on kuitenkin se elämän tärkein ihminen. Ketä pyrkisin miellyttämään, jos en häntä?
Entä millaisen ohjeen annat niille palstamiehille, joiden mielestä naiset eivät saisi etsiä miestä, joka on komea, puoleensavetävä ja haluttava, vaan pitäisi antaa tilaisuus myös niille kivoille, kilteille miehille, jotka eivät ulkonäöllään sytytä?
Vierailija kirjoitti:
Miehet kuulemma saa niin vähän yhteydenottoja, että ihmettelen mikä tarve sinulla on ennakkokarsintaan? Kannattaa vain valita sitten lähestyjistä ne jotka miellyttää ja itse lähestyä vain sopivan kokoisia. Naisten kannattaakin laittaa tiukkoja kriteereitä kun miehet spämmää kaikille, valitettavasti miehet eivät vain noudata asetettuja kriteereitä joten sinänsä yhtä tyhjän kanssa.
Mitään vikaa toiveessasi ei ole ja painon mainitseminen ei ole ainoa syy miksi maajussi Mauno sai niin vähän kirjeitä. Muutenkin ihmetyttää mikä tässä on laudan miehille niin hankala ymmärtää, jos sanot ettet halua tiettyjen ihmisten (jotka muodostavat isohkon osan väestöstä) lähestyvän olet silloin karsinut osan niistä jotka muutoin olisivat olleet kiinnostuneita eli saat vähemmän kirjeitä.
No jos ei viehäty ylipainoisista? Pitäisikö valehdella? Eikö tuossa molemmat tuhlaa aikaansa? Vai haluaako jotkut naiset, että heihin "tyydytään" ja pakolla yritetään, vaikkei oikeasti kiinnosta tippaakaan?
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni deitti-ilmoituksessa kerrotaan enemmän itsestä ja omasta elämäntyylistä. Koen sen vähän vaivaannuttavana, jos saan ensitutustumisella eteen vaatimuslistan, joka pitäisi täyttää. Se ei aloita tuttavuutta mitenkään hyvissä merkeissä. Sama kuin lähettäisi työpaikkahakemuksen ja kertoisi siinä jo omat viiden vuoden suunnitelmat ja uratoiveet kyseisessä yrityksessä. Tyyli vain tuntuisi itselleni liian röyhkeältä.
Tottakai jokainen voi etsiä miten etsii, mutta itse olen enemmän kiinnostunut lukemaan profiileja, joissa on sisältöä ihmisestä kuin vaatimuksia minulle. Sitten lähetellään viestejä ja katsotaan, että kiinnostuisiko toinen myös minusta.
Olen itse BMI 19, mutta mistä minä tiedän, vaikka huomenna joutuisin auto-onnettomuuteen ja pyörätuoliin. En pidä sitä tavoiteltavana, että tulevalle puolisolleni joku ykkösmeriitti on minun painoni.
Mun mielestä juurikin hyvä, että jotkut laittaa vaatimuslistan, jos kerran ne vaatimukset niin tärkeitä ovat. Silloin osaa välttää nämä tapaukset. Ja jos joku taas täyttää vaatimuslistan eikä pidä sitä tökerönä, vaan on listasta huolimatta kiinnostunut, niin silloinhan oikeat ihmiset kohtaavat toisensa. Miksi joku ylipainoinen haluaisi treffeille miehen kanssa, joka salaa ällöää hänen vartaloaan, mutta ei vain tuo sitä esille, että paino tosiaan on noin hiton tärkeä asia?
Vierailija kirjoitti:
Enemmän oon nähnyt näitä alipainoa toivovia, siis todella pitäis olla alle 55kg tms. Tai ehkä nää haluaa vain tosi lyhyitä naisia mutta ei kehtaa kirjoittaa sitä kun pituuteen ei voi kuitenkaan vaikuttaa?
Omalla kohdalla toivoisi eniten että arvot kohtaisivat, ja voisi olla ongelma jos arkipäiväiset tavat olisi tosi erilaisia. Olen niin rajoittunut että joka päiväinen mc-käynti ei todella olisi arvojeni mukaista. Tykkään enemmän tuoreesta, aidosta ruoasta. Oman kehon kuuntelusta. Olen näillä elintavoilla ongelmitta normaalipainoinen, ei todellakaan tarvi kiristellä tai vetää joka tammikuuta dieettamalla. Tiedän kyllä miten karmeelta tuntui olla ylipainoinen, miten sen ylimääräisen tuntee koko ajan painamassa ylimääräisenä.
Pahinta itselle on nämä jotka sanovat että eivät ikinä syö mitään, pitävät ruokavaliotaan täydellisenä vaikka BMI 40 ja sitten istuvat bussipysäkillä vetämässä sipsejä ja irttareita (eihän nämä ole edes ruokaa?) jo ennen kuin pääsevät töistä kotiin tai illalla ottavat pari kaljaa (lue: 6-10) tai vähän viiniä (lue: täysi pullo).
Luulisin siis että jotta olisi jotain mahdollisuuksia täytyisi olla yhteistä arvopohjaa mille rakentaa. Ei ne kilot siinä ole ratkaisevassa osassa vaan ihanteet ja miten niitä toteuttaa arjessa.
Alle 55 kg ei kylläkään ole monelle naiselle alipainoa, vaan ihan normaalipaino. Suomalaisen naisen keskipituus on suunnilleen 167 cm, ja silloin normaalipaino olisi 51.6 kg - < 69.7 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole väärin, jos pystyt itsekin tarjoamaan normaalipainoisen kropan. On väärin odottaa, että saa enemmän, kuin on itse valmis antamaan.
Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Miten se on keneltäkään pois, jos lihava haluaa hoikan puolison? Tai ruma kauniin/komean? Kyllä heillä on oikeus etsiä niin kauan kunnes löytävät sen hoikan/kauniin/komean ihmisen, joka rakastuu heihin, tai päätyä elämään yksin.
Ei siinä olekaan mitään vikaa, kunhan ymmärtävät poistua takavasemmalle kinuamasta huomiota, jos hyväkroppainen torjuu. Eli kannattaa etukäteen tajua, että monet etsivät samoista asioista kiinnostuneita. Jos itse näkee vaivaa kuntonsa ja kropansa eteen, niin joku löllykkä sohvaperuna ei välttämättä sovi siihen elämäntyyliin tai omaan kauneuskäsitykseen. Eli ei jäädä siihen sitten vastaväittelemään ja ruikuttamaan, että hyväkroppaisen pitäisi antaa löllykän luonteelle mahdollisuus. Hyväkuntoisellakin on oikeus vaatia koko paketti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voihan sen laittaa. Itselleni urheilullisena normaalipainoisena naisena vaikutti kyllä negatiivisesti.
1) ei voi tietää onko normaali laiha vai normaali
2) ei voi tietää onko urheilullinen miehelle normaali
3) ihan liian ulkonäkökeskeistäHöpöhöpö. Normaalipainoinen on normaalipainoinen, eli tarkoittaa BMI 20-25. Turha sitä on alkaa keksimään termejä uusiksi. Jos ap haluaa erityisen urheilullisen ja lihaksikkaan naisen, niin sittenpä hän joutuu siitä erikseen muilla termein ilmoittamaan. Mutta kyllä normaalipainoinen tarkoittaa yleisesti juuri tuota, ettei ole ali- eikä ylipainoinen. Ja tuo nyt varmaan on kaikkein mitättömin vaatimus ulkonäköön liittyen, eikä mitenkään erityisen ulkonäkökeskeistä.
Ei ole kyse siitä mitä se oikeasti tarkoittaa vaan mitä sanan käyttäjä sillä tarkoittaa, monille miehille se on vain pehmeämpi tapata ilmaista bikinimalli.
t. eri
Se on oma moka, jos ei tajua, mitä normaalipaino tarkoittaa. Seuraavalla kerralla tajuaa laittaa vieläkin tarkemmin sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alle 55 kg ei kylläkään ole monelle naiselle alipainoa, vaan ihan normaalipaino. Suomalaisen naisen keskipituus on suunnilleen 167 cm, ja silloin normaalipaino olisi 51.6 kg - < 69.7 kg.
nykyään ylipainon raja on normaalipaino, kaikki sen alle alipainoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juuri tätä tarkoitin. Normaalipaino 69.7kg ei kelpaa.
167cm pitkälle ja 55 kg painavalle painoindeksiksi tulee 19.7, eli vaaditaan alle 20 painoindeksiä, joka on normaalipainon alarajalla. Osassa lähteitä alle 19 tai 20 on jo alipainoksi laskettava, ja 18.5-19/20 on myöhäisteinien normaalipainoalueelle laskettava lähinnä, ei aikuisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä juurikin hyvä, että jotkut laittaa vaatimuslistan, jos kerran ne vaatimukset niin tärkeitä ovat. Silloin osaa välttää nämä tapaukset. Ja jos joku taas täyttää vaatimuslistan eikä pidä sitä tökerönä, vaan on listasta huolimatta kiinnostunut, niin silloinhan oikeat ihmiset kohtaavat toisensa. Miksi joku ylipainoinen haluaisi treffeille miehen kanssa, joka salaa ällöää hänen vartaloaan, mutta ei vain tuo sitä esille, että paino tosiaan on noin hiton tärkeä asia?
Totesinkin tossa vähän alempana, että jokainen voi etsiä miten etsii ja minun puolesta voi laittaa vaikka A4:sen niitä juttuja, millainen kumppanin pitää olla. Se on ihan ok, jos joku siihen haluaa jotain vastailla, mutta itse varmaan blokkaisin koko tyypin :)
En usko, että kukaan ylipainoinen päätyisi treffeille miehen kanssa, joka "salaa ällöää hänen vartaloaan". Kai se mieskin osaa kuvia katsoa. Jos kuvia ei ole jaettu, niin sitten varmaan se toinen henkilö haluaa ottaa sen riskin, ettei miellytä treffikumppanin silmää.
Olen mies ja skippaan aina sellaisten naisten ilmoitukset joissa on mainittu erikseen pitkät miehet/miehen pituus, koska koen sen liian pinnallisena. Enkä laittaisi naisesta samantapaisia vaatimuksia. Jos kuvan perusteella (oletan että jokaisella on kuva kasvoista profiilissaan) ulkonäkö on miellyttävä, niin ei siinä ole tarvetta erilliselle rajaukselle koskemaan vain normaalipainoisia naisia tjsp.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No juuri tätä tarkoitin. Normaalipaino 69.7kg ei kelpaa.
167cm pitkälle ja 55 kg painavalle painoindeksiksi tulee 19.7, eli vaaditaan alle 20 painoindeksiä, joka on normaalipainon alarajalla. Osassa lähteitä alle 19 tai 20 on jo alipainoksi laskettava, ja 18.5-19/20 on myöhäisteinien normaalipainoalueelle laskettava lähinnä, ei aikuisilla.
Kyllä ihminen itse tietää, missä painossa itsellä on hyvä olla tuon liikkumavaran sisällä. Toisille se on lähempänä alarajaa ja toisille lähempänä ylärajaa. Ja molemmat näyttävät terveiltä ja hyviltä siinä omassa ihannepainossaan vaihteluvälin sisällä. 18,5-20:n painoindeksi ON joillekin naisille se paino, jossa heidän on hyvä olla, ja he eivät siltikään näytä aliravituilta tai epäterveiltä. Jollekin toiselle tuo taas olisi jo liian alhainen paino. Pitää käyttää omaa järkeä, mikä paino tuntuu ja näyttää omassa kropassa hyvältä.
No siis mullahan ei oo mitään ongelmaa sen kanssa haluuko mies normaalipainoisen koska ite oon sellanen et :'D Mieltymykset kullakin.
N. 154/44