Siis kuka äänestää Vasemmistoa???
Taas ainoa populistinen heitto on verotuksen kiristäminen. No kyllä ehdottavat myös helpotuksia osalle, mutta varallisuusvero takaisin jnejne.
Jos nyt jo 10% maksaa suurimman osan tuloveroista niin miten voivat väittää että hyvätuloisten pitää nyt osallistua talkoisiin???
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus äänestänyt vasemmistoa ja äänestän ehkä uudelleenkin. Olen korkeakoulutettu ja käyn töissä, mutta joskus olen tahtomattani pudonnut väliaikaisesti yhteiskunnan turvaverkkoon ja sillä hetkellä ymmärtänyt, kuinka hienoa on se, että me (valtiomme) autamme ihmisiä hädän hetkellä, niin etteivät he putoa verkosta läpi. Tätä verkosta putoamista kuitenkin tapahtuu, jos lähtökohdat ovat vielä huonommat kuin itselläni oli. Mielestäni vasemmistolle on aina ollut tärkeää auttaa ihmistä ennen kuin heistä tulee moniongelmaisia ja itse erittäin paljon elän mieluummin maassa, jossa ihmisillä on asiat hyvin.
En eri asia tarjota turvaverkko kuin riippumatto johon on mukava käpertyä nukkumaan, korkeintaan välillä älähtää kun joku tulee omaan metsäänsä kaatamaan puita, häiriten rauhaasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä, koska oikeiston ehdokkaat saavat aikaan voimakkaan oksennusrefleksin. Aivan väärä porukka päätyi Tammisaaren vankileirille vuonna 1918.
Ongelma on siinä että voittajat eivät vieneet hommaa kunnolla loppuun 1918
Eiväthän sisällissodan voittajat mitään töitä osanneet tehdä. Eivät olisi tulleet toimeen ilman työvoimaa. Kyse ei ollut armeliaisuudesta, vaan omasta rajoittuneisuudesta.
Kyllä sitä työvoimaa olisi jäänyt aivan riittävästi vaikka kaikki aseelliseen kapinaan osallistuneet olisi hoidettu asianmukaisesti.
Useissa maissa tuohon oli siihen aikaan vain yksi rangaistus. Useissa maissa on edelleen sama rangaistus.
Silti kapinalliset vinkuvat lahtareista.
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus äänestänyt vasemmistoa ja äänestän ehkä uudelleenkin. Olen korkeakoulutettu ja käyn töissä, mutta joskus olen tahtomattani pudonnut väliaikaisesti yhteiskunnan turvaverkkoon ja sillä hetkellä ymmärtänyt, kuinka hienoa on se, että me (valtiomme) autamme ihmisiä hädän hetkellä, niin etteivät he putoa verkosta läpi. Tätä verkosta putoamista kuitenkin tapahtuu, jos lähtökohdat ovat vielä huonommat kuin itselläni oli. Mielestäni vasemmistolle on aina ollut tärkeää auttaa ihmistä ennen kuin heistä tulee moniongelmaisia ja itse erittäin paljon elän mieluummin maassa, jossa ihmisillä on asiat hyvin.
Eihän nykyvsemmistoa kiinnosta mitä suomalaisille kuuluu kuhan vieraat saavat kaiken mitä haluavat. Muuten voisin vaikka äänestäkin
Hyvätuloisimmalla kymmennyksellä jää progressiivisesta verotuksesta huolimatta suunnattoman paljon enemmän käteen pakollisten elämiskustannusten (jotka määritellään esimerkiksi toimeentulotuen perusosassa) jälkeen. Matalapalkkaisilla ei jää välttämättä senttiäkään, puhumattakaan että olisi varaa mihinkään ylimääräiseen.
Minua ihmetyttää miksi niin suuri joukko ihmisiä yhä äänestää kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmistoa äänestää patalaiska henkilö, joka haluaa muiden maksavan hänen elantonsa taika seinästä. Ja toinen äänestäjä on duunari, joka kuukauden lomalta palatessaan vaatii lomailematonta yrittäjää maksamaan lisää ja mielellään vielä tekemättömästä työstä.
Taikaseinä on yhdyssana. Taidat olla vasemmiston äänestäjiä?
Ihminen, joka haluaa, että Suomi on olemassa vielä 10-20 vuodenkin päästä eikä kaikkea ole yksityistetty ja myyty ulkomaiseen omistukseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen työssäkäyvä, äänestän Vasemmistoa ja maksan mielelläni veroja yhteisen hyvän puolesta. Enemmän mietityttää, ketä nämä sitten on, jotka eivät välitä vähempiosaisista ihmisistä, vaan haluavat kahmia itselleen koko potin?
No ne on sitä sekoomuksen porukkaa ne...
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää miksi niin suuri joukko ihmisiä yhä äänestää kokoomusta.
Juu niin minuakin...
Älymystö äänestää vassareita, se on ainoa puolue joka on ihan klassisesti intellektuellien suosiossa jo historiansa takia. Tekevät myös hyvää kuntapolitiikkaa kun viherkokkarit vaan ottavat lainaa ja rakentelevat tornitaloja.
On ihmisiä, jotka ovat aina tulleet toimeen omillaan. Kyllä, he ovat ehkä eläneet pätkän elämästään “vähätuloisina”, so. opiskelijoina tms, mutta pitkällä aikatähtäimellä heillä on aina ollut jonkinlainen “5-vuotissuunnitelma” takataskussaan; tai vähintäänkin strategiset kyvyt oman maailmanpiirinsä keskellä samoiluun (verkostot, sosiaaliset taidot, pyrkyryys, opportunismi, ei turhia omantunnontuskia jne). Heillä on ollut luottamusta paremmasta huomisesta, tieto siitä, että he voivat omalla panoksellaan vaikuttaa ja että heidän tekemisellään on aitoa lisäarvoa siinä viiteryhmässä, johon he itsensä kontekstoivat, usein toki alitajuisesti tai jonkinlaisen kuluttujapartikkeli-ajattelun kautta.
Tämä kannattelu on monesti tietysti lähtöisin jo hyvästä perheestä, turvallisesta lapsuudesta ja tarpeellisesta määrästä oksitosiinia, jonka kautta on kehittynyt terve, itseensä luottava ihminen.
Tämä on hyvä asia, soisi kaikkien kasvavan itsetunnossaan vahvoiksi, sellaisiksi kirkassilmäisiksi “Pikku-Leijoniksi”.
Harmi kyllä tämä “terve itseluottamus” ei aina riitä käsittämään ihmiseloa yhteisöllisenä kokonaisuutena; ei käsitetä mitä oma etuoikeutettu asema oikeastaan tarkoittaa.
Ajatellaan vaan naiivisti, että ollaan “itse kovalla työllä” saatu “menestys” aikaan. Eihän se niin ole.
Oma asenne ja kova työ ratkaisevat ainoastaan siksi, että Suomi on yhteiskunta, joka on – ainakin ollut – tasa-arvoinen, monilla mittareilla demokraattinen.
Demokaratia edellyttää puolestaan tosilleen vieraiden ajatusten sallimista, dialogikykyä, ymmärtämistä. Kun alkaa kuulua viittauksia vuoteen 1918 alkaa väkisinkin miettiä, missä kohtaa tämän yhteiskunnan polaristoituminen on menossa. Mitä voisi tehdä itse paremmin, miten voisi nähdä laajemmin. Jos olen kokoomusnuori, miten voisin ymmärtää työttömänä pitkään olleen 50-vuotiaan duunarin maailmaa. Ja toisin päin.
Eniten sitä ajattelukykyä tietysti toivoisi eduskuntaan, edustuksellisessa demokratiassa kun eletään. Kulunut hallituskausi on ollut symbolisella tasolla monelle vähätuloiselle rankka.
Ja silti tungetaan läpi valinnanvapauksia yms. agendoja, selkeästi puolueohjelma eikä todellakaan “koko kansa” edellä.
Edesmennyt Zygmunt Bauman kirjoittaa: "(...) valinnanvapaus ei itsessään vielä riitä takaamaan mahdollisuuksia aikeiden toteuttamiseksi. Vielä vähemmän se takaa suunniteltujen aikeiden toteutumisen. Pystyäkseni toimimaan vapaasti minulla on päätösvapauden lisäksi oltava käytössäni tarvittavat voimavarat."
Ok, siteeraus on kontekstista irrotettu, muuta siinä on kokoomusnuorille ja etenkin niille vanhemmille porvarijäärille luettavaa. Löytyy kirjasta “Sosiologinen ajattelu”, sivunumero riippunee painoksesta, mutta kirjan alkupuolta mennään tuossa. On muutenkin ällistyttävän ajankohtainen kirja, vaikka on jo nähnyt aikaa (90-luvulta). Suosittelen kaikille!
Ainakin sellaiset ilmeisimmin, jotka eivät saa lainkaan perintöä, jonka 100% perintövero veisi, tai sellaiset jotka haluavat islamisoida suomen.
aloituksen alapeukuista voi päätellä että palsta on noin puolillaan pummeja jotka elävät muiden rahoilla