Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis kuka äänestää Vasemmistoa???

Vierailija
28.08.2018 |

Taas ainoa populistinen heitto on verotuksen kiristäminen. No kyllä ehdottavat myös helpotuksia osalle, mutta varallisuusvero takaisin jnejne.

Jos nyt jo 10% maksaa suurimman osan tuloveroista niin miten voivat väittää että hyvätuloisten pitää nyt osallistua talkoisiin???

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suuri osa työttömistä ja työtä kammoksuvista äänestää. Miksi tehdä töitä kun voi laittaa muut maksamaan oleskelun

Vierailija
2/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä kompa? Vassarit kait lähinnä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkevä ihminen, köyhä ihminen.

Vierailija
4/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä.

Vierailija
5/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka ei halua lukioihin lukukausimaksuja.

Vierailija
6/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaiset elämässään epäonnistuneet.

Vierailija
7/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, koska oikeiston ehdokkaat saavat aikaan voimakkaan oksennusrefleksin. Aivan väärä porukka päätyi Tammisaaren vankileirille vuonna 1918.

Vierailija
8/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistoa äänestää patalaiska henkilö, joka haluaa muiden maksavan hänen elantonsa taika seinästä. Ja toinen äänestäjä on duunari, joka kuukauden lomalta palatessaan vaatii lomailematonta yrittäjää maksamaan lisää ja mielellään vielä tekemättömästä työstä.

Vierailija
9/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä, koska oikeiston ehdokkaat saavat aikaan voimakkaan oksennusrefleksin. Aivan väärä porukka päätyi Tammisaaren vankileirille vuonna 1918.

Ongelma on siinä että voittajat eivät vieneet hommaa kunnolla loppuun 1918

Vierailija
10/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittanet Vasemmistoliittoa. No, minä. Olen kai keskituloinen (palkka 4000 euroa brutto kuussa, lisäksi muutama satanen pääomatuloja), ja kyllä minun verotustani olisi varaa kiristää. Kannatan solidaarista yhteiskuntaa.

Vierailija
11/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä että voittajat eivät vieneet hommaa kunnolla loppuun 1918

Eiväthän sisällissodan voittajat mitään töitä osanneet tehdä. Eivät olisi tulleet toimeen ilman työvoimaa. Kyse ei ollut armeliaisuudesta, vaan omasta rajoittuneisuudesta.

Vierailija
12/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No suuri osa työttömistä ja työtä kammoksuvista äänestää. Miksi tehdä töitä kun voi laittaa muut maksamaan oleskelun

Myönnän että olen työtön ja että äänestäisin Vasemmistoliittoa, jos vaalit olisi nyt. Mutta kyllä minä olen sitä puoluetta äänestänyt myös töissä ollessani. Ja jos työllistyn ennen ensi vaaleja (mitä kovasti yritän; tänään viimeksi lähetin hakemuksen), niin aion silti äänestää Vasemmistoliittoa.

Jos sinua noin harmittaa työttömien oleskelu niin miksi et itsekin rupea oleskelemaan? Et ole korvaamaton, kyllä paikallesi on tulijoita!

Vierailija
13/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työssäkäyvä, äänestän Vasemmistoa ja maksan mielelläni veroja yhteisen hyvän puolesta. Enemmän mietityttää, ketä nämä sitten on, jotka eivät välitä vähempiosaisista ihmisistä, vaan haluavat kahmia itselleen koko potin?

Vierailija
14/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työssäkäyvä, äänestän Vasemmistoa ja maksan mielelläni veroja yhteisen hyvän puolesta. Enemmän mietityttää, ketä nämä sitten on, jotka eivät välitä vähempiosaisista ihmisistä, vaan haluavat kahmia itselleen koko potin?

Tässä jaellaan järkyttävät määrät rahaa MUIDEN hyvinvointiin. Tätä Suomen sosiaaliturvaa jaetaan aivan löysin käsin kaikille muille kuin oikeasti niitä tarvitseville. Ihmisen hyvään tahtoon ei voi enää luottaa, kaikki haluavat vain riistää muilta etua itselleen. Ja jos joku saisi muutakin vastaväitettä tähän kuin iän ikuiset oikeisto- ja rasismi-kommentit.

Vierailija
15/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun 10% maksaa lopun 90% kulut niin se 90% voi ihan helposti äänestää vasemmistoa.

Jos kaksi sutta ja yksi lammas äänestävät, mitä syödään illalliseksi, kuinka luulet, että lampaan käy?

Vierailija
16/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInulle kysymys ei ole pelkästä vähäosaisten ajattelemisesta, vaan siitä, millaista haluaisin talouspolitiikan olevan. Eli haluaisin että nousukausina kiristetään veroruuvia ja lamakausina höllätään plus pistetään julkisia varoja esim. infrastruktuurirakentamiseen.

Suomessa etenkin Kokoomus aina nousukauden aikana tuntuu uskovan, että nousu jatkuu ikuisesti, ja haluaa sillä perusteella keventää verotusta. Ne lupaukset jos mitkä ovat populismia pahimmillaan. 

Demarit ovat liiaksi hirttäytyneet ajatukseen kokoaikaisista pysyvistä työsuhteista ja että ne ovat myös sosiaaliturvan perusta. Ajatus on mennyttä maailmaa eikä kovin reilu aikana, kun tuollaista demarinäkökulmasta normaalia työtä ei vain kaikille enää riitä.

Keskusta, no, en ymmärrä kuinka paljon maaseudun ökyisännille oikein pitää rahaa syytää, ja kaikkien ympäristöarvojen kustannuksella vieläpä. Mitä muuta ideologiaa kepulla on?

Olen kyllä kristitty, mutta en kristillisdemarien edustamalla tavalla konservatiivinen sellainen. RKP - ei, en voi kannattaa puoluetta, jonka ainoa ideologia on yhden kieliryhmän etu, ja joka suostuu ihan mihin vain sitä etua ajaakseen. Perussuomalaiset - ei uskottavaa talouspolitiikkaa. Maahanmuutolla on lieveilmiönsä, mutta ei se kuitenkaan Suomen isoin ongelma nyt ole, eikä se poistamalla saataisi muita ongelmia ratkaistua. Siniset on turha sakki jonka voisi fuusioida muihin oikeistopuolueisiin.

Vihreät jää vielä, se onkin kakkosvaihtoehtoni. Talouspolitiinen linja ei kuitenkaan ole tarpeeksi selkeä. Ajoittain liian elitistinen oppineiden puolue. Voisin kuitenkin harkita äänestäväni, jollei paikkakunnallani olisi aika täydellisesti minulle sopivaa Vasemmistoliiton ehdokasta, joka siis saa ääneni.

Vierailija
17/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun 10% maksaa lopun 90% kulut niin se 90% voi ihan helposti äänestää vasemmistoa.

Jos kaksi sutta ja yksi lammas äänestävät, mitä syödään illalliseksi, kuinka luulet, että lampaan käy?

Mitäs luulet, jos se 90 % likvidoitaisiin, niin menisikö jäljelle jäävällä 10 prosentilla paremmin?

Vierailija
18/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaiden rahoilla loisivat punikit

Vierailija
19/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä jaellaan järkyttävät määrät rahaa MUIDEN hyvinvointiin. Tätä Suomen sosiaaliturvaa jaetaan aivan löysin käsin kaikille muille kuin oikeasti niitä tarvitseville. Ihmisen hyvään tahtoon ei voi enää luottaa, kaikki haluavat vain riistää muilta etua itselleen. Ja jos joku saisi muutakin vastaväitettä tähän kuin iän ikuiset oikeisto- ja rasismi-kommentit.

Minkä MUIDEN? 

Minulla ei ole mitään sitä vastaan, että kaikki voisivat hyvin.

Vastaväitettä voisi tulla, jos puhuisit hieman konkreettisemmin. Ketkä oikeasti tarvitsevat sosiaaliturvaa, ketkä eivät? Ilmeisesti itsekin kuulut ryhmään "kaikki"? Milloin ihmisten hyvään tahtoon vielä pystyi luottamaan?

Vierailija
20/34 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, työssäkäyvä ihminen ja itsensä elättävä. Mutta tiedän ja muistan millaista on jäädä paremmin pärjäävien jalkoihin ja yhteiskunnan halveksimaksi vain koska ei ole töitä. Tämä on ollut aina selvä minulle, vasemmistoliitto.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä