Viesteihin vastaamattomuus, "sori mä unohdin vastata"
Aina ne samat ihmiset. Heille laitetaan whatsapp-viesti, se luetaan, mutta vastaus tulee pari päivää myöhemmin saatesanoin "anteeks, unohdin vastata silloin, kun olin vähän hässäkkää tässä".
Tähänkin nyt varmasti tulee näitä unohtelijoita kommentoimaan, että ei vaan voi kuule muistaa vastata, kun on muutakin tekemistä. Mutta, jos on tällainen unohtelija, niin miksi avata whatsapp-viesti jolloin se kuittaantuu pois? Jos sen viestin haluaa lukea kiireestä huolimatta heti, niin sen saa kyllä sieltä yläpalkistakin vedettyä alas jolloin sen voi lukea, vetää takaisin ylös pois näkyvistä, mutta sovelluksen kuvake muistuttaa lukemattomasta viestistä eikä lähettäjä saa lukukuittausta. Silloin siihen voi vastata rauhassa kun ehtii, ilman että unohtaa tai että pitää kiireessä vastata jotain.
Mä en ole sitä mieltä että heti pitää vastata tai tuntienkaan päästä, mutta jos kerta toisensa jälkeen unohtaa ja vastaus tulee päivien viiveellä, alkaa se olla jo epäkohteliasta.
Unohtaako tällaiset ihmiset vastata esimerkiksi työsähköposteihinkin, jos eivät heti ehdi/muutoin pääse vastaamaan, mutta sp tulee luettua?
Kommentit (26)
HSEn adonis kirjoitti:
Mitä johtopäätöksiä vetäisit jos toinen on koko ajan puhelimellaan mutta sinun viestiin ei vastata tai sinulle ei soiteta takaisin? Minusta johtopäätös on aika selvä mitä arvostukseesi tulee.
Tämä on helppo, en voi tietää, onko kukaan koko ajan puhelimensa ääressä vai ei. Jos sun pitää kytätä tuollaista kaiken aikaa, on varmaan aika stressaavaa. Miksi odotat ihmisten arvostusta noin kovasti? Jokainen toki tekee mieleisensä mittarit näihin tulkintoihin, joten jatka vaan.
Naisilla yleistä jos viestittelyä puolin ja toisin mutta haastavaa tutustua jos toinen vastaa 3 päivän päästä.
Vierailija kirjoitti:
Lukukuittauksen poistaminen on kätevä, ei tarvitse miettiä kuinka joku nyt näki etten ole vielä vastannut eikä itse tarvitse miettiä että eipä ole tuo taas vastannut vaikka on lukenut. :D
Ehkä se joku kuitenkin hoksaa, ettet ole neljään päivään vastannut hänen viestiinsä?
Vierailija kirjoitti:
Mä luen usein kiireen keskellä nopeasti kaikki viestit siltä varalta, että niissä on jotain akuuttia. Jos ei ole, jatkan sen hetkistä tohinaa ja saatan sitten unohtaa vastata.
Sen hetkistä tohinaa. 🤦
En seuraa puhelintani herkeämättä. Joskus viestit tulee miten sattuu, ainakin whatsapissa. Joskus ei vaan kiinnosta vastata.
Eikö tästäkin ole AP jo moneen kertaan kirjoittanut, että hän ei oleta vastattavan _heti_ eikä edes tuntien päästä? Niitäkin kyllä on, joiden pitää ihan välittömästi saada vastaus tai alkaa pommitus.