Mistä muotivillityksistä tai pukeutumistyyleistä et enää millään jaksa kiinnostua?
Siis edes katsomaan muiden päällä? Mitä näkee liikaa ja mitä ei koskaan toteuteta hyvin?
Kaikista pahin on ehkä tämä mustat leggingsit tai kapeat "farkut" (jotka on 80% elastaania), toppi/t-paita ja "takkina" sellainen naurettavan lyhyt vihreä/viininpunainen tai musta bomber tai vaihtoehtoisesti 20€ keinonahkainen nahkatakin irvikuva. Jalassa ehkä ne linttaan astutut Superstarit ja naamalla kaksi kokoa liian suuret lentäjälasit.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti enemmän regular fit, lyhyttä farkkua tai bootcuttia. Vaihtelua ja omaperäisyyttä. Ei niitä saakelin pillifarkkuja oikeasti jaksa enää katsella. Pukeutukaa niin kuin naiset sitten sukkahousuihin, mutta jos teillä on farkut niin ne saisi olla housut eikä makkaran kuoret.
T. Mies
Älä jaksa. Ikää herralla on..50v?? :D
Sinun asuinkuntasi on ehkä Pihtipudas? Lähes kaikkialla muualla sisäistetään jo, että mm. bootcut on siistiä ja in, pihtiputaalla vedetään leggingseissä forever.
Näin muuten on. Bootcut on tulossa takaisin, vain Suomessa kuljetaan pilleissä.
Tota bootcutin paluuta on täälläkin hoettu jo vaikka kuinka kauan ja silti naisilla näkee jalassa vaan niitä pillifarkkuja. Ja en asu Pihtiputaalla.
Ei enää bootcuteja, pliis.
Terv. lyhyt ja pyöreä nainen, jota nämä "pidentävät" ja "hoikentavat" bootcutit vain tanakoittavat entisestään.Sun jalkojas pidentää just se mikä on muodissa ts. mitä joku asiantuntija sattuu sanomaan. Pillit vasta tyhmältä näyttää pyöreät ja lyhytjalkaisen päällä. Ihan kuin jäätelötötteröä katselisi.
Pikkasen levenevät tasoittaa kehoa.Ja sille, joka väitti pillejä klassikoiksi. Ei ne ole. Suorat mallit ovat klassikkoja, esim. 501:set. Klassikko tarkoittaa että ovat aina muodissa.
Ei TODELLAKAAN tasoita, vaan saavat ainakin minut näyttämään ihan joka puolelta leveältä ja tanakalta, niin kuin minut olisi laitettu puristimeen housuineni. Ylipäätään inhoan sitä, että pyöreille tarjotaan ainoina toimivina vaihtoehtoina juuri näitä bootcuteja ja tunikaa hoikentavina vaihtoehtoina, kun minun tapauksessani nämä molemmat vaihtoehdot korostavat vain lyhyyttäni ja tanakkuuttani.
Tottakai pillit saavat perseesi ja mahasi näyttämään suurelta koska jalka on nilkasta pilli. Aivan kuin vertaisi 185cm miestä ja kääpiötä, 185cm mies näyttää kokonaisuudessa aivan jättiläiseltä.
Olkoon tämä viimeinen vääntöni tähän aiheeseen ettei tule kuuttasataa viestiä yksistä bootcuteista. Mutta joo, en väitäkään, että pillit taikovat kaltaisestani pyöreästä ja lyhyestä naisesta pitkää ja laihaa, kun en sellainen ole. Mutta bootcutit jalassani näytin sekä entistä lyhyemmältä, tanakammalta, tätimäiseltä ja lisäksi yläosat sai harkita aika tarkkaan, koska vähänkin väljemmällä yläosalla en mitään muuta ollutkaan kuin leveä palikka. Ja lyhyys oikeasti tuo tähän omat haasteensa, koska standardivaatteet eivät istu oikeille kohdilleen (esim. lahkeet liian pitkät ja leveneminen alkaa eri kohdasta kuin + 165 cm:llä), eli pahimmillaan olin bootcut-farkuissa niin kuin liian pyöreä lapsi vanhempiensa vaatteisiin puettuna. Eli jos bootcuteissa pitäisi olla joku tasapainoittava taika, minä en sitä kokenut. Pillit jalassani näytän sopusuhtaisemmalta, yläosassa on enemmän liikkumavaraa, ja se tärkein: tunnen oloni huomattavasti mukavammaksi (huom: käytän kyllä istuvia ja omankokoisiani slim-farkkuja, enkä makkarankuoria).
Toki myönnän olevani myös henkeen ja vereen sen oikeuden puolustaja, että ylipainoisenakin voi pukeutua haluamallaan tavalla eikä mihinkään ylipainoiselle suunniteltuun univormuun, jonka ainoa tehtävä on piilottaa, häivyttää ja kätkeä senkin uhalla, ettei kokonaisuus ole trendikäs, hyvännäköinen ja oman maun mukainen.
Tää saattaa johtua siitä, että olen itse tullut vanhaksi, mutta mun mielestä tämän hetken muoti on paljolti rumaa. Ei nyt välttämättä nuorten keskimäärinen pukeutumistyyli, se on ihan ok, mutta semmoinen vähän "korkeampi" muoti (jos ajatellaan korkeimmaksi haute couture, joo, en jaksa laittaa aksentteja kohdalleen) on mun mielestä käsittämätöntä ja rumaa. Toki monen taiteenlajin korkeimmat muodot eivät avaudukaan alaa tuntemattomalle maallikolle, vaan taiteen arvon voi nähdä paremmin, kun on tutustunut alaan enemmän – tiedostan tämän.
Musta ysärivaikutteet ovat ihan kivoja (vaikka itse olen 90-luvun teini), mutta kaipaan hieman alakulttuureja. Alakulttuurin edustajia on nykyään niin vähän. Tekis myös sanoa monelle nuorelle (tunnen harrastukseni kautta paljon nuoria tyttöjä), että nyt on vähän liikaa camel toe näkyvissä! Isommat housut tai vyötäröä sentti alemmas, mutta en tietenkään sano. Se olisi hirveän loukkaavaa. Mun mielestä se on kuitenkin TMI.
Mä en jaksaisi enää katsoa Marimekko-kasseja! Muuten ihan sama mitä muilla on päällä, mutta nuo kassit kyllästyttää!
Trumpettihousut.
Matalalanteiset farkut ja napapaita -yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti enemmän regular fit, lyhyttä farkkua tai bootcuttia. Vaihtelua ja omaperäisyyttä. Ei niitä saakelin pillifarkkuja oikeasti jaksa enää katsella. Pukeutukaa niin kuin naiset sitten sukkahousuihin, mutta jos teillä on farkut niin ne saisi olla housut eikä makkaran kuoret.
T. Mies
Sinun asuinkuntasi on ehkä Pihtipudas? Lähes kaikkialla muualla sisäistetään jo, että mm. bootcut on siistiä ja in, pihtiputaalla vedetään leggingseissä forever.
Tota bootcutin paluuta on täälläkin hoettu jo vaikka kuinka kauan ja silti naisilla näkee jalassa vaan niitä pillifarkkuja. Ja en asu Pihtiputaalla.
Ei enää bootcuteja, pliis.
Terv. lyhyt ja pyöreä nainen, jota nämä "pidentävät" ja "hoikentavat" bootcutit vain tanakoittavat entisestään.Sun jalkojas pidentää just se mikä on muodissa ts. mitä joku asiantuntija sattuu sanomaan. Pillit vasta tyhmältä näyttää pyöreät ja lyhytjalkaisen päällä. Ihan kuin jäätelötötteröä katselisi.
Pikkasen levenevät tasoittaa kehoa.Ja sille, joka väitti pillejä klassikoiksi. Ei ne ole. Suorat mallit ovat klassikkoja, esim. 501:set. Klassikko tarkoittaa että ovat aina muodissa.
Ei TODELLAKAAN tasoita, vaan saavat ainakin minut näyttämään ihan joka puolelta leveältä ja tanakalta, niin kuin minut olisi laitettu puristimeen housuineni. Ylipäätään inhoan sitä, että pyöreille tarjotaan ainoina toimivina vaihtoehtoina juuri näitä bootcuteja ja tunikaa hoikentavina vaihtoehtoina, kun minun tapauksessani nämä molemmat vaihtoehdot korostavat vain lyhyyttäni ja tanakkuuttani.
Tottakai pillit saavat perseesi ja mahasi näyttämään suurelta koska jalka on nilkasta pilli. Aivan kuin vertaisi 185cm miestä ja kääpiötä, 185cm mies näyttää kokonaisuudessa aivan jättiläiseltä.
Olkoon tämä viimeinen vääntöni tähän aiheeseen ettei tule kuuttasataa viestiä yksistä bootcuteista. Mutta joo, en väitäkään, että pillit taikovat kaltaisestani pyöreästä ja lyhyestä naisesta pitkää ja laihaa, kun en sellainen ole. Mutta bootcutit jalassani näytin sekä entistä lyhyemmältä, tanakammalta, tätimäiseltä ja lisäksi yläosat sai harkita aika tarkkaan, koska vähänkin väljemmällä yläosalla en mitään muuta ollutkaan kuin leveä palikka. Ja lyhyys oikeasti tuo tähän omat haasteensa, koska standardivaatteet eivät istu oikeille kohdilleen (esim. lahkeet liian pitkät ja leveneminen alkaa eri kohdasta kuin + 165 cm:llä), eli pahimmillaan olin bootcut-farkuissa niin kuin liian pyöreä lapsi vanhempiensa vaatteisiin puettuna. Eli jos bootcuteissa pitäisi olla joku tasapainoittava taika, minä en sitä kokenut. Pillit jalassani näytän sopusuhtaisemmalta, yläosassa on enemmän liikkumavaraa, ja se tärkein: tunnen oloni huomattavasti mukavammaksi (huom: käytän kyllä istuvia ja omankokoisiani slim-farkkuja, enkä makkarankuoria).
Toki myönnän olevani myös henkeen ja vereen sen oikeuden puolustaja, että ylipainoisenakin voi pukeutua haluamallaan tavalla eikä mihinkään ylipainoiselle suunniteltuun univormuun, jonka ainoa tehtävä on piilottaa, häivyttää ja kätkeä senkin uhalla, ettei kokonaisuus ole trendikäs, hyvännäköinen ja oman maun mukainen.
Samaa mieltä kanssasi. Nykyinen kapealahkeisuus sopii minullekin parhaiten ja olen lyhytjalkainen ja hieman leveälanteinen. Jonkun omatekoisen asiantuntijan mielestä minunkin pitäisi tasapainottaa kokonaisuutta laittamalla ne bootcutit jalkaan. Mutta aivan kuten kerroit, ne tekee minusta vain tasaisen leveän joka paikasta, ikään kuin mitään muotoa ei olisi missään. Minulla on kuitenkin suhteellisen mallikkaat jalat vielä polvista ylöspäinkin, eli reidet ei ole liian paksut, vaikkei ne mitkään pillirimpulat olekaan. Kun jalassani on kapeat pitkikset, onnistun näyttämään jopa himpun verran pitkäjalkaisemmalta. Väljät housut taas tekee minusta elefanttijalan. Bootcuteissa on sitä paitsi oltava täyspituus, muuten ne on naurettavan näköiset. Kapeat housut voi olla nilkkapituiset tai lyhyemmätkin, nilkka tulee nätisti esiin ja saa aikaan siron vaikutelman. Kun nykyään ei ole kovin paksupohjaisia kenkiä, niin bootcuteissa näytän siltä, kuin kävelisin pelkillä lahkeilla. Pitkäjalkaisella ihmisellä vaikutelma ei ole sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täysin kertakäyttöinen muoti suututtaa, esim. rumat faijalenkkarit: https://www.elle.fi/wp-content/uploads/2018/03/Lenkkarit_3.jpg
Näiden elinkaari kestää vain Flowsta korkeintaan ensimmäisiin pakkasiin. Olisivat tulleet edes muotiin keväällä, niin muotiväki olisi ehtinyt satuttaa muiden silmiä lähes puoli vuotta. Erityisesti ärsyttää jos joku hiilijalanjälkinipottaja blogisti käyttää noita ja samalla saarnaa lukijoidensa elämäntavoista.
Se että tuollaista kamaa vie kirppikselle tai nakkaa Uffin lootaan ei puhdista tavaraa kertakäyttöisyydeltä. Ei se kirppisostajakaan niitä välttämättä pidä kuin yksissä naamiaisissa ja nakkaa sitten sekajätteeseen.
Miksi nää on "faijalenkkarit"? En oo ainakaan omalla faijalla tollasia nähnyt
90's dad sneakers. Tollaset ja Levis 501 oli aika monella USA faijalla
Jerry Seinfeld - tyyli. http://img.spokeo.com/public/900-600/jerry_seinfeld_1994_01_25.jpg
Tosielämän all american
Pilottitakit. 1 se on skinitakki 2 se ei ole teinityttöjen/muotimiesten takki, josta pitää tehdä slim fit- tai jopa pitkiä malleja(!), sen kuuluu olla mallia michelin man tai sitä ei kuulu olla ollenkaan https://bamfstyle.files.wordpress.com/2017/11/hunter80-cl1-jkt3-pkts.jpg
Vierailija kirjoitti:
On tämä hauska palsta :-D. Kaikkein tavallisimmat tavismammat jokainen kilpaa vakuuttaa, kuinka eivät osta muotirytkyjä eivätkä valmisruokaa, ja ovat muutenkin niin itsenäisiä ja omaperäisiä. Kukakohan ne sieltä H&M:stä kotiin kantaa jos ei just nämä tavisnaiset.
Ja mä olen ihmetellyt, että kuka ostaa niitä markettien ja vaatekauppojen polyesterivirityksiä, kun täällä aina kilpaa vakuutellaan, että vain luonnonkuidut kelpaa. Että kuka ne rytkyt sitten ostaa?
Mut sitten kun kävelee tuolla reaalimaailmassa, niin sittenhän se alkaa selvitä. Mut av-mammahan ei kävele reaalimaailmassa, eikä missään muuallakaan, se on asiantuntijatyössä ja liikkuu vain limusiinilla ja puhuu kuutta kieltä, mutta ei ruåtsia.
Vierailija kirjoitti:
Pilottitakit. 1 se on skinitakki 2 se ei ole teinityttöjen/muotimiesten takki, josta pitää tehdä slim fit- tai jopa pitkiä malleja(!), sen kuuluu olla mallia michelin man tai sitä ei kuulu olla ollenkaan https://bamfstyle.files.wordpress.com/2017/11/hunter80-cl1-jkt3-pkts.jpg .
Kuten nimestäkin näet, se on pilotin takki, ei skinheadin.
Ylipäätään, monen klassikko vaatteen taru juontaa juuret sotaan tai asevoimiin.
En jaksa lähteä mukaan muotivillityksiin. Seurailen millaisia vaatteita on kaupoissa koska tykkään vaatteista ja poimin omaan vaatekaappiini minusta kauniita vaatteita, mutta lähinnä kiinnosta keskihintainen suht ajaton aikuinen tyyli, ei pintatrendit.
Mun mielestäni tämänhetken muodissa on paljon rumaa. Vaikkapa ne ohuesta tekokuitukankaasta tehdyt pitkät roikkuvat "trenssit", röyhelöiset kukkamekot, 70-luvun beiget kaksiriviset ruutubleiserit... ja omituiset yhdistelmät. Katsokaa vaikka Essentiel Antwerpin tai Acnen sivuja niin on kyllä sen verran järkyttäviä yhdistelmiä että huhhuh. Katselin jotain sivustoa jossa oli katutyyliä Köpiksen muotiviikoilta ja aika hirveitä "asuja" ihmisillä oli päällään.
Sitten on joitain milleniaalien muotijuttuja jotka eivät itse asiassa ole kamalan rumia mutta en viitsi omia niitä koska näyttäisin pelleltä - 45-vuotiaalta joka kuvittelee olevansa 25-vuotias. Mom jeansit ja kovin oversize-vaatteet kuuluvat tähän kategoriaan.
Haaremihousut.
En innostunut niistä koskaan.
Naisten laatikonmalliset yläosat. Ei löydy taaskaan talveksi villakangastakkia, veikkaisin. Vartalonmyötäisempi sopii mulle paljon paremmin ja sopis kyllä monelle kauniille nuoremmallekin naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pilottitakit. 1 se on skinitakki 2 se ei ole teinityttöjen/muotimiesten takki, josta pitää tehdä slim fit- tai jopa pitkiä malleja(!), sen kuuluu olla mallia michelin man tai sitä ei kuulu olla ollenkaan https://bamfstyle.files.wordpress.com/2017/11/hunter80-cl1-jkt3-pkts.jpg .
Tietysti, mutta Suomessa se on nimenomaan ysärin skinitakki. Ihan niinkuin trenssi on vapputakki eikä asevelvollisten takki etulinjaan.
Inhoan juuri pari vuotta sitten tullutta sukannäköistä lenkkaria jossa kuvio on kuin neuletta. Inhoan muotoa ja mallia, on kuin ihmiset hiippailisivat sukkasillaan. Siihen vielä lisäksi reikäinen collegeasu, yäk. Puuttuu vain vanhan virtsan hajuinen parfyymi.
Vierailija kirjoitti:
Muoti on mielenkiintoista, seuraan sitä koska olen alalla. Hmmm inhokkeja..
Ehkä liialiinen trendien seuraaminen, ei ole mitään omaa siinä tyylissä vaan kopioidaan kaikki Kardashaneilta ja blogeista. Eri tyylien sekoittaminen on paljon mielenkiintoisempaa.
Rakastan Lontoota kun jengi pukeutuu siellä niin rohkeasti ja käyttää värejä.
Mä käytän värejä, en kuitenkaan pellehermanni-tyylisesti. Saa muuten pitkiä katseita, oon huomannut. Mutta itsevarmasti mennään vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti, mutta Suomessa se on nimenomaan ysärin skinitakki. Ihan niinkuin trenssi on vapputakki eikä asevelvollisten takki etulinjaan.
Nykyaikojan trenssi on omituinen vaate, malli ei sovi lähes kellekään, eikä hailea beige väri. Takki ei ole edes lämmittävä mutta auringossa taas liian kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mies
Pillifarkuissa on se hyvä puoli, että ne on Suomen talvessa hirveän käytännölliset. Lahkeet mahtuvat saappaan tai kengän varren sisään eivätkä kastu. Mä käytän villakalsareita pillifarkkujen alla, ihan hyvin mahtuu. Ainoa huono puoli niissä on se lycra.
Helvetin elämänkone ja kädenjatke vittereineen ja vaseineen.
Oikea muotivaate härpäkkeineen ja blingeineen.
Menis jo ohi.
Tai no. Nuorilla ihan jees, mutta yli nelikybäset räplää niitä maailmannapojaan ku jotku teinit tohkeissaan. Yäk.
Miesponnari, partaviiksiviritykset.