Mistä muotivillityksistä tai pukeutumistyyleistä et enää millään jaksa kiinnostua?
Siis edes katsomaan muiden päällä? Mitä näkee liikaa ja mitä ei koskaan toteuteta hyvin?
Kaikista pahin on ehkä tämä mustat leggingsit tai kapeat "farkut" (jotka on 80% elastaania), toppi/t-paita ja "takkina" sellainen naurettavan lyhyt vihreä/viininpunainen tai musta bomber tai vaihtoehtoisesti 20€ keinonahkainen nahkatakin irvikuva. Jalassa ehkä ne linttaan astutut Superstarit ja naamalla kaksi kokoa liian suuret lentäjälasit.
Kommentit (106)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti enemmän regular fit, lyhyttä farkkua tai bootcuttia. Vaihtelua ja omaperäisyyttä. Ei niitä saakelin pillifarkkuja oikeasti jaksa enää katsella. Pukeutukaa niin kuin naiset sitten sukkahousuihin, mutta jos teillä on farkut niin ne saisi olla housut eikä makkaran kuoret.
T. Mies
Älä jaksa. Ikää herralla on..50v?? :D
Sinun asuinkuntasi on ehkä Pihtipudas? Lähes kaikkialla muualla sisäistetään jo, että mm. bootcut on siistiä ja in, pihtiputaalla vedetään leggingseissä forever.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että monet pitävät legginssejä rumina ja ne eivät ole housut monenkaan mielestä, mutta itse käytän todella usein juuri sen takia, kun ovat niin mukavat jalassa. Ja ei ne minusta rumatkaan ole jos on pitkä paita päällä :) ei kaikkien tarvitsekkaan pitää samoista asioista, mutta ei toisen valintoja tarvitse arvostellakkaan jos ei itseä miellytä.
Sit kun miehellä on vanhat nappiverskat ja bensalenkkarit niin enää ei kelpaakaan, että on mukavat. Eri asia katsos, naisille hyväksyttyä, miehille eri rajoitukset ja normit!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti enemmän regular fit, lyhyttä farkkua tai bootcuttia. Vaihtelua ja omaperäisyyttä. Ei niitä saakelin pillifarkkuja oikeasti jaksa enää katsella. Pukeutukaa niin kuin naiset sitten sukkahousuihin, mutta jos teillä on farkut niin ne saisi olla housut eikä makkaran kuoret.
T. Mies
Sinun asuinkuntasi on ehkä Pihtipudas? Lähes kaikkialla muualla sisäistetään jo, että mm. bootcut on siistiä ja in, pihtiputaalla vedetään leggingseissä forever.
Näin muuten on. Bootcut on tulossa takaisin, vain Suomessa kuljetaan pilleissä.
Pillit on klassikot. Bootcutit on rumat, hyi.
Liian lyhyet mammafarkut joissa porkkanalahkeet ja kiskotaan kainaloihin asti. Voisivat pysyä siellä 80-luvulla. Seuraavaksi tulee varmaan permanentit takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Ysärin naruolkainmekot, ribbipoolot ja palikkakorot ei iske, mutta sen sijaan salaa toivon että grungemuoti palaisi. Ylipäätään toivon että jonkin sortin hällä väliä -asenne tulisi nykynuorillekkin mahdolliseksi. Kaikki on niin ulkonäkökeskeisiä ja sliipattuja ja haaveillaan vain jostain ankkahuulista ja tekotakapuolista.
Ylipäätään nuorisokulttuuri oli ysärillä mielenkiintoisempaa. Meillä oli Jyrki ja Lista, uutta musiikkia ja juontajat joilla oli jotain sanottavaa siitä. Radiossa hyviä sketsisarjoja kuten Leila ja Annukka tai Se Räkkärimarketin myyjä. Nykynuorille on vaan tositv:tä. Säälittää melkein.
90-luvun teininä olen samaa mieltä. Niin mukavan huoleton ja luonnollinen oli nuorison tyyli eikä tarvinnut näyttää joltain glamourmallilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mies
Tota bootcutin paluuta on täälläkin hoettu jo vaikka kuinka kauan ja silti naisilla näkee jalassa vaan niitä pillifarkkuja. Ja en asu Pihtiputaalla.
Tuo silmälasiongelma on kyllä totta. Joka liike on tynnä samoja jättimuovikehyksiä tai pilottilaseja, joita nyt näkyy sitten jonkun bloggarin kertakäytössä tai muotinäytöksissä. Tavisihmisen kauniita laseja on vaikea löytää. Ja sitten vielä joku trendineuvija kertoo, kuinka pitäisi olla erilaisia kehyksiä erilaisiin tyyleihin ja vaatteisiin sopien ja juhla- ja arkilasit erikseen. No voi vide. Kun lasit maksaa helposti sen 600-700e ohennuksineen ja etenkin, jos pitää olla jo monitehoa mukana, voi mennä lähemmäs tonnia...juu, juurikin vaihdan lasit joka kevät ja syksy ja ostan eri kehykset joka asuun. Ja etenkin ostan Hetinyt samanlaiset pilottilasit, kuin töröhuulimallilla tai bloggarilla on jossain kuvassa.
Vierailija kirjoitti:
Liian lyhyet mammafarkut joissa porkkanalahkeet ja kiskotaan kainaloihin asti. Voisivat pysyä siellä 80-luvulla. Seuraavaksi tulee varmaan permanentit takaisin.
Nuohan on just hyvät. Keksin monia hyviä perusteluita noille farkuille.
Porkkanalahkeet tuo tiettyä särmää vs. purjelahkeet. Lyhyet lahkeet näyttää kivasti naisellista nilkkaa. Housut ovat mukavat, eivät niin kireät kuin pillit jotka monesti onkin täyttä lycraa. Mammafarkkuihin sopii hyvin repaleet. Normaalit unisex tennarit näyttää aika urpoilta pillifarkkujen kanssa. Mom jeansien alle voi pukea villahousut talvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mies
Tota bootcutin paluuta on täälläkin hoettu jo vaikka kuinka kauan ja silti naisilla näkee jalassa vaan niitä pillifarkkuja. Ja en asu Pihtiputaalla.
Tavan mammalle on aina ollut vaikeaa irrottautua muodista joka oli kovaa huutoa 10 vuotta sitten. Aina vielä vuosi, vielä vuosi.
En seuraa juurikaan muotia, siis omani ikäisille tarkoitettua. Nuorempien muotia tulee teinieni välityksellä seurattua.
Mua ei kauheesti mikään muotivillitys enää hetkauta suuntaan tai toiseen, ostan käyttötarkoitukseen sopivia, hyvin istuvia vaatteita jotka näyttävät ja erityisesti tuntuvat hyvältä yllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että monet pitävät legginssejä rumina ja ne eivät ole housut monenkaan mielestä, mutta itse käytän todella usein juuri sen takia, kun ovat niin mukavat jalassa. Ja ei ne minusta rumatkaan ole jos on pitkä paita päällä :) ei kaikkien tarvitsekkaan pitää samoista asioista, mutta ei toisen valintoja tarvitse arvostellakkaan jos ei itseä miellytä.
Sit kun miehellä on vanhat nappiverskat ja bensalenkkarit niin enää ei kelpaakaan, että on mukavat. Eri asia katsos, naisille hyväksyttyä, miehille eri rajoitukset ja normit!
Eiköhän nekin jollekkin kelpaa. :)
Mä olen sen mallinen, että pillit vaan sopii mun kropalle parhaiten. Tosi pitkät, hoikat jalat ja mahaa pikkuisen enemmän. Pillit ja väljempi yläosa tuo parhaat puolet esille ja piilottaa ne vähemmän imartelevat. Tiedän, ovat menossa muodista, mutta ihan saletisti käytän niin kauan kuin kehtaan. Harmi, jos joku näkee punaista. Ja isossa kaupungissa asun. Ja ei ihmisten kannattaisi myöskään kantaa huolta pihtiputaalaisista. Omaan erinomaisuuteen kannattaa sen sijaan keskittyä, jos siitä tulee hyvä mieli.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen sen mallinen, että pillit vaan sopii mun kropalle parhaiten. Tosi pitkät, hoikat jalat ja mahaa pikkuisen enemmän. Pillit ja väljempi yläosa tuo parhaat puolet esille ja piilottaa ne vähemmän imartelevat. Tiedän, ovat menossa muodista, mutta ihan saletisti käytän niin kauan kuin kehtaan. Harmi, jos joku näkee punaista. Ja isossa kaupungissa asun. Ja ei ihmisten kannattaisi myöskään kantaa huolta pihtiputaalaisista. Omaan erinomaisuuteen kannattaa sen sijaan keskittyä, jos siitä tulee hyvä mieli.
Mitä hyvää on pitkissä ja hoikissa jaloissa? Pitkät tikut eivät ole kovinkaan monen miehen ihanne.
"Kohta jollain on varmaan jo permis"...Hei, mulla on ! Aivan ihana, kun ei tarvi säheltää enää rasvoittuvan ohuen liinatukan kanssa, tuli aamuun puoli tuntia lisää aikaa ja mun kasvoihin sopii kihara paremmin kuin valuva ohut suora. Että muodin harjalla tässä surffaillaan..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyvää on pitkissä ja hoikissa jaloissa? Pitkät tikut eivät ole kovinkaan monen miehen ihanne.
Kyllä itse mielummin ottasin pitkät ja hoikat, kuin lyhyet ja pulleat. Onhan noilla mailleillakin pitkät ja hoikat jalat ja tuskin on miehistä puutetta...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mies
Ei enää bootcuteja, pliis.
Terv. lyhyt ja pyöreä nainen, jota nämä "pidentävät" ja "hoikentavat" bootcutit vain tanakoittavat entisestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mies
Terv. lyhyt ja pyöreä nainen, jota nämä "pidentävät" ja "hoikentavat" bootcutit vain tanakoittavat entisestään.
Sun jalkojas pidentää just se mikä on muodissa ts. mitä joku asiantuntija sattuu sanomaan. Pillit vasta tyhmältä näyttää pyöreät ja lyhytjalkaisen päällä. Ihan kuin jäätelötötteröä katselisi.
Pikkasen levenevät tasoittaa kehoa.
Ja sille, joka väitti pillejä klassikoiksi. Ei ne ole. Suorat mallit ovat klassikkoja, esim. 501:set. Klassikko tarkoittaa että ovat aina muodissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Mies
Terv. lyhyt ja pyöreä nainen, jota nämä "pidentävät" ja "hoikentavat" bootcutit vain tanakoittavat entisestään.Sun jalkojas pidentää just se mikä on muodissa ts. mitä joku asiantuntija sattuu sanomaan. Pillit vasta tyhmältä näyttää pyöreät ja lyhytjalkaisen päällä. Ihan kuin jäätelötötteröä katselisi.
Pikkasen levenevät tasoittaa kehoa.Ja sille, joka väitti pillejä klassikoiksi. Ei ne ole. Suorat mallit ovat klassikkoja, esim. 501:set. Klassikko tarkoittaa että ovat aina muodissa.
Ei TODELLAKAAN tasoita, vaan saavat ainakin minut näyttämään ihan joka puolelta leveältä ja tanakalta, niin kuin minut olisi laitettu puristimeen housuineni. Ylipäätään inhoan sitä, että pyöreille tarjotaan ainoina toimivina vaihtoehtoina juuri näitä bootcuteja ja tunikaa hoikentavina vaihtoehtoina, kun minun tapauksessani nämä molemmat vaihtoehdot korostavat vain lyhyyttäni ja tanakkuuttani.