Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveellinen kotiruoka. Mitä se mielestäsi on?

Vierailija
27.08.2018 |

Nimeä ruokia, jotka ovat normaalia terveellistä kotiruokaa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostakaaedestiskiltä kirjoitti:

Mua naurattaa et 1,99e maksavasta sikanautaujauhelihasta tehdyt murekkeet ja lihapullat koetaan terveellisenä kotiruokana.

Mua taas harmittaa tällaiset vastaukset missä mollataan muiden ajatuksia eikä kuitenkaan viitsitä neuvoa hyviä ruokia sitten huonojen tilalle.

Ei kai täällä ees kukaan noita ehdottanut?

Vierailija
22/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi ruoasta kuin ruoasta saa terveellisempää, kun jättää kerman pois, ottaa pienemmän annoksen ja tekee rinnalle salaattia tai höyryttää kasviksia. Tällaisella tekotavalla pizza ja lasagnekin voivat mielestäni olla terveellistä kotiruokaa. 

No minä en ole koskaan käyttänyt pizzaan, enkä kyllä lasagneenkaan kermaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua naurattaa et 1,99e maksavasta sikanautaujauhelihasta tehdyt murekkeet ja lihapullat koetaan terveellisenä kotiruokana.

Mua taas harmittaa tällaiset vastaukset missä mollataan muiden ajatuksia eikä kuitenkaan viitsitä neuvoa hyviä ruokia sitten huonojen tilalle.

Ehdotti 😅 ostakaa vaikka se liha tiskistä, ei suojakaasuun pakattuna lisäaineilla höystettynä.

Vierailija
24/35 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdotti 😅 ostakaa vaikka se liha tiskistä, ei suojakaasuun pakattuna lisäaineilla höystettynä.

Terveysfasistit. <3

Vierailija
25/35 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisit siis vähän lukea rivienväleistä mitä ei ollut🤗( suojakaasuja ja tarjouksia).

Mitä teillä muuten syödään?

Vierailija
26/35 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taisit siis vähän lukea rivienväleistä mitä ei ollut🤗( suojakaasuja ja tarjouksia).

Mitä teillä muuten syödään?

Repesin :-) Eli me ollaan saatu jauhelihanvastustajahullu palstalle. Huoh! Vai onko se ollut riesana jo pitkään?

Vierailija
27/35 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tehdään aika perinteistä SNIP riisiä

Tooooosi perinteistä onkin.

Vierailija
28/35 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeakastike ja perunaa.

Vierailija
29/35 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poronkäristys ja voihin tehty pottumuusi. Puolukkahilloa ja suolakurkkuja kylkeen.

Myös hirvikäristys käy, kun ei köyhällä ole varaa ostaa poroa. Kalakeitto ja tuoreesta kalasta valmistetut ateriat.

Vierailija
30/35 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheen top 5:

- pekoni-makaronivuoka: käristettyä pekonia, makaronia, ketsuppia, kermaa. Aineet sekoitetaan, päälle reilusti juustoraastetta ja uuniin saamaan väriä pintaan.

- kasslerpaisti, suolakurkut, haudutetut sipulit.

- Burgundin pata, vähän suuritöinen, mutta kannattaa.

- helppo pyttipannu: paistetaan kuutioituja keitettyjä perunoita, savustettua siankylkeä, makkaraa ja sipulia; päälle paistettu kananmuna

- vanhan ajan läskisoossi, uuniperunat, lisukkeeksi suolakurkkua.

Vierailija
31/35 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon ruoka tuo terveyttä ja hyvää mieltä kirjoitti:

Meidän perheen top 5:

- pekoni-makaronivuoka: käristettyä pekonia, makaronia, ketsuppia, kermaa. Aineet sekoitetaan, päälle reilusti juustoraastetta ja uuniin saamaan väriä pintaan.

- helppo pyttipannu: paistetaan kuutioituja keitettyjä perunoita, savustettua siankylkeä, makkaraa ja sipulia; päälle paistettu kananmuna

👍

Vierailija
32/35 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuorekasviswokki broilerilla.

Kesäporkkanaa, paprikaa, broccolia, sipulia, inkivääriä, valkosipulia, broileria. Itsetehty wokkisoosi. Pähkinöitä ja vesikastanjaa. Nuudeleita.

Hapankaaligulassi

Sekalaista lihaa/tuoremakkaraa, paprikaa, tomaattimurskaa, sipulia, valkosipulia, hapankaalia, lihalientä, vähän perunaa. Mausteita

Kaalilaatikko

Kaalia, riisiä/ohranjyviä, naudan 10% jauhelihaa, vähän siirappia, mausteita

Kesäkeitto

porkkanaa, perunaa, papuja, herneitä, sipulia, kukkakaalia, tilkka kermaa/maitoa ja koskenlaskijaa

Kukkakaali-perunacurry

Kukkakaalia, perunaa, punaisia linssejä, broccolia, porkkanaa, valkosipulia, sipulia, inkivääriä, mausteita, kookosmaitoa

Kasvisbolognese (käy lasagneenkin)

Sipulia, valkosipulia, munakoisoa, tomaattimurskaa, porkkanaa, sellerinvartta

Tuossa nyt muutama äkkiseltään omalta listalta

Vierailija
33/35 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon ruoka tuo terveyttä ja hyvää mieltä kirjoitti:

Meidän perheen top 5:

Kerrankin hyvää ja vahvaa vanhan ajan kotiruokaa !

Vierailija
34/35 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku maukas kaalisalaatti elikkä ei mitään perus salaatti-kurkku-tomaatti nopeesti heitetynä kulhoon ja joka sit jää lopulta syömättä. Kaalia joutuu pilkkoo mutta se on mun terveellisyyteni salaisuus. Höttösalaateissa ei oo mitään ravinteita yhtä hyvin.

Salaatti on lisuke, mutta joskus SAATTAA olla riisiä tai pastaa tai perunaa. Eihän ne epäterveellisiä ole, mutta laihdutan tällä hetkellä. Ja proteiininlähteeksi mieluummin kasvispohjaista mut välillä lihaa josta haluaisin eroon. Liha ei ole hyväksi suoliston terveydelle.

Korvaan välipalat ja joskus yhden aterian smoothiella. Sinnekin viskaan palan kaalia (pieni pala ei maistu edes) ja mansikkaa, banaania ja cashewpähkinöitä ja avokadoa.

Vierailija
35/35 |
28.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaisa salaatti kelpaa sellaisenaan, ainakin jos kukaan ei kälätä.

Kaalilaatikko,  erilaiset keitot.  

Taaskin ihmetyttää alapeukkujen määrä vaikka tässä paljon luettu hyviä ohjeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kahdeksan