Mikä kiehtoo logopedian opinnoissa?
Sinne on tosi vaikea päästä.
Olen vienyt molempia lapsiani puheterapeutille. Eipä tuntunut mitenkään kiinnostavalta työltä...
Kommentit (8)
Logopedia ja lobotomia, kummassakin 9 kirjainta?!
Työpaikka josta saa enemmän kuin 9e/päivä
Pääkaupunkiseudulla se ei ole ainakaan palkkaus, mikä kiinnostaa. Kunnilla palkka on n. 3000€/kk. Olen ymmärtänyt, että ainakin aikuispuolella puheterapeutin työ on erittäin mielenkiintoista. Siellä ollaan mukana mm. diagnosoinnissa ja tehdään mm. nielun tutkimuksia kameralla ym.
Onneksi ko. työn ei tarvitse kiinnostaa ap:tä. Minun on helppo ymmärtää että tuollainen opetus-/terapiatyö voisi olla hyvinkin palkitsevaa.
Se on varma työpaikka ja sinun lapsesi on vain yksi pieni osa sitä työtä. Aika erilaisia lapsia siinä näkee, myös afasia-aikuisia ja kehitysvammaisia aikuisia, siihen kuuluu paljon tukiryhmäpalavereita ja ties mitä. Nämä tiedän vain omien läheisten kautta, uskon että siinä on paljon muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla se ei ole ainakaan palkkaus, mikä kiinnostaa. Kunnilla palkka on n. 3000€/kk. Olen ymmärtänyt, että ainakin aikuispuolella puheterapeutin työ on erittäin mielenkiintoista. Siellä ollaan mukana mm. diagnosoinnissa ja tehdään mm. nielun tutkimuksia kameralla ym.
ja puheterapeutin työ sairaalassa on varsin mielenkiintoista ja ihan erilaista kuin työ avopuolella. puheterapeutteja tarvitaan paljon mm. neurologialla jossa he tekee esim. arviointeja nielemiskyvystä, suun motoriikasta ja puhehäiriön (afasia, dysartria) vaikeudesta ja osallistuu potilaiden hoitoon ja diagnostiikkaan.
Kutonen lisää, että alan opiskelupaikkoja myös taitaa olla aika vähän yleensä ollenkaan.
Varma työ ja hyvä palkka?