Lapsivuodeaika - onko joku oikeasti viettänyt?
https://www.kaksplus.fi/blogit/kotitalouskriisi/lapsivuodeaika-tekee-hy…
Onko joku oikeasti viettänyt lapsivuodeaikaa? Miten?
Kommentit (9)
laskinotukoksen ja keuhkoebolian riski on lapsivuodeaikana selvästi... mut varmaan se sängyssä makoilu onkin keuhkoembolian arvoista.
Vielä 80-luvulla synnyttänyt nainen oli sairaalassa viikon, jolloin sai levätä, maito sai nousta rauhassa ja vauvoille annettiin maitoa siellä eikä rääkätty pitämällä nälässä. Vauvat oli vauvalassa, ja niitä sai viereen niin kuin halusi, ei niin kuin nykyään, että nälkäänsä huutavaa lasta pidetään väkisin rinnalla, johon ei maito ole vielä noussut, päiväkausia. Ei oteta hoitajien hoiviin edes pariksi tunniksi että äiti saisi levätä rankan koettelemuksen jälkeen. Hoitajat ovat olemassa vain sättiäkseen vasta synnyttänyttä, jo monta vuorokautta valvonutta naista että kyllä pitää väkisin imettää, ja vierihoitaa vauvaa.
Vierailija kirjoitti:
laskinotukoksen ja keuhkoebolian riski on lapsivuodeaikana selvästi... mut varmaan se sängyssä makoilu onkin keuhkoembolian arvoista.
Lapsivuodeaika ei tarkoita sitä, että pitäisi koko ajan maata sängyssä. Se riittää, että on välillä jalkojen päällä. Silloin sai levätä ja keskittyä vauvaan.
Olispa ihanaa mut harvalle mahdollista.
Ei minusta kuulosta yhtään ihanalta. Olen onnellinen, että vauvavuodet on kaukana takanapäin. Ne ei vaan ole mulle, enkä sitä yhtään häpeile. Ihanaa olla isojen lasten äiti ja ihanaa ettei tarvinnut elää vauvakuplassa vaan isä hoiti lapset puoliksi alusta asti.
Vierailija kirjoitti:
Olispa ihanaa mut harvalle mahdollista.
Mä olisin ainakin nääntynyt nälkään ja sotkuinen koti olisi kuukauden makoilun jälkeen kuhissut tuholaisia. Mies ei nimittäin ole mikään kokki, eikä yleensä jaksa siivota, ja kaikki isovanhemmat käy kokopäivätöissä.
Minä olen onnellinen ettei ole koskaan ollut vauva, taapero eikä teinivuosia lasten kanssa eikä tule. Hajotkaa vauvoihinne!
Vierailija kirjoitti:
Minä olen onnellinen ettei ole koskaan ollut vauva, taapero eikä teinivuosia lasten kanssa eikä tule. Hajotkaa vauvoihinne!
No paljosta jäät paitsi. Vauvojen kanssa on ihanaa, kuten myös taaperoiden ja teinien.
Vuoteessa.