Kauheimmat lomamatkakokemuksenne? – Kun kaikki ei mennytkään aivan putkeen
Ikävin lomareissukokemus omalta osaltani:
Olin vastavalmistunut ja ekassa työpaikassa. Innoissani varailin ensimmäisen kesälomani reissua; kerrankin oli rahaa valita juuri sellainen matka kuin halusin! Reissuseuraksi valikoitui tuttava, jonka tiesin ystävän kautta. Tämä syystä, etten halunnut lähteä yksin, eikä kavereilla ollut samaan aikaan lomaa. Ajattelin, että hei, kivan oloinen tyttö, saman ikäinen, lomatoiveet kohtasivat jne. Reissun suunnittelutapaamiset sujuivat mainiosti, juttua riitti ja olimme tavattoman innoissamme Kreikan saarihyppelystä.
Loma alkoi ja samalla alkoi miesralli. Matkakumppanillani oli useita lomaromanssiviritelmiä ja joka illallispöytään saateltiin uusi Yorgos tai Konstantinos. Tämä oli minulle ok, kukin päättää mitä lomallan tekee. Päädyimme tietysti liikkumaan paljon erikseen, mutta koska hotellit oli varattu etukäteen, meidän piti kuitenkin siirtyä saarelta toiselle samaan aikaan.
2 viikon matkan puolivälissä hän ehdotti, että jäisi Stavroksen kanssa saarelle, jolla silloin olimme, ja minä jatkaisin matkaani yksin ap. suunnitelman mukaan. Kaikki majoitusvaraukset oli maksettu etukäteen ja hän halusi minun lunastavan tulevan viikon huoneet häneltä. Tyyliin 150€:n huoneesta puolet hänelle takaisin, koska hän ei jatka matkaa. Potti olisi tuolloin ollut yli 500 euroa, johon lomabudjettini riittänyt. Hän jatkoi matkaa kanssani ja mökötti toisen lomaviikon. Voitte kuvitella, että loma eteni hyvin ahdistavissa tunnelmissa, eivätkä illat/aamut huoneessa olleet kovinkaan mukavia.
Tuo loma oli elämäni kauhein, silloin suuri investointi, ja se meni käytännössä hukkaan.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy olla kyllä vähän höhlä, jos lähtee jonkun lähes tuntemattoman kanssa lomalle... En tajua.
Tää on mainio kommentti :D (Tietysti odotettavissa, kun tästä foorumista kyse.) Ensinnäkin; ihmiset käyttäytyvät matkoilla vähän eri tavalla kuin koto-Suomessa. Paras tapa testata esim. parisuhde on lähteä pitkälle yhteiselle matkalle. Usein hermot siellä jossain vaiheessa saattavat vähän kiristyä ja kommelluksia sattuu. Hyvästä ystävästä voi kuoriutua odottamattomia piirteitä. Ei se tuttuus aina ole tae.
Siis täällä nyt on pari ainakin puhunut "tuttavista", joita ei ole ennalta juurikaan tuntenut. Niihin tietysti viittasin. En ystäviin tai puolisoon tai seurustelukumppaniin.
Lukutaitoa, kiitos! Ja mieluiten ennen kun alat muita arvostelemaan.
Ja mitäs sinä tässä teet? :D
Tällaisiin tilanteisiin se paheksuttu pikavippi voi olla todellinen pelastus. Monesta paikasta saa ensimmäisen vipin vielä kuluitta ja rahat tulee heti tilille.