Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauheimmat lomamatkakokemuksenne? – Kun kaikki ei mennytkään aivan putkeen

Vierailija
27.08.2018 |

Ikävin lomareissukokemus omalta osaltani:

Olin vastavalmistunut ja ekassa työpaikassa. Innoissani varailin ensimmäisen kesälomani reissua; kerrankin oli rahaa valita juuri sellainen matka kuin halusin! Reissuseuraksi valikoitui tuttava, jonka tiesin ystävän kautta. Tämä syystä, etten halunnut lähteä yksin, eikä kavereilla ollut samaan aikaan lomaa. Ajattelin, että hei, kivan oloinen tyttö, saman ikäinen, lomatoiveet kohtasivat jne. Reissun suunnittelutapaamiset sujuivat mainiosti, juttua riitti ja olimme tavattoman innoissamme Kreikan saarihyppelystä.

Loma alkoi ja samalla alkoi miesralli. Matkakumppanillani oli useita lomaromanssiviritelmiä ja joka illallispöytään saateltiin uusi Yorgos tai Konstantinos. Tämä oli minulle ok, kukin päättää mitä lomallan tekee. Päädyimme tietysti liikkumaan paljon erikseen, mutta koska hotellit oli varattu etukäteen, meidän piti kuitenkin siirtyä saarelta toiselle samaan aikaan.

2 viikon matkan puolivälissä hän ehdotti, että jäisi Stavroksen kanssa saarelle, jolla silloin olimme, ja minä jatkaisin matkaani yksin ap. suunnitelman mukaan. Kaikki majoitusvaraukset oli maksettu etukäteen ja hän halusi minun lunastavan tulevan viikon huoneet häneltä. Tyyliin 150€:n huoneesta puolet hänelle takaisin, koska hän ei jatka matkaa. Potti olisi tuolloin ollut yli 500 euroa, johon lomabudjettini riittänyt. Hän jatkoi matkaa kanssani ja mökötti toisen lomaviikon. Voitte kuvitella, että loma eteni hyvin ahdistavissa tunnelmissa, eivätkä illat/aamut huoneessa olleet kovinkaan mukavia.

Tuo loma oli elämäni kauhein, silloin suuri investointi, ja se meni käytännössä hukkaan.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea matkakumppani! Sietäisi hävetä.

2/22 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei kyllä ole mitään tuohon ap:n juttuun verrattuna mutta saatiin koko perhe kahden viikon lomalla norovirus. Tauti oli niin voimakas, että oltiin tiputuksessa. Molemmista päistä tuli tavaraa, kuumetta 40 astetta, ulkona sama lämpötila. Viikko meni "koomassa", toisella viikolla saatiin syötyä riisiä ja vaaleaa kalaa pieniä määriä. Voimat eivät riittäneet kuin hotellilla olemiseen ja korkeintaan jossain apteekissa käymiseen. Itse lomakohde oli kiva mutta oman lomamme pilasi tuo vatsatauti. Lomakohteessa oli noroa liikkeellä mutta emme tienneet tästä etukäteen. Lääkäri kertoi, että emme olleet ensimmäiset noropotilaat hänenkään vastaanotolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävimpiä sattumuksia oli, kun myöhästyin lennolta Pariisista Helsinkiin. Olin katsonut lentolipusta, että lennon lähtöaika olisi ollut Boarding aika.

Tilanne oli lisäksi se, että tili tyhjänä, kun olin käyttänyt kaikki rahat matkalla, ja seuraavana päivänä ensimmäinen koulupäivä yliopistossa. Luottokorttia en omistanut. Miehellä olisi ollut rahaa, mutta väärällä tilillä, eikä tunnuslukulistaa mukana. Siinä sitten pankkiin soittelemaan, ja vääntämään pitkäksi aikaa, kunnes lopulta suostuivat siirtämään rahaa tililtä toiselle.

Saatiin uudet lentoliput samalle päivälle, hinta vain oli sama kuin edestakaisin lennot olivat olleet.

Toinen vastaavanlainen sattumus tapahtui Japanissa. Oltiin katsottu väärin Japan Rail Pass:in vanhentuminen, ja tietenkin oltiin kaukana Tokiosta silloin (lennot lähtivät Tokiosta takaisin päin, joten sinne oli päästävä). Vähän oli kallis ostaa yksittäiset luotijunaliput, mutta ei onneksi tullut niin kalliiksi kuin noi lentoliput.

Vierailija
4/22 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Tää ei kyllä ole mitään tuohon ap:n juttuun verrattuna mutta saatiin koko perhe kahden viikon lomalla norovirus. Tauti oli niin voimakas, että oltiin tiputuksessa. Molemmista päistä tuli tavaraa, kuumetta 40 astetta, ulkona sama lämpötila. Viikko meni "koomassa", toisella viikolla saatiin syötyä riisiä ja vaaleaa kalaa pieniä määriä. Voimat eivät riittäneet kuin hotellilla olemiseen ja korkeintaan jossain apteekissa käymiseen. Itse lomakohde oli kiva mutta oman lomamme pilasi tuo vatsatauti. Lomakohteessa oli noroa liikkeellä mutta emme tienneet tästä etukäteen. Lääkäri kertoi, että emme olleet ensimmäiset noropotilaat hänenkään vastaanotolla.

Kai haitte kaikki kulut matkavakuutuksesta? Ts. uusi loma vakuutusrahoilla. Matkavakuutushan korvaa pilalle menneen loman kokonaisuudessaan ja usein myös menetetyt lomapäivät töistä.

Vierailija
5/22 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tässä ketjussa haettiin vähän tollaisia "hauskempia", joille pystyy myöhemmin nauramaan,

mutta kauhein ja ikävin on ehdottomasti olla Thaimaassa jouluna 2004. Emme olleet juuri silloin pahimmilla paikoilla, mutta epätietoisuus oli todella järkyttävää. Kun emme ymmärtäneet kieltä, eikä mistään saanut tietoa tarkalleen, mitä on tapahtunut tai minne pitäisi mennä. Kiitän kuitenkin edelleen Suomen järjestämää evakuointia. Tunnelma oli todella omituinen lentokentällä...

Vierailija
6/22 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reissussa saadun salmonellan jälkitautina paha reaktiivinen artriitti, meni niin pahaksi että piti lähteä kesken loman takaisin kotiin. Suomessa sairaalassa meni pari viikkoa, jälkihoidot kestivät melkein vuoden verran.

Salmonella ei välttämättä ole mikään pikkujuttu, olkaa varovaisia ja katsokaa mitä syötte, muistakaa tarkka käsihygienia.

Vierailija
7/22 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan vaeltamista ja luontoelämyksiä. Loppukesästä läksin tuttavan kanssa neljän päivän vaellukselle Lappiin. No tuttava olikin puheliaampaa sorttia ja suu kävi tauotta aamusta iltaan. Se siitä luonnon rauhasta. Kaiken lisäksi oli pakannut rinkkaansa kaikenlaista: viinipullon ja herkkuja, tuoretta leipää ja leikkeleitä ja sitten alkoi vaatimaan että minun pitäisi syödä hänen eväitään etteivät mene pilalle ja ovat niin painaviakin.

Kieltäydyin, koska halusin tietysti keventää omaa rinkkaani, minne olin pakannut itse tarvitsemani eväät.

Pari viimeistä päivää kävelin 20m jäljessä ettei minun tarvinnut kuunnella sitä pälpättämistä. Ensi kesänä etsin toisenlaista seuraa.

8/22 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Prototyyppi kirjoitti:

Kai haitte kaikki kulut matkavakuutuksesta? Ts. uusi loma vakuutusrahoilla. Matkavakuutushan korvaa pilalle menneen loman kokonaisuudessaan ja usein myös menetetyt lomapäivät töistä.

Juu, haettiin kyllä.

Vierailija
9/22 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prototyyppi kirjoitti:

Missä olitte?

Vierailija
10/22 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla kyllä vähän höhlä, jos lähtee jonkun lähes tuntemattoman kanssa lomalle... En tajua.

Vierailija
11/22 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin varmaan Barcelona, lompakko vietiin, kaverilta vietiin käsilaukku ja päälle vielä yksi varkausyritys. Kaikki 4 päivän aikana.

Toiseksi pahin Finnairin yölento Souliin, niin kuuma koneessa ettei minuuttiakaan saanut nukuttua, siinä oli eka lomapäivä pilalla väsymyksen takia.

Vierailija
12/22 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Interrailmatka kaverin kanssa, jolla oli ihan eri vuorokausirytmi. Minä aamuvirkkuna olisin ollut jo 7 aikaan aamulla menossa, mutta kaveri yökukkujana oli mennyt vasta puolenyön jälkeen nukkumaan ja saattoi herätä vaihtelevasti klo 9-13. Koska nukuttiin pääasiassa hostelleissa niin tietysti saatiin vaan se yksi avain huoneeseen, joten kahdestaan kulkeminen oli melkein pakollista. Loppulomasta kyllä lähdin aamulla yksin menemään avaimen kanssa, ja tulin takaisin vasta lounasaikaan. Kaveri tietysti otti nokkiinsa kun ei päässyt aamupalalle heti herättyään.

Vierailija
13/22 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla kyllä vähän höhlä, jos lähtee jonkun lähes tuntemattoman kanssa lomalle... En tajua.

Tää on mainio kommentti :D (Tietysti odotettavissa, kun tästä foorumista kyse.) Ensinnäkin; ihmiset käyttäytyvät matkoilla vähän eri tavalla kuin koto-Suomessa. Paras tapa testata esim. parisuhde on lähteä pitkälle yhteiselle matkalle. Usein hermot siellä jossain vaiheessa saattavat vähän kiristyä ja kommelluksia sattuu. Hyvästä ystävästä voi kuoriutua odottamattomia piirteitä. Ei se tuttuus aina ole tae.

Vierailija
14/22 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Interrailmatka kaverin kanssa, jolla oli ihan eri vuorokausirytmi. Minä aamuvirkkuna olisin ollut jo 7 aikaan aamulla menossa, mutta kaveri yökukkujana oli mennyt vasta puolenyön jälkeen nukkumaan ja saattoi herätä vaihtelevasti klo 9-13. Koska nukuttiin pääasiassa hostelleissa niin tietysti saatiin vaan se yksi avain huoneeseen, joten kahdestaan kulkeminen oli melkein pakollista. Loppulomasta kyllä lähdin aamulla yksin menemään avaimen kanssa, ja tulin takaisin vasta lounasaikaan. Kaveri tietysti otti nokkiinsa kun ei päässyt aamupalalle heti herättyään.

No eikö tuossa nyt olisi voinut tehdä jonkinlaisen kompromissin? 9:00 molemmat hereillä ja valmiina aamupalalle? Ei olisi ollut aamuvirkkuaikaisin, muttei myöskään lounasaikaan, molemmat olisivat joustaneet.

Vierailija
15/22 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaimia saa pyydettyä useimpiakin. Jos on vain 1 avain, kannattaa jättää aina respaan.

Vierailija
16/22 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä tulikin mieleen, että ex-mieheni heräsi häämatkallamme aina vasta joskus kahden ja neljän välillä iltapäivällä. Oli aika erikoinen häämatka, kun vietin suurimman osan siitä yksin paikkoja katsellen sillä välin kun mies nukkui. Yöllä sitten mies hengaili jossain ja itse nukuin yksin hotellissa. Romantiikkaa oli siis yllin kyllin :D

Vierailija
17/22 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö tuossa nyt olisi voinut tehdä jonkinlaisen kompromissin? 9:00 molemmat hereillä ja valmiina aamupalalle? Ei olisi ollut aamuvirkkuaikaisin, muttei myöskään lounasaikaan, molemmat olisivat joustaneet.

Meillä oli sovittu herääminen klo 9, mutta eipä se kaveri siitä piitannut. Otti herätyksen pois päältä tai meni vähän ajan päästä uudestaan nukkumaan. Muutaman kerran onnistui, mutta kaveri oli kärttyinen koko päivän eikä halunnut tehdä yhtikäs mitään. Saatettiin istua puiston penkillä tunteja kun kaveri kuunteli musiikkia kuulokkeilla puoliunessa, varmaan nukahtikin välillä.

Vierailija
18/22 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on mainio kommentti :D (Tietysti odotettavissa, kun tästä foorumista kyse.) Ensinnäkin; ihmiset käyttäytyvät matkoilla vähän eri tavalla kuin koto-Suomessa. Paras tapa testata esim. parisuhde on lähteä pitkälle yhteiselle matkalle. Usein hermot siellä jossain vaiheessa saattavat vähän kiristyä ja kommelluksia sattuu. Hyvästä ystävästä voi kuoriutua odottamattomia piirteitä. Ei se tuttuus aina ole tae.

Siis täällä nyt on pari ainakin puhunut "tuttavista", joita ei ole ennalta juurikaan tuntenut. Niihin tietysti viittasin. En ystäviin tai puolisoon tai seurustelukumppaniin.

Lukutaitoa, kiitos! Ja mieluiten ennen kun alat muita arvostelemaan.

Vierailija
19/22 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis täällä nyt on pari ainakin puhunut "tuttavista", joita ei ole ennalta juurikaan tuntenut. Niihin tietysti viittasin. En ystäviin tai puolisoon tai seurustelukumppaniin.

Ja tuttuus toimii ainakin siinä mielessä takeena, että ainakin mitä tuntemattomammasta kyse, sitä suuremmat riskit yllätyksille.

Vierailija
20/22 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tuttuus toimii ainakin siinä mielessä takeena, että ainakin mitä tuntemattomammasta kyse, sitä suuremmat riskit yllätyksille.

Minä taas olen tavannut lomamatkoilla paljon tuntemattomia, joista on tullut sittemmin tuttuja ja vieläpä hyviä ystäviä :) Eli toimii se toisinkin päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme