Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä toimistossa työtä tekevä ihminen, miten jaksat tehdä töitä tietokoneella päivittäin?

Vierailija
26.08.2018 |

Minä kyllästyn jo vartissa tuojottamaam tietokone ruutua ka vaivaa pakollinen tarve alkaa tekemään jotain muuta, vaikka rullailemaan työtuolilla ympäriinsä tai sitten piirtelen paperille. On jotenkin vain niin tylsää ja pitkästyttävää.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen kysymys nykymaailmassa, jossa valta osa ihmisistä tuijottaa jotakin ruutua paljon enemmän kuin vain työpäivien verran.

Paljastaa aloituksen siis feikiksi?

Vierailija
22/65 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä jaksaa, mikä on itselle mieluista tekemistä. Itse en jaksaisi edes yhtä päivää esimerkiksi opettajana, mutta itsenäinen toimistotyö on minulle oikein mieluista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole tullut ajatelleeksi. Ihan hyvin jaksan. Kai sitä keskittyy niin paljon siihen työhön. Aivot raksuttaa samalla.

Vierailija
24/65 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jaksaisin kyllä olla koneella, mutta miten ihmisten silmät ja pää kestää sitä?! Mä huomaan aina, että jos tuijotan liian kauan tietokonetta, tablettia tai älypuhelimen näyttöä niin alkaa silmiä ja päätä särkemään. Ihan oikeasti. Hirveän epäterveellistä!

Vierailija
25/65 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllästyn jo vartissa tuojottamaam tietokone ruutua ka vaivaa pakollinen tarve alkaa tekemään jotain muuta, vaikka rullailemaan työtuolilla ympäriinsä tai sitten piirtelen paperille. On jotenkin vain niin tylsää ja pitkästyttävää.

Miten ihmeessä selvisit koulussa???

Vierailija
26/65 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen kysymys nykymaailmassa, jossa valta osa ihmisistä tuijottaa jotakin ruutua paljon enemmän kuin vain työpäivien verran.

Huoh.

Ap

Vierailija
27/65 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä jaksaisin kyllä olla koneella, mutta miten ihmisten silmät ja pää kestää sitä?! Mä huomaan aina, että jos tuijotan liian kauan tietokonetta, tablettia tai älypuhelimen näyttöä niin alkaa silmiä ja päätä särkemään. Ihan oikeasti. Hirveän epäterveellistä!

Sama homma!

Vierailija
28/65 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä selvisit koulussa???

Tietokone tunteja oli vain yläasteella se 2 tuntia kerran viikossa, eikä silloinkaan ollut pakko käyttää. Pääasiassa silloinkin kyse oli tiedonhausta eli opeteltiin käyttämään wikipediaa.

Ap

Vierailija
29/65 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helposti. Työtehtävät ovat mielenkiintoisia. 

Voitko edes avata että miksi?

Ap

Olen kouluttautunut alalle, joka aidosti kiinnostaa minua ja saanut työn, jossa saan toteuttaa tätä kiinnostustani.

Eli tämä työ ei siis vain ole se oikea minulle tai en vain itse ole sopiva tähän työhön. Kumpaa sitten pitäisi muuttaa? Vai vaihtaa työtä?

Ap

Sanoisin että molempia. Jos työ ei tunnu sinulle sopivalta, et ole sopiva siihen työhön. Itseään ei oikein voi muuttaa, joten kannattaa ainakin harkita alanvaihtoa. Toimistotyö ei tosiaan ole kaikkia varten, vaikka se joillekin sopii hyvin.

Vierailija
30/65 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on mielenkiintoista, itsenäistä, aikatauluvapaata, etämahdollisuus ja hyvät edut + työssäjaksamisesta huolehditaan. Mielummin teen tosiaan tätä kuin entistä (vuoro)työtäni ravintola-alalla, missä työhyvinvoinnista ei ollut tietoakaan, aina töissä kun muu perhe vapaalla, joulut ja pyhät töissä, pitkiä päiviä, ei säännöllisiä taukoja, kiirekiirekiire, juoksejuoksejuokse ja riko kroppasi 15v aikana jo osittain. Miten tuota pitäisi jaksaa koko työikänsä, juu ei kiitos.

Vierailija
31/65 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää ei tule kipeäksi, mutta selkä! Onneksi se loppui, tosin en pääse tästä masiinasta eroon eläkkeelläkään. En ole  mikään tietokonenero (poikani voi vahvistaa), joten esim. Excel-ohjelma (vaimitenseoli) oli minulla kauhistus. En tosin käyttänytkään sitä kuin hyvin harvoin. Sain kyllä koulutuksen, aikojen alussa. Mutta siinä on kai ohjelma, jota pitää käyttää usein ja hyödyntää sen ominaisuudet. Minä en tarvinnut niistä kovin monia.

En tiedä sitten, mikä olisi ollut sopivampi työ minulle, pikkutarkalle tyypille. Kauppaan halusin, mutta en päässyt hakemaani paikkaan. Toimistoon sitten pääsin.

Vierailija
32/65 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ollenkaan. Yllättäväksi enemmänkin.

Vierailija
33/65 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entinen sairaanhoitaja, ei enää ikinä sairaalamaailmaan! 16 vuotta olen saanut tehdä työtä koneella ja olen äärimmäisen tyytyväinen. Olen työssä jossa saan tutkia ja tehtävät ovat mielenkiintoisia ja se vie mukanaan eikä tunnu tylsältä tao raskaalta. Päivät kuluvat nopeasti. Toki työn lomassa pitää pitää mikrotaukoja (lukea jotain muuta kuin työhön liittyvää esim uutisia tai av:ta) ja välillä hypätä pois koneeltakin jotta ei jumahda samaan asentoon. Myös seisten voi olla koneella.

Vierailija
34/65 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivalla tauottamisella jaksaa hyvin eikä mikään paikka kipeydy.

Vierailija
35/65 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ on mielenkiintoista, itsenäistä, aikatauluvapaata, etämahdollisuus ja hyvät edut + työssäjaksamisesta huolehditaan. Mielummin teen tosiaan tätä kuin entistä (vuoro)työtäni ravintola-alalla, missä työhyvinvoinnista ei ollut tietoakaan, aina töissä kun muu perhe vapaalla, joulut ja pyhät töissä, pitkiä päiviä, ei säännöllisiä taukoja, kiirekiirekiire, juoksejuoksejuokse ja riko kroppasi 15v aikana jo osittain. Miten tuota pitäisi jaksaa koko työikänsä, juu ei kiitos.

Itse enmmän hämmestelen elämme tälläistä aikaa jolloin työpaikoista on pulaa ja niistä harvoista joutuu kilpailemaan. Että onko ihmisellä edes nykyään varaa valittaa työstään vai onko se tabu? Pitäisi kai vain hyväksyä se työ minkä vain sattuu saamaan ja olla onnellinen siitä että on edes jotain työtä.

Vierailija
36/65 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Olen kouluttautunut alalle, joka aidosti kiinnostaa minua ja saanut työn, jossa saan toteuttaa tätä kiinnostustani.

Eli tämä työ ei siis vain ole se oikea minulle tai en vain itse ole sopiva tähän työhön. Kumpaa sitten pitäisi muuttaa? Vai vaihtaa työtä?

Ap

Sanoisin että molempia. Jos työ ei tunnu sinulle sopivalta, et ole sopiva siihen työhön. Itseään ei oikein voi muuttaa, joten kannattaa ainakin harkita alanvaihtoa. Toimistotyö ei tosiaan ole kaikkia varten, vaikka se joillekin sopii hyvin.

Työpaikan vaihtoon siis. Ja juuri kun luulin päässeeni eroon työttömyydestä.

Ap

Vierailija
37/65 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma!

Oletteko käyneet optikolla?

Minä olen tehnyt kohta 20 vuotta töitä tietokoneella ja päätä ja silmiä alkaa särkeä vasta, jos olen tehnyt ylitöitä useamman tunnin, olen nukkunut liian vähän tai olen totuttelemassa uusiin silmälaseihin. Työni ei ole erityisen kiinnostavaa, mutta työkaverit on mukavia. Asetan itselleni välitavoitteita, että kun tietty kokonaisuus on tehty, luen hetken nettilehtiä tai räplään puhelintani. Välillä saadaan toimistolla työt loppumaan kokonaan hetkeksi niin, että saadaan kaikki luvan kanssa laiskotella hetken verran.

Vierailija
38/65 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Älä nyt sentään työttömäksi jää, ennemmin pidä se työ.

Vierailija
39/65 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on mielenkiintoista. Pääasiassa suunnittelen uusia härpäkkeitä ja mallinnan ne 3d-malleiksi. Välillä.photoshopataan niistä realistisia rendauskuvia, toisinaan teetetään pikamallit. Kun projekti etenee valmistetaan piensarjaa ja rakennetaan tuotantokapasiteetti tehtaaseen. Sitten aloitetaan toinen projekti toisen asiakkaan kanssa ja tuote on aivan eri maailmasta kuin edellinen.

En mä mitään päivähoitohakemuksia siinä koneella jaksaiskaan pyöritellä.

Ergonomia kuntoon jos särkyjä ja jumeja tulee

Vierailija
40/65 |
26.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Ei kannata irtisanoutua ennen kuin uusi työ on tiedossa. Näin vältyt työttömyydeltä (ja irtisanoutumisen aiheuttamalta karenssilta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yksi